Конспект уроку, "Пристрої введення та виведення інформації"

Про матеріал
Урок з інформатики для учнів 4-го класу. Містить цікаві завдання та вправи для закріплення знань та вмінь учнів розрізняти пристрої введення та виведення.
Перегляд файлу

1

 

Тема. Пристрої введення та виведення інформації

Мета:

  • навчальна: систематизувати знання учнів про складові комп’ютера та їх призначення; сформувати свідомі знання з даної теми, закріпити правила поведінки в школі, ознайомити детально з пристроями введення та виведення інформації;
  • розвивальна: розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері;
  • виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація.

Програмне забезпечення: браузер.

Хід уроку

  1. Організаційний етап
  • Доброго дня. Я дуже рада вітати вас на уроці інформатики.  Але мені цікаво дізнатися, з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок. Намалюйте, будь ласка, на папірцях, що у вас на парті, обличчя-смайл,  яке покаже як ви себе відчуваєте. (На дошці зразок: три обличчя-смайли, які відображають радість, страх, сум.)

http://3.bp.blogspot.com/-gTGJAz4giKk/UQUZzbisN8I/AAAAAAAAAAM/V-yDPHz13pk/s1600/Smiley.svg.pnghttp://3.bp.blogspot.com/-zFrqvKh65cM/UQUaNufY0WI/AAAAAAAAAAU/YE1k1R3UYYI/s1600/smile-guestion.pnghttp://4.bp.blogspot.com/--gMGK_Vd5_k/UQUamynoNcI/AAAAAAAAAAk/-74XVpIGfI4/s1600/0_495a0_385db982_orig-300x300.jpg

(Учням, що обрали «сумні» або «веселі» смайли, раджу налаштуватися на роботу.)

  • Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

 

Логічна розминка

Чарівник жив на третьому поверсі десятиповерхового будинку. Одного дня йому захотілося жити вище, і він перекинув будинок дахом донизу. На якому поверсі опинилася квартира чарівника? (Відповідь: на 8 поверсі)

  1. Актуалізація опорних знань

Повторення раніше вивченого матеріалу

  • Розгадайте ребуси, щоб дізнатися, які ж слова будуть ключовими на сьогоднішньому уроці. Поясніть значення відгадок

Бесіда з опорою на попередньо вивчений матеріал

  • Які з поданих пристроїв є основними складовими комп’ютера?
  • Назвіть основні складові персонального комп’ютера.
  • Які ви знаєте допоміжні пристрої комп’ютера?
  •    Ви вже знаєте, що є велика кількість пристроїв комп’ютера. Всі вони поділяються на дві групи, а саме пристрої введення та виведення. На сьогоднішньому уроці ми розглянемо ці групи пристроїв детальніше. Отже, тема, над якою будемо працювати, – «Пристрої введення та виведення інформації»
  1. Вивчення нового матеріалу

Пояснення з елементами демонстрування презентації (використовується проектор)

Комп'ютеру, як і людині, необхідні свої «очі і вуха», з допомогою яких він міг би сприймати інформацію ззовні. В даний час є різноманітні пристрої, що виконують ці функції в складі комп'ютера. Вони називаються пристроями введення, оскільки забезпечують введення в комп'ютер даних у різних формах: чисел, текстів, зображень, звуків. Пристрої введення перетворюють цю інформацію з форми, зрозумілій людині, у цифрову форму, яка сприймається комп'ютером. До пристроїв введення належать: клавіатура, мишка, сканер, мікрофон, маніпулятори типу «миша», веб-камера.

 Пристрої введення даних можна розділити за типом даних:

Крім пристроїв введення є ще пристрої виведення інформації. Пристрої виведення призначені для виведення інформації (результатів роботи комп’ютера) у зрозумілій для людей формі. До пристроїв виведення відносяться: монітор, принтер, колонки, навушники.

Пристрої виведення, також можна поділити за типом даних, з якими вони працюють. Так, можна виділити пристрої виведення:

  • Розгляньмо детальніше такі пристрої як клавіатуру та мишку, принтер. Для цього об’єднаймося в групи. Завдання кожної групи: опрацювати текстовий матеріал та повідомити своїм однокласникам те, про що ви дізналися.

Робота в групах

І група – види клавіатур;

ІІ група – види мишок;

ІІІ група – 3D-принтери;

(Відповіді дітей)

Хвилинка-цікавинка

Чи знаєте ви, що вже винайшли 3D-принтер їжі. Вже зараз, просто сидячи вдома, можна замовити будь-який одяг з Інтернету або потрібні вам речі. Вчені вже розробили такий вид принтера, за допомогою якого ви зможете вибрати страву з переліку меню, яку бажаєте та цей пристрій приготує вам її самостійно.

Розповідь з елементами бесіди

  • Розглянемо ще один пристрій введення – сканер. Серед них за принципом дії виділяють планшетні та ручні.
  • Чи зустрічали ви у повсякденному житті використання ручних сканерів? Якщо так, то де? (Відповіді учнів)

Поміркуйте!!!

  • До якої групи пристроїв відноситься модем та системний блок?

(Відповіді учнів)

Модеми можуть знаходитися всередині системного блоку комп’ютера або в окремому корпусі і бути підімкненими до комп’ютера. Модем є пристроєм введення так само як пристроєм виведення інформації.

Системний блок не відноситься до жодної з груп пристроїв. Він є головним пристроєм, який керує всією роботою комп’ютера.

Цікавинка

Зараз уже існує пилосос, у який вбудовано комп’ютер. Тож, поки ви виконуєте домашнє завдання, цей пилосос може самостійно пропилососити підлогу в квартирі.

  1. Застосування набутих знань
  1. Гра «Комп'ютерна граматика»
  • На уроках української мови ви вичали, що речення має виражати закінчену думку. Отже, я буду починати речення, а вам потрібно його закінчити.
  • Основні пристрої комп'ютера – це…
  • Всі пристрої комп'ютера поділяються на…
  • До пристоїв введення інформації відносяться…
  • Колонки, монітор, принтер – це…
  1. Сполучіть назву пристрою та його призначення

Монітор

 

Роздрукування текстової та графічної інформації

Колонки

Введення літер, цифр, розділових знаків

Принтер

Відтворює результати роботи комп'ютера

Клавіатура

Керує всією роботою комп’ютера

Системний блок

Програвання музичних файлів

Фізкультхвилинка

  1. Формування вмінь і навичок

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  • Перед тим як розпочати роботу за комп’ютерами, потрібно повторити правила техніки безпеки та правила поводження в комп’ютерному класі.

Гра «Естафета»

Один з учнів отримує естафетну паличку. Називаючи правило, передає естафету наступному учневі і повторюється це, поки останній учень отримає естафетну паличку.

  1. Інструктаж учителя.
  • На сьогоднішньому уроці ви будете працювати з інтерактивними вправами LearningApps. Для цього вам потрібно відкрити браузер, у списку закладок вибрати потрібну. Серед поданих інтерактивних вправ знайти «Перший мільйон» та розпочати виконання, відповідаючи на запропоновані запитання.
  1. Виконання практичної роботи за комп’ютерами.

Виконання інтерактивних вправ: https://learningapps.org/display?v=poosuk0hc17

https://learningapps.org/display?v=pgdemof5t17

Релаксація

Вправи для очей

  1. «Тік-Так» (показати як працює годинник)
  2. «Подивитися на муху» (уявити, що на кінчик носа сіла муха; подивитися прямо на неї)
  3. «День-ніч» (сильно заплющити очі, відкрити)
  4. «Скік-скік» (показати як стрибає м’ячик)

Кольоротерапія

  1. Підсумки уроку

Гра «Снігова куля»

  • Всі ви взимку ліпили сніговиків. Спочатку формували невеличку снігову кульку, потім котили її по снігу і вона постійно збільшувалася в розмірах.  Отож, ваше завдання буде таким: кожен з вас по черзі називає пристрої введення та виведення інформації, повторюючи всі пристрої, названі попередніми учнями.

Фронтальне опитування

  • Що вивчали на уроці?
  • Чого навчились під час роботи за комп’ютером?
  • Що сподобалось на уроці?
  • Виконання яких завдань викликали труднощі?
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Ланецька Таміла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Колос Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Тишковець Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
30 квітня 2019
Переглядів
14828
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку