Яке значення має кровоносна система

Про матеріал
Матеріал за темою "Яке значення має кровоносна система." Мета: Ознайомити учнів з органами кровоносної системи, та їх значенням в житті людини, формувати уявлення про взаємозв’язки органів, між собою; формувати вміння встановлювати функціональні зв’язки ( орган – його функція ); узагальнювати і робити висновки; розвивати бажання зміцнювати свій організм; виховувати санітарно – гігієнічні навички догляду за органами кровоносної системи, піклуватися про своє здоров’я.
Перегляд файлу

Тема. Яке значення має кровоносна система.

Мета. Ознайомити учнів з органами кровоносної системи, та їх значенням в житті людини, формувати уявлення про взаємозв’язки органів, між собою; формувати вміння встановлювати функціональні зв’язки ( орган – його функція ); узагальнювати і робити висновки; розвивати бажання зміцнювати свій організм; виховувати санітарно – гігієнічні навички догляду за органами кровоносної системи, піклуватися про своє здоров’я.

Обладнання. Підручник, мультимедійний супровід, таблиця « Органи кровообігу».

                                                Хід уроку

I.Організаційний момент

- Добрий день, мої любі учні!

Я рада вітати вас на уроці . Але, спочатку, мені цікаво дізнатися, з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок. Покажіть, будь ласка,  як ви себе відчуваєте. А тепер усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на весь день.

-Урок розпочався. Що ви очікуєте від нього? Подумайте і закінчіть речення:

-Від уроку я очікую …

-Наш урок буде …

-На уроці ми будемо …

-Отже , якщо ми будемо на уроці такими, ми разом проведемо, цікавий, творчий, продуктивний урок. А мені дуже приємно навчати тих, хто хоче все знати.

II.Вправа «Синоптик»

-Яка зараз пора року?

-Який зараз місяць?

-Що ви можете сказати про стан неба?

-Чи світить сонце?

-Сьогодні тепло чи холодно?

-Чи є на дворі вітер?

-А що можуть розказати знавці народного календаря?

-Від чого залежать зміни у природі?

III.Перевірка домашнього завдання

1.Фронтальне опитування

-З яких частин складається скелет?

-Яке значення має скелет?

-Пригадайте , як працює м’яз?

-Як зміцнюються м’язи?

-Чому м’язи стомлюються?

-Яке значення мають м’язи?

-Як виробляти правильну постанову?

2.Гра «Так чи ні»

-Кістки людини утворюють скелет.

-Скелет забезпечує організм киснем.

-Череп захищає головний мозок.

-М’язи скорочуються та розслаблюються.

-Під час ходьби треба триматися прямо, не сутулитися.

-Важкий вантаж треба носити в одній руці, щоб іншою підтримувати рівновагу.

-Ліжко має бути м’яким, щоб було зручно.

-Щоб зміцнити свій скелет та м’язи треба правильно харчуватися.

IV.Повідомлення теми і мети уроку.

-прослухайте вірш, дайте відповідь на запитання: про яку систему органів сьогодні піде мова?

Від тоненьких капілярів,

Від судин: артерій, вен

В організмі кров гуляє

По окремій із систем

Ловить кисень від легенів

І до серця віддає,

Відгадати дуже просто,

Ця система …(кровоносна)

Ми вивчатимемо кровоносну систему.

Кровоносна система людини. | Outdoor decor, Decor, Float

 

V.Вивчення нового матеріалу.

1.Робота в групах «Метод кейс»

Завдання: об’єднатися в 4 групи (серце, артерії, вени, капіляри), опрацювати інформацію про серце, певний вид кровоносних судин (за підручником).

2.Презентація роботи в групах.

Група «Серце»

-Ми потрапили до найголовнішого органу тіла- серце. Воно розміщене майже посередині грудної клітини. Серце- порожнистий м’язовий мішечок. Скорочуючись і розслаблюючись, воно, як насос, проштовхує кров по судинах і таким чином забезпечує її безперервний рух. Якщо притиснувши пальцями ми почуємо поштовхи крові. Це – пульс. Стиснувши руку в кулак, ми побачимо, якого воно невеликого розміру.

Сердце

Група «Артерії»

-Рух крові по судинах називається кровообігом. Судини утворюють два кола – велике і мале. По великому колу кров тече від серця великими судинами, які називаються артеріями.

Судини: артерії, вени, капіляри — урок. Біологія, 8 клас.

Група «Капіляри»

-Судини розгалужуються по усьому  організму і, чим далі від серця, тим стають тоншими, є такі, як волосинки. Такі судини називаються капілярами.

Система органів кровообігу - презентация онлайн

Група «Вени»

-По малому колу кровообігу кров рухається від серця до системи легеневих капілярів. У легенях кров збагачується на кисень, звільняється від вуглекислого газу і по легеневих венах повертається назад до серця.

Коротко і зрозуміло про колах кровообігу людини

VI.Фізкультхвилинка

VII.Закріплення вивченого матеріалу

1.Вправа «Незакінчене речення»

- Кров рухається завдяки роботі …(серця)

- Серце має вигляд …(мішечка)

- Його стіни утворені …(м’язами)

- Під час …(скорочення) м’язів кров із судин надходить до серця

- При …(розслабленні) м’язів кров із судин надходить до серця

- Від серця кров несуть …(артерії), а до серця …(вени)

 - Серце, артерії, вени, капіляри – це …(органи кровообігу)

2.Як зміцнювати серце?

- Слід займатися спортом.

- Багато часу проводити на свіжому повітрі.

- Грати у рухливі ігри.

- Робити фізичну роботу.

VIII.Підсумок уроку

1.Відповіді на запитання

- Яке значення має кровоносна система?

- Які  судини належать до кровоносної системи?

- Як зміцнювати серце?

2.Рефлексія

Час уроку добігає до кінця. Які маємо результати?

Я дізнався …

Я навчився …

Я зрозумів …

Я зможу …

Чи справдилися ваші очікування?

IX.Домашнє завдання

Опрацювати статтю підручника

             С.  22-23.

docx
Додано
29 березня 2023
Переглядів
788
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку