Як працює серце, його будова, кровообіг
Цілі уроку:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
I Організаційний момент
30 секунд – рахуємо свій пульс у спокійному стані;
1хвилина – присідаємо в своєму ритмі;( для учнів з основною групою здоров’я)
30 секунд - рахуємо пульс після фізичного навантаження ;
II Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів
Розповідь вчителя з елементами тренінгу
2.Повідомляємо: відмінності серця людини і основні характеристики. В цей час учні тримають серце, застосовують тактильні враження, ставлять питання. Тобто виконують вправу « Мікрофон»
III Вивчення нового матеріалу
Розповідь вчителя:
Серце – орган кровоносної системи, якй забезчує рух крові в тілі людини. Стінка серця складається з епікарду(зовнішнього),міокарду(середнього), ендокарду(внутрішнього). Внутрішня будова: розділено на чотири камери – два шлуночка( правий і лівий) та два передсердя(праве та ліве). Щоб кров рухалась в одному напрямі існують клапани: тристулковий( передсердно-шлуночковий), двостулковий (передсердно-шлучновий), напівмісяцеві. Мале коло кровообігу починається в правому шлуночку, а закінчується в лівому передсерді. З правого шлуночка кров потрапляє в легені, насичується киснем, стає артеріальною, потрапляє в ліве передсердя. З лівого передсердя потрапляє в лівий шлуночок, а потім у велике коло кругообігу. Велике коло кровообігу починається в лівому шлуночку, а закінчується у правому передсерді. З лівого шлуночка виштовхується артеріальна кров, віддає кисень і насичується вуглекислим газом. Так кров стає венозною. Венозна кров потрапляє до правого передсердя, далі – у правий шлуночок, а потім – у мале коло кровообігу.
Властивості серцевого м’яза: працювати все життя.
Серцевий цикл: сукупність процесів організму від одного скорочення до іншого. Він триває 0,8с.
Фази серцевого циклу:
Систола 0,1с
(Скорочення передсердь)
Систола
(Скорочення шлуночків) 0,3с
Діастола
( Розслаблення всіх 0,4с
м’язів серця)
В цей час відбуваються наступні процеси:
Кількість крові, що викидається серцем за одне скорочення – систолічний об’єм.
IVСистематизація і контроль знань учнів
«Підпиши» вправа на увагу і пам’ять
Роздаємо листочки з копіями будови серця без підписів. Учні пригадують і підписують.
« Хто перший» Вправа – пазл . Для цієї вправи вчитель готує матеріал: потрібно 3 схеми серця на окремих листочках ( на кожну групу дітей по одній, можливо змінювати кількість груп) , розрізати на 12 частинок. Обираємо по учню з кожної групи і складаємо пазл(хто швидко і правильно виконає) Капітан групи захищає серце – називає складові.
Самооцінювання : оцінку учень ставить собі олівцем, вчитель коректує ручкою.
Висновки: кожен учень робить для себе сам. На столах маємо дві долоні : зелену і червону. Якщо учень задоволений своїм результатом – підіймає зелену,ні – червону.
V Домашнє завдання: знайти додаткову інформацію по заданій темі.