Заняття з елементами тренінгу
«Погляд у майбутнє»
Підготувала
соціальний педагог
ЗДВР
Великоберезовицької
ЗОШ І-ІІІ ст.
Ірина Мужів
Назва розробки : «Погляд у майбутнє».
Мета : Формувати в учнів потребу планувати своє життя; сприяти розвитку трудової активності та працьовитості школярів.
Завдання :
Очікуванні результати: здобувачі освіти завжди повинні пам’ятати про важливість правильного вибору професії та важливість існування кожної з них.
Час проведення:40 хв.
Віковий склад учасників: 10-12 років ( 4-5 класи).
План проведення:
Вступне слово соціального педагога.
Форма проведення заходу:заняття з елементами тренінгу.
Тренер: соціальний педагог.
Матеріали та обладнання: малюнок великого сонця, маленькі сонечка-смайлики, крейда, скринька з дзеркалом, роздатковий текстовий матеріал, написи на кольоровому папері з порами року , кошик для сміття, кольоровий папір.
Хід проведення
Епіграф заняття
Якщо ви вдало оберете професію
і докладете до неї душу,
то щастя саме знайде вас.
(Ч.Дарвін)
Вступне слово соціального педагога(тренера).(2-3 хв.)
- Кожна людина, незалежно від віку замислюється над своїм майбутнім, будує плани на перспективу, на майбутній час.
- Ви стаєте дорослішими, і перед вами постає питання – «Ким бути?».
- Сьогодні ми поглибимо свої знання про різні професії, щоб в майбутньому вибрати ту, яку б ви любили, виконували чесно і вміло.
1. Вправа «Правила роботи» ( 5 хв.).
Мета:прийняття правил роботи групи. Учасники складають і приймають правила роботі групи й намагаються їх дотримуватися.
Висновок: Усі правила мають використовуватися тільки на користь і на благо дитини.
2. Вправа «Привітання — знайомство» (5 хв.)
Мета:підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, сприяти згуртованості групи.
Тренер пропонує кожному учаснику назвати своє ім'я, заглянути в скриньку з дзеркалом і продовжити речення:
Починає ведучий….(мене звати…, моє майбутнє для мене –це…., в майбутньому я мрію стати).
Висновок: Кожна дитина має право на щасливе майбутнє та ім’я.
3. Вправа «Очікування» (5хв.)
Мета:визначити очікування від тренінгового заняття та активізувати пізнавальний інтерес.
Учасникам пропонується написати на стікерах у формі сонечок свої очікування від сьогоднішнього заняття. Потім кожен учасник прикріплює його на схематичне зображення «сонця».
Учасники заняття озвучують свої очікування по колу: «Я очікую від заняття...»
Висновок: Кожна дитина має право зустрічатися з іншими й обмінюватись інформацією.
4. Вправа «Ланцюжок професій» (5 хв.)
Мета: розшири знання про наявність професій.
Тренер пропонує кожному учаснику назвати професію у чомусь близьку до попередньої, сказати схожість, вибудувати «ланцюжок професій».
Починає ведучий….(повар…). Наступний називає професію, близьку до кухаря і т.д.
Висновок: Між різними професіями іноді можуть виявлятися цікаві загальні лінії схожості.
5. Вправа « Професія най-най» (5 хв.)
Мета : розширити знання учасників про світ професійної праці
актуалізація вже наявних знань про професії.
Тренер пропонує кожній попередньо поділеній групі по порах року назвати якомога більше професій
Назвіть професії:
1.Найзеленіша (садівник, лісник, квітникар-декоратор, ландшафтний дизайнер...)
2.Найсолодша (кондитер, продавець в кондитерському відділі,...)
3.Найгрошовитіша (банкір, професійні тенісисти, боксери, модель, топ – менеджер, чиновник, ІТ -спеціаліст...)
4.Найволохатіша (перукар, барбер, грумер...)
5.Найдитячіша (вихователь, педіатр, вчитель, няня...)
6.Найнепристойніша (венеролог, асенізатор...)
7.Найсмішніша (клоун, пародист, аніматор...)
8.Найтовариськіша (журналіст, екскурсовод, тренер, учитель, масовик-витівник...)
9.Найсерйозніша (сапер,військовий, хірург, розвідник, міліціонер, політик, психолог, криміналіст...)
Висновок: Асоціація виникає при уявленні професій.
6. Вправа - руханка« Вміння -оплески» (5 хв.)
Мета: розвантажити здобувачів освіти.
Тренер послідовно кілька разів пропонує підвестися тим, хто має певне вміння, щось любить або бажає чомусь навчитися; інші учасники групи активно аплодують тим, хто підвівся.
(Наприклад, «Підведіться з місць усі ті, хто вміє вишивати». Оплески! «Дякую, сідайте». «Підведіться з місць усі ті, хто вміє кататися на лижах». Оплески! «Дякую, сідайте».
Далі: «Підведіться з місць усі ті, хто любить дивитися серіали...», «Підведіться з місць усі ті, хто мріє досягти кар’єрного успіху...», «Підведіться з місць усі ті, хто вміє доглядати свійських тварин…»тощо.)Варіантів, за що дарувати оплески може бути безліч, як професійної спрямованості так і ні.
Висновок : Усі учасники заслуговують оплесків.
7. Вправа « Мозковий штурм» (5хв.)
Мета: формувати уявлення про важливість кожної професії.
Тренер пропонує кожній попередньо поділеній групі по порах року оговорити ситуацію.
Уявімо собі таку ситуацію : ні на виробництві, ні в школі ніхто нічого не робить. Що сталося б?
1.Не працює лікар (багато хворих, люди від хвороб («Людина – людина») помиратимуть.)
2. Не працює лісник (вирубуватимуть ліси, («Людина –природа») браконьєри вбиватимуть тварин, багато розведеться шкідників.)
3. Не працює електрик (немає світла, у квартирі («Людина – техніка») темно, не працюють телевізори, холодильники, праски, комп’ютери.)
4. Не вийде на роботу перекладач (люди перестануть розуміти один одного, не будуть подорожувати(«Людина –знакова система») світом, почнеться непорозуміння між державами,
ізоляція в спілкуванні).
5.Не працює режисер (не будуть створюватись нові («Людина – мистецтво») спектаклі,кінофільми, концерти. Буде велика плутанина в подачі матеріалу).
Висновок : Ці та інші професії дуже важливі.
Мета: з’ясувати чи справдилися очікування від заняття.
Кожному учаснику роздається стікер на якому він має написати та зачитати, що йому було цікаво і чи його очікування справдилися, наклеїти стікер навколо«сонця».
Висновок: На світі дуже багато різних професій, кожна необхідна і важлива.
Обравши собі майбутню професію, пам’ятайте , про головну для вас вже зараз:
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи тесляр–
Всі називають головною
Одну професію – школяр!
Пам’ятайте, що із старанних, сумлінних школярів виростають справжні професіонали своєї справи.