Українська література 6 клас
Підготувала Сокирко Олена Іванівна вчитель української мови та літератури
Тема: Ярослав Стельмах «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті
Мета: Ознайомити здобувачів освіти із життям і творчістю Я.Стельмаха;розпочати роботу над опрацюванням змісту програмового твору письменника, звертаючи увагу на веселі події в повісті;
розвивати логічне мислення, творчу уяву здобувачів ;виховувати почуття поваги до творчості письменника; прищеплювати любов до природи.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: на екрані портрет Я.Стельмаха, бібліотечка його творів, учнівські малюнки про природу, дидактичний матеріал
Хід уроку:
I Організаційний момент. Емоційна хвилинка
II Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
III Сприйняття і засвоєння здобувачами навчального матеріалу
1.Життєвий і творчий шлях Я. Стельмаха
2.Робота над твором Я.Стельмаха « Митькозавр з Юрківки…»
Театральне дійство:
Стук у двері :»Вітаю. Дозвольте будь ласка, я почуло, що ви про мене говорите, тому вирішило з вами познайомитися.
- Чому коли я приходжу до людини ,вона вважає ,що ці роки найкращі?
(Діти відповідають :багато відпочивати, гратися, безтурботно проводити час, займатися улюбленими справами)
- А ви який період року найбільше любите?
- Мені приємно бачити вас усміхненими, тому що я прийшло із подарунком це квітка настрою. Нехай вона буде оберегом, спогадом про мене на всі шкільні роки (дає квітку)
(Збирається вже йти)
- Ну що ж ,прощавайте!
Учні разом: »Не йди ,залишайся з нами !»(дівчинка залишається)
1розділ»Зоологія і комахи. Відпустіть нас до бабусі»;
2розділ Знайомство з майбутнім майстром спорту…»
Портрети: М.Стельмах та Я. Стельмах
IV.Вивчення нового матеріалу
1.Слово вчителя
-Ви бачите портрети двох письменників: Михайла Стельмаха та Ярослава Стельмаха .Чи є щось спільне між цими двома людьми?
Ярослав Стельмах-син відомого українського письменника Михайла Стельмаха. Він продовжив справу свого батька. Ще в дитинстві в хлопчика було багато захоплень: вивчення англійської мови, плавання, бокс, боротьба ,гра на фортопіано, на гітарі. Та слава прийшла до нього як до автора прозових і драматичних творів. Але як і багато інших митців, Ярослав писав про дитячі роки. І сьогодні ми з вами познайомимося із характерами та вчинками героїв твору «Митькозавр із Юрківки або химера лісового озера»; ви ще вдома попередньо прочитали розділи твору (I-II)
2.Робота в групах (міні-театр)
Ведучий: Запрошуємо на класні збори учнів шостого класу
а) (Учениця та учитель біології)
Учень:(інсценізація сторінки підручника157,158)
Ведучий:(учителька і Шумило
б) Інсценізація : повернення хлопців додому (Митько 158,Сергій)
в) сім ‘я,мама,тато,бабуся, хлопці(стор.158,160)
г) Розповідь хлопців про їзду в потязі
3.Бесіда за змістом:
- Чим відрізнялося закінчення п’ ятого класу в повісті і в наш час?*складанням іспиту*
- Які нові навчальні предмети згадано в повісті?*зоологія, ботаніка*(визначення на слайді )
- Про який предмет хлопці іронізували,що ця наука «вигравала в хлоп ‘ячій уяві….?»
-Дібрати синоніми до слова барви(кольори,фарби)
- Пояснити значення фразеологізмів:
*сіли на шию-
*якої б ви заспівали-
*дмухнуло сприятливим вітерцем-
- Яким видом транспорту треба було добиратися в село?
4.Робота над розділом II
а)Читання в ролях( сторінки 160-162);
б) Інсценізація (сторінка 162 )
5) Установити відповідність (завдання сторінка 158)
6) Рубрика « Поміркуй»
*Чому Митько не дав телеграму бабусі про свій приїзд?
*Як бабуся пригостила свого внука? Про що це свідчить?
7. Лексична хвилинка:
Пригодницька повість –це……
Чи можна говорити : письменник і поет
письменник і драматург
v Рефлексія
На уроці я……
Дізнався про…..
Зрозумів…….
Навчився…..
vI Підсумок уроку
- Чи справдилися ваші очікування?
- Чи змінився настрій?
Слово вчителя
Дитинство: Хто ж завжди поруч зі мною йде?
Відгадайте, яке слово тут сховане (дружба)
Д |
|
|
|
|
А |
Тож і ще я хочу подарувати вам квітку ДРУЖБИ
(на кожній пелюстці слова: чесність,щедрість,добро,турбота,вдячність,спостережливість,чемність)
Учні:
-А тобі ,дитинство, наш дарунок-вдячність ;
- сонечко усміхнене;
- що б дитинство завжди було безхмарним без звуків сирен та вибухів;
- усміхненим
vII Домашнє завдання
Готувати характеристики образів твору: Митька і Сергія (спільне та відміннк);
Прочитати розділи III, Iv, V
Підготувати інсценізації найцікавіших уривків