презентація "Читаючи думаємо та думаючи читаємо. За оповіданнями Сухомлинського"

Про матеріал
У презентації представлено розробку завдань для уроків літературного чатиння на основі компетентнісного підходу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Читаючи думаємо та думаючи читаємо! » за оповіданнями В. Сухомлинського. Л. Г. Задорожна

Номер слайду 2

Компетентнісний підхід Компетентнісний підхід в освіті, у якому системоутворювальною освітньою метою визнають формування в молодого покоління здатності до ефективної дії, заснованої на загальнолюдських етичних нормах, сьогодні набуває в світі дедалі більшого поширення. Найбільш значущими завданнями національних систем освіти за компетентнісною концепцією ЮНЕСКО визначено такі: “навчитися жити разом”, “навчитися пізнавати”, “навчитися робити” і “навчитися бути”. Цими чотирма системоутворювальними освітніми цілями визначаються життєво важливі компетентності, на формування яких повинна спрямовуватись сучасна освіта.

Номер слайду 3

Що таке “компетентність” ? Згідно з великим тлумачним словником української мови термін “компетентність” стосується особи, “яка має достатні знання в якій-небудь галузі, яка з чим-небудь добре обізнана, тямуща”.

Номер слайду 4

Англійський вчений Дж. Равен дає таке визначення: “Компетентність – це специфічна здатність, необхідна для ефективного виконання конкретної дії у певній галузі, яка охоплює вузькоспеціальні знання, уміння, способи мислення, а також відповідальність за свої дії”.

Номер слайду 5

На думку А. В. Баранникова, компетентність – це здатність, заснована на здобутих знаннях учня, його навчальному і життєвому досвіді, цінностях і нахилах, які він розвинув у результаті пізнавальної діяльності та освітньої практики.

Номер слайду 6

«Нова українська школа»Так, у Концепції «Нова українська школа» чітко прописано: уміння, якими повинні володіти учні; розуміти, про що читають (читання з розумінням); висловлювати свою думку (власну думку) письмово й усно; мислити критично й системно; логічно обґрунтовувати свою позицію; бути творчими та ініціативними; конструктивно керувати емоціями; оцінювати ризики; приймати рішення; вирішувати проблеми; співпрацювати з іншими людьми (Концепція, 2018).

Номер слайду 7

Таким чином, компетентнісний підхід у літературному читанні в 3-4 класах формує у дітей не лише читацькі вміння, але й розвиває їх як особистостей, що можуть критично мислити, співпрацювати з іншими, оцінювати та застосовувати отриману інформацію в реальних життєвих ситуаціях.

Номер слайду 8

Компетентнісний підхід на уроках літературного читання у 3-4 класахспрямований на формування в учнів не лише знань, але й здатності застосовувати їх у різних ситуаціях. Цей підхід виховує в учнів низку важливих компетентностей:

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Читацька компетентність. Познач жанр прочитаного твору.Із запропонованих варіантів вибери відповідь на запитання (тестування). Дай відповідь на запитання.

Номер слайду 12

Комунікативна компетентність. Постав кілька запитань до прочитаного тексту. Вибери для читання уривок, який найбільше сподобався. Обґрунтуй свій вибір. Підготуй 2-3 запитання авторові твору.

Номер слайду 13

Критичне мислення Установи правильну послідовність речень відповідно до того, як відбувалися події в тексті оповідання. Обери приказку, яка виражає головну думку оповідання. Вислови свою думку з проблеми «Чи завжди потрібно говорити правду?»

Номер слайду 14

Творчі здібності Напиши лист героєві твору. Доповни текст новими епізодами. Склади анотацію до твору.

Номер слайду 15

Ціннісні орієнтири та емоційний інтелект Закінчи речення. Склади характеристику дійової особи. Визнач настрій героя.

Номер слайду 16

Самоосвітня компетентністьмістить наступні аспекти:

Номер слайду 17

Самоосвітня компетентністьчитання та рефлексія Обери та прочитай оповідання В. Сухомлинського. Запиши відповіді на запитання: Чого навчило тебе це оповідання? Які почуття викликала історія?Як можна застосувати цей урок у житті?

Номер слайду 18

Самоосвітня компетентність. Обговорення етичних дилем Самостійно прочитай оповідання В. Сухомлинського «Краплинка меду» або «Матері ніколи…” та поміркуй: Як би ти вчинив / вчинила на місці героя? Чому важливо брати до уваги не лише свої інтереси, а й інтереси інших людей?

Номер слайду 19

Самоосвітня компетентністьтворче завдання На основі одного з оповідань В. Сухомлинського створи власне коротке оповідання або есе.

Номер слайду 20

Самоосвітня компетентністьсамооцінка Що нового дізнався / дізналась? Які були труднощі під час виконання завдання і як їх подолати?

Номер слайду 21

ДЯКУЮЗАУВАГУ!

pptx
Додано
1 листопада
Переглядів
69
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку