«ЯКБИ ТВАРИНИ ВМІЛИ ГОВОРИТИ»
Мета: вчити дітей знаходити красиве в довкіллі; збагатити знання дітей про тварини і заходи щодо їх збереження; розвинути зародки внутрішніх мотивів поведінки як передумови безкорисливості та симпатії (почуття співпереживання, співчуття); виховувати любов до тварин.
ХІД АКЦІЇ
Учитель:
Все на Землі, все треба берегти,
І птаха, й звіра, і оту тварину,
Не чванься тим, що цар природи ти,
Бо, врешті, ти лише її частинка.
Так, частка невелика і залежна,
Цю істину сприймай беззастережно,
Якщо береш, то треба віддавати,
Коли й надалі хочеш царювати.
— «Людина — цар природи». Але хто поставив людину над природою? Сама людина! Але хто така людина без природи? Уявити собі не можливо... Повітря, воду, спів птахів, пахощі луків, шелест лиcтя - все це нам щедро дає природа, а замість цього просить тільки бережливого ставлення до неї.
На жаль, ні рослини, ні тварини не можуть говорити? А якби могли?
Ось послухайте, яка цікава розмова відбулась між мамою та її маленьким сином.
НЕ ПСУЙ НАВКОЛИШНЮ ПРИРОДУ
Андрійко, повертаючись з мамою з прогулянки, запитує:
- А правда, дерево росте?
- Правда.
- А правда, що я швидко виросту?
- Правда.
- То чому ж я тоді маленький?
- Ходімо, я тобі покажу, що ти вже великий.
Матуся підвела Андрійка до метелика, мурашки, рослинки, щоб він побачив, що він не такий вже й маленький.
--А що, руйнувати не можна?
--Ні, бо будеш недобрий, а на тому місці виросте лише бур'ян.
--А я його вирву.
---Виросте інший. Зрозумій, що для недоброї людини все погане. Хлопчик, який всіх ображає, не дини має друзів. А от у мурашок, бачиш, скільки сусідів, і всі вони одне одного поважають, живуть дружно. Якщо знищити їх, стане сумно на Землі.
Мати заповіла синові: «Не псуй навколишню природу».
Учитель. Сьогодні зранку поштар передав мені листа й велів відкрити лише перед учнями. Давайте прочитаємо, від кого цей лист-привіт.
Привіт, мої любі дітки!
Мене звуть Мудрою Совою. Хочу дати вам корисні поради.
1. Якщо думати, що все на світі давно відомо, то ніколи нічого нового не відкрити.
На світі є багато невідомого. Різні бувають відкриття. Бувають відкриття для всіх
2. Пам'ятайте: вам належить планета Земля! Ви повинні завжди боротися за те, щоб вона залишилися назавжди багатою і прекрасною, щоб були на ній звірі, жили
мирно люди.
3. Гадаєте, що тварини не розмовляють?
Усі вони розмовляють, кожний - своєю мовою. Розуміють їхню мову тільки ті, хто добре знає, хто серед них не чужий, а свій. Прислухайтесь до всього живого, і ви по-іншому зрозумієте життя, відчуєте себе в чарівному світі природи. Я дарую вам Червону книгу про тварин. Вивчайте їх, вони не дарма сюди занесенні, бо можуть зникнути назавжди.
Мудра Сова
Учитель. Ось як гарно привітала вас Сова! Давайте ж і ми привітаємо її та усе живе на Землі.
Учні. Добрий день, природо!
Здрастуйте, звірі: тигри, леви, слони, вовки!
Учитель. Якби ми щодня віталися так з усім, що нас оточує, можливо, досі на Землі жили б усі тварини, яких ми вже більше ніколи не побачимо
люди знищили їх.
Діти. Так, їх знищення продовжується й сьогодні. Мета різна: хтось хоче одержати більше грошей за продаж рідкісних тварин чи їх хутра; хтось полює заради задоволення. А хтось рве з корінням квіти, вбиває палицею жабу, кидає каміння у птаха - заради розваги.
Учитель. Складіть правила поведінки в природі «Буду я природі другом».
• Не лови метеликів, джмелів, бабок та інших комах.
• Не руйнуй мурашники.
• Не руйнуй пташині гнізда.
• Не лови диких тваринок і не принось їх додому.