Ярмарок життєвих цінностей Година спілкування для учнів 9 класу

Про матеріал
Розробка години спілкування для учнів 9 класу, що має на меті навчити учнів визначати власні духовні цінності та усвідомлювати їх вплив на життя людини.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ярмарок

життєвих цінностей

Розробка позаурочного заходу       для учнів 9 класу

 

Підготувала

Панченко Поліна Миколаївна,

класний керівник 9 класу

Зоря


Тип заходу:   виховна година.

Вид заходу:   година спілкування.

 

 

Тема. “Ярмарок життєвих цінностей”

 

Мета:

  • навчити учнів визначати власні духовні цінності та усвідомлювати вплив духовних цінностей на життя людини;
  • розвивати критичне мислення;
  • виховувати відповідальність за свої вчинки, уміння формувати свою точку зору, підбирати аргументи для підтвердження або спростування тієї чи іншої позиції;
  • формувати соціальну компетентність учнів.

 

Методична мета: продемонструвати методику застосування нестандартних форм виховання, використання інформаційних технологій в навчально - виховному процесі, як засобу унаочнення матеріалу, створення позитивної емоційної атмосфери.

 

Форми, методи і прийоми:  розповідь, бесіда, рольова гра, групова дискусія, самостійна робота учнів.

 

Методичне, дидактичне, технічне забезпечення: ПК; відеопроектор; презентація "Ярмарок життєвих цінностей" (додається в електронному вигляді),  аркуші самостійної роботи учнів.

 

Міжпредметні зв`язки: інформатика.

 

 

 

 

Епіграф:                                                Можна жити, а можна існувати,

                                              Можна думати – можна повторювати

                                              Та не можуть душу зігрівати

                                              Ті, що не палають, не горять!

                                                                 Василь Симоненко

 

 

Структура позаурочного заходу

  1. Організаційно – мотиваційний етап (5 хв.)
    1. Привітання
    2. Вступне слово класного керівника
    3. Оголошення теми і мети виховного заходу.
  2. Основний етап - узагальнення окремих фактів, подій, явищ. (30 хв.)
    1. Пояснення класним керівником правил гри "Як розпорядитися своїм життям" (2 хв.) (розповідь)
    2. Гра "Як розпорядитися своїм життям" (20 хв.) (з мультимедійної підтримкою)
    3. Обговорення гри (5 хв.) (групова дискусія)
    4. Самостійна робота учнів (3 хв.) (індивідуальна робота учнів)
  3. Заключне слово класного керівника (5 хв.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методичний коментар

Організаційна частина заходу призначена для створення робочої атмосфери.

Використання рольових ігор дозволяє активізувати діяльність учнів.

Використання мультимедійної підтримки розповіді вчителя  під час гри унаочнює матеріал, дозволяє організувати гру більш реалістично, що сприяє, формуванню зацікавленості учнів, а як наслідок, покращує результат гри.

Використання групових дискусій дозволяє залучити до роботи максимальну кількість учнів. Індивідуальна самостійна робота учня сприяє розвитку критичного мислення, формуванню вміння узагальнювати, робити висновки.

Підведення підсумків є логічним завершенням роботи як для учнів, так і для класного керівника. Для класного керівника важливо оцінити роботу всієї групи та окремих учнів і дати відповідні педагогічні рекомендації щодо проблеми вибору.


План – конспект  позаурочного заходу

 

  1. Організаційно – мотиваційний етап (5 хв.)
    1.               Привітання
    2.               Вступне слово класного керівника

Все своє життя людина стоїть перед моральним вибором. І від того, чим він диктується – особистою вигодою чи прагненням стверджувати добре, світле, справедливе, залежить моральне значення кожного людського вчинку.

Маля ще тільки починає тупотіти ніжками, а світ уже ставить перед ним вибір: дружити з тим, хто може захистити тебе, чи з тим, хто потребує твого захисту. Пристати до гурту, який знущається над беззахисною тваринкою, чи виступити проти цього гурту. Сказати, хто «автор» того негарного вчинку і, ніби стати зрадником, чи змовчати, і в своїх же очах стати боягузом, який побоявся сказати правду... Підглянути в «шпаргалку» і скласти відмінно екзамен чи одержати чесно трійку і залишитися без стипендії... Взяти на себе додаткову ношу в роботі і не мати вільної години для себе особисто чи знехтувати інтересами колективу, справою, якій міг би прислужитися, зате жити спокійно...

Ні, не завжди проблеми морального вибору, які стоять перед людиною, такі прості, як на перший погляд може здатися. І не завжди, коли потрібно прийняти рішення, у людини є час для роздумів чи можливість порадитися зі старшими, з людьми, думці яких повністю довіряєш. Та й не у кожного з нас такі люди є поруч...

А життя вперто, настійно, щодня, щогодини ставить перед нами проблеми вибору, і вирішувати, відповідати, розплачуватись за вчинене доводиться кожному за себе особисто. І часом досить гірко...

І тут скажемо відразу: перш ніж зробити вибір, людина повинна запитати у своєї совісті: що вона їй підкаже?

  1.               Оголошення теми і мети виховного заходу

Сьогодні на уроці ми поговоримо про характер та його вплив на кожну сферу вашого життя. Спочатку мені б хотілося поставити вам таке питання: "За скільки вас можна купити? Або, іншими словами, на що ви обміняли б своє життя?"

Сьогодні ми проведемо гру під назвою "Як розпорядитися своїм життям", яка допоможе кожному з нас знайти відповідь на це запитання.

 

  1. Основний етап - узагальнення окремих фактів, подій, явищ. (30 хв.)
    1.               Пояснення класним керівником правил гри "Як розпорядитися своїм життям" (2 хв.)

На початку гри прошу кожного написати своє ім'я на 10 папірцях, які вам було роздано. Кожен папірець репрезентує якусь частку учня: його енергію, інтереси, час, ресурси, ідентичність тощо. Протягом кількох наступних хвилин ці 10 папірців будуть уособлювати конкретну людину, отже КОЖЕН МАЄ ЗБЕРЕГТИ СВОЇ ПАПІРЦІ!

Через хвилину перед кожним постане вибір - "витратити" чи "заощадити" свої папірці. На продаж будуть виставлені різноманітні "товари" по парі. Правила гри не дозволяють купити обидва товари, тільки щось одне або нічого. Зрозуміло, що коли закінчаться папірці, вже нічого не можна буде купити. Усі покупки можна робити лише тоді, коли "товари" пропонуються на продаж. Не можна повернутися до попередньої пари, якщо на продаж вже виставлено наступну пару. Кожен товар має певну установлену заздалегідь ціну. За останній папірець можна купити один будь-який "товар".

Ви готові розпочати гру? (Зачекайте, поки кожен учень напише своє ім'я на 10 папірцях).

  1.               Гра "Як розпорядитися своїм життям"(20 хв)

"Товари" на продаж демонструються в презентації вчителя

  1.                 
    1. Чудова квартира або будинок (1 папірець).
    2. Новий автомобіль на вибір (1 папірець).

 

  1.                 
    1. Повністю оплачена поїздка на канікули (терміном 1 місяць) у будь-яку країну світу разом з другом (2 папірці).
    2. Повна гарантія того, що людина, з якою тобі хотілося б одружитися прямо сьогодні, обов'язково одружиться з тобою у недалекому майбутньому (2 папірці).
  2.                 
    1. Стати найбільш популярною людиною серед своїх товаришів терміном на 2 роки (1 папірець).
    2. Мати одного справжнього друга (2 папірці).
  3.                 
    1. Закінчити престижний університет (2 папірці)
    2. Заснувати прибуткову компанію (2 папірці).
  4.                 
    1. Мати щасливу сім'ю (3 папірці)
    2. Здобути всесвітню славу (3 папірці)

Після того, як усі учні зробили свій вибір з цієї пари, тим, хто вибрали щасливу сім'ю, повертають два папірці як винагороду.

  1.                 
    1. Можливість змінити якусь одну рису у своїй зовнішності (1 папірець).
    2. Відчуття задоволення протягом усього життя (2 папірці).
  2.                 
    1. П'ять років безмежної фізичної насолоди (2 папірці).
    2. Любов та повага тих людей, що є для тебе найдорожчими (2 папірці).

Ті, хто вибрали п'ять років насолоди, повинні додатково сплатити один папірець (якщо він ще залишився), оскільки за певні речі ми маємо платити більше, ніж здається спочатку.

  1.                 
    1. Чиста совість (2 папірці)
    2. Здатність досягти успіху у тій сфері, де найбільше цього прагнеш (2 папірці).
  2.                 
    1. Створити диво для того, кого ти любиш (2 папірці).
    2. Можливість прожити заново (або повторити) одну подію з власного минулого життя (2 папірці).
  3.            
    1. Сім додаткових років життя (3 папірці).
    2. Безболісна смерть, коли настане час (3 папірці).

Більше не дозволяється робити покупки. Ті папірці, що не були використані, вважаються знеціненими.

 

  1.               Обговорення гри (5 хв.)

Зараз я прошу вас поділитися на групи по 3 - 4 учні, у яких протягом наступних 5 хвилин  ви обговорите свої покупки, відповідаючи на наступні запитання:

Яка покупка подобається тобі понад усе?

Чи ти шкодуєш, що не зробив якусь покупку?

Чи хотілося б тобі поміняти деякі правила гри?(Відповіді учнів)

Класний керівник. Правила гри можна змінити, але життя - це не гра. Не можна повторити вже зроблений вибір чи скасувати прийняте у минулому рішення. Не можна охопити абсолютно все чи скористатися кожною можливістю. Не можна передбачити, які можливості залишаться відкритими для тебе через тиждень або рік. Тобі завжди бракуватиме часу, варіантів вибору, грошей, можливостей тощо. Ти повинен будеш платити за кожен свій вибір у житті - і часто ця плата буде перевищувати твої сподівання.

Це була просто гра. але те, як ти витрачаєш свій час та свої ресурси, переконливо демонструє твої істинні цінності.

 

  1.               Самостійно робота учнів (3 хв.)

Відкрий "Сторінку самостійної роботи учня" і через дві-три хвилини запиши свою відповідь на запитання: "Якби хтось проаналізував твої "покупки" у цій грі. Який висновок можна було б зробити про твої особисті моральні цінності?".

 

  1.        Заключне слово класного керівника

Дехто з вас задоволений своїми "покупками" під час гри і, можливо, думає так: "Я обміняв своє життя на справжні цінності - я зробив правильний вибір". Хтось розуміє, що помилився у виборі, розтративши своє життя марно. Дехто жалкує, що не дочекався кращої можливості або зволікав з прийняттям рішення про "покупку". Мабуть, хтось думає: "Я б хотів зіграти знову і тоді вже зробив би набагато кращий вибір!".

Якщо вас охопили такі думки, я маю для вас добру новину! Кожен має змогу зробити свій вибір, але вже не тут, в кабінеті, а у реальному житті! Коли ви будете вирішувати, як розпорядитися власним життям, зважте на моє прохання до вас - не продавайте своє життя задешево. Не виключено, що ви варті набагато більшого, ніж здається!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

Сторінка самостійної роботи учня

ПРОБЛЕМА ВИБОРУ

 

  1. Якби інші люди познайомилися з твоїм вибором "покупок" у грі "Як розпорядитися власним життям", що вони могли б сказати про твої духовні цінності, про те, що ти цінуєш у житті понад усе? Напиши про це.

 

 

 

 

 

 

  1. Це неповний список найпопулярніших духовних цінностей, особисте ставлення до яких могло проявитися протягом гри:
  • думка інших людей про тебе;
  • піклування про інших людей;
  • власні бажання;
  • матеріальні цінності;
  • довгострокові цілі;
  • захищеність;
  • сенс життя;
  • мир та спокій.

 

 

docx
Додано
15 січня 2020
Переглядів
1219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку