“Як жити сьогодні щоб побачити завтра” (година спілкування для учнів 8-9 класів)

Про матеріал
Надати учням інформацію про шкідливій вплив алкоголю; формувати відповідальне ставлення до свого здоров’я; навчити учнів приймати відповідальне рішення.
Перегляд файлу

 

“Як жити сьогодні щоб побачити завтра”

(година спілкування для учнів 8-9 класів)

 

Мета: проінформувати учнів про чинники, що негативно впливають на здоров’я, розвинути негативне ставлення до шкідливих звичок, виховати бажання берегти власне здоров’я.

Завдання: надати учням інформацію про шкідливій вплив алкоголю; формувати відповідальне ставлення до свого здоров’я; навчити учнів приймати відповідальне рішення.

Матеріали: плакат “Правила роботи групи”, кольорові картки,  5 аркушів формату А 4.

 

Ведучий. Доброго дня, усім присутнім! Хочу запитати, чи гарний у вас настрій? Якщо так то поаплодуйте, будь ласка собі. Рада бачити вас у чудовому настрої.

Один мудрець сказав: “Якщо ти не знаєш ні себе, ні супротивника - ти програєш. Якщо ти знаєш і себе, і супротивника - перемога буде на твоєму боці”.

Під супротивником сьогодні я маю на увазі АЛКОГОЛЬ. Мета нашої зустрічі - дізнатися якомога краще свого супротивника.

1. Вправа “Знайомство”

Мета: підвищити рівень згуртованості групи, допомогти учасникам краще пізнати один одного, створити сприятливу атмосферу.

Хід вправи: Ведучий, сьогодні наше знайомство ми проведемо так: кожен  по черзі називає своє ім’я та говорить фразу, яка розпочинається зі слів: “Мій друг сказав би про мене, що ...”. Наприклад: “..., що я весела і люблю жартувати”.

Обговорення:
- Чи важко було виконати цю вправу?

- Якщо так, то чому?

Підсумок: ви  добрі, розумні, веселі, активні, відповідальні особистості. Ви всі  такі  однакові  і водночас різні. Всім вам сьогодні  буде  необхідно  співпрацювати. А  що нам цьому допоможе? 

2. Вправа «Правила роботи»

Мета: організувати учасників, створити доброзичливу атмосферу для конструктивної роботи.

Хід вправи: Ведучий. Для того щоб наша зустріч була вдалою, щоб ви почувалися комфортно та плідно працювали  пропоную дотримуватись правил.(Вивішується плакат з правилами)

  • Добровільність
  • Активність
  • Поважати думку іншого
  • Не перебивати  того, хто говорить
  • Дотримання принципу «тут і тепер»
  • Доброзичливість  у ставленні до інших

Обговорення:

 - Ви погоджуєтесь з запропонованими правилами?

 - Може хочете щось додати?

 3. Вправа “Асоціації”

Мета: виявити рівень знань учнів, початкове ставлення до проблеми.

Хід вправи: діти  по черзі висловлюють свої думки. А ведучий фіксує їх на дошці.

Завдання: учасникам пропонується дати відповідь на запитання: Які асоціації виникають  зі словом  “Алкоголь?”

Обговорення:

- Що вам дало виконання цієї вправи?

Підсумок: алкоголь це той ворог який  знаходиться поруч, він  приносить біль і страждання людям. 

4. Вправа “Правильно - не правильно”.

Мета: з’ясувати обізнаність учнів  щодо  негативного впливу алкоголю на людину.

Хід вправи:  ведучий зачитує твердження, а   учасники відповідають на них за допомогою карток  жовтого та блакитного кольору.

Завдання: Дати відповіді на твердження  піднімаючи картки. Якщо “Так”  то піднімаєте жовту картку, якщо “Ні” - блакитну.

  1. Більшість алкоголіків -  безробітні. (Ні)
  2. Пиво і слабоалкогольні напої не шкідливі для організму.(Ні)
  3. Випивши забагато алкоголю можна померти.(Так )
  4. Помірне вживання алкоголю під час вагітності не шкідливе. (Ні)
  5.  Багато підлітків починають вживати алкоголь “за компанію”.(Так)
  6. Алкоголь викликає запальну реакцію в клітинах печінки. (Так)
  7.  П’яна людина небезпечна для інших, бо вона не контролює своїх вчинків.(Так)
  8.  Зловживання алкоголем призводить до психічних розладів.(Так)
  9.  Систематичне вживання міцних алкогольних напоїв спричиняє небезпечне захворювання – алкоголізм. (Так)
  10.  Алкоголь погіршує здатність міркувати логічно та раціонально. (Так)

Обговорення:

- Чи були складності при виконанні вправи?

- Які висновки ви зробили для себе?

Підсумок: алкоголь не приносить користі. Він шкодить як самій особистості так і оточуючим.

Коли ми збираємось щось почати, ми спершу зважуємо всі «за» і «проти», так?

5. Вправа «За і проти»

Мета: усвідомити позитивні й негативні сторони шкідливої звичок.

Хід вправи: учасники об’єднуються в групи за розрахунком 1,2. Виконують завдання. А потім презентують свої напрацювання.

Завдання: зараз кожній групі необхідно написати аргументи «за»і «проти» вживання алкоголю.

1 група – аргументи «за» вживання спиртного

2 група – аргументи «проти» вживання спиртного

Обговорення:

- Які аргументи були для вас вагомішими, здивували, були несподіваними, новими?

- Що ви обрали для себе?

- Що означає цей вибір?

- Чи легко було виконати завдання?

Підсумок: ви   зробили свій вибір і готові вирушити далі до вершини свого здоров’я.

 У Натана Ротшильда є такий вислів “ Хто володіє інформацією,  той володіє  світом”. Тому пропоную вам прослухати інформацію щодо впливу алкоголю на організм людини.

6. Інформаційне повідомлення “Вплив алкоголю на організм”

Мета: проінформувати учнів про алкоголь і його вплив на організм людини.

 Для початку – невтішна статистика. Стан здоров’я  населення України свідчить про існування реальної загрози вимирання нації. Майже 90% дітей дошкільного віку і студентів мають відхилення у здоров’ї, понад 50%- незадовільну фізичну підготовку. Тільки протягом останніх п’яти років на 41%  збільшилися кількість учнівської молоді, яка за станом здоров’я належить до  спеціальної медичної групи. Від чого залежить стан здоров’я людей?

10%- від рівня розвитку медичної галузі;

20% - від спадковості ( генотипу)

20% - від стану довкілля;

50% - від способу життя

На 60% зросла кількість неповнолітніх, які вживають наркотичні речовини. А наркотик  номер один для молодої людини - це   алкоголь. Алкоголь – отрута яка  шкодить організму. Вживання 500 мл. 40% розчину спирту призводить до загибелі 1 млн. нервових клітин, які вже не відновлюються. У людини, яка постійно вживає алкоголь, поступово настає розумова неповноцінність, знижуються або зникають різні види чутливості, уповільнюються рефлекси. Через ураження мозочка виникає хитка хода.

 Алкоголь всмоктується у кров дуже швидко. За кілька хвилин він розноситься по всьому тілу й потрапляє в головний мозок. Кровоносні сосуди розширюються і алкоголь починає негативно впливати на серце. Після вживання алкогольного напою відбувається також і навантаження на печінку. Печінка - орган, що виводить алкоголь із організму людини. Чим більше випив, тим більше навантаження на печінку. Печінка виводить з організму людини 10мл чистого алкоголю за 1 годину. Під дією алкоголю організм втрачає більше води за одиницю часу, ніж у звичайному стані. Значна кількість випитого алкоголю може спричинити тремтіння рук і двоїння в очах. Людина стає емоційно неврівноваженою. Порушується здатність правильно оцінювати події, і, як наслідок, людина втрачає контроль над собою і своїми вчинками.

 Механізм дії спирту полягає в тому, що він знімає гальмування кори головного мозку. Тому в стані сп’яніння людина може вчинити будь-який злочин і завдати шкоди самому собі.

  Систематичне вживання міцних алкогольних напоїв спричиняє небезпечне захворювання – алкоголізм, для якого характерний патологічний потяг до спиртного, поступовий розлад фізичного і психічного здоров’я . Хворі на алкоголізм стають кволими, малоініціативними, у них порушуються сон, зникає інтерес до  повноцінного життя.

Вплив алкоголю на організм людини залежить :

- від ваги і росту людини. Організм дітей і підлітків ще не сформований і не досяг фізичної зрілості. Діти і підлітки мають меншу вагу, ніж дорослі, і на зріст вони, як правило, також нижчі, аніж дорослі. Отже, і сп’яніння настає набагато швидше.

- від статі людини. Жінки п’яніють швидше і сильніше, ніж чоловіки. Організм жінки містить менше води. Обмін речовин також відбувається по-іншому, ніж у чоловіків. Якщо жінки зловживають алкоголем, проблеми зі здоров’ям у них з’являються набагато раніше, ніж у чоловіків.

 Головна небезпека першої спроби для незрілої особистості полягає в тому, що відчувши потяг до спиртного, підліток із біологічною схильністю до алкоголізму стає алкоголіком практично одразу, навіть не встигнувши зрозуміти, що з ним сталося.

 Арабський письменник писав: «Вино передає кожному, хто його п’є , чотири якості. Спочатку людина стає схожа на павича – вона пижиться, її рухи плавні та величні. Потім вона уподібнюється до мавпи і починає з усіма жартувати і загравати. Далі схожа на лева, самовпевненою, гордовитою, нахваляється своєю силою. Однак, нарешті, перетворюється на свиню і подібно до неї качається в багні».

Обговорення:

- Чи дізнались ви щось нове?

- Від кого залежить здоров’я?

- Чи є взаємозв’язок між алкоголем і здоров’ям?

- Чи  згодні ви з тим, щоб вам давали таку характеристику?

У людини яка вживає алкогольні напої може розвинутися така хвороба, як  алкоголізм. Щоб цього не сталося треба пам’ятати -  що вибір робите саме Ви.

7. Вправа “Мозковий штурм”

Мета:  з’ясувати  думки школярів щодо причин вживання алкогольних напоїв.

Хід вправи:  ведучий  пропонує учасникам  дати відповідь на запитання.

Завдання: визначити мотиви першої спроби вживання алкоголю. (Бажання здаватися дорослішим; переконаність у тому, що це модно; задля спілкування; через тиск оточення; задля солідарності за компанію).

Обговорення:

- Які думки  викликала у вас ця вправа?

Підсумок: пам’ятайте ваше здоров’я  в ваших руках.  Перш ніж спробувати  задайте собі питання “Для чого це мені потрібно?”, “Які будуть  наслідки?”.

8. Вправа “Вкажи наслідки”

Мета: з’ясувати наслідки вживання алкоголю.

Хід вправа: учасники об’єднуються в три  групи  за кольорами світлофору. Виконують завдання, а потім по черзі презентують свої напрацювання.

Завдання: визначити наслідки вживання алкоголю на

1 група (червоний) - на людину

2 група (жовтий)- на сім’ю

3 група (зелений)- суспільство

Обговорення:

- Що втрачає людина коли починає вживати алкоголь?

- Як вживання алкоголю впливає на стосунки між людьми?

Підсумок:  отже, наслідки пияцтва  несуть руйнівний характер. І чи вартий той швидкоплинний позитивний момент алкоголю порівняно з негативним впливом на організм людини і на оточуючих.

Питання пити чи не пити – це право вибору людини, та бажано, щоб воно було не питанням, а відповіддю: “Не пити!!!”.

Ведучий. Наша сьогоднішня зустріч добігла кінці і я  хочу почути від вас думки  про наше заняття.

- Якою інформацією ви поділитесь з друзями?

- Які висновки зробили для себе?

 Давайте поаплодуємо  собі і всім нам. Дякую за активну роботу. До побачення.

 

 

Список використаних джерел

  1. Запрошуємо до діалогу/ Навч. посіб./, Н.О. Березіна, О.В. Вінда, М.М. Галябарник, Т.Д.Деліянюк, С.В.Кириленко, Н.І.Косарєва, О.П.Коструб, Н.І.Новікова, І.Г.Сомова, В.А. Шаповалова  -К.:Богдана, 2003-128с.
  2. Завуч №11(89), 2001 “Тенета небезпеки”.
  3.  Інформаційно-освітній журнал/ Інформація погляди світогляд №9,2007.
  4.  Газета Психолог, №19(355), 2009.
  5.  Газета Психолог, № 18(306), 2008
  6.  Газета Психолог, №19-20 (523-524), 2013
  7.  Газета  Соціальний педагог, №11(83), 2013

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
28 грудня 2021
Переглядів
417
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку