Заняття в різновіковій групі
дошкільного підрозділу
ознайомлення з природою на тему “Свійські птахи”
Вихователь: Вергелєс О.М.
Мета: закріпити знання дітей про свійських птахів, де живуть, чим живляться, їх характерні ознаки (частини тіла), способи пересування, учити розрізняти їх за зовнішнім виглядом, ознайомлювати дітей з творчістю Сухомлинського; вправляти у звуконаслідуванні, розвивати увагу, мислення, мовлення, виховувати пізнавальний інтерес до свійських птахів; виховувати дбайдтве ставлення до тварин, виховувати дітей шанобливому ставленні до людей. Матеріал: картиноки із зображенням свійських птахів з казок: півня, курки, качки, індика, гусака, картки до гри “Які птахи у мене вдома”, картки із зображенням малят свійських птахів.
Психогімнастика «Чарівні перетворення» Діти сидять на килимі.
- Уявіть, що ви каченята, що йдуть до ставка
— Зобразіть півня, що махає крильми й співає свою пісню.
-Зобразіть гусака, який махає крилами та гилгоче.
— Діти, бабуся Дарина запрошує нас до себе в гості ,в село ,на пташиний двір.Відвідаємо бабусю? Як треба поводити себе в гостях?
Давайте поглянемо, як живуть свійські птахи!
III. Основна частина
Гарячого літнього дня вивела гуска своїх маленьких жовтеньких гусенят на прогулянку. Вона, показувала діткам великий світ. Цей світ був зелений і радісний — перед гусенятами простягнувся величезний луг. Гуска навчала діток скубти молоду травичку. Травичка була солодка, сонечко тепле й ласкаве, моріг м’якенький, світ співав багатьма голосами жучків, метеликів, комах. Гусенята були щасливі.
Коли це налетіла чорна хмара, на землю впали краплі дощу. А потім посипались чималі, як горобині яєчка, градинки. Гусенята прибігли до мами, вона підняла крила й накрила ними дітей. Під крильми було тепло й затишно, гусенята чули, як нібито звідкись іздалеку долинає гуркіт грому, виття вітру й стукіт градинок. Їм навіть стало весело: за материнськими крилами коїться щось страшне, а вони в теплі й затишку.
Потім усе вщухло. Гусенятам захотілось мерщій на зелений луг, але мати не піднімала крил. Гусенята вимогливо запищали:
«Випускай нас, мамо».
Тихо підняла мати крила. Гусенята вибігли на траву. Вони
побачили, що в матері крила зранені, вирвано чимало пір’я. Мати тяжко дихала. Але світ навколо був такий радісний, сонечко сяяло так яскраво й лагідно, жучки, бджоли, джмелі співали так гарно, що гусенятам чомусь і на думку не спало поцікавитись: «Мамо, що з тобою?» І коли одне найменше і найслабше гусеня підійшло до мами й запитало: «Чого в тебе зранені крила?» — вона тихо відповіла: «Все добре, мій синку».
Жовтенькі гусенята розсипались по траві. Мати була щаслива. Бесіда за змістом оповідання
— У бабусі живе багато різних птахів. Вона щоранку їх годує та піклується про них. Адже ці птахи не можуть жити без людини. Взимку їм буде важко знайти їжу, а без житла вони можуть змерзнути, тому вони живуть поруч із людиною. Ці птахи називаються свійськими.
Усі вони майже однакової будови — у птахів є голова, шия, дзьоб, тулуб, дві лапи та два крила, хвіст. Педагог показує дітям картку з качкою.
Розгляньмо качку. Яка вона? Що у неї є? Які звуки видає качка? Як ви вважаєте, що їсть качка?
(вихователь роздає піготовлені огорожі з конструктору або картону дітям, після чого вони помвщають в ці огорожі свійських тварин
(іграшки) , які в них вдома)
Педагог обирає дитину, яка буде виконувати роль качки та показувати рухи. Решта дітей — каченята — повторють. Качка з каченятами весело грала,
Качка каченяток усьому навчала:
Крильцями махати,
Зернятка шукати,
На зеленій травичці
Жучків шукати,
Та весело стрибати
(вихователь розкладає на столі фото з свійськими тваринами, а
вихованці повинні підібрати до них діточок)
— Яких птахів ви зустріли у дворі? Чому їх називають свійськими?
- Чим треба годувати свійських птахів?
-Чи потрібно допомагати дорослим в піклуванні за ними?