Як відбувається колообіг води в природі

Про матеріал
Конспект уроку з предмету «Я досліджую світ» (2 клас) з елементами технології розвитку критичного мислення.
Перегляд файлу

Конспект уроку з предмету «Я досліджую світ» (2 клас)

з елементами технології розвитку критичного мислення

 

Рожко Н.О., вчитель початкових класів

Врадіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1

 

 

Тема. Як відбувається колообіг води в природі.

 

Мета:

формування предметних компетентностей: поглибити знання школярів про явища природи, властивості води; формувати в учнів уявлення про випаровування води та конденсацію водяної пари, утворення хмар та випадання дощу, колообіг води в природі; формувати потребу  в пізнанні природи; розвивати спостережливість, мислення; виховувати потребу в пізнанні природи;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати  здатність переключатися з одного виду роботи на інший, виділяти під час читання та слухання важливі за змістом слова, нове, незрозуміле, виконувати творчі завдання, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;

соціальної: удосконалювати вміння проявляти ініціативу і продуктивно працювати в колективі, активно долучатися до обговорення питань, самоорганізовуватися до виконання різних видів навчальної діяльності в групі, вільно висловлюватися та результативно використовувати власні знання під час спілкування.

 

Обладнання: таблиця «Кругообіг води в природі», ілюстрації, обладнання для демонстрації досліду.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

І. Розминка.

Створення емоційного настрою

Дзвоник весело скликає,

Учнів за парти саджає.

В науку нам відкриває путь,

Лиш увагу й старанність взяти не забудь.

(учні під час промови вірша виконують відповідні рухи)

 

ІІ. Обґрунтування навчання

 

Сьогодні ми продовжимо рухатися сходинками Країни пізнання природи.

Очікування.

- Що ви чекаєте від нашого уроку, чого сподіваєтесь навчитися?

- Отже починаємо урок, який запрошує нас у нову подорож, нову мандрівку в чарівний світ природи.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів, повідомлення теми уроку.

 

1. Хвилинка спостережень.

- Яка зараз пора року? Який місяць?

- Що ви можете сказати про стан неба?

- Яка температура повітря?

- Чи є на дворі вітер?

- Чи спостерігали якісь інші явища?

 

2. Стратегія «Передбачення»

 

Розгляньте зображення, прокоментуйте.

  • Який може існувати зв'язок між зображеннями?

 

             

 

        

 

       

 

  • Як ви здогадались, що це вода?
  • Які властивості води ви знаєте?
  • У яких станах вона буває? Як рухається в природі?
  • Отже, сьогодні на уроці ми вивчатимемо, як змінюється стан води. Що на це впливає? Як вона рухається в природі?

 

Вправа «Шифрувальники»

 

ГІБООЛОК ИДОВ В ІДОРИРП

3. Стратегія «ЗХД»

  • Давайте пригадаємо, що ми вже знаємо про воду і запишемо в таблицю.

 

Знаю

Хочу дізнатися

Дізнався

Вода прозора, безбарвна, без запаху, текуча, набуває форми посудини, розчинник.

Вода потрібна рослинам, тваринам, людям.

- Як змінюється стан води?

- Чому йде дощ?

- Куди зникають хмари?

- Сніг – це вода?

 

 

ІV. Усвідомлення нових знань

 

1. Бесіда з демонстрацією дослідів з метою формування уявлення в учнів про перехід води з одного стану в інший.

 

Дослідницька робота

  • Коли вода буває твердою?
  • Де тверда вода є у кожного вдома?
  • Що слід зробити, щоб рідка вода перетворилась на тверду?
  • Вам потрібно було провести вдома дослід. Отже, що сталося з водою, яку ви поставили в морозильну камеру холодильника?
  • Чи бачили ви де в природі вода з рідкої перетворюється на тверду? (замерзають водойми, калюжі)
  • А чи можна тверду воду перетворити знову на рідку? Яким чином? (потримати в руці, нагріти)
  • Де ви могли спостерігати в природі цей процес? (тане сніг, лід, бурульки)

 

А тепер будемо спостерігати за киплячою водою.

     - Закипіла вода в чайнику? По чому це видно?

     -  Звідки береться пар і що це таке?

Піднесемо холодну посудину під струмінь пару і потримаємо.

- Що ми спостерігаємо?

 

  Це пар піднімається вгору і осідає на посудині. Посудина холодна і перетворює пару знову на воду. Вода перетворюється в пар при нагріванні. А зараз дивіться, що станеться з водою на посудині.   Чому? Зібралося багато крапель, вони стають дуже важкими і стікають. Аналогічно утворюються хмари. Хмара – це множина крапель води. Коли їх збереться дуже багато – іде дощ.

Отже, вода має здатність випаровуватися –перетворюватися на пару.

2. Робота в групах

 

Де ми можемо спостерігати воду у різних станах?

 

1 група «Краплинка» - Де можна побачити воду у рідкому стані? (криниця, джерело, озеро, роса, водоспад, фонтан, кран у квартирі)

2 група «Сніжинка» - Де можна побачити воду у твердому стані? (сніг, лід, іній, град, бурулька, сніжинка)

3 група «Хмаринка» - Де можна побачити воду у газоподібному стані? (пара над киплячою рідиною, туман, хмара, подих людини)

 

3. Фізхвилинка «Подивись на небо»

https://www.youtube.com/watch?v=jqy7Rm8n4Fk

 

4. Робота за схемою – малюнком «Колообіг води в природі»

 

Розгляньте уважно схему.

- Що ви можете сказати про рух води в природі? (Вчитель вислуховує пояснення та роздуми дітей, систематизує почуте та доповнює дітей.)

 

Сонце зігріває землю. З поверхонь річок, ставків, озер, океанів, ґрунтів, рослин випаровується вода. Легка водяна пара піднімається високо в небо. Там  набагато  холодніше ніж на землі. Водяна пара охолоджується і перетворюється на дрібненькі краплинки води. З них утворюються дощові хмари. У хмарах краплинки зливаються. Вони стають важкими  і падають у вигляді дощу. Отже, вода, що випаровувалася повертається у вигляді опадів  (дощу, снігу, граду).

Частина цієї води знову просочується у грунт, потрапляє в озера, річки, моря. А решта води знову випаровується з поверхонь суходолу, водойм  і рослин. Вода в природі постійно рухається.

Перетворення води в природі з одного стану в іншій називають кругообігом води.

 

5. Робота з підручником

 

Стратегія «Читання з маркуванням» (ІНСЕРТ)

Читання статті с.43 з використанням відповідних позначок на полях тексту та обговорення прочитаного.

«+»  - Я це знав

«-»   - Я це не знав

«?»  - Я думав інакше

«!»  - Це мене зацікавило

V. Рефлексія

1. Стратегія «Незакінчене речення»

  • Вода буває в трьох станах: …
  • Водяна пара утворюється під час …
  • Хмари утворюються …
  • Дощ випадає, коли …
  • Перетворення води-рідини на пару – це …
  • Перетворення води з рідкого стану у твердий – це …
  • Перетворення води в природі з одного стану в інший – це …

 

2. Стратегія «ЗХД»

Продовжимо заповнення нашої таблиці над якою почали працювати на початку уроку. Про що ви дізналися сьогодні на уроці?

Знаю

Хочу дізнатися

Дізнався

Вода прозора, безбарвна, без запаху, текуча, набуває форми посудини, розчинник.

Вода потрібна рослинам, тваринам, людям.

- Як змінюється стан води?

- Чому йде дощ?

- Куди зникають хмари?

- Сніг – це вода?

Як відбувається рух води в природі.

Вода буває в трьох станах.

Про охолодження води та випаровування.

Вода може переходити з одного стану в інший.

 

  • Чи отримали ви сьогодні новий досвід? Який саме?
  • Про що ви хотіли б дізнатися більше?
  • Які думки, почуття викликала у вас ця робота?

 

3. Стратегія «Сенквейн»

Вода

Чиста, прозора

Випаровується, охолоджується, тане

Джерело життя на планеті

Супер-рідина

 

4. Самооцінювання.

Я пропоную вам оцінити свою роботу на уроці. Використайте для цього наші краплинки.

 

5. Підсумок уроку

Працювали плідно, гарно

І урок пройшов не марно.

Впорались з завданням всі.

Ви сьогодні молодці!

doc
Додано
6 березня 2023
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку