1. Що таке рельєф? Сукупність нерівностей поверхні суходолу, дна океанів і морів 2. Що таке відносна висота місцевості? Відно́сна висота́ — висота однієї точки земної поверхні відносно іншої точки (різниця абсолютних висот цих точок)3. Що таке абсолютна висота місцевості? Абсолютна висота – це висота мiсцевостi, визначена вiд рiвня Балтiйського моря4. Що таке горизонталі? Це лінії, які з'єднюють точки на карті з однаковою абсолютною висотою, т.б. висотою над рівнем моря5. Що таке бергштрихи? Короткий штрих, що позначає напрям схилу. Завдання Визначте форму рельєфу_______________________Пологий схил________________Стрімкий схил________________Висота над рівнем моря_______Через скільки метрів проведені горизонталі__________
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Гори - 40 %Рівнини-60%
Номер слайду 5
Рівнина – це форма рельєфу, при якій поверхня землі в межах видимого горизонту є рівною або слабко хвилястою. На картах рівнини позначаються зеленим кольором
Номер слайду 6
Низовини, які лежать нище рівня моря називаються западинами
Кавказькі гори – г. Ельбрус. Альпи – г. Монблан. Карпати- г. Говерла 2061 м. Гімалаї – г. Джомолунгма. Кордильєри – г. Деналі
Номер слайду 9
Гори - це великі ділянки земної поверхні, високо підняті над рівнем моря, які характеризуються різким коливанням висот. Гори від рівнин відрізняються: - висотою над рівнем моря; - способом утворення; - зовнішнім виглядом. На карті гори позначаються світло-коричневим, коричневим і темно-коричневим кольором. Гори утворюють гірські системи
Номер слайду 10
Гребінь - найвища частина хребта. Гірська країна- скупчення гір
Номер слайду 11
КЛАСИФІКАЦІЯ ГІР І. ЗА ВИСОТОЮ - Низькі – до 1000 м. - Середні – 1000 – 2000 м. - Високі – понад 2000 м. ІІ. ЗА ВІКОМ - Молоді – шпилясті, високі - Старі – округлі вершини ІІІ. ЗА СПОСОБОМ УТВОРЕННЯ - Вулканічні - Тектонічні: СкладчастіСкладчасто-брилові
Номер слайду 12
Картографічний практикум. Нанести на контурну карту гірські системи світу Східна півкуля - Карпати, - Кримські гори, - Альпи, - Уральські, - Кавказ, - Гімалаї з вершиною Джомолунгма. Західна півкуля - Кордильєри, - Анди.
Номер слайду 13
Сьогодні я дізнався (дізналася)… Було цікаво… Я виконував завдання … Я зрозумів, що … Мене здивувало… Мені захотілося… Я спробую … Було важко… Я зміг …
Номер слайду 14
Домашнє завдання: Опрацювати текст § 27-28 Скласти кросворд, використовуючи назви рівнин, височин, гір (за бажанням)