Тема: Як придумати нік і пароль для Інтернета (тренінг)
1.Розповідь вчителя.
Сто років тому,коли не було Інтернету,лист від родичів з України в а
Америку плив пароплавом та доставлявся сушою місяць. Потім стільки ж люди чекали на відповідь. З появою літаків ми на відправку листа і відповідь стали чекати вже не 2 місяці,а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.
- Чим ще корисний Інтернет і навіщо люди його використовують?9(відповіді учнів ).
- Що вам найбільше подобається в Інтернеті?(тест).
(Я вам роздаю невеличкий текст,вам потрібно із запропонованих варіантів відповідей вибрати найбільш притаманну вам відповідь) - Шукати нову інформацію - Заводити нових друзів - Спілкуватися з людьми усіх куточків світу - Відправляти й одержувати повідомлення електронної пошти - Грати в ігри - Розглядати географічні карти - Розробляти маршрути для подорожей (Читання відповідей учнів ланцюжком)
2. розповідь вчителя про безпечне користування Інтернетом.
- Кожен з вас повинен обов‘язково запитувати дозволу у батьків перед використанням комп’ютера;
- Тримати свій пароль у таємниці від усіх;
- Відкривати повідомлення елетронної пошти тільки , якщо вони надійшли від знайомих;
- Завжди повідомляти батьків про виникаючи проблеми;
- Використовувати комп’ютер максимум 1 годину на день;
-В Інтернеті нікому не повідомляти своє ім’я та адресу;
- Обговорювати з батьками веб - сайти,які можна відвідувати.
3.Запитання до дітей
- Чи всі ви зрозуміли правила користування Інтеренету?
(Перераховують,а вчитель записує на дошці)
- Не надавати інформацію про своє ім’я , адресу та данні про своЇх батьків;
- Погано поводитись при спілкуванні;
- Користуватись комп’ютером та Інтернетом з дозволу батьків;
- Тримати пароль комп’ютера у таємниці;
- Повідомляти батькам про проблеми під час роботи з комп’ютером в Інтернеті;
- Погоджувати з батьками сайти, на які не можна заходити.
4.Нік-ім’я та можливості Інтернету
Зараз кожний із вас вигадає собі нік. Нік - це віртуальне ім’я у соціальних мережах Інтернету. Напишіть вигаданий нік на стікері та наклейте його на квітку.Цим ніком (тобто вигадене вами ім’я) ви будете користуватись при спілкуванні в Інтернет просторі. Тепер робимо зі стікерів пелюстки квітки.(див. додаток)
Ми з вами можемо зробити висновок , що з цієї гри тільки за нікнеймом ви не зможете розрізняти хто є хто.
З вашими ніками буде пов’язане друге завдання.
5. Гра « Хто надіслав тобі листа?»
Використовується квітка з попередньої вправи. Знов видаються стікери. Учні повинні написати позитивне побажання або просто хороші слова на стікері. А потім наклеїти їх поряд з будь-яким із стікерів з нікнеймами на аркуші з квіткою.(Кожен (на) учень(ця) має наклеїти побажання до чужого нікнейму так , що власники нікнейми не бачили хто надає їм побажання.) Учасники отримують побажання до свого нікнейму і змагаються відгадати,хто надіслав їм це повідомлення. (Висновок 99% учасників не можуть вгадати відправника повідомлення).
Висновок вчителя. Так само відбувається і зі спілкуванням в Інтернет просторі. Дуже складно перевірити, хто саме пише тобі листи, спілкується з тобою, якщо ви не знаєтек хто це є насправді.(Якщо учасники групи добре знайомі між собою, вони можуть вгадати відправника за почерком, у такому випадку робиться висновок, що в Інтернет просторі не існує почерків, тому ти ніколи не знаєш хто знаходиться по той бік комп’ютера).
Додаток: