Конспект уроку з «Я досліджую світ» для 2 класу Тема. Рукотворні об’єкти і матеріали. Властивості та використання матеріалів.

Про матеріал
Конспект уроку з «Я досліджую світ» для 2 класу Тема. Рукотворні об’єкти і матеріали. Властивості та використання матеріалів.
Перегляд файлу

Конспект уроку з «Я досліджую світ» для 2 класу

 

Тема. Рукотворні об’єкти і матеріали. Властивості та використання матеріалів.

Мета: продовжити формувати поняття «природа» і природні тіла, ввести поняття «рукотворні тіла», закріплювати навички групувати об’єкти неживої та живої природи, рукотворні тіла за суттєвими ознаками; розвивати мислення, пам’ять, спостережливість; виховувати любов до природи, шанобливе ставлення до продуктів людської праці.

Обладнання: мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, девіз уроку, подарунки, підручник.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

1. Привітання

Продзвенів уже дзвінок,

всіх покликав на урок.

До уроку я досліджую світ приготуйтесь,

на роботу налаштуйтесь.

Будемо компас вивчати

й нові знання про природу здобувати.

2. Емоційне налаштування

- Посміхніться всі до мене, посміхніться і до себе, поверніться до сусіда, руку йому потисніть, побажайте успіхів і гарних знань. Хай у вас продуктивно буде розпочато день!

3. Перевірка готовності до уроку. Девіз уроку.

- Перед тим як розпочати уроку, перевірте чи все у вас готове до роботи: щоденник, зошит, підручник, ручка і олівець. 

- Гадаю, ми із натхненням  проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок. А мені дуже приємно навчати тих, хто…

- Відгадайте, кого саме. Складіть із розсипаних слів речення. (навчати, Добре, знати, того, хто, хоче, все)

Добре того навчати, хто хоче все знати.

Тому, пропоную  працювати на уроці під девізом: «Хочу все знати!»

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Гра «Погодні умови»

- Діти, яка зараз пора року?

- Який місяць? День?

- Яка погода була зранку? Чи було вітряно? Похмуро?

- Тепло чи холодно надворі?

- Яка температура повітря?

- Чи були протягом дня опади? Які? Що спостерігали?

IIІ. Повідомлення теми і мети уроку

1. Введення елементів нестандартності

- Діти, сьогодні до нас завітав гість, щоб дізнатися хто саме вам потрібно скласти пазл.

Создать мем "Незнайка, эмблема незнайки, незнайка аватарка" - Картинки -  Meme-arsenal.com

- Так, це Незнайка. Діти, він до нас прийшов не просто так, у нього сталася жахлива ситуація, він як завжди не може зрозуміти деяких речей і явищ. Сьогодні він розповів мені, що не може усвідомити одну навчальну тему… А яку саме ми з вами зараз дізнаємось.

2. Робота з світлинами

(зображені різноманітні малюнки природних матеріалів і рукотворних, створених людиною)

Малюнки: холодильник, сонце, зірка, меблі.

- Діти, скажіть, які тіла відносяться до явищ живої природи, а які до неживої природи?

- Скажіть, чи може людина створити сонце? Чому?

- Чи відноситься холодильник до живої природи? Поясність ваші думки.

- До якої групи ми можемо віднести меблі? (зроблені руками людини)

- Отже, діти сьогодні ми з вами будемо вивчати рукотворні об’єкти, їх властивості та використання.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя із супроводом презентації / світлин

- Рукотворні об’єкти – це все, що зробила людина своїми руками від маленького олівця до величного літака. Після появи людини на землі в довкіллі з’явилися предмети, зроблені її руками. Людина почала виготовляти одяг і взуття, щоб було тепліше. Для зручності будувала житло, робила меблі, посуд. Пройшло багато років, людство зробило багато відкриттів. Побудовано багато заводів і фабрик, де виготовляються папір, гума, пластмаса, залізо. Нікого вже не дивують автомобілі, літаки, телевізори, комп’ютери. Ресурси для виготовлення всіх цих предметів людина бере в природі, але назвати природними ці об’єкти вже не можна.

- Поміркуйте, які об’єкти називають природними, а які рукотворними?

Висновок. Світ, що нас оточує, включає природні та рукотворні об’єкти. Об’єкти живої і неживої природи називають природними об’єктами. Рукотворні об’єкти – це об’єкти, створені людиною. Вони не належать до природи.

- Які рукотворні об’єкти ви бачили по дорозі до школи? А які в школі?

2. Робота з таблицею

- Як ви вважаєте, на які дві групи можна розділити предмети, що оточують нас?

https://subject.com.ua/lesson/nature/1klas/1klas.files/image013.jpg

3. Робота з віршом

- Діти, послухайте вірш українського письменника й поета А. Костецького.

Вмиває кішка кошенят,
вмиває кізка козенят,
мене водою з милом щоранку мама миє.
І чистим сонечко встає щодня з-за небокраю...
І в нього, мабуть, мама є.
Бо хто ж його вмиває?

- Про що розповідається у вірші?

- Про які природні об’єкти у ньому йдеться?

- Назвіть окремо об’єкти неживої і живої природи.

- Про які рукотворні об’єкти йдеться у вірші?

4. Бесіда з елементами розповіді з використанням таблиці з метою виховання шанобливого ставлення до рукотворних об’єктів.

- А зараз я пропоную вам відгадати загадки.

  • Виріс у полі на добрій землі, місце найкраще знайшов на столі. (Хліб)
  • По полю бродить, зерно молотить, жне, косить, хліба не просить. (Комбайн)
  • В лісі народився, в лісі виріс, а в дім прийшов — усіх зібрав. (Стіл)
  • Я літаю, я зірки на крилах маю, і мотор у мене є, що життя мені дає. (Літак)
  • Полотно, а не доріжка, кінь біжить, сороконіжка. (Поїзд)
  • Невеличкі дві хатини, в них м’які і теплі стіни.
  • По п’ять братиків малих прожива в хатинках тих. (Рукавички)

- Які це об’єкти — рукотворні чи природні? (Рукотворні.)

- Як треба ставитись до рукотворних об’єктів? (Шанобливо.) Чому? (Бо їх створила людина.)

Висновок. Об’єкти, які створила людина, треба шанувати.

5. Фізкультхвилинка (електронна)

- А зараз, Незнайка вас запрошує від плідної праці відпочити.

6. Гра «Запитайко»

Незнайка, нас запрошує в цікаву гру, де потрібно нам поміркувати

1) Діти, чи знаєте ви, які речі виготовляються із пластмаси? (іграшки для дітей, пластмасові пляшки, відра, посуд тощо).

2) Які речі виготовляють із гуми? (колеса, гумове взуття від дощу, гумка тощо)

3) Які речі виготовляють із поролону? (матраци, губки для миття посуду, утеплювачі тощо)

4) Які речі виготовляють із поліетилену (плівку, пакети, сумки)

5) Які речі виготовляють із скла? (посуд, вікна, лампи тощо)

6) Які речі виготовляють із деревини? (меблі, інструменти, знаряддя для праці, іграшки тощо)

- Скажіть, як всі ці речі людина може застосувати в побуті? Зараз об’єднаємось на дві групи та підготуємо невеличку міні-доповідь.

V. Закріплення нового матеріалу

1. Гра «Доповни»

- Назвіть і розподіліть предмети, зображені на малюнку, на дві групи.

- Доповніть кожну групу своїм прикладом.

Природні об’єкти                                Рукотворні об’єкти

https://subject.com.ua/lesson/nature/1klas/1klas.files/image014.jpg

2. Гра «З чого виготовлені ці предмети?»

- У нас на екрані / на дошці розміщені різноманітні предмети, ваше завдання визначити походження даних предметів.

3. Гра «Що зайве? Чому?»

- Ваше завдання вилучити з даного переліку предметів – зайве і пояснити чому саме.

Небо, Місяць, вода, зорі, карта, пісок.

Дуб, камінь, Сонце, повітря.

Вітер, дощ, веселка, річка, білка.

Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.

4. Продовжити речення.

Папір виробляють з ...

Пакети виробляють з …

Гумові колеса виготовляють з … і вони потрібні для …

Іграшки для дітей виробляють з … і вони застосовуються для …

Меблі виготовляють з … і вони корисні для людини …

5. Гра «Хто найкмітливіший».

- Відгадайте загадки

Дуже я потрібна всім – і дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
а сама завжди мовчу. (Книга)

Снігові поля, чорні граки. (Книга)

Хочеш розумним бути — бери та вчи. (Книжка)

Язика не має, а розуму навчає. (Книжка)

Мовчить, а сто дурнів навчить. (Книжка)

Біле поле, чорне насіння, хто його сіє, той розуміє. (Книжка)

6. Гра «Склади пазл». Робота в парі

- Ваше завдання у парі із поданих пазлів скласти малюнок певного рукотворного об’єкта, і пояснити для чого він використовується у побуті й суспільстві.

VІ. Підсумок уроку

1. Вправа «Мікрофон»

- На які дві групи можна розподілити предмети, що оточують нас?

- Що таке природні об’єкти?

- Наведіть приклади.

- Що таке рукотворні об’єкти?

- Наведіть приклади.

- Як треба ставитись до речей зроблених людиною?

2. Оцінювання

- Ви всі добре попрацювали Незнайка вам всім вдячний за гарну роботу, і за активність ви отримуєте смаколики.

3. Прощання

- До нових зустрічей!

docx
Додано
6 березня 2023
Переглядів
7826
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку