Яким є пʼятикласник НУШ ?Спостереження класного керівника.

Про матеріал
Матеріал стане в пригоді батькам,, вчителям-предметникам та класним керівникам , щоб забезпечити успішну адаптацію учнів до навчання у пʼятому класі.
Перегляд файлу

Яким є п’ятикласник НУШ ? Спостереження класного керівника. Адаптаційний період у п’ятому класі.

 

Перехід із молодшої школи до середньої — важливий момент у житті п’ятикласника НУШ.

Період адаптації у 5-му класі є одним із важких періодів шкільного навчання. Це зумовлено сукупністю тих змістовних змін, що відбуваються у шкільному середовищі та внутрішньому світі дітей цього віку. А саме:

• збільшення обсягу та різноманітність змісту освіти;

• збільшення ваги багатопредметного навчання та розширення кола вчителів, з якими учні змушені систематично вступати у ділові взаємодії;

• на місце першої вчительки приходить новий класний керівник;

• завершення переходу до кабінетної системи навчання;

• відсутність у школярів вміння як самостійно, і спільно організовувати навчальну діяльність.

Стан дітей у цей період з педагогічної точки зору характеризується низькою організованістю, навчальною розсіяністю та недисциплінованістю, зниженням інтересу до навчання та його результатами; з психологічною - зниженням самооцінки, високим рівнем ситуативної тривожності.

Одні п'ятикласники НУШ пишаються тим, що подорослішали, і швидко втягуються у навчальний процес, інші переживають зміни у шкільному житті, і адаптація в них затягується. У такий період діти нерідко змінюються – турбуються без явних причин, стають боязкими або, навпаки, розв'язними, надто метушаться. Досить тривала психічна напруга може закінчитися шкільною дезадаптацією і дитина стає недисциплінованою, безвідповідальною, відстає у навчанні і вже не хоче йти до школи, іноді у дітей погіршується сон та апетит.

Протягом адаптаційного періоду (1-е півріччя навчання) у п'ятикласників НУШ має сформуватися так зване «почуття дорослості», яке проявляється у новій особистісній позиції:

1) стосовно навчальної діяльності;

2) по відношенню до НУШ та предметів;

3) стосовно однокласників;

4) у новому ставленні до внутрішнього світу свого «Я».

Складність завдань адаптаційного періоду значно підвищує ризик шкільної адаптації. Не всі п'ятикласники навіть із високим рівнем психологічної готовності можуть успішно впоратися з труднощами у навчанні та спілкуванні внутрішніми психологічними проблемами. Що вже говорити про тих учнів, які мали проблеми в початковій школі.

  Кожен перехідний період має свою специфіку, пов'язану насамперед із психологічним своєрідністю віку.

Процес адаптації дитини до середньої школи розглядається з погляду відповідності діагностичних даних конкретної дитини системі психолого-педагогічних вимог до навчання та поведінки школярів. За результатами спостережень можна охарактеризувати рівень адаптації 5-х класів за такими показниками:

• Довільність психічних процесів. Деякі учні  НУШ що неспроможні самостійно організувати виконання навчальних завдань.

  • Розумова працездатність та темп навчальної діяльності. Частина учнів не здатна працювати в одному темпі з усім класом. У цілому нині темп роботи у класі можна охарактеризувати як середній.

• Мотиваційна сфера. Хлопці позитивно ставляться до школи та вчителів. Збереження пізнавальних мотивів навчальної діяльності можна охарактеризувати середньому рівні.

• Особливості поведінки. Учні показують середній рівень саморегуляції: частина дітей не вміє стримувати мимовільні емоції та бажання, часом не приймають і не дотримуються класних та шкільних соціальних норм. Уявна «дорослість», пов'язана з переходом у середню ланку школи, викликає складнощі у спілкуванні з вчителями, однокласниками, впливає на успішність. Ця схильність до шкільної дезадаптації потребує індивідуальної корекційної педагогічної роботи та уваги до цієї проблеми батьків.

• Особливості спілкування з однолітками. Учні 5-х класів здатні до встановлення дружніх відносин та їх підтримки. Однак є й складнощі щодо цього. Особливості спілкування з освітянами. У цілому нині учні здатні самостійно встановлювати адекватну взаємодію Космосу з педагогом.

• Емоційний стан. З мого погляду і погляду вчителів учні відчувають адекватні переживання, шкільна і особистісна тривожність у нормі, хлопці емоційно стійкі.

docx
Додано
7 лютого
Переглядів
215
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку