Які органи у квіткової рослини

Про матеріал
Урок за темою " Які органи у квіткової рослини" для учнів 5-х класів Мета: 1. Навчальна: ознайомити учнів з основними частинами тіла квіткової рослини; сприяти засвоєнню нових понять і термінів; 2. Розвиваюча: розвивати уяву і логічне мислення школярів, виховувати прагнення до пізнання нового, сприяти розвитку почуття бережливого ставлення та любові до природи; 3. Виховна: допомогти учням розвивати свої найкращі моральні якості та творчі здібності.
Перегляд файлу

Тема уроку: « Які органи у квіткової рослини» (5 клас)

Мета:

  1. Навчальна: ознайомити учнів з основними частинами тіла квіткової рослини; сприяти засвоєнню нових понять і термінів;
  2. Розвиваюча: розвивати уяву і логічне мислення школярів, виховувати прагнення до пізнання нового, сприяти розвитку почуття бережливого ставлення та любові до природи;
  3. Виховна: допомогти учням розвивати свої найкращі моральні якості та творчі здібності.

Тип уроку: комбінований

Методи: бесіда з класом, розгадування біологічного інтерактивного кросворда « Будова рослини», перегляд комп’ютерної презентації.

Обладнання: таблиця, фото різних квіткових рослин, комп’ютерна презентація, електронний підручник, картки – схема « Будова квіткової рослини»

Література: Пізнаємо природу : підручник для 5-го класу · Біда Д. та ін. · Видавництво: Генеза · Рік: 2022

Хід уроку


п/п

Етапи уроку

Робота вчителя

Робота учнів

1

Організація класу до уроку

Налаштовує клас на роботу, перевіряє готовність учнів до уроку, відмічає в журналі відсутніх. Створення емоційного настрою учнів

Готуються до уроку, чергові подають інформацію про відсутніх учнів у класі

2

Перевірка домашнього завдання

Усно опитує учнів, з метою перевірки попередньої теми «Гриби. Лишайники»

Усно відповідають. Уважно слухають відповіді товаришів, виправляючи помилки і неточності, роблячи доповнення та активно включаючись в роботу класу.

3

Актуалізація опорних знань

За допомогою декількох запитань актуалізує опорні знання учнів про будову рослин:

  1. Що є найменшою одиницею будови організму?
  2. Які особливості будови рослин ви знаєте ?
  3. Як живуть і чим відрізняються клітини різних організмів ?
  4. Яке, на Вашу думку, біологічне значення мають рослини?

 

Відповідають на поставлені вчителем запитання, користуючись попередньо набутими знаннями та життєвим досвідом.

4

Мотивація навчальної діяльності

Отже, з матеріалу попередніх уроків вам відомо, що кожен організм підлягає певній класифікації.
Кожен організм має свою наукову назву.
Організм складається  з клітин, які об’єднуються в тканини. З тканин утворюються органи, які об’єднуються в системи і органів і, нарешті, в організм.
Залежно від особливостей будови та процесів життєдіяльності організмів, їх розділяють на такі великі групи: бактерії, гриби, рослини та тварини. То як побудовані рослини? Які основні органи у квіткових рослин? На ці та інші питання ми знайдемо відповідь на сьогоднішньому уроці.

Уважно слухають розповідь учителя

5

Оголошення теми уроку

Записує на дошці тему уроку та зачитує питання, які будуть розглядатись на ньому:

  1. Підземна частина рослини
  2. Надземна частина рослини
  3. Органи розмноження
  4. Роль органів квіткової рослини

Записують у зошити тему уроку та основні питання, що виносяться на розгляд.

6

Вивчення нового матеріалу:
а) сприйняття інформації
 

Пояснення вчителя.
Рослини складаються з різноманітних органів. Що ж таке орган? Орган – це частина організму, що має певну будову та виконує певні функції. У рослин розрізняють підземні та надземні органи. Корінь – підземний орган, основними функціями якого є закріплення рослини в ґрунті та поглинання з нього води з розчиненими речовинами.
Пагін – це надземний орган рослини, який складається зі стебла і розташованих на ньому листків та бруньок.
Як думаєте, які функції виконують квітка, плід та насіння?
Частина органів рослин забезпечує їхнє життя, інші беруть участь у розмноженні.
Нас зачаровують квітки – великі і малі, яскраві і не дуже, запашні і зовсім без запаху. Людину і тварин приваблюють насамперед пелюстки квітки, але для рослини важливіше значення мають внутрішні її частини: тичинки і маточка.
З маточки внаслідок потрапляння в неї пилку утворюється  плід з насінинами, цей процес називається запилення. Утворення плоду з квітки – досить тривалий процес. Тому більшість з нас звертає увагу здебільшого на його початок (квітку) та кінець ( дозрілий плід).
Показує схему утворення плоду вишні, та пропонує переглянути відео.

Уважно слухають пояснення вчителя, відповідають на поставлені їм у процесі розповіді запитання, проводять відповідні записи у зошитах та роблять відповідні узагальнення й висновки.

 

 

 

 

 

 

 

 

Дивляться схему та відео.

б) розширення інформації

 

Пропонує заповнити таблицю, з пропущеними функціями органів.

За допомогою вчителя, опираючись на базові знання, виконують дане завдання.

в) відтворення інформації

Вчитель ставить запитання:

  1. Які органи є у квіткової рослини?
  2. Які органи забезпечують розмноження?
  3. Яка функція у кореня?
  4. Яку роботу виконує пагін?
  5. З чого складається квітка?
  6. Як утворюється плід?

Відповідають на поставлені вчителем запитання, використовуючи набуті на уроці знання

г) оперування поняттями

Відгадайте, про які частини квітки йдеться у наступних твердженнях:

  1. Мають різні кольори, щоб приваблювати комах
  2. У ній утворюється пилок
  3. Захищають квітку до її розкривання
  4. Після запилення з неї утвориться плід з насінинами

Використовуючи попередні та набуті знання, висувають гіпотези відповідей та обґрунтовують їх.

д) узагальнення інформації

 

Сьогодні на уроці ми дізнались, що органи квіткових рослин, які забезпечують їхнє живлення та ріст, - це корінь та пагін. Пагін складається зі стебла, листків та бруньок. Органи, що забезпечують розмноження квіткової рослини – це квітка, плід і насінина.

Уважно слухають.

7

Домашнє завдання

Запишіть у щоденники завдання на наступний урок: Опрацювати матеріал за підручником. Підготувати міні – проєкт у вигляді лепбуку про  обрану рослину

Записують у щоденник домашнє завдання.

 

 

docx
Додано
6 квітня 2023
Переглядів
1263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку