Якщо добром налите в тебе серце...

Про матеріал

Вчитель початкових класів вищої категорії,

Товстенко Людмила Григорівна

Великодимерське НВО

План – конспект

уроку позакласного

читання

в 4 – класі

продовжувати знайомити учнів з

художнім жанром - поезії з її особливостями;

учити самостійно визначати головну думку

твору;

вчити аналізувати зміст прочитаного;

розвивати зв'язне мовлення та навички

інтонаційного читання, спостережливість,

пам'ять, пізнавальні здібності, увагу учнів;

виховувати доброту, чуйність, милосердя.

прислів'я та приказки на тему: «Добро»,

індивідуальні карточки з поезією.

: урок спрямований на розвиток критичного

мислення.

Використана література:

Інтернет http://teacherjournal.com.ua/attachments/22966_

Ось дзвінок нам дав сигнал –

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок позакласного читання починаймо.

- Сьогодні ми з вами поговоримо про добро, добре серце, добрі вчинки

та добрі справи.

Вправа «Мікрофон»

- Де живе доброта? (в душі живої людини, тварини , рослини)

- Давайте познайомимося з нашою темою уроку, розшифруйте її.


Ощя


- Коли добром налите в тебе серце... (илок моброд етилан в ебет ецдрес)

Коли тебе в важку хвилину

Людина виручить з біди, -

Про це добро, аж поки віку,

Ти, сину, пам'ятай завжди.

Коли ж людині щиросердно

Ти зробиш сам добро колись,-

Про це забудь, аж поки віку,

Мовчи й нікому не хвались.

Очікування

Прочитавши тему уроку, прослухавши вірш, що ви очікуєте від сьогоднішньої теми уроку?

- Я навчуся розрізняти добро та вчинок.

- Дізнаємося де насправді живе доброта.

- Вивчимо нові прислів'я про добро.

- Познайомимося з цікавим твором пов'язаним з добром.

Вступна бесіда з учнями.

- Життя людини – складний процес, який залежить не тільки від зовнішніх умов, а й від внутрішнього світу людини.

Людина народжується, росте, набирається досвіду, розвивається.

Розвивається і людство. У процесі свого розвитку людина проходить складний шлях і у кожного він свій. Кожен із нас щось найбільше цінує в житті чимось керується в своїх вчинках, а інші люди оцінюють наші вчинки вбачають у них добро чи зло.

- Що ж таке добро ?

…….Мова душі, постійна праця над собою, світло в нашому житті.

- Що б сталося з світом, якби в ньому не залишилося добра?

- В літературі є багато оповідань, казок, віршів, пісень, прислів'їв

у яких розкрито тему «Добро».

На сьогоднішньому уроці ми з вами і познайомимося з одним із них. Але перед тим я хочу запитати у вас:

- Які є твори? (авторські літературні та народні)

- Хто їх пише?(письменники або складає народ)

- В нашому випадку вірш немає автора і як ви вже помітили немає й заголовку. Як ви гадаєте чому?

….Ймовірно автор не захотів підписатися тому, що ця поезія про нього…… ……Цю поезію міг скласти народ на справжніх подіях.

… Могло щось трапитися з цим автором після написання поезії.

….. Це невідомий автор

Робота над текстом поезії.

1. Читання вчителем поезії

2. Словникова робота

а) Прочитати слова записані на дошці повільно, швидко.

Тихенько, картуз, з'явилось, вмить, схилившись, склянку, люб'язні, вдячний, благословляв, важкохворим, нестерпний, суджено, розчарування, маєток, незвичайним, суєти, щоденно.

б) Читаємо кожне слово, пояснюємо його написання, показуємо

це слово рухами.(Йде як фізкультхвилинка)

3. Групова робота

1- «Ручки всередину»(ділимося своїми враженнями)

2- «Виразно прочитати твір»

3- «Визначити тему і мету тексту»

4- «Чого ти навчився читаючи цей текст?»

5- «Цікаві слова, репліки»

6- «Опиши героя твору»

7- «Використані художні засоби»

8- «Продовж твір»

Пізня осінь на дворі стояла

В вікна дощ тихенько дріботів .

Вітер дув, і вже земля чекала

Прибуття зимових холодів.

По дорозі йшов собі хлопчина

Він свої картини продавав.

На чолі картуз, в руках торбина,

Так собі на хліб він заробляв.

Дуже їсти вже йому схотілось,

Вся одежа мокрою була,

І бажання в нього вмить з'явилось,

Щоб зайти в будинок край села.

І зібравши всі останні сили,

До будинку ближнього побрів,

Раптом вийшла дівчина з хатини

В неї хлопець пити попросив.

«Ви мені вже пані вибачайте,

Що до двору я зайти рішив

Я прошу, водички мені дайте

Бо я сильно пити захотів."

Хоч насправді не хотів він пити,

А води він попросив тому,

Бо поїсти в дівчини просити

Стало дуже соромно йому,

Не пройшло» напевно, і хвилини

Як вона, схилившись над столом,

Для ось цього бідного хлопчини

Наливала склянку молоком.

"Не соромся, пий, а я для тебе

Ще добавки, як потрібно, дам."

"Ви такі люб'язні, та не треба,

Я від всього серця вдячний вам."

Хлопець тихо вийшов із хатини

Ще рукою пані помахав,

Бо такої доброї людини

Він в житті, на жаль, не зустрічав.

Ще про неї згадував він довго,

Та життя на місці не стоїть,

Скоро Бог можливість дав для нього;

В інститут медичний поступить.

В інституті дуже добре вчився,

Рясно Бог його благословляв,

Згодом став хірургом, одружився,

Двоє діток Бог йому послав.

Потім став в лікарні працювати.

Бог його талантом наділив.

Важкохворим він допомагати

І вночі, і вдень, - завжди спішив.

Та одного разу диво сталось,

Як в палату двері відчинив

Наяву, чи може показалось

Там знайому постать він зустрів.

Це та сама дівчина лежала,

Що його поїла молоком.

Від присутніх помочі чекала,

Погляд свій кидаючи кругом.

Зупинився лікар на хвилину

Душу біль нестерпний обгорнув,

Так спасти хотілось цю людину,

Він її ще й досі не забув.

Боже мій, спаси її від смерті

І молитви голос мій почуй,

Хоч їй може суджено померти,

Але я прошу Тебе, врятуй!"

Хоч життя було на волосині

Без надії й віри в майбуття

Він просив здоров'я цій людині

І боровся за її життя

Хоч не раз були розчарування,

Але лікар не здавав назад,

І нарешті довге лікування

Все ж дало успішний результат.

Поступово смерті люта сила,

Здавши вмить позиції свої,

Від цієї жінки відступила,

Бог від смерті врятував її,

Але ще одне випробування

Після цього ворог їй послав,

Бо оплату їй за лікування

Лікар через санітарку передав,

Знову серце трепетно забилось,

Бо відчуло ще одну біду,
Як вона на суму подивилась:
«Де ж такі я кошти віднайду?

Щоб цю суму лікарю зібрати,

І покрити цей великий борг,

Треба свій маєток продавати

Я не маю коштів, свідок Бог»

Знову плач доносився з постелі,

Лиш радів від цього сатана,

Але що це? Знизу, на папері

Напис вмить побачила вона.

Щось цікаве й дивне написала

Там в куточку лікарська рука

І слова ці жінка прочитала:

«Борг покрила склянка молока»

Затремтіло серце. Їй здавалось

Це далеким, незвичайним сном

Але все їй згодом пригадалось,-

Як поїла хлопця молоком.

Це вона і зараз пам'ятає,

І слова згадалися тоді:

«Хто із вас найменшого приймає,

Допомігши в горі і біді,

То в той час це робить він для

Мене,"

Хоч багато є в нас суєти,

Так чинити треба нам щоденно,

Якщо в небо хочемо ввійти.

4. Виступ речників.

Створення асоціативного куща «Добро»


Стежина «Гарного спілкування».

Люди починають свій день словами «Доброго ранку!», «Доброго дня». Сьогоднішній урок ми розпочинали привітаннями із всміхненими обличчями.

Як видумаєте, чи приємно бачити усміхнене обличчя, чути ласкаві, звернені до тебе слова ввічливості? Чому?

(Посмішка зігріває серце людей, покращує настрій, робить людини щасливішою та добрішою )

Так діти, це маленьке диво, яке ми повинні розділити з усіма. Пригадаймо якомога більше лагідних, добрих слів. Наповнимо цими словами нашу класну кімнату. (відповіді дітей)

А зараз ми відчинимо двері нашого класу та випустимо ці слова по всій школі, в інші класи. Нехай усім дітям буде добре, приємніше, веселіше.

Вправа «Мікрофон»

- Уявіть собі свій розумовий рюкзачок, що б ви взяли в нього з сьогоднішнього уроку?

- Тепер уявіть себе художником. Яким кольором ви б намалювали добро, лагідну усмішку? Чому?

Перегляд файлу

 

Вчитель початкових класів вищої категорії,

Товстенко Людмила Григорівна

                                        Великодимерське   НВО

План – конспект

уроку позакласного

читання

в 4 – класі

 

     продовжувати знайомити учнів з

                     художнім жанром -  поезії з її особливостями;

                     учити самостійно визначати головну думку

                    твору;

                    вчити аналізувати зміст прочитаного;

                    розвивати зв’язне мовлення та навички

                    інтонаційного читання, спостережливість,

                    пам'ять, пізнавальні здібності, увагу учнів;

                    виховувати доброту, чуйність, милосердя.  

 

                                        прислів’я та приказки на тему: «Добро»,

                                        індивідуальні карточки з поезією.

 

:          урок спрямований на розвиток критичного

       мислення.

Використана література:

                                     Інтернет http://teacherjournal.com.ua/attachments/22966_

 

 

 

Ось дзвінок нам дав сигнал –

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок позакласного читання починаймо.

 

- Сьогодні ми з вами поговоримо про добро, добре серце, добрі вчинки

    та добрі справи.

 

 

Вправа «Мікрофон»

- Де живе доброта?  (в душі живої людини, тварини , рослини)

- Давайте познайомимося з нашою темою уроку, розшифруйте її.

 

   Ощя

 

 

 

 

 

- Коли добром налите в тебе серце... (илок моброд етилан в ебет ецдрес)

 

Коли тебе в важку хвилину

Людина виручить з біди, -

Про це добро, аж поки віку,

Ти, сину, пам’ятай завжди.

 

                                           Коли ж людині щиросердно

                                           Ти зробиш сам добро колись,-

                                           Про це забудь, аж поки віку,

                                           Мовчи й нікому не хвались.

 

 

Очікування

Прочитавши тему уроку, прослухавши вірш, що ви очікуєте від сьогоднішньої теми  уроку?

- Я навчуся розрізняти добро та вчинок.

- Дізнаємося де насправді живе доброта.

- Вивчимо нові прислів’я про добро.

- Познайомимося з цікавим твором пов’язаним з добром.

 

Вступна бесіда з учнями.

- Життя людини – складний процес, який залежить не тільки  від зовнішніх умов, а й від внутрішнього світу людини.

Людина народжується, росте, набирається досвіду, розвивається.

Розвивається і людство. У процесі свого розвитку людина проходить складний шлях і у кожного він свій. Кожен із нас щось найбільше цінує в житті чимось керується в своїх вчинках, а інші люди оцінюють наші вчинки вбачають у них добро чи зло.

- Що ж таке добро ?

…….Мова душі, постійна праця над собою, світло в нашому житті.

- Що б сталося з світом, якби в ньому не залишилося добра?

- В літературі є багато оповідань, казок, віршів, пісень, прислів’їв

у яких розкрито тему «Добро».

На сьогоднішньому уроці ми з вами і познайомимося з одним із них. Але перед тим я хочу запитати у вас:

- Які є твори?  (авторські літературні та народні)

- Хто їх пише?(письменники або складає народ)

- В нашому випадку вірш немає автора і як ви вже помітили немає й заголовку.     Як ви гадаєте чому? 

….Ймовірно автор не захотів підписатися тому, що ця поезія про нього……  ……Цю поезію міг скласти народ на справжніх подіях.

… Могло щось трапитися з цим автором після написання поезії.

….. Це невідомий автор

 

Робота над текстом поезії.

1. Читання вчителем поезії

2. Словникова робота

а) Прочитати слова записані на дошці повільно, швидко.

Тихенько, картуз, з’явилось, вмить, схилившись, склянку, люб’язні, вдячний, благословляв, важкохворим, нестерпний, суджено, розчарування, маєток, незвичайним, суєти, щоденно.

б)  Читаємо кожне слово, пояснюємо його написання, показуємо   

     це слово рухами.(Йде як фізкультхвилинка)

 

3. Групова робота

1- «Ручки всередину»(ділимося своїми враженнями)

2- «Виразно прочитати твір»

3- «Визначити тему і мету тексту»

4- «Чого ти навчився читаючи цей текст?»

5- «Цікаві слова, репліки»

6- «Опиши героя твору»

7- «Використані художні засоби»

8- «Продовж твір»

 

Пізня осінь на дворі стояла                        

В вікна дощ тихенько дріботів .                  

Вітер дув, і вже земля чекала

Прибуття зимових холодів.

 

По дорозі йшов собі хлопчина

Він свої картини продавав.

На чолі картуз, в руках торбина,

Так собі на хліб він заробляв.

 

Дуже їсти вже йому схотілось,

Вся одежа мокрою була,

 І бажання в нього вмить з'явилось,

 Щоб зайти в будинок край села.

І  зібравши всі останні сили,

До будинку ближнього побрів,

Раптом вийшла дівчина з хатини

В неї хлопець пити попросив.

«Ви мені вже пані вибачайте,

Що до двору я зайти рішив

Я прошу, водички мені дайте

 Бо я сильно пити захотів."

 

Хоч насправді не хотів він пити,

А води він попросив тому,

Бо поїсти в дівчини просити

Стало дуже соромно йому,

Не пройшло» напевно, і хвилини

Як вона, схилившись над столом,

Для  ось цього бідного хлопчини

 Наливала склянку молоком.

"Не соромся, пий, а я для тебе

Ще добавки, як потрібно, дам."

"Ви такі люб'язні, та не треба,

Я від всього серця вдячний вам."

Хлопець тихо вийшов із хатини

Ще рукою пані помахав,

Бо такої доброї людини

Він в житті, на жаль, не зустрічав.

 

  Ще про неї згадував він довго,

 Та життя на місці не стоїть,

 Скоро Бог можливість дав для нього;

  В інститут медичний поступить.

 

В інституті дуже добре вчився,

Рясно Бог його благословляв,

Згодом став хірургом, одружився,

Двоє діток Бог йому послав.

 

Потім став в лікарні працювати.

Бог його талантом наділив.

Важкохворим він допомагати

І вночі, і вдень, - завжди спішив.

 

Та одного разу диво сталось,

 Як в палату двері відчинив

Наяву, чи може показалось

Там знайому постать він зустрів.

 

Це та сама дівчина лежала,

 Що його поїла молоком.

 Від присутніх помочі чекала,

Погляд свій кидаючи кругом.

 

Зупинився лікар на хвилину 

Душу біль нестерпний обгорнув, 

Так спасти хотілось цю людину, 

Він її ще й досі не забув. 

Боже мій, спаси її від смерті 

І молитви голос мій почуй, 

Хоч їй може суджено померти, 

Але я прошу Тебе, врятуй!" 

Хоч життя було на волосині 

Без надії й віри  в майбуття 

Він просив здоров'я цій людині 

І боровся за її життя 

Хоч не раз були розчарування, 

Але лікар не здавав назад, 

І нарешті  довге  лікування                      

Все ж дало успішний результат. 

Поступово смерті люта сила, 

Здавши вмить позиції свої,       

Від цієї жінки відступила,  

Бог від смерті врятував її,

Але ще одне випробування 

 

Після цього ворог їй послав, 

Бо оплату їй за лікування 

Лікар через санітарку передав,

 

 Знову серце трепетно забилось,

Бо відчуло ще одну біду, 
Як вона на суму подивилась:
«Де ж такі я кошти віднайду?

 

Щоб цю суму лікарю зібрати,

І покрити цей великий борг,

Треба свій маєток продавати

Я не маю коштів, свідок Бог»

 

Знову плач доносився з постелі,               

Лиш радів від цього сатана,

Але що це? Знизу, на папері

Напис вмить побачила вона.

 

Щось цікаве й дивне написала

Там в куточку лікарська рука

І  слова ці жінка прочитала:

«Борг покрила склянка молока»

Затремтіло серце. Їй здавалось

Це далеким, незвичайним сном

Але все їй згодом пригадалось,-

Як поїла хлопця молоком.

Це вона і зараз пам'ятає,

І слова згадалися тоді:

«Хто із вас найменшого приймає,

Допомігши в горі і біді,

То в той час це робить він для

Мене,"

Хоч багато є в нас суєти,

Так чинити треба нам щоденно,

Якщо в небо хочемо ввійти.

 

 

4. Виступ речників.

 

Створення асоціативного куща «Добро»

 

 

Стежина «Гарного спілкування».

 Люди починають свій день словами «Доброго ранку!», «Доброго дня». Сьогоднішній урок ми розпочинали привітаннями із всміхненими обличчями.

Як видумаєте, чи приємно бачити усміхнене обличчя, чути ласкаві, звернені до тебе слова ввічливості? Чому?  

(Посмішка зігріває серце людей, покращує настрій, робить людини щасливішою та добрішою )

Так діти, це маленьке диво, яке ми повинні розділити з усіма. Пригадаймо якомога більше лагідних, добрих слів. Наповнимо цими словами нашу класну кімнату. (відповіді дітей)

А зараз ми відчинимо двері нашого класу та випустимо ці слова по всій школі, в інші класи. Нехай усім дітям буде добре, приємніше, веселіше.

 

Вправа «Мікрофон»

- Уявіть собі свій розумовий рюкзачок, що б ви взяли в нього з    сьогоднішнього уроку?

- Тепер уявіть себе художником. Яким кольором ви б намалювали добро, лагідну усмішку?  Чому?

 

1

 

doc
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
773
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку