Тема. Яке значення має кровоносна система.
Мета. Ознайомити учнів з органами кровоносної системи, та їх значенням в житті людини, формувати уявлення про взаємозв’язки органів, між собою; формувати вміння встановлювати функціональні зв’язки ( орган – його функція ); узагальнювати і робити висновки; розвивати бажання зміцнювати свій організм; виховувати санітарно – гігієнічні навички догляду за органами кровоносної системи, піклуватися про своє здоров’я.
Обладнання. Підручник, мультимедійний супровід, таблиця « Органи кровообігу».
Хід уроку
I.Організаційний момент
- Добрий день, мої любі учні!
Я рада вітати вас на уроці . Але, спочатку, мені цікаво дізнатися, з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок. Покажіть, будь ласка, як ви себе відчуваєте. А тепер усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на весь день.
-Урок розпочався. Що ви очікуєте від нього? Подумайте і закінчіть речення:
-Від уроку я очікую …
-Наш урок буде …
-На уроці ми будемо …
-Отже , якщо ми будемо на уроці такими, ми разом проведемо, цікавий, творчий, продуктивний урок. А мені дуже приємно навчати тих, хто хоче все знати.
II.Вправа «Синоптик»
-Яка зараз пора року?
-Який зараз місяць?
-Що ви можете сказати про стан неба?
-Чи світить сонце?
-Сьогодні тепло чи холодно?
-Чи є на дворі вітер?
-А що можуть розказати знавці народного календаря?
-Від чого залежать зміни у природі?
III.Перевірка домашнього завдання
1.Фронтальне опитування
-З яких частин складається скелет?
-Яке значення має скелет?
-Пригадайте , як працює м’яз?
-Як зміцнюються м’язи?
-Чому м’язи стомлюються?
-Яке значення мають м’язи?
-Як виробляти правильну постанову?
2.Гра «Так чи ні»
-Кістки людини утворюють скелет.
-Скелет забезпечує організм киснем.
-Череп захищає головний мозок.
-М’язи скорочуються та розслаблюються.
-Під час ходьби треба триматися прямо, не сутулитися.
-Важкий вантаж треба носити в одній руці, щоб іншою підтримувати рівновагу.
-Ліжко має бути м’яким, щоб було зручно.
-Щоб зміцнити свій скелет та м’язи треба правильно харчуватися.
IV.Повідомлення теми і мети уроку.
-прослухайте вірш, дайте відповідь на запитання: про яку систему органів сьогодні піде мова?
Від тоненьких капілярів,
Від судин: артерій, вен
В організмі кров гуляє
По окремій із систем
Ловить кисень від легенів
І до серця віддає,
Відгадати дуже просто,
Ця система …(кровоносна)
Ми вивчатимемо кровоносну систему.
V.Вивчення нового матеріалу.
1.Робота в групах «Метод кейс»
Завдання: об’єднатися в 4 групи (серце, артерії, вени, капіляри), опрацювати інформацію про серце, певний вид кровоносних судин (за підручником).
2.Презентація роботи в групах.
Група «Серце»
-Ми потрапили до найголовнішого органу тіла- серце. Воно розміщене майже посередині грудної клітини. Серце- порожнистий м’язовий мішечок. Скорочуючись і розслаблюючись, воно, як насос, проштовхує кров по судинах і таким чином забезпечує її безперервний рух. Якщо притиснувши пальцями ми почуємо поштовхи крові. Це – пульс. Стиснувши руку в кулак, ми побачимо, якого воно невеликого розміру.
Група «Артерії»
-Рух крові по судинах називається кровообігом. Судини утворюють два кола – велике і мале. По великому колу кров тече від серця великими судинами, які називаються артеріями.
Група «Капіляри»
-Судини розгалужуються по усьому організму і, чим далі від серця, тим стають тоншими, є такі, як волосинки. Такі судини називаються капілярами.
Група «Вени»
-По малому колу кровообігу кров рухається від серця до системи легеневих капілярів. У легенях кров збагачується на кисень, звільняється від вуглекислого газу і по легеневих венах повертається назад до серця.
VI.Фізкультхвилинка
VII.Закріплення вивченого матеріалу
1.Вправа «Незакінчене речення»
- Кров рухається завдяки роботі …(серця)
- Серце має вигляд …(мішечка)
- Його стіни утворені …(м’язами)
- Під час …(скорочення) м’язів кров із судин надходить до серця
- При …(розслабленні) м’язів кров із судин надходить до серця
- Від серця кров несуть …(артерії), а до серця …(вени)
- Серце, артерії, вени, капіляри – це …(органи кровообігу)
2.Як зміцнювати серце?
- Слід займатися спортом.
- Багато часу проводити на свіжому повітрі.
- Грати у рухливі ігри.
- Робити фізичну роботу.
VIII.Підсумок уроку
1.Відповіді на запитання
- Яке значення має кровоносна система?
- Які судини належать до кровоносної системи?
- Як зміцнювати серце?
2.Рефлексія
Час уроку добігає до кінця. Які маємо результати?
Я дізнався …
Я навчився …
Я зрозумів …
Я зможу …
Чи справдилися ваші очікування?
IX.Домашнє завдання
Опрацювати статтю підручника
С. 22-23.