Виховна година "А вже весна, а вже красна…"

Про матеріал
Розробка виховної роботи з предмету ЯДС "А вже весна, а вже красна…" Підійде як наурок так і для виховної роботи.
Перегляд файлу

                                  Виховна година

Тема:  А вже весна, а вже красна…

Мета: - розширити та закріпити знання дітей про весняні явища появи першоцвітів та прильоту пташок ;

- виховувати екологічну культуру, любов до природи, сприяти вихованню спостережливості, допитливості;

- вчити розуміти природу, відчувати її красу, активізувати зв’язне мовлення.

Обладнання та матеріали: фотографії птахів та квітів, малюнки сосни та берези, лялька Баби-Яги, макет сонця, музичний супровід весни.

 

                                         Хід заняття

 

  1. Організаційний момент

- Доброго дня діти мене звати Аліна Олегівна і сьогодні я проведу у вас   виховну годину.

-         Діти . ми з вами велика і дружна родина. І ви знаєте, що людина і природа невіддільні одне від одного. А  природа – це велика таємниця. А ви ж любите розгадувати таємниці!?

  1. Мотивація навчальної діяльності

-         А подивіться, хто ж це до нас завітав? Це та сама Баба-Яга, що викрала Весну. Але вона просить вибачення,каже, що буде доброю. А вчинила так з Веснонькою, бо дуже сумувала за теплом, як і ми, та хотіла, щоб швидше на болоті попрокидалися її подружки – жабки та гадючки.

-         То, може,  пробачимо Бабуню - Ягуню і запросимо до нас на заняття. Покажемо і розповімо їй все, що знаємо про весну .

  1. Повідомлення теми і мети заняття

-         Всі пори року по своєму прекрасні. Але особливою є пора, про яку відгадайте загадку.

-         Зійшли сніги,

Шумить вода,

Земля вже квіти викида,

Буяє травка молода.

Все сонне оживає,

Коли, діти, це буває?

  1. Основна частина

-         Весна! Це слово ніжне і ласкаве. Діти, скажіть це слово тихо, …., голосно, …., з радістю, …., з подивом, …..

-         Давайте пригадаємо прислів’я про весну.

4,1. Робота в групах.

Завдання: скласти пазл - прислів’я про весну.

1гр. Проспиш весною, заплачеш зимою.

2гр. Весняний день рік годує.

3гр. Весна ледачого не любить.

(Лідери груп читають прислів’я. Пояснюють їх значення.)

 

-         А тепер відгадайте загадку:

-         Зранку-вранці на горбок

Піднімався колобок.

А увечері – з горбка –

І немає колобка. (Сонце)

-         А чи сонячна сьогодні погода?

-         Давайте, щоб і до нас у кімнату завітало сонечко. Покличемо його закличкою. (вивішую сонечко без промінчиків)

-         Але чогось наше сонечко невеселе. Щось у ньому не вистачає.

-         Промінці з’являться, коли ви скажете, що вам нагадує слово весна

4,2. Дидактична вправа «Асоціативний кущ».

(Діти кажуть слово, пов’язане, на їхню думку, з весною і чіпляють на дошку промінці до сонечка.)

-         Ось сонечко звеселіло і нам стало тепліше і радісніше.

4,3. Квіти весни

-         А що є першими вісниками весни? (Квіти)

-         Перед вами картки з зображеннями квітів. Це весна розгубила ці чарівні квіти (запитую у дітей, як називаються їх квіти).

-         Діти, а ви знаєте. Що є така квітка Медуниця.

     Медуниця – це …

-         Ця весняна квітка три рази змінює свій колір: коли вона розпускається, то стає рожевою, потім фіолетовою і, зрештою, синьою. Медуницю називають «світлофором». У цієї рослини квіти різного кольру на одному стеблі. Різне їх забарвлення – сигнали для бджіл: рожевий колір квітки сигналізує, що солодкий сік тут ще не з’явився; малиново-фіолетовий повідомляє: нектару багато – летіть сюди; у синій квітці соку вже немає.

-         Діти. А хто ще є вісниками весни ?(Птахи)

-         А тепер пригадаємо наших друзів і друзів природи птахів. Роздивіться пташку, на зображенні. Подумайте. І перелітні птахи нехай летять до берізки, а зимуючі до ялинки. (Аналіз та пояснення. Виправлення помилок).

-         Чи знаєте ви, діти, які птахи прилітають до нас першими?

-         Приліт йде  не абияк,  а в  чіткому порядку: першими до нас  весною прилітають ті птахи, які  відлетіли від нас останніми восени; останніми – ті, що  відлетіли  першими.

-         Одними з перших повертаються з півдня граки. Ще сніг не зійшов, ще можливі заморозки, а граки вже тут. Вони –  перші вісники весни.

(Ілюструю)

-         Слідом за граками прибувають шпаки і жайворонки.

(Ілюструю).

-         Бабуся-Яга сказала мені, що Весна, коли була в полоні, любила слухати вірші, що їй розповідав Кіт-воркіт. Давайте й ми послухаємо вірш від весни.

-         Слухайте уважно, щоб дати відповідь на запитання.

-         Що ж оживила весна ?

                            «Навесні»

Надійшла весна прекрасна,

Многоцвітна, тепла, ясна,

Ніби дівчина в вінку.

Ожили луги й діброви,

Повно гомону, розмови

І пісень в чагарнику.

-         То що ж оживила весна?(Луги й діброви.)

-         Діти, у вірші є незрозумілі слова. І я хочу впевнитись, що ви їх розумієте.

-         «Многоцвітна» - та, що має багато кольорів, різнокольорова, різнобарвна.

-         «Луги» - порослі травою та кущами поля, що використовується як пасовисько й сінокіс.

-         «Діброви»  - листяні ліси на родючих ґрунтах, у яких переважає дуб.

-         «Гомін» - розмова, гамір, шум.

-         «Чагарник» - зарості багаторічних дерев'янистих кущових рослин, кущі.

-         Діти, послухайте вірш ще раз.

  1. Аналіз змісту

-         Про що йдеться у вірші?

-         Яка надійшла весна?

-         З ким автор порівнює весну?

-         Що зробили луги й діброви?

-         Чим наповнились чагарники?

-         Як ви думаєте, хто це гомонів?

Мовна гра «Виділи слово в реченні»

-         Силою голосу потрібно виділити у реченні «Надійшла весна прекрасна» слово «надійшла», «весна», «прекрасна».

-         Молодці, ви гарно працювали. Тепер відпочинемо.

4,4. Психологічний етюд. «Весняні квіти»

(Грає спокійна музика)

-         Уявіть себе квіточкою навесні. Ви оживаєте, починаєте рости. Ось пригріло сонечко, ви розпускаєте пелюстки. Повіяв вітерець і ви погойдуєтесь. Наступає вечір, квітка закриває свої пелюстки, схиляється до землі і засинає. Спить, тихенько погойдуючись.

  1. Підсумок заняття

-         Дякую, діти за заняття. Ми з вами дійсно відчули прихід весни.

-         А що вам сподобалось на занятті найбільше?

-         Що ви дізнались нового?

-         Про що зможете розповісти батькам удома?

-         Молодці. Бабуся-Яга , що уважно спостерігала за вами, теж дякує вам за заняття, за вашу старанність та наполегливість.

1

 

docx
Додано
12 березня
Переглядів
77
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку