Як звучить дощ. Е. Зима. Дощі бувають різними. О. Диркавець. Вибіг дощик на дорогу

Про матеріал
Конспект уроку читання за підручником Н. Богданець - Білоскаленко містить цікаві завдання для розвитку пізнавальних інтересів, свідомого та виразного читання поетичних творів. Урок побудований у формі телепередачі.
Перегляд файлу

 ТЕМА. Як звучить дощ. Е. Зима. Дощі бувають різними. О. Диркавець.       Вибіг дощик на дорогу

МЕТА: розширювати і поглиблювати знання дітей про цікаве та незвичайне     у природі; розвивати пізнавальні інтереси, увагу, мислення, спостережливість, зв’язне мовлення, вдосконалювати читацькі навички; виховувати бажання поглиблювати свої знання.

ТИП УРОКУ: ознайомлення з новим твором

ОБЛАДНАННЯ: хмаринка очікування, мультимедійна презентація.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Сьогодні у нас незвичайний урок – урок-телепередача. Вас зустрічає Перший Національний канал. В ефірі ранкова програма «Доброго ранку, країно» (Слайд 1). З вами постійна ведуча – Алла Іванівна. Вітаю усіх, хто дивиться нашу програму. Вам випала нагода не тільки переглянути наш ефір, але й бути активними ведучими рубрик, кореспондентами, дикторами телебачення. 
  2. План уроку. (Слайд 2)

Сьогодні в ефірі:

    Тема дня

    Наша пісня

    Картинна галерея

    Книга UA

    Погода

    Мультфільм

    Підсумки

 ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Постановка проблемного запитання

(Слайд 3,а).Перша наша рубрика – «Тема дня». Щоб визначити тему нашої передачі, необхідно відгадати загадки.

Летить орлиця по синьому небу.

Крила розкрила, сонце закрила.    (Хмара)

(Слайд 3, б)

Його ім’я – лише з трьох літер.

Його провісником є вітер.

Ним хлібороб у спеку марить

Його дарують тільки хмари.   (Дощ)

(Слайд 3,в)

- Про що будемо говорити на уроці?

- Що спільного між дощем і хмарою?

- Чи завжди дощ однаковий?

- Яким може бути дощ?

  1. Метод очікування

- Щоб ви хотіли дізнатися нового, чого навчитися, які навички вдосконалити протягом уроку? (Діти свої «очікування» у формі краплинок прикріпляють до хмарки)

  1. Робота з деформованим текстом (Слайд 4)

* ощД – ец паоди, ощ паютьдави зі храм у глявиді ликрапн диво.

(Дощ – це опади, що випадають із хмар у вигляді краплин води)

* раХма – скупнняче жеду нихдріб линкрапок диво.

(Хмара – це скупчення дуже дрібних краплинок води)

ІV.Опрацювання текстів (Слайд 5)

 1. Читання тексту «Як звучить дощ?»  із журналу «Джміль»

 2. Слухання музики дощу. Обговорення змісту прочитаного. 

- Почитайте текст і скажіть, що вам видалося незрозумілим?

3. Робота над віршем «Дощі бувають різними»

а) Словникова робота (Слайд 6)

    Читай правильно!

жаданими

халепними

- Що означають ці слова? (Ознаку предмета)

Жадані –ті, яких довго чекають.

Халепні(халепа) – проблема, проблемні.

б) – Якими бувають дощі?

- Який це грибний дощ?

Грибні – дрібний мрячливий дощ. Після цього дощу виростають гриби.

-         Чому з’явилися осінньо-золоті дощі?

А ще є сліпий дощ - це дощ при якому немає хмар і світить сонце. І навіть - каштанові дощі - краплі води дуже великі і осипається листя і каштани з дерев.

в) Голосне читання учнями різними способами (Слайд 7)

* «Краплинка» - читає той, кому на парту «падає» краплинка.

* «Земля-небо»

* «Ланцюжок» 

* «Диктор телебачення»

4. Фізкультхвилинка (Слайд 8)

   «Дощик кап-кап-кап»

5. Робота над віршем « Вибіг дощик на дорогу»

а) Відповіді на запитання за змістом прочитаного

- Що трапилося із дощем?

- Як замінили вислів «пішов дощ»? (стоїть і плаче)

 

в) Гра «Знади рими»

C:\Users\Admin\Desktop\images (3).jpgC:\Users\Admin\Desktop\завантаження (5).jpgг)  Вивчення вірша напам’ять з опорою на малюнок (Слайд 9)

C:\Users\Admin\Desktop\images (4).jpgC:\Users\Admin\Desktop\images.pngC:\Users\Admin\Desktop\images (4).jpgC:\Users\Admin\Desktop\завантаження (4).jpgC:\Users\Admin\Desktop\завантаження (3).jpg                       

              

               

 

 

V. Картинна галерея (Слайд 10)

а) бесіда за картиною І. Крижижковської «Весняний дощ»

б) Гра «Картинна галерея» ( впізнати картину за назвою)

 

VI. Розвиток читацьких навичок (Слайд 10)

(обрати завдання на вибір)

Наступна рубрика нашої програми – «Книга UA»

а) Про природні явища, зокрема, про дощ і його подругу хмаринку, написано багато віршів, загадок, казок, оповідань. (Розгляд виставки книг)

У нашу студію завітали любителі художнього слова, які приготували вірші. Послухайте їх.

Анатолій Костецький «Осінній дощ»

 Вже, напевно, п’ятий день

Цей осінній дощ іде.

Я стрибаю – він іде.

Я спиняюсь – він іде.

Хоч би й він спинився теж,

Та куди там він іде!

Ей, знайти б від нього ключик

Та й закинути кудись

Щоб спинився дощ колючий,

Хоч би трішечки не ливсь

Євген Гуцало «Без дороги ходить дощ»

- Звідки дощ іде?

- Із неба.

- Де іде той дощ?

- Де треба.

- Без дороги ходить скрізь –

  Через поле, через ліс.

- А чи є у нього ноги?

- Та нащо дощеві ноги,

  Коли ходить без дороги.

б) Я знайшла цікаву казку «Як дощик цвіте». Допитливі наші читачі можуть знайти і прочитати її у «Куточку читача»

в) Слухання казки (Слайд 11)

https://www.youtube.com/watch?v=2GQy2wJpcls&ab_channel=%D0%90%D1%83%D0%B4%D1%96%D0%BE%D0%9C%D0%B0%D0%BC%D0%B0%E1%97%A9%E1%91%8C%E1%97%AAIO%E1%97%B0%E1%97%A9%E1%97%B0%E1%97%A9

в) Погода. (Слайд 12)

- Що від погоди чекати, слід в Синоптика спитати

Синоптик. Доброго дні, шановні глядачі. Сьогодні я хочу розповісти вам про те, як самостійно передбачати погоду, зокрема дощ. Треба бути просто уважним і спостережливим до навколишнього світу.

    Якщо ластівки літають низько над землею, чекай дощу.

    Жайворонок довго співає – утримається ясна погода без опадів, коли ж мовчить – бути дощеві.

    Духмяно пахне м’ята – невдовзі збереться на дощ.

    Якщо вночі не було роси, удень чекай дощу.

    Ранкова зелена веселка – на дощ.

Будьте спостережливими, відшукайте інші прикмети і перевірте чи справджуються вони. Дякую за увагу.

 

VII. Перегляд уривку з мультфільму «Дощику, дощику, припусти» (Слайд 13)

У нашій програмі цікава сторінка для малят – мультфільм.

VIIІ.  Домашнє завдання. (Слайд 14)

Ось і підходить до кінця наша ранкова програма

Домашнє завдання:

  1. Читати, вивчити вірш на вибір с.138
  2. 1 група - прочитати казку «Як дощик цвіте»;

2 група - підібрати прикмети.

 

ІХ. Підсумок уроку

а) Рефлексія. «Хмаринка очікувань»

б) Передача закінчилась.

     Мабуть, ви уже стомились.

     То ж великі ростіть, здорові будьте !

Себе – не хваліть, а інших – не гудьте.

1

 

docx
Додано
23 квітня
Переглядів
455
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку