|
|
Ярмарок
життєвих цінностей
Розробка позаурочного заходу для учнів 9 класу
Підготувала
Панченко Поліна Миколаївна,
класний керівник 9 класу
Зоря
Тип заходу: виховна година.
Вид заходу: година спілкування.
Тема. “Ярмарок життєвих цінностей”
Мета:
Методична мета: продемонструвати методику застосування нестандартних форм виховання, використання інформаційних технологій в навчально - виховному процесі, як засобу унаочнення матеріалу, створення позитивної емоційної атмосфери.
Форми, методи і прийоми: розповідь, бесіда, рольова гра, групова дискусія, самостійна робота учнів.
Методичне, дидактичне, технічне забезпечення: ПК; відеопроектор; презентація "Ярмарок життєвих цінностей" (додається в електронному вигляді), аркуші самостійної роботи учнів.
Міжпредметні зв`язки: інформатика.
Епіграф: Можна жити, а можна існувати,
Можна думати – можна повторювати
Та не можуть душу зігрівати
Ті, що не палають, не горять!
Василь Симоненко
Структура позаурочного заходу
Методичний коментар
Організаційна частина заходу призначена для створення робочої атмосфери.
Використання рольових ігор дозволяє активізувати діяльність учнів.
Використання мультимедійної підтримки розповіді вчителя під час гри унаочнює матеріал, дозволяє організувати гру більш реалістично, що сприяє, формуванню зацікавленості учнів, а як наслідок, покращує результат гри.
Використання групових дискусій дозволяє залучити до роботи максимальну кількість учнів. Індивідуальна самостійна робота учня сприяє розвитку критичного мислення, формуванню вміння узагальнювати, робити висновки.
Підведення підсумків є логічним завершенням роботи як для учнів, так і для класного керівника. Для класного керівника важливо оцінити роботу всієї групи та окремих учнів і дати відповідні педагогічні рекомендації щодо проблеми вибору.
План – конспект позаурочного заходу
Все своє життя людина стоїть перед моральним вибором. І від того, чим він диктується – особистою вигодою чи прагненням стверджувати добре, світле, справедливе, залежить моральне значення кожного людського вчинку.
Маля ще тільки починає тупотіти ніжками, а світ уже ставить перед ним вибір: дружити з тим, хто може захистити тебе, чи з тим, хто потребує твого захисту. Пристати до гурту, який знущається над беззахисною тваринкою, чи виступити проти цього гурту. Сказати, хто «автор» того негарного вчинку і, ніби стати зрадником, чи змовчати, і в своїх же очах стати боягузом, який побоявся сказати правду... Підглянути в «шпаргалку» і скласти відмінно екзамен чи одержати чесно трійку і залишитися без стипендії... Взяти на себе додаткову ношу в роботі і не мати вільної години для себе особисто чи знехтувати інтересами колективу, справою, якій міг би прислужитися, зате жити спокійно...
Ні, не завжди проблеми морального вибору, які стоять перед людиною, такі прості, як на перший погляд може здатися. І не завжди, коли потрібно прийняти рішення, у людини є час для роздумів чи можливість порадитися зі старшими, з людьми, думці яких повністю довіряєш. Та й не у кожного з нас такі люди є поруч...
А життя вперто, настійно, щодня, щогодини ставить перед нами проблеми вибору, і вирішувати, відповідати, розплачуватись за вчинене доводиться кожному за себе особисто. І часом досить гірко...
І тут скажемо відразу: перш ніж зробити вибір, людина повинна запитати у своєї совісті: що вона їй підкаже?
Сьогодні на уроці ми поговоримо про характер та його вплив на кожну сферу вашого життя. Спочатку мені б хотілося поставити вам таке питання: "За скільки вас можна купити? Або, іншими словами, на що ви обміняли б своє життя?"
Сьогодні ми проведемо гру під назвою "Як розпорядитися своїм життям", яка допоможе кожному з нас знайти відповідь на це запитання.
На початку гри прошу кожного написати своє ім'я на 10 папірцях, які вам було роздано. Кожен папірець репрезентує якусь частку учня: його енергію, інтереси, час, ресурси, ідентичність тощо. Протягом кількох наступних хвилин ці 10 папірців будуть уособлювати конкретну людину, отже КОЖЕН МАЄ ЗБЕРЕГТИ СВОЇ ПАПІРЦІ!
Через хвилину перед кожним постане вибір - "витратити" чи "заощадити" свої папірці. На продаж будуть виставлені різноманітні "товари" по парі. Правила гри не дозволяють купити обидва товари, тільки щось одне або нічого. Зрозуміло, що коли закінчаться папірці, вже нічого не можна буде купити. Усі покупки можна робити лише тоді, коли "товари" пропонуються на продаж. Не можна повернутися до попередньої пари, якщо на продаж вже виставлено наступну пару. Кожен товар має певну установлену заздалегідь ціну. За останній папірець можна купити один будь-який "товар".
Ви готові розпочати гру? (Зачекайте, поки кожен учень напише своє ім'я на 10 папірцях).
"Товари" на продаж демонструються в презентації вчителя
Після того, як усі учні зробили свій вибір з цієї пари, тим, хто вибрали щасливу сім'ю, повертають два папірці як винагороду.
Ті, хто вибрали п'ять років насолоди, повинні додатково сплатити один папірець (якщо він ще залишився), оскільки за певні речі ми маємо платити більше, ніж здається спочатку.
Більше не дозволяється робити покупки. Ті папірці, що не були використані, вважаються знеціненими.
Зараз я прошу вас поділитися на групи по 3 - 4 учні, у яких протягом наступних 5 хвилин ви обговорите свої покупки, відповідаючи на наступні запитання:
Яка покупка подобається тобі понад усе?
Чи ти шкодуєш, що не зробив якусь покупку?
Чи хотілося б тобі поміняти деякі правила гри?(Відповіді учнів)
Класний керівник. Правила гри можна змінити, але життя - це не гра. Не можна повторити вже зроблений вибір чи скасувати прийняте у минулому рішення. Не можна охопити абсолютно все чи скористатися кожною можливістю. Не можна передбачити, які можливості залишаться відкритими для тебе через тиждень або рік. Тобі завжди бракуватиме часу, варіантів вибору, грошей, можливостей тощо. Ти повинен будеш платити за кожен свій вибір у житті - і часто ця плата буде перевищувати твої сподівання.
Це була просто гра. але те, як ти витрачаєш свій час та свої ресурси, переконливо демонструє твої істинні цінності.
Відкрий "Сторінку самостійної роботи учня" і через дві-три хвилини запиши свою відповідь на запитання: "Якби хтось проаналізував твої "покупки" у цій грі. Який висновок можна було б зробити про твої особисті моральні цінності?".
Дехто з вас задоволений своїми "покупками" під час гри і, можливо, думає так: "Я обміняв своє життя на справжні цінності - я зробив правильний вибір". Хтось розуміє, що помилився у виборі, розтративши своє життя марно. Дехто жалкує, що не дочекався кращої можливості або зволікав з прийняттям рішення про "покупку". Мабуть, хтось думає: "Я б хотів зіграти знову і тоді вже зробив би набагато кращий вибір!".
Якщо вас охопили такі думки, я маю для вас добру новину! Кожен має змогу зробити свій вибір, але вже не тут, в кабінеті, а у реальному житті! Коли ви будете вирішувати, як розпорядитися власним життям, зважте на моє прохання до вас - не продавайте своє життя задешево. Не виключено, що ви варті набагато більшого, ніж здається!
Додаток 2
Сторінка самостійної роботи учня
ПРОБЛЕМА ВИБОРУ
|
|
|
|