Які невидимі зв’язки є у природі? Ланцюги живлення.

Про матеріал
Метою уроку є збагачення знань дітей про тварин; формування уявлення про ланцюги живлення у природі. Матеріал підібраний відповідно до підручника ЯДС 3 клас авторів : Волощенко О.В., Козак О.П., Остапенко Г.С.
Перегляд файлу

Конспект уроку

«Я досліджую світ»

                                                                                           3клас

Тема.             Які невидимі зв’язки є у природі?                                                                                 Ланцюги живлення.

Мета : збагачувати знання дітей про тварин;                                                         формувати уявлення про ланцюги живлення у природі, вчити складати їх та аналізувати, виявляти причинно-наслідкові зв’язки;                                   активізувати пізнавальну діяльність дітей;                                                          збагачувати активний словник до теми тижня;                                                              розвивати самостійне мислення, уяву, вміння досліджувати, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;                                                                                             виховувати допитливість, бережливе ставлення до природи.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку                                                                                             1. Емоційне налаштування 

    Створіть ланцюжок із рук.                                                                                                    Підніміть праву руку ті, хто любить зиму.                                                                                         Підніміть ліву руку, якщо ви любите прогулянки лісом.                                                  Плесніть у долоньки, якщо ви любите відпочивати на морі чи біля річки.                       Підморгніть, якщо ви допомагаєте птахам взимку.                                                           Прикладіть руку до сердечка, якщо ви любите тварин.

-         Яке поняття об’єднує всі ці твердження? (природа)

2. Хвилинка спостереження.                                                                                    Щоденні новини.

3. Вправа «Ранкові враження».                                                                                       а) дорогою до школи я почув (ла) …                                                                                   б) сьогодні я помітив (ла) …                                                                                                  в) мене засмутило …                                                                                                            г) я звернув (ла) увагу …

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

-         Якою країною ми подорожуємо? (Україною)

-         Для чого потрібні ці мандрівки?

-         Що ми повинні здобути для України?                                                                (Веселку щастя, яка засяє над Україною)

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.                                                                                          1. Робота з мапою України.

-         Що ви можете розповісти про Одеську область?

-         Обведіть на контурних картах Одеську область і позначте адміністративний центр.

-         З якими областями межує Одеська область?

 

2. Розповідь про Дунайський біосферний заповідник.

 -  Тварини і рослини Дунайського біосферного заповідника. (Перегляд відео)

3. Вправа «Продовжіть речення».                                                                                          Природа – це …                                                                                                                      Природа поділяється на …                                                                                                     До живої природи відносяться …                                                                                       Жива природа не може існувати без …                                                                             Головний закон в екології …  (У природі все взаємозв’язане)

-         Що потрібно для життя всім живим організмам? (Енергія)

-         Від чого отримують енергію рослини? (Від сонця)

-         З чого отримують енергію тварини та люди? (З їжі)

Отже, для життя всім організмам потрібна енергія.

   За способом живлення тварини поділяються на 3 групи:                                                    рослиноїдні,  всеїдні,  хижі.

 

4. Вправа «Хто що їсть?»  Робота в групах.                                                     Розподіліть тварин за способом живлення.                                                                         (На партах в кожної групи – фігурки тварин. Потрібно розподілити їх на групи за способом живлення.)

5. Фізкультхвилинка.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Ланцюги живлення.

-         Пригадайте, кого зустріли жевжики? (Дятла)

-         Кого він діставав з-під кори дерева? (Жуків)

Отже, щоб дятел жив, йому потрібна енергія – їжа.                                                   Він її отримує, поїдаючи жучків. 

-         А звідки отримують енергію жуки? (Від рослин)

     Речовини і енергія передаються від одних організмів до інших, шляхом поїдання одних організмів іншими, об’єднуючи живих істот, як ланки в ланцюжку, утворюючи харчовий ланцюг. Вся енергія в харчових ланцюгах Землі надходить від Сонця. Сонячна енергія досягає Землі у вигляді світла і тепла. Рослини перетворюють сонячну енергію в їжу за допомогою фотосинтезу.

    Найчастіше ланцюг живлення починається із рослини.  Це перша ланка.

   Другою ланкою може бути рослиноїдна тварина.

   Третя ланка – хижа тварина.

V. Робота з підручником. ст. 33, завдання 4.                                                             Вправа «Розкажи за схемою»

6. Вправа «Утвори ланцюги». Робота в групах.                                                         (На партах малюнки. Утворіть харчові ланцюги за допомогою поданих карток. Поясніть свій вибір.)                                                                                                                1 група – заєць, вовк, капуста.                                                                                     2 група – сова, пшениця, миша.                                                                                          3 група – краснопірка, водорості, щука.                                                                        Отже, ланцюги живлення – це кормові зв’язки.

    Ланцюги живлення можуть мати багато ланок.                                                Наприклад,     водорості         риба           пелікан          тигр.

VІ. Робота з підручником. ст. 34, завдання 9.                                                               За схемою розкажи про взаємозв’язок у природі.

7. Вправа «Прочитай і доповни»                                                                        Прочитайте текст, доповнюючи його наліпками.

-         Як ви гадаєте, що було далі?                                                                                     Отже, всі живі організми однаково потрібні на Землі.                                               Без них порушилася б екологічна рівновага.

VІІ. Робота з текстом.  Зошит ст. 17, завдання 1.                                                                                                                   

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

-         З яким настроєм ви закінчуєте урок?

-         Що найбільше запам’яталося?

-         Яке відкриття зробили для себе?

-         Якою інформацією поділитеся з друзями?

-         Фарбами якого кольору ви зобразили б ваше враження від сьогоднішньої зустрічі? Поясніть, чому обрали такі кольори?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 березня
Переглядів
118
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку