Яку роль у житті людини відіграє праця?

Про матеріал
Дидактичний матеріал для очного та дистанційного навчання. Призначений вчителям, які викладають етику у 6 класі. У презентації розкриваються поняття, що таке праця, безробіття, неробство, аналізуються тексти, наводяться приклади прислів'їв як етичних настанов.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Яку роль у житті людини відіграє праця?1. Якими справами перейняті зображені персонажі?2. Що означає «працювати»?3. Позмагайтеся, хто з вас упродовж хвилини зауважить на малюнку більше професій.4. Чи замислювалися про те, яку професію хотіли б здобути в майбутньому? Чому саме її?

Номер слайду 2

Що таке праця?На уроках етики часто вживаними є слова «дія», «вчинок». Ними позначають різні вияви людської активності. Будь-яку активність людини, у якій вона сама вбачає сенс, називають діяльністю. До основних різновидів діяльності людини належать гра, навчання, праця. Працею називають цілеспрямовані дії, що потребують фізичної або розумової енергії і мають призначенням створення матеріальних та духовних цінностей для задоволення потреб людини. Час, протягом якого людина працює, називають робочим днем. Людину, що володіє спеціальними знаннями й навичками в будь-якій галузі, має певну спеціальність, називають фахівцем (професіоналом, майстром). Праця - одна з найважливіших здатностей людини. Це заняття, яке справляє неабиякий вплив на наш розвиток. Працюючи, ми не лише набуваємо майстерності, а й дізнаємося нове, гартуємо характер. Дослідники людської поведінки давно помітили, що людину розвиває не стільки характер праці, як ставлення людини до неї. В одній давній притчі йдеться про будівельників, у яких запитали, що саме вони роблять. Один з похиленою головою сумно відповів: «Каміння ношу». А інший, який робив те саме, гукнув із завзяттям «Храм будую!». Розвиває праця, під час якої людина виявляє старанність, наполегливість, завзяття, творчість.

Номер слайду 3

Упродовж історії людства відбувся поділ праці на фізичну (ручну) та розумову. Поступово сформувалися норми, що, з одного боку, забезпечують право на працю, яке є одним із основних прав людини, а з іншого - регулюють відносини людей - працівників та роботодавців (трудове законодавство). Явище суспільного життя, яке виявляється в тому, що люди не мають змоги реалізовувати своє право на працю та отримувати заробітну плату як джерело існування, називають безробіттям. Праця вберігає нас від трьох великих бід: нудьги, гріха та злиднів.

Номер слайду 4

МОРАЛЬНИЙ ПРАКТИКУМТекст 1 ЧИМ ПАХНУТЬ РЕМЕСЛАМають ремесла свої аромати: Тістом в пекарні пахне, малята. Мимо столярні пройдете зрана -Гостро запахне стружка духмяна. Лаком і фарбою пахне маляр,Цеглою - муляр, замазкою - скляр. Куртка шоферська пахне бензином,Одяг робочий - мастилом машинним. Пахне кондитер мускатами, кминами. Лікар - аптекою і вітамінами. А хлібороби, що ходять за плугом,Пахнуть чорноземом, полем і лугом. Морем і рибою пахне рибак... Тільки неробство не пахне ніяк. Джанні РодаріОб’єднавшись у групи, проаналізуйте текст за запитаннями та підготуйте повідомлення для обговорення в загальному колі. Прочитайте Текст 1. Хто його автор? Чи знаєте інші твори цього письменника?2. Яку думку утверджує вірш? У якому рядку її втілено?3. Які професії згадано у вірші? Як ви думаєте, скільки їм років? Яке майбутнє в цих фахів? Чому так думаєте?4. Як ви гадаєте, чи є важливі і неважливі професії, більш почесні і менш почесні? Чому?

Номер слайду 5

Текст 2 Як я люблю оці години праці,Коли усе навколо затиха. Під владою чаруючої ночі,А тільки я одна, неподоланна,Врочистую одправу починаю. Перед моїм незримим олтарем. Леся Українка. Група 21. Прочитайте Текст 2. Хто є авторкою наведеного уривку? Про яку працю пише поетеса?2. Наведіть приклади творчих професій.3. Чи слушною вважаєте думку про поділ професій на «творчі» і «нетворчі»? Відповідь обґрунтуйте.4. За якими іншими ознаками можна порівнювати різні професії?

Номер слайду 6

Група 31. Прочитайте подані тексти. Якому різновиду людської діяльності вони присвячені?2. Чи змінювалися уявлення про працю впродовж історії людства? Чому?3. Чому з'являються нові професії?4. Чому вибір професії є важливим життєвим вибором? Що потрібно знати, аби обрати професію?2. Доберіть якомога більше прикметників до слова «праця» за поданим зразком: праця (яка?) цікава, корисна, натхненна, ...3. Обговоріть укладені переліки. Про що свідчить розмаїття означень до слова «праця»?

Номер слайду 7

Чому людей оцінюють за їхнім ставленням до праці?Чи не найбільшою чеснотою українці споконвіку вважали працелюбність. Цю рису прагнули змалку прищепити дітям. За ставленням до праці оцінювали моральні якості людини. Згадайте, який герой у народній казці здобуває винагороду. Кого оспівано в піснях? Що більше народних творів пригадуватимете, то більше переконуватиметеся - трударя. Пригадайте лишень прислів’я про працю, сформульовані як етичні настанови: Роби кревно й ходи певно; Гірко зароби, солодко з'їж;Без труда нема плода. Натомість неробство, ледарство, недбальство засуджували: Велика ґаздиня: три городи - одна диня; На язик гарячий, до роботи ледачий. Одним із найурочистіших свят у наших предків було свято врожаю - Обжинки, що за гучністю нагадувало весілля. У цей день вшановували роботящі руки, які докладали праці, дбаючи про родинний добробут: Там у полі криниченька,Навколо пшениченька. Там женчики жали,Золоті серпи мали,Срібнії юрочки,Що в’язали снопочки. Добрії були женці -Дівчата й молодці.

Номер слайду 8

1. Скориставшись схемою, поясніть, що називають працею.2. У чому виявляється роль праці в житті людини?3. Чому право на працю є одним із базових прав людини?4. Як це право забезпечується в сучасному світі?

Номер слайду 9

1. У чому полягає роль праці в житті людини?2. Поясніть на прикладах, як ви розумієте думку про те, що праця розвиває.3. У яких якостях виявляється ставлення людини до праці? Чи те саме означають слова «неробство» і «безробіття»?4. Чому з розвитком суспільства змінюються професії? Який фах ви для себе обрали? Як плануєте його здобути? Доманшє завдання:1) опанувати § 25, с. 158-1632) Підготуйте малюнок, присвячений одній із професій і на ньому напишіть прислів'я про працю. Усно поясніть, яку думку воно втілює.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Більченко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Етика, 6 клас, Презентації
До підручника
Етика 6 клас (Данилевська О.М., Пометун О.І.)
Додано
9 квітня
Переглядів
2444
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку