" Японія. Економіко-географічна характеристика "

Про матеріал

Урок з теми " Японія. Економіко-географічна характеристика". Класичний.

Знайомить учнів з економіко-географічною характеристикою Японії, з особливостями її культури, історії, мистецтва; вдосконалює навички роботи з картами атласу; вимірювання відстані між об'єктами за допомогою масштабу.

Розвиває потенціал високого мислення та

виховує інтерес до пізнання культурних традицій інших народів.

Перегляд файлу

Викладач: Алла Шикула ,

Вище професійне училище №1, м. Рівне

Тема:  Японія. Економіко-географічна характеристика. Історико-культурні особливості.

 

Мета:

навчальна

 

Ознайомити учнів з економіко-географічною характеристикою Японії, з особливостями її культури, історії, мистецтва; продовжувати вдосконалювати навички роботи з картами атласу; вимірювати відстань між об’єктами за допомогою масштабу.

 

розвиваюча

 

Розвивати навички високого  мислення: аналіз, порівняння, синтез, узагальнення

 

виховна

 

Виховувати інтерес до пізнання багатогранності та різноманітності держав світу, розширювати кругозір учнів; виховувати повагу до культурних традицій інших народів, запозичити , щось корисне для своєї країни.

 

 

Обладнання:

 політична карта світу, підручники, атласи, розкладка «країни великої «сімки»», епіграф « Маленький – не означає слабкий. Геродот» , картини з ієрогліфами, пейзаж Японії, рулетка, лінійка, нецке, виставка літератури, бонсай (сосна), ікебана,  калькулятор, плакат-карта з кружечками червоного кольору, скотч, комп'ютер, мультимедійний проектор та екран.

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

 

  1.     Організаційний момент  ( 1-2 хв.) (чергові, відсутні,відключити  мобільні тел.)

 

  1.     Актуалізація опорних  знань  (10 хв.)

 

А)  ( Експрес-опитування )

  •        Карта
  •        Політична карта
  •        Паралелі
  •        Меридіани
  •        Гринвіч
  •        Частини світу

 

Б)  (Робота з картою) 1 учень біля дошки знаходить 00 - 1800 меридіани, з'ясовуємо, разом з учнями,  де на Землі відбувається зміна дня і ночі + пригадуємо про  12 часових поясів, показуємо держави, які знаходяться близько лінії зміни дат (Держави Росія, Китай, Індія, держави  Океанії)

 

  1.     Мотивація:

 Індія, Китай – це держави з якими ми вже ознайомилися раніше, а по сусідству із ними знаходиться  країна, яку в древності називали « Країною,де  сходить сонце», або по іншому Ніппон  або Ніхон. Зараз ця держава має назву - Японія. Отже на сьогоднішньому уроці ми маємо нагоду ознайомитися із екзотичною , далекою  та цікавою державою.

 

  1.     Тема уроку.  Учні записують в робочі зошити  тему уроку. «Японія. ЕГХ.  Історико-культурні особливості»

 

( Учитель озвучує тему і мету уроку, що є на дошці)

 

Нашою метою на уроці є виконати  ЕГХ   Японії та відкрити  для себе багато цікавого про цю далеку і екзотичну країну.

 

(Доречно зараз продемонструвати плакат з обрисами чотирьох найбільших островів Японії і розказати про кружечки, які можна роздати кожному учневі ще  на початку уроку(!), або пізніше під час звучання музичного фрагменту.  На цих кружечках в кінці уроку(!!!) учні запишуть слова, які запам'яталися їм під час вивчення нової теми після виконання ЕГХ та перегляду презентації «Далека Японія». Ці кружечки з липучками вони наклеять на плакат в кінці уроку(!)  і учитель зачитає нові вивчені терміни з кружечків. Це і буде висновок уроку.)

 

Виклад нового матеріалу

                Розповідь учителя . Японію називають економічним  дивом. Розказати коротко про відсталість економіки Японії після Другої світової війни, про високу свідомість, дисципліну, здоровий спосіб життя, організацію праці та ін. Продемонструвати розкладку – гармошку

               «Країни великої вісімки» і озвучити основні відомості про Японію. 

 

 

1 етап. ЕГХ Японії  за картами атласу (15 хв)

 

За яким планом? Пригадати план ЕГХ. ---------аналіз карт атласу

 (Роздати листочки  з  таблицею для заповнення, аналізуючи карти атласу учні виконують ЕГХ держави і заносять відомості до таблиці, 1 пункт плану  – 1, 2 учні.)

 

 

Географічне

положення

 

 

 

Населення

 

 

 

Природні ресурси

 

 

 

Промисловість

 

 

 

Сільське господарство

 

 

Транспорт

 

 

 

Зовнішньоекономічні

 зв'язки

 

 

 

 

 

  1.     ГП.  (1 учень) Нагадати учням про те , що Японія держава -  архіпелаг, більше 1000 островів і т.д.

Завдання 1.Визначити відстань між містами, за допомогою рулетки або лінійки та карти на дошці. (Токіо -  Рівне) 1  учень.

 

 

  1.     Населення. (1,2 учні). --------Аналіз карт атласу.

Кількість, густота, статево - вікова структура, національний склад в порівнянні з Україною (довгожителі 90 і більше).

Форма правління – монархія. імперія. ( Розказати учням про імператора Хірохіто, День народження  імператора 21 грудня – національне свято.

Грошова одиниця  -  йена.

 

 

  1.     Природні ресурси –  (бідна, бережуть для нащадків,  розвиток ойкусеністичного мислення у японців з дитинства). 1,2 учні. Аналіз карт атласу.

 

  1.     Промисловість.  1,2 учні. Аналіз карт атласу.

 

 

  1.     С/г господарство – (чеки, 3 сорти рису – малюнок з журналу - 1,2 учні. Аналіз карт атласу.

 

 

  1.     Транспорт – автомобільний , залізничний, авіаційний , водний (порти ), (люблять білий колір авто, правосторонній рух,  метрозапихувачі – посада) 1,2 учні. Аналіз карт атласу.

 

 

  1.     Зовнішньоекономічні зв'язки – експорт + імпорт, сальдо. Аналіз карт атласу.

 

 

 

 

 

 

 

2 етап. Робота з атласами, щоб завершити роботу з таблицею (5-7 хв)

 

 

Звучить музичний фрагмент (японська національна мелодія). Учні в цей час працюють з атласами  та заповнюють таблицю, а учитель роздає кружечки з червоного картону.(зразу після презентації зібрати!!!)

 

 

 

 

 

3 етап. Презентація «Далека Японія» - 20- 25 слайдів Power Point (10 хв.)

 

Це випереджувальне завдання для групи  з 2-3 учнів. Озвучує один учень, як коментар до слайд-шоу.

 В слайдах,  відтворюючих особливості природи, ПРП, ядерного бомбардування,  підкреслити особливо дбайливе та бережливе ставлення японської нації до своєї землі. -------коментар учителя.

Демонструється за допомогою мультимедійного проектора на екрані, або просто на екрані комп'ютера.

 

  1. Висновок:

Зачитати нові слова та враження записані на кружечках. (1  учень). Пояснити учням, що цей плакат  знадобиться на наступному уроці під час відповіді, як гра «Асоціації».

 

Висновок учителя.  Японія мала, але могутня ( Нагадати про епіграф уроку).

 

 

  1.     Виставлення оцінок: дуже активні, чіткі відповіді, гарно побудовані речення, правильно зроблені розрахунки, швидко, влучно, стисло і коротко докладно,  логічно – використати ці слова для оцінювання відповідей учнів.

 

  1. Д/з §51, в підручнику.

 

Можливо саме зараз  далека Японія стала для нас трохи ближчою.

 

На сьогодні все!

Гарного Вам дня!

До побачення!

Уклін по-японські!

doc
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
23 травня 2020
Переглядів
774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку