Тренінгове заняття " Погляд у майбутнє"

Про матеріал
Назва розробки : «Погляд у майбутнє». Мета : Формувати в учнів потребу планувати своє життя; сприяти розвитку трудової активності та працьовитості школярів. Завдання : - розширити й закріпити знання дітей про професії; - викликати почуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття з елементами тренінгу

«Погляд у майбутнє»

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

соціальний педагог

ЗДВР

Великоберезовицької

ЗОШ І-ІІІ ст.

Ірина Мужів

 

 

Назва розробки :  «Погляд у майбутнє».

Мета : Формувати в учнів потребу планувати своє життя; сприяти розвитку трудової активності та працьовитості школярів.
Завдання :

  • розширити й закріпити знання дітей про професії;
  • викликати почуття поваги до трудівників та прагнення сумлінно працювати.

Очікуванні результати: здобувачі освіти завжди повинні пам’ятати про важливість правильного вибору професії та важливість існування кожної з них.

Час проведення:40 хв.

Віковий склад учасників: 10-12 років ( 4-5 класи).

План проведення:

Вступне слово соціального педагога.

  1. Вправа «Правила роботи» (5 хв.).
  2. Вправа «Привітання — знайомство» (5 хв.)
  3. Вправа «Очікування. Сонечко» (5 хв.).
  4. Вправа «Ланцюжок професій» (5 хв.).
  5. Вправа « Професія най-най» (5 хв.)
  6. Вправа-руханка «Вміння -оплески» (5 хв.).
  7. Вправа «Мозковий штурм» (5 хв.).
  8. Вправа «Підбиття підсумків. Промінчик» (5 хв.).

Форма проведення заходу:заняття з елементами тренінгу.

Тренер: соціальний педагог.

Матеріали та обладнання: малюнок великого сонця, маленькі сонечка-смайлики, крейда,  скринька з дзеркалом, роздатковий текстовий  матеріал, написи на кольоровому папері з порами року , кошик для сміття, кольоровий папір.

Хід проведення

Епіграф заняття

Якщо ви вдало оберете професію

і докладете до неї душу,

то щастя саме знайде вас.

(Ч.Дарвін)

Вступне слово соціального педагога(тренера).(2-3 хв.)

- Кожна людина, незалежно від віку замислюється над своїм майбутнім, будує плани на перспективу, на майбутній час.

- Ви стаєте дорослішими, і перед вами постає питання – «Ким бути?».

- Сьогодні ми поглибимо свої знання про різні професії, щоб в майбутньому вибрати ту, яку б ви любили, виконували чесно і вміло.

1. Вправа «Правила роботи» ( 5 хв.).

Мета:прийняття правил роботи групи. Учасники складають і приймають правила роботі групи й намагаються їх дотримуватися.

  • Доброзичливе ставлення одне до одного.
  • Відкритість. Кожен говорить про свої справжні почуття, думки, враження.
  • Активність і мобільність. Всі учасники групи легко й швидко міняються ролями.
  • Правило руки. Працюємо й відповідаємо тільки за піднятою рукою.
  • Працюємо, дотримуючись відведених тренером часових рамок.

Висновок: Усі правила мають використовуватися тільки на користь і на благо дитини.

2. Вправа «Привітання — знайомство» (5 хв.)

Мета:підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, сприяти згуртованості групи.

Тренер пропонує кожному учаснику назвати своє ім'я, заглянути в скриньку з дзеркалом і продовжити речення:

Починає ведучий….(мене звати…, моє майбутнє для мене  –це…., в майбутньому я мрію стати).

Висновок: Кожна дитина має право на щасливе майбутнє та ім’я.

          3. Вправа «Очікування» (5хв.)

Мета:визначити очікування від тренінгового заняття та активізувати пізнавальний інтерес.

Учасникам пропонується написати на стікерах у формі сонечок свої очікування від сьогоднішнього заняття. Потім кожен учасник прикріплює його на схематичне зображення «сонця».

Учасники заняття озвучують свої очікування по колу: «Я очікую від заняття...»

Висновок: Кожна дитина має право зустрічатися з іншими й обмінюватись інформацією.

         4. Вправа «Ланцюжок професій» (5 хв.)

           Мета: розшири знання про наявність професій.

Тренер пропонує кожному учаснику назвати професію у чомусь близьку до попередньої, сказати схожість, вибудувати «ланцюжок професій».

 Починає ведучий….(повар…). Наступний називає професію, близьку до кухаря і т.д.

Висновок: Між різними професіями іноді можуть виявлятися цікаві загальні лінії схожості.

              5. Вправа « Професія най-най» (5 хв.)

       Мета : розширити знання учасників про світ професійної праці

 актуалізація вже наявних знань про професії.

Тренер пропонує кожній попередньо поділеній групі по порах року назвати якомога більше професій

Назвіть професії:

1.Найзеленіша (садівник, лісник, квітникар-декоратор, ландшафтний дизайнер...)

2.Найсолодша (кондитер, продавець в кондитерському відділі,...)

3.Найгрошовитіша (банкір, професійні тенісисти, боксери, модель, топ – менеджер, чиновник, ІТ -спеціаліст...)

4.Найволохатіша (перукар, барбер, грумер...)

5.Найдитячіша (вихователь, педіатр, вчитель, няня...)

6.Найнепристойніша (венеролог, асенізатор...)

7.Найсмішніша (клоун, пародист, аніматор...)

8.Найтовариськіша (журналіст, екскурсовод, тренер, учитель, масовик-витівник...)

9.Найсерйозніша (сапер,військовий, хірург, розвідник, міліціонер, політик, психолог, криміналіст...)

Висновок: Асоціація виникає при уявленні професій.

6. Вправа - руханка« Вміння -оплески» (5 хв.)

Мета: розвантажити здобувачів освіти.

Тренер послідовно кілька разів пропонує підвестися тим, хто має певне вміння, щось любить або бажає чомусь навчитися; інші учасники групи активно аплодують тим, хто підвівся.

 (Наприклад, «Підведіться з місць усі ті, хто вміє вишивати». Оплески! «Дякую, сідайте». «Підведіться з місць усі ті, хто вміє кататися на  лижах». Оплески! «Дякую, сідайте».

Далі: «Підведіться з місць усі ті, хто любить дивитися серіали...», «Підведіться з місць усі ті, хто мріє досягти кар’єрного успіху...», «Підведіться з місць усі ті, хто вміє доглядати свійських тварин…»тощо.)Варіантів, за що дарувати оплески може бути безліч, як професійної спрямованості  так і ні.

            Висновок : Усі учасники заслуговують оплесків.

           7. Вправа « Мозковий штурм» (5хв.)

           Мета: формувати уявлення про важливість кожної професії.

Тренер пропонує кожній попередньо поділеній групі по порах року оговорити ситуацію.

Уявімо собі таку ситуацію : ні на виробництві, ні в школі ніхто нічого не робить. Що сталося б?

1.Не працює лікар (багато хворих, люди від хвороб («Людина – людина») помиратимуть.)

2. Не працює лісник (вирубуватимуть ліси, («Людина –природа») браконьєри вбиватимуть тварин, багато розведеться шкідників.)

3. Не працює електрик (немає світла, у квартирі («Людина – техніка») темно, не працюють телевізори, холодильники, праски, комп’ютери.)

4. Не вийде на роботу перекладач (люди перестануть розуміти один одного, не будуть подорожувати(«Людина –знакова система») світом, почнеться непорозуміння між державами,

ізоляція в спілкуванні).

5.Не працює режисер (не будуть створюватись нові («Людина – мистецтво») спектаклі,кінофільми, концерти. Буде велика плутанина в подачі матеріалу).

Висновок : Ці та інші професії дуже важливі.

  1. Вправа «Підбиття підсумків. Промінчик» (5 хв.)

Мета: з’ясувати чи справдилися очікування від заняття.

Кожному учаснику роздається стікер на якому він має написати та зачитати, що йому було цікаво і чи його очікування справдилися, наклеїти стікер навколо«сонця».

Висновок: На світі дуже багато різних професій, кожна необхідна і важлива.

Обравши собі майбутню професію, пам’ятайте , про головну для вас вже зараз:

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи тесляр–

Всі називають головною

Одну професію – школяр!

 

Пам’ятайте, що із старанних, сумлінних школярів виростають справжні професіонали своєї справи.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
29 грудня 2021
Переглядів
813
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку