Як налагоджувати гарні стосунки? ЯДС, 2 клас.

Про матеріал
Конспект уроку розроблений разом з презентацією (яка також розміщена тут з аналогічною назвою) для інтерактивного та цікавого вивчення теми "Спільнота". Для проведення уроку запропоновані ігри з кубиками "Лего", рубрика "Побесідуємо", елементи випереджувального навчання, робота в групах, тощо.
Перегляд файлу

Тема. Як налагоджувати гарні стосунки?

Конспект уроку розробила вчитель початкових класів Гнідик Наталія

Мета - показати дітям важливість налагодження добрих стосунків з людьми; вчити учнів  висловлювати власні міркування про те, як налагодити гарні стосунки з людьми; формувати в школярів уявлення про позитивні та негативні риси характеру та їхні особливості; прищеплювати бажання та вміння працювати з негативними якостями характеру; розвивати почуття позитивного ставлення до ближнього, вміння дружити та встановлювати дружні відносини.

Хід уроку

Слайд 1     Ранкова зустріч                     

                    Посміхнися всім навколо –

                    Небу, сонцю, квітам , людям.

                   І тоді обов’язково день тобі веселим буде.

Доброго ранку, сонечко,

Доброго ранку, небо!

Ставитись до кожного

із добром нам треба.

(діти встають в коло)

Станьмо, діти, дружно в коло,

Подивіться. Як багато нас довкола.

Візьміться за руки і привітайте одне одного,  а тепер побажайте одне одному гарного настрою, міцного здоров’я, хороших друзів, успіхів у навчанні.

Гра в колі «Так-так, ні-ні»

Будемо міцно ми дружити?  (Так, так)

Нашою дружбою дорожити?

З друзями будемо чай пити?

Будем з друзів кепкувати?   (Ні-ні)

Друга будем  ображати?

Будем другу посміхатись?

З друзями будемо нервуватись?

Друга варто налякати?

Другу потрібно допомагати?

Гра «Телевізор»

Розказати про новини сьогоднішнього дня

Оголошення теми уроку. Слайд 2

Вправа «Передбачення» (Про що буде йти мова? Чому ти так думаєш?)

Мотивація навчальної діяльності.

Чи буває так, що завжди добре живуть друзі? На жаль, буває так, що друзі не вміють дружити, сваряться і ображаються. І тому тема сьогоднішнього уроку є дуже важлива для кожної людини.

Слайд 3   Вправа «Очікування».

Складіть в мішечок свої очікування від уроку.

Слайд 4  Діти, відгадайте ключове слово до теми уроку. Уважно спостерігайте за рухом бджілок. Вони будуть показувати порядок букв у розсипаному слові.

Вправа «Куб»

Поясни значення слова ключового слова.

Порівняй

Проаналізуй

Які асоціації виникають

Застосуй

Вислови своє ставлення

Слайд 5  Діти, ми поговорили про дружбу. Чи згідні ви з тим, що дружба – це скарб?

А де зберігають скарби? (відповіді дітей)

У скрині зберігають щось цінне. Подумайте, які ще слова можуть бути цінними для дружби. Вони також є у цій скрині.  Діти  виразно читають слова(взєморозуміння, повага, любов, доброзичливість та ін.).

Слайд 6, 7.   Рубрика «Побесідуємо». Випереджуюче завдання.

(Діти стають в коло та спілкуються)

  • Діти , ви мали завдання переглянути вдома мультфільми про дружбу: «Корисні підказки»,  «Який друг справжній?»

https://www.youtube.com/watch?v=au6zMAyHHmc

            https://www.youtube.com/watch?v=TAbmgJYI8pE

Тож побесідуємо про дружбу та дружні відносини на основі переглянутих мультфільмів.

  • Скільки друзів було у хлопчика у соціальних мережах?
  • Скільки з тих друзів були справжніми?
  • У чому виявилась їх справжність?
  • Чи потрібно соромитися говорити друзям про свої захоплення? Чому?
  • Чи нормально, коли ти хочеш побути на самоті.
  • Що робити , коли з тобою не дружать?
  • Чи важливо залишатися собою із друзями, чи потрібно змінюватися так, як цього хочуть вони?

Слайд 8.

Діти, дуже важливо  бути на своєму місці і робити те, до чого ти покликаний. Це ми можемо побачити, переглянувши відео «Струмочок».

https://www.youtube.com/watch?v=en02cBa6wMs

-Діти, ви повинні знати і пам’ятати, що кожен з вас важливий і потрібний у своїй родині, у своєму класі.

- Обговоріть це відео з своїми рідними  та друзями.

Слайд 9. Мати друзів – це бажання кожної людини. Для того, щоб мати хороших друзів, потрібно вміти спілкуватися. Поведінка та вчинки мають бути такими, щоб з тобою хотіли дружити.

Слайд 10.  Робота з підручником. (ст. 105)

  • Кого ви бачите на слайді?
  • Який настрій у Рудки? Як ви думаєте, чому?
  • Вона хоче мати добрих друзів.
  • Прочитайте поради досвідченої бджоли і доповніть їх власними.
  • Що би ви порадили Рудці?
  • Складіть прислів’я з пазлів. (вправа 2)

Слайд 11

Поєднайте частини прислів’їв. Запам’ятайте одне з них.

Слайд 12     Гра з кубиками лего.

Розгляньте картинки. Якщо вчинки  зображених дітей сприяють дружнім відносинам – підніміть зелений кубик, а якщо вчинки зображених дітей руйнують дружні відносини – підніміть  червоний кубик.

 

Вправа 3.  Розв’яжіть задачу за малюнком.

А задачі з життя ви вмієте розв’язувати? Зараз ми це перевіримо.

Робота в групах.

Кожна група отримує описану ситуацію і аналізує її.

 Група №1

Уяви, що ти зробив/зробила поганий вчинок. Що будеш робити після цього?

Група № 2

Уяви, що твій брат або сестра дражняться з тобою, беруть твої речі без дозволу. Що будеш робити?

Група № 3

Петрик весь час тупає ногами, злиться, говорить образливі слова. Що порадиш йому. Щоб побороти злість?

Вправа «Звільнення»

  • Діти, в кожної людини є добрі риси характеру, але також є і погані риси характеру. Підніміть руки, хто спостерігав у себе якісь погані риси характеру. (Вчителька перша піднімає руку). З поганими рисами характеру потрібно вміти працювати.
  • Чи маєте бажання звільнитися від негативних якостей характеру?
  • У вас на партах є аркуші паперу червоного кольору. Напишіть на них ті негативні якості, від яких ви б хотіли звільнитися. 

(Звучить легка музика. Діти пишуть слова а потім їх викидають у коробочку і виявляють бажання позбутися чогось негативного у своїй поведінці)

Фізкультхвилинка

Слайд 13

Десь далеко в небі синім

Дві хмаринки посварились.

І розбіглися по світу , сірі і сумні.

І страждають , і зітхають,

Що не можуть одна одну досі віднайти…

  • Діти, чи зможемо їм допомогти помиритися?
  • Але для цього потрібно пригадати, які риси характеру сприяють хорошим дружнім відносинам.   Слайд 14.

Отож будемо мирити хмаринки.   Робота в групах.  Слайд 15.

(Кожна група отримує картинку, на якій зображена хмаринка та набір слів, які називають  різні риси характеру людини. Діти мають завдання – вибрати  і наклеїти на хмаринку ті слова, які сприяють  хорошим  дружнім відносинам. Під час роботи в групах звучить музика.  Діти презентують свої роботи – прикріплюють хмаринки на стенд.)

  • Отож, хмаринки помирилися.  Слайд 16.
  • Давайте ще навчимо хмаринок мирилок.

Мирилка летіла, на плече сіла.

Сказала тихенько: « Мирімось швиденько»

Я мирюся й ти мирись,

Більш не бийся, не сварись.

Не кричи ти і не лайся,

Моїм другом залишайся!

Досить дутись та сердитись.

Нумо вже скоріш миритись!

Геть, образо, відійди,

Жде нас дружба назавжди.

  • Отож хмаринки помирилися, вони тепер – друзі. А у нашому класі є друзі?

Зараз ми це перевіримо, які друзі є у нашому класі. Виконаємо тест «Який я друг?»

  1. Друг поділився з тобою своєю таємницею, яку більше нікому не розповідав.

         а) ти розкажеш про це іншому другу, який попросить про це (1 бал)

         б) нікому не розкажеш   (2 бали)

2. Твій  найкращий друг образив кошеня.

          а) ти нікому про це не розкажеш   (1 бал)

          б) зробиш другу зауваження  (2 бали)

3.  Друг  сказав неправду.

           а) ти розкажеш про це вчительці    (1 бал)

           б) переконаєш друга, що так робити негарно   (2 бали)

4.  Твій друг запізнився на зустріч.

            а) ти підеш, не дочекавшись його   (1 бал)

            б) дочекаєшся  (2 бали)

5.   Твій друг не вміє розв’язувати задачі.

            а) на контрольній роботі ти даси йому списати  (1 бал)

            б) поділишся своїми вміннями, пояснивши задачу  (2 бали)

Підсумуйте набрані бали і виберіть картинки, які відповідають певним числам.  10 – квіточка, 6 – хмаринка, 7-9 – метелик. Вибрану картинку прикріпіть на стенд  до хмаринок. ( Діти підходять до столу, вибирають картинки і прикріплюють їх на стенд. Звучить пісня про дружбу.)

У кого квіточка , той дуже добрий друг, але не потрібно зазнаватися.

 У кого метелик – той  добрий друг, але потрібно ще попрацювати над деякими рисами характеру.

У кого хмаринка – той може бути добрим другом, якщо дуже постарається. Ось такі справи з дружбою у нашому класі.

(Посередині стенда розміщене фото класу, хмаринки, метелики, квіточки та хмарки.)

Підсумок уроку

Слайд 17

Чи збулись ваші очікування від уроку?

Слайд 18

На пам’ять про урок прийміть сердечка, в яких написані слова з Біблії, які вчать, як потрібно ставитися до людей.

Слайд 19

Вправа «Мікрофон»

Слайд 20

Бажаємо всім гарних друзів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
10 січня 2023
Переглядів
1139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку