Юридична консультація

Про матеріал
СЦЕНАРІЙ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ В РАМКАХ МІСЯЧНИКА ПРАВОВОЇ ОСВІТИ "Правопорушення підлітків"
Перегляд файлу

image

консультація») спрямований перш за все на неповнолітніх, котрі стали та (або) можуть  стати жертвами порушення їх прав та свобод,  дітей групи ризику задля запобігання вчиненню нових проступків та злочинів.

image У ході проекту планується досягти поставлених завдань та цілей засідання «Шкільної юридичної консультації». Після участі у засідання неповнолітній повинен зрозуміти якими способами та засобами можна захистити свої права,  особливості юридичної відповідальності дітей. 

image
image Дані результати планується досягти та опрацювати за допомогою соціологічного опитування на завершальному етапі засідання «Шкільної юридичної консультації». Юридична консультація — це юридична допомога тим, хто опинився в скрутній ситуації, вихід з якої може знайти тільки освічена у праві людина. 

image Під час проведення «Юридичної консультації» ми прагнемо, щоб учень знайшов відповіді на свої юридичні питання в будь-яких галузях права, визначених законодавством України

 

image

image

image Основна мета «Юридичної консультації» в тому, щоб надати учневі повноцінну правову інформацію з питання, що його турбує, а саме, про стан конкретної справи, про зміст і значення документа, правові наслідки певних діянь (дій або бездіяльності) або третіх осіб; перспективи розвитку конфлікту; можливі заходи захисту та поновлення порушеного права та інтересів.

image

Учасники проекту

       Представники координаційної ради учнівського самоврядування

       Педагогічний корпус гімназії

       Батьківська громада

       Представники соціальних та психологічних служб

  

 

imageЦільові групи

       Учні 1-4-х класів

       Вихованці 5-9-х класів

  

 Партнери

       Адміністрація гімназії

       Випускники школи

       Батьківський комітет

       Представники громадських організацій

       Спонсори

  

 

image

Етап реалізації

Захід

I. 

Підготовчий

-           Створення ініціативної групи

-           Визначення мети, цілей і завдань проекту

-           Узгодження питань щодо виконання проекту з Головою ХМОУС

-           Поширення інформації серед членів Координаційної Ради ХМОУС про етапи реалізації проекту

II.

Планування

-           Розробити сценарій засідання         виїзної     «Юридичної консультації».  

-           Створити оргкомітет з підготовки та проведення засідання «Юридичної консультації»   

-           Добір матеріалів (нормативно-правових документів, наукових статей, статистичних даних тощо) для організації та проведення засідання «Юридичної консультації»   Підготувати: 

-           статтю про роботу «Юридичної консультації» для випуску у

міських та  районних засобах масової інформації -   матеріали для проведення соціологічного опитування

image

image

Етап реалізації

Захід

III.

Діяльнісний

Реалізація проекту:

-     Випуск інформаційних листівок про  проведення виїзного засідання «Юридичної  консультації»

-     Випуск статті про «Юридичну консультацію» у міських та районних засобах масової інформації  - Проведення соціологічного опитування

 

IV.

Рефлексійний

Оцінка та аналіз отриманих результатів:

-      Підведення підсумків (презентація-звіт перед членами Координаційної Ради ХМОУС) про проведення виїзного засідання «Юридичної консультації».

-      Опрацювання анкет соціологічного опитування та аналіз моніторингу.

-      Обговорення проблеми, узгодження питаннь з підготовки та проведення виїзного засідання «Юридичної консультації»

 

 

imageimage(координаційна   рада, звітні     конференції, семінари, круглі столи, дебатні клуби тощо) image Використання результатів проекту у звітах image Наявність інформації на сайті та електронних газетах учнівського самоврядуванняimage

image

image    Оскільки наш проект довгостроковий   витрати   розподілилися таким чином: image адміністративні витрати (проїзд, харчування волонтерів, придбання канцелярських приладів тощо);

image маркетингові витрати (друковані та роздаткові матеріали, юридична література, реклама тощо)

image

image


image


image

Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ХАРКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ

ШКОЛА-ІНТЕРНАТ I-II СТУПЕНІВ №14 ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ШКІЛЬНА ЮРИДИЧНА КОНСУЛЬТАЦІЯ

 

СЦЕНАРІЙ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

В РАМКАХ МІСЯЧНИКА ПРАВОВОЇ ОСВІТИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконала:

Чернявська Тетяна Павлівна

педагог-організатор

вищої кваліфікаційної категорії,

педагог-організатор-методист.

 

 

 

 

Харків 2021

 

 

СЦЕНАРІЙ

ВИХОВНОГО ЗАХОДУ В РАМКАХ МІСЯЧНИКА ПРАВОВОЇ ОСВІТИ

 

ШКІЛЬНА ЮРИДИЧНА КОНСУЛЬТАЦІЯ

 

 

Дата проведення:18 лютого 2021 р.

Місце проведення: КЗ «Школа-інтернат №14»

Початок: о 14.00 год.

 

Тема: «Правопорушення серед неповнолітніх»

 

Форма проведення: інтелектуальна командна гра

Мета заходу:

  • виховувати законослухняних громадян;
  • сприяти формуванню правової свідомості підлітків;
  • ознайомити учнів з кримінальною відповідальністю, показати які наслідки можуть мати звичайні пустощі;
  • стимулювати бажання знати закони і дотримуватися їх;
  • формувати в учнів здатність до самоконтролю, повагу до моралі і правопорядку;
  • активізувати пізнавальні інтереси підлітків та підвищувати правову культуру як майбутніх громадян своєї держави.

 

Обладнання: технічні засоби навчання, Кольорові жетони, маркери, білі   аркуші, правові задачі, вказівники з назвами команд, вказівники з літерами, грамоти, призи.

 

Час проведення: 40 хвилин

Місце проведення: медіатека школи

Назви команд: «Дослідники», «Мудреці», «Аналітики», «Публіцисти», «Експерти».

 

Передбачуваний хід і план проведення заходу

 

Підготовчий етап

1. Розробка правил проведення гри «Шкільна юридична консультація».

2. Добір і затвердження завдань для команд.

3. Формування команд.

4. Підготовка матеріально-технічної бази для проведення гри.

5. Підготовка приміщення для проведення гри.

6. Визначення порядку підбиття підсумків і визначення переможців.

 

Основна частина

  1. Конкурсні завдання для команд.
  2. Пропозиції команди «Експерти».

 

Заключна частина

  1. Підбиття підсумків.
  2. Нагородження команд.

 

Хід гри

 

Вступна частина

 

Учитель. Шановні друзі! Сьогодні ми з вами проведемо цікаву зустріч, під час якої вам знадобляться не тільки знання з права, а й ваше вміння злагоджено працювати в команді. Але перш ніж почати нашу розмову, давайте познайомимося з ведучими і командами. А також привітаємо наших гостей.

 

На майданчик виходять учні 9 класу, які будуть вести зустріч

Знайомство з командами. Команди займають свої місця

 

Основна частина

 

Ведуча.  Доброго дня, шановні педагоги і гості! У рамках шкільного проєкту «Харків – місто в якому я хочу жити» ми започаткували проєкт «Шкільна юридична консультація», мета якого -  надати учневі правову інформацію з питань, що його турбують.

Отже, запрошуємо Вас узяти участь у роботі шкільної юридичної консультації.

 

Ведуча. Сьогодні надто актуальною виступає проблема зростання правопорушень серед молоді. Саме з цією метою ми проводимо чергове засідання нашої «Юридичної консультації». Давайте  з’ясуємо деякі теоретичні та практичні аспекти щодо правопорушень, у яких одним із контрагентів виступає неповнолітній.

 

Ведучий. У залі працює скринька довіри. Ваша  задача: коротко і швидко написати на аркуші свої міркування, тобто які проблеми вас турбують, чого ви чекаєте від цієї зустрічі,  на  що сподіваєтесь. Потім «аркуші» ви «кидаєте» до «скриньки», а група «Експертів» проведе моніторинг актуальності щодо вирішення тих чи інших проблем.

 

Ведучий. Протягом засідання «Юридичної консультації» буде проведено  квест із правових питань. Під час засідання ви можете висловити свою думку і збагатити свої знання з правової тематики. Отже, починаємо нашу зустріч.

 

Ведуча. У залі сформовано робочі групи за кольорами.

Перша група - «Дослідники», учні 7 класу. Ваш колір білий.

 Друга група - «Мудреці», учні 8 класу. Ваш колір білий.

 Третя група - «Аналітики», учні 9 класу. У вас жовтий колір.

 Четверта група має червоний колір. Це наші «Публіцисти». 

 І нарешті п’ята група - наші гості команда «Експертів».

 

Ведуча. Отже, дозвольте оголосити тему нашого засідання «Правопорушення серед неповнолітніх».

 Ми дізнаємося, що таке правопорушення, які є ознаки  правопорушень, визначимо види правопорушень, з’ясуємо причини правопорушень і спробуємо створити пропозиції щодо зниження їх рівня. 

 

Правопорушення – це суспільно-небезпечне або шкідливо неправомірне (протиправне) винне діяння чи бездіяльність, що завдає шкоди суспільству і карається законом.

А щоб навчитися з’ясовувати чи є  та або інша дія правопорушенням, переглянемо художню  презентацію у вигляді малюнків-розкладок, яку підготували представники творчих груп.

Увага на екран!

 

Демонструється презентація-казка

«Легенда про Правопорушення»

Текст від автора читає вчитель

 

І вирушила Правопорушення у мандрівку. Йдучи через ліс вона почула плач:  у гущавині лісу сиділа дівчинка і плакала. Ти чого плачеш? - поцікавилась Правопорушення?

Бо я Вина, ніхто мене не любить, друзів у мене немає і звідусіль проганяють.

- Мене теж - відповіла  Правопорушення. – Давай подорожувати крізь час разом.

Отож, дівчатка відправилися подорожувати разом. І потрапили вони у час кривавих воєн, коли брат ішов на брата, друг зраджував друга, син забирав у батька трон. Літаючи на хмарах над Францією, дівчатка побачили, як кати стратили королеву.

Мабуть, це справа рук Кари, - сказала Вина. – Спустимося до неї – запропонувала Правопорушення. Знайшовши у натовпі Кару  дівчата запитали у неї: -  Хочеш, полетимо мандрувати разом?

Ні, мені треба покарати ще багато зрадників. Але пізніше я до вас приєднаюся.

То ж подруги повернулися у наш час. Йдучи вулицею міста, вони побачили, що сміття розкидане, а біля розбитої вітрини магазину стояло дівча та хитро посміхалось. – Ти хто? – запитала Вина?

- Я - Шкода! Мені так подобається все ламати, нищити!

То гайда з нами! – зраділи подружки.

Ось так Правопорушення, Вина, Шкода і Кара дісталися у наш час, а Правопорушення знайшла собі вірних друзів і однодумців.

 

Ведучий.  То ж давайте зараз поговоримо про ознаки  правопорушення  та його види. Отже, ознаки правопорушення. Увага на екран!

 

Демонструється презентація «Ознаки правопорушення»

Ведучий коментує презентацію і паралельно веде розмову з представниками команд. За правильну відповідь

команда отримує один жетон 

 

Ведучий.   Правопорушення має протиправний, неправомірний характер,  тобто суперечить законам і правилам;

Правопорушення є суспільно шкідливим (наприклад, прогул) або суспільно небезпечним (посягання на життя);

 Правопорушення виражається в протиправній дії (крадіжка, розбій) або бездіяльні (прогул, недбалість);

 Правопорушення має свідомий вольовий характер, тобто на момент вчинення правопорушення залежить від волі і свідомості, здійснюється усвідомлено й добровільно;

 Правопорушення є винним. Вина - це психічне ставлення до свого діяння і його наслідків;

Правопорушення є кримінальним, тобто спричиняє застосування до правопорушника заходів державного примусу, юридичної відповідальності у вигляді позбавлення особистого, організаційного і матеріального характеру.

 

Ведуча. Розглянемо види правопорушень.

Правопорушення поділяються на види за трьома показниками:

  1. за ступенем суспільної небезпечності
  • проступки;
  • лочини;
  1. за сферами громадського життя
  •    сфера соціально - економічних відносин;
  •    суспільно-політична сфера;
  •    сфера побуту і дозвілля.
  1. за кількістю осіб:
  • особисті;
  • групові.

Правові задачі

 

  1.          Команда «Дослідники» (7 клас) повинна визначити вид правопорушення, яке учинила Лисиця за ступенем суспільної небезпечності;
  2.          Команда «Мудреці» (8 клас) - визначає правопорушення Лисиці за сферами громадського життя;
  3.          Команда «Аналітики» (9 клас) - визначає правопорушення за кількістю осіб.
  1.          Команда «Експерти» продумає свій варіант поведінки Колобка, щоб уникнути фатального кінця казки.

У команд є 30 секунд для роздумів. Час пішов. А у нас – музична пауза.

Музична пауза

 

Ведуча.  То ж давайте визначимо, який вид правопорушення вчинила Лисиця щодо Колобка за ступенем суспільної небезпечності?

 

Ведуча. Відповідь команди «Дослідники»

Очікувана  За ступенем суспільної небезпечності це – ЗЛОЧИН.

 відповідь 

 

Ведуча. За сферами громадського життя. Відповідь команди «Мудреці»

 

Очікувана   За сферами громадського життя - ЗЛОЧИН У СФЕРІ ПОБУТУ відповідь                           ДОЗВІЛЛЯ

 

Ведуча.  За кількістю осіб? Команда «Публіцисти» - ваша відповідь.

 

Очікувана   За кількістю осіб – ОСОБИСТИЙ.

відповідь

 

Виступ творчих груп

 

Ведуча. А зараз – виступ наших творчих груп. Слово надається команді «Дослідники» (7 клас)

 

Виступ команди  «Дослідники» (7 клас)

 

Учень. Предметом дослідження вашої групи були причини і особливості  правопорушень серед неповнолітніх. Пояснить, будь ласка.

Учень. Всі ми хочемо, щоб правопорушень було якнайменше. Але для цього потрібно знати причини, які призводять до правопорушень. Таких причин багато. Тому їх поділяють на дві групи:

  •  об’єктивні
  •  суб’єктивні.

Учень.  Об’єктивні причини – це ті, які існують поза людською свідомістю, незалежно від волі і бажань людини. Це такі, як: зниження рівня життя, матеріальні проблеми в сім’ї, зайнятість батьків, а через це – бездоглядність дітей, розлучення батьків, що приводить до втечі дитини з дому; негативний вплив ЗМІ, кінофільми, які руйнують психіку дітей, це і недосконалість законів, і погана організація в державі дозвілля та відпочинку дітей.

Учень. Суб’єктивні чинники це: зловживання наркотиками та алкоголем,

 лінощі, незайнятість ділом, жорстокість дітей, негативний вплив сім’ї.

Учень.   Названі  причини є основними проблемами суспільства і ведуть до збільшення правопорушень.

 

Виступ команди «Мудреці» (8 клас)

                

Ведучий.  Відповідь приймається. Надаємо слово «Мудрецям». Ваша група має висловити пропозиції щодо профілактики та зниження рівня правопорушень серед молоді.

Учень. Ми вважаємо, що для профілактики та зниження рівня правопорушень серед дітей та молоді потрібно, щоб сім’я позитивно впливала на дитину, щоб у країні покращилось економічне становище, щоб право вивчалось ще з дитячого садка, щоб по телевізору показували програми для дітей та молоді, в яких би розповідали про наслідки вживання алкоголю та наркотиків.

Учень.  Ми вважаємо, що всі ці  заходи повинні бути включені до якоїсь єдиної державної програми – тільки тоді можна буде досягти успіху в справі подолання правопорушень серед дітей і підлітків.

 

 

Виступ  команди  «Аналітики» (9 клас)

 

Учень. Ми знаємо, що захистом прав дитини займаються багато органів: це і державний центр зайнятості, і суд, і громадські організації, і кримінальна поліція, і органи охорони дитинства, і навчальні заклади, і служба у справах неповнолітніх, і органи опіки, і центри соціальних служб для молоді, і органи охорони здоров’я і лікувальні заклади.

Учень. Багато закладів займаються питанням соціального захисту дітей, але якщо ми будемо чекати, що хтось прийде і зробить наше життя кращим, а самі нічого для цього не будемо робити, то нам ще довго не вдасться покращити ситуацію.

Учень.  Тільки коли ми не зможемо проходити повз несправедливості і

жорстокість, зможемо захищати свої права і навчимо це робити інших, ми зможемо вирішити проблеми нашої держави.

 

 

Вправа «Руханка – м’яч»

 

Ведуча.  А зараз у нас вправа «Руханка – м’яч». Запрошуємо вийти уперед по одному представнику від кожної групи. Я зачитую права і обов’язки, а ви, якщо згодні зі мною, ловите м’яч,  а якщо не згодні - вам необхідно м’яч відбити. Наші помічниці будуть кидати вам м’яч, а ви -  виконувати завдання.

За кожну правильну відповідь – група отримує один жетон. Максимальна кількість балів за завдання -10.

Отже, увага!

  1. Дотримуватись моральних норм поведінки - (обов’язок)

2. Берегти шкільне майно  - (обов’язок)

3. Брати участь у конкурсах, змаганнях  - (право)

4. Дотримуватись правил дорожнього руху - (обов’язок)

5.  Об’єднуватись з іншими дітьми у групи, компанії  - (право)

6. Старанно вчитись - (обов’язок)

  1. Користуватися бібліотеками, спортзалами, обладнанням школи - (право)
  2.     Охороняти природу, пам'ятки культури - (обов’язок)
  3.     Вибирати собі друзів - (право)
  4. Ігри, розваги, відпочинок - (право)

 

Правовий квест

 

 Увага! Запитання.

  1. Конвенція – це …

а) закон;

б) угода;

в) наказ.

 

  1. Який документ затвердила у 1989 році ООН про права дітей?

а) Декларацію прав дитини.

б) Конвенцію прав дитини

в) Закон України про охорону дитинства.

 

  1. Якими законами регулюються права дитини в Україні?

а) Декларацією прав людини.

б) Конвенцією прав дитини.

в) Законом України про охорону дитинства

 

  1. Скількома країнами світу було ратифіковано Конвенцію ООН про права дитини?

 

а) 30;   б) 91; в) 191

 

  1. Коли Конвенція ООН про права дитини набула чинності в Україні?

а) 27 вересня 1991 року;

б) 27 вересня 2000 року;

в) 1 травня 1992 року.

 

  1.                Скільки прав має дитина згідно статей Конвенції ООН?

а) 25;  б) 30;  в) 40

 

7.  Дитиною вважається…

а)  істота, що потребує повноцінних умов для розвитку і зростання;

б)  людська істота до досягнення нею 18-річного віку;

в)  захищений законом повноцінний член суспільства.

 

  1.  Якої групи прав не передбачено Конвенцією?

а)  «піклуйтеся про мене»;

б)  «я маю власну думку»;

в)  «я можу самостійно будувати своє життя»

 

За кожну правильну відповідь – 1 бал (це один жетон). Максимальна кількість балів – 8.

 

Заключна частина

 

Ведучий. Наша зустріч добігає кінця. Поки група експертів підводить підсумки юридичної консультації група «Публіцисти» дасть нам відповідь на запитання «Чи потрібно нашій учнівській молоді діяльність юридичної консультації?

 

Виступ  групи  «Публіцисти» (7,8, клас)

 

Учень. Так. Вважаємо, що в наш час це дуже актуально, адже сучасний школяр у більшості випадків не може звернутися за порадою до кваліфікованого юриста.

 Тому, діяльність такої служби як шкільна юридична консультація допомагає відчувати себе захищеними.

Учень.  Ми не можемо відстоювати свої права, незнаючі їх. А наші права такі:

 

Помічники виносять таблички з написами

 

1 – ПРАВО НА СВОБОДУ

2 – ПР АВО НА ОСВІТУ

3 – ПРАВО НА ПРАЦЮ

4 – ПРАВО НА МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ

5 – ПРАВО НА ДОСТАТНІЙ ЖИТТЄВИЙ РІВЕНЬ

6 – ПРАВО НА СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ

7 – ПРАВО НА СВОБОДУ СОВІСТІ ТА ВІРОСПОВІДАНЬ

8 – ПРАВО НА ПОВАГУ ДО ЧЕСТІ, ГІДНОСТІ ТА ДІЛОВОЇ   РЕПУТАЦІЇ

 

Ведуча. Отже, друзі, за цей відносно невеликий час ми показали Вам у чому полягає робота виїзної юридичної консультації, яка, на нашу думку, є фундаментом правового виховання учнівської молоді на рівні школи.

Ведучий. Шановна аудиторіє! Гадаємо, що наша співпраця сьогодні була плідною.

Ведуча. А зараз надаємо слово нашим «Експертам».

 

Виступ «Експертів»

 

Ведучий. На цьому засідання «Шкільної юридичної консультації» завершено. Хочеться побажати, щоб ви не тільки знали свої права, а й уміли ними користуватися. Також хочемо нагадати, що у громадян є не тільки права, а й обов’язки. Тому пам’ятайте, що кожен із вас -  відповідальний за свої вчинки.

Ведуча. Настав довгоочікуваний момент для підведення підсумків нашої зустрічі. (Підрахунок голосів)

 

Оголошуються результати та визначається найкраща команда

Нагородження грамотами та солодкими призами

Подяка командам за активну участь у роботі

«Шкільної юридичної консультації»

 

Ведучий.  Нашу зустріч завершено. Дякуємо за співпрацю. На все добре!

zip
Додано
4 березня 2021
Переглядів
550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку