Дата.16.12.2024
Клас.3
Тема.Як оформити результати дослідження?
Мета:ознайомити учнів із поняттям дослідження;навчити оформляти результати досліджень; озвиток абстрактного логічного мислення; розвиток смислової пам’яті; уміння аналізувати та класифікувати надану інформацію; сприяння розвитку творчої уяви; сприяння вихованню уважності, відповідальності за результати власної праці та формування вміння організовувати власне робоче місце за комп’ютером.
Тип уроку:урок засвоєння нових знань
Обладнання:ТЗН, презентація, слова, постер, роздруковані завдання, квітка із пелюстками.
Хід уроку
І.Організація учнів до уроку.
1.Емоційне налаштування «Тепло душі»
Добрий день, діти! Прошу вас прочитати слова, записані на дошці, стоячи. Нехай першими сядуть уважні, другими - чуйні, а тепер - сердечні та щирі, згодом - добрі та милосердні. - Ви вагалися? Чому? Тому що ваші душі переповнені і одним, і другим, і третім. Поверніть, будь ласка, руки долонями один до одного. Ви відчуваєте тепло, яке посилає вам ваш товариш? Це тепло його серця, його душі, яке зігріє вас під час уроку.
2.Постер очікувань
Зараз ми з вами створимо робочий настрій. Пропоную, щоб кожен учень на нашому постері записав свої очікування від сьогоднішнього уроку, а також намалював смайлик, який передає його настрій.
II. Актуалізація опорних знань
1. «Мозковий штурм»
- Що таке інформація? (інформація — це відомості про світ, що нас оточує, про явища, які відбуваються в ньому)
- За допомогою чого інформація передається? (повідомлень)
- За допомогою яких органів чуття людина отримує інформацію з навколишнього світу? (очі, ніс, вуха, язик, шкіра)
- На які п’ять типів поділяються повідомлення за способом сприйняття? (зорова, слухова, нюхова, смакова, дотикова)
- Наведіть приклади такої інформації.
- Що можна робити з інформацією? (пошук, отримання, зберігання, передавання, опрацювання)
IV.Повідомлення теми та мети уроку
Сьогодні на уроці ми навчимося оформляти результати досліджень та подавати інформацію різними способами.
V.Вивчення нового матеріалу
1.Розповідь вчителя (супроводжується презентацією)
Інформація графічно може подаватися у вигляді: схем, діаграм та графіків.
Схема-це спрощене зображення, викладення чогось у загальних, основних рисах.
Діаграма-це графічне зображення, що наочно у вигляді певних фігур показує співвідношення між різними величинами, які порівнюються.
Для чого використувують діаграми?
Графіка-це один із видів діаграми. Це наочне зображення кількісної залежності різних явищ, процесів, тощо.
Де можемо зустрічати графічні зображення у повсякденному житті?
Інфографіка-графічне поданння інформації, яка поєднує зображення, тексти та числа.
2.Гра «Встанови відповідність»
-З’єднайте правильну відповідь із зображенням.
3.Гра «Знайди Це»
-Знайдіть в «інфографіці», яка знаходиться перед вами:таблиці, діаграми, текст та списки.Обведіть червоним кольором.
4. Австралійський дощ
(Учні стають у коло й повторюють за психологом рухи, якими зображують, як іде дощ:
• подув вітерець - учні труть долонями;
• почав накрапати дощ - клацають пальцями;
• дощ перейшов у град - доторкаються кілька разів до ніг;
• спалахнула блискавка - широко розкривають долоні;
• вдарив грім - плескають у долоні;
• все закінчилось і на небі з’явилася веселка -піднімають руки догори).
VI.Закріплення нового матеріалу
1.Робота в зошиті (с.26, впр.1 та впр.4)
VІІ. Робота за комп’ютером
1.Гра «Встанови відповідність правил поведінки за комп’ютером»
-Встановіть правильну відповідність правил поведінки за комп’ютером із зображеннями, які знаходяться праворуч.
2.Практичне завдання.Інтерактивна гра «Схеми та діаграми» (https://learningapps.org/view5564090)
-Розмістіть у правильні колонки схеми та діаграми.
3.Хвилинка релаксації
1.Подивіться ліворуч, праворуч, догори, донизу без затримки. Дії повторювати від 1 до 10 разів.
2.Круговий рух очей: від 1 до 10 кругів за та проти годинникової стрілки. Спочатку швидко, потім якомога повільніше.
3.Зміна фокусної відстані: подивіться на кінчик носа, потім на віддалений предмет. Дії повторювати від 1 до 10 разів.
4.Щільно прикрити на 1 хвилину долонями очі, щоб повністю заслонити їх від світла.
VII.Підсумок уроку.Рефлексія « Квітка засвоєння»
Учні прикріплюють на дошці пелюстки квіток: зелені – все зрозуміло; сині – майже все зрозуміло; жовті – зрозуміло наполовину; оранжеві – дещо зрозуміло; червоні – нічого не зрозуміло.
VIIІ. Повідомлення домашнього завдання
Р.З.с.27, впр.7 та впр.8