Як не завалити граматику на ЗНО з англ.мови в 2019 р. Методичні рекомендації.

Про матеріал

Використання мови – не найскладніша секція іспиту ЗНО з англійської, але з нею виникає найбільше проблем, оскільки кожне з двох завдань має варіанти відповідей, а отже, студенти вмикають “рандомний вибір" частіше, аніж варто. А тут потрібно проаналізувати кожне слово на предмет:

• збігу граматичної форми: чи підходить варіант за часом;

• збігу лексичної форми (прикметник (adjective) потрібний або прислівник (adverb));

• збігу за сенсом (прочитати тест побіжно та зрозуміти, який із чотирьох варіантів відповіді підходить за відтінком значення).

Зрозуміло, що для того, щоби такий аналіз зробити, потрібно знати правила та форми, слова та відтінки їхніх значень.

Перегляд файлу

Як не завалити граматику на ЗНО-2019 з англійської .

Как не завалить грамматику на ЗНО-2019 по английскому

Використання мови – не найскладніша секція іспиту ЗНО з англійської, але з нею виникає найбільше проблем, оскільки кожне з двох завдань має варіанти відповідей, а отже, студенти вмикають “рандомний вибір” частіше, аніж варто. А тут потрібно проаналізувати кожне слово на предмет:

  • збігу граматичної форми: чи підходить варіант за часом (наприклад, Present Perfect або Past Simple), за формою(деякі слова після себе беруть герундій, а деякі – інфінітив);
  • збігу лексичної форми (прикметник (adjective) потрібний або прислівник (adverb));
  • збігу за сенсом (прочитати тест побіжно та зрозуміти, який із чотирьох варіантів відповіді підходить за відтінком значення).

Зрозуміло, що для того, щоби такий аналіз зробити, потрібно знати правила та форми, слова та відтінки їхніх значень. 

 

Які ж саме розділи граматики потрібні?

По-перше, часи. Це лише здається, що їх 16 для активного стану (Active Voice) і 10 для пасивного (Passive Voice). За фактом, є чотири групи (Simple, Continuous, Perfect, Perfect Continuous) для Active Voice і три групи (Simple, Continuous (Present & Past), Perfect) для Passive Voice. Погодьтеся, що 7 і 26 – це відчутна різниця. Так що не так усе вже і страшно.

По-друге, слова, які після себе беруть герундій або інфінітив. Так, тут уже потрібно їх вчити. Але ж це можна робити весело! Наприклад, зібрати собі табличку – і на кожне слово вигадати жарт про друзів або знайомих. А хоч би й із друзями вигадувати разом.

По-третє, фразові дієслова. Це, звісно, підступно з боку англомовного світу – так ускладнювати життя всім іншим. Але й тут є вихід. Згадуємо дитячий садочок і малюємо сніжинки.

Врешті-решт, є програми на кшталт Flashcards, де можна створювати цілі архіви різних фразових дієслів і потім переглядати в транспорті дорогою до школи або додому.

По-четверте, стійкі вирази. Деякі слова добре (і правильно) звучать разом, деякі не звучать. Покладатися на особисте “звучить-не звучить” не слід. Краще все ж таки подібні вирази перевіряти та запам’ятовувати.

Й останнє у групі must-learn – це умовні речення (Conditionals). Їх усього три основні групи, які потрібно знати й пам’ятати: реальне майбутнє, вигадані ситуації, нереальне минуле (шкодування та критика). Найпростіше: зробити собі три перевірочні приклади та запам’ятати ще 5–6 слів (as soon as, unless, when, as long as, provided that, etc.), які використовуються замість if.

Це, загалом, база, яка допомагає успішно виконувати граматичну частину “Використання мови ”. Якщо дозволяє час і є бажання, то ось ще:

  • Possessive Case (sister‘s – sisters’)
  • Personal Pronouns VS Possessive Adjectives (mine-my)
  • Determiners (other/another, this/that/these/those, each/every, either/neither, etc.)
  • Nouns (plurals, countable/uncountable)
  • Adjectives (-ing/-ed; comparisons)
  • Modals (must, have to, should, can, may, etc.)

 

Тепер давайте докладніше розглянемо самі завдання.

Їх усього два, у кожному по 10 питань. Завдання №8 (питання 39–58) – це, зазвичай, текст із 200–300 слів і десять питань до нього, а завдання №9 (питання 49–58) – це два невеликих тексти (до 150 слів кожен) і до них п’ять питань.

Обидва завдання пропонують доповнити абзаци/речення в тексті словосполученнями чи словами з поданих варіантів. Завдання №8 перевіряє знання синонімів, фразових дієслів, частин словосполучень, ідіом. Варіанти відповідей представлені мовними одиницями, які належать до однієї частини мови та мають однакову граматичну форму, але відрізняються за значенням. Завдання №9 перевіряє знання англійської граматики. Варіанти відповідей представлені різними граматичними формами однієї лексичної одиниці.

Завдання оцінюється в 1 бал, якщо надана правильна відповідь, і в 0 балів, якщо відповідь неправильна, обрано більше за один варіант або відповідь не обрана взагалі.

Стратегія роботи з такими завданнями не дуже складна, але потребує уваги та аналізу:

  1. Читаємо текст для загального розуміння. Не акцентуємося на прогалинах. Читаємо швидко. Мета – вловити загальний сенс написаного.
  2. Обираємо варіант із чотирьох запропонованих, спираючись на значення слів і тексту (слова-варіанти часто бувають синонімами, але за сенсом підходить лише одне), а також граматику (щоби збігалися форми дієслів або артикль + іменник, або щоб утворювалося стійке словосполучення/фразове словосполучення/фразове дієслово).
  3. Не затримуємося на питаннях довго. Пару хвилин подумали – й пішли далі. Якщо застрягли на певному питанні, відмітили його пташечкою-зірочкою – і перейшли до наступного питання.
  4. Перечитуємо текст уже зі вставленими відповідями, перевіряємо себе, дороблюємо питання із зірочками.

 

Почнемо з прикладів на лексику (слова, словосполучення, ідіоми):

First came the Great Wall of China, said to be the only monument ______________ from space.

A looked    B visible    C shown    D publicised

Варіант D одразу прибираємо, оскільки нічого оголошувати (рекламувати) з космосу ми не можемо. Залишаються три. Shown – продемонстрований, нам не підходить, адже Велику Стіну нам не показують із космосу

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сіра Лідія Петрівна
    Дуже сподобався підхід до систематизації знань і стратегія дій підчас підготовки до ЗНО. Навіть з присмаком гумору, що теж тішить.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Англійська мова (10-й рік навчання, рівень стандарту) 11 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
1 березня
Переглядів
412
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку