Метапредметний підхід-це підхід до освіти, при якому здобувачі освіти засвоюють універсальні способи дій , за допомогою яких вони самі можуть добувати інформацію. презентувати створені проекти на основі матеріалів декількох навчальних предметів відразу
Девіз зустрічіВся гордість учителя в учнях, у зростанні посіяних ним насіння. Дмитро Менделєєв. Коли маленькі діти приходять в школу, їх очі світяться. Вони хочуть дізнатися від дорослих багато нового, цікавого. Вони впевнені, що попереду щаслива дорога до знань. Вдивляючись в похмурі й байдужі обличчя старшокласників на багатьох уроках, мимоволі задаєш собі питання: «Хто погасив їх променисті погляди? Чому пропало бажання і прагнення?Ш. Амонашвілі
Якщо вчитель має тільки любов до справи, він буде хороший вчитель. Якщо вчитель має тільки любов до учня, як батько, мати, він буде краще того вчителя, який прочитав всі книги, але не має любові ні до справи, ні до учнів. Якщо учитель поєднує в собі любов до справи і до учнів, він – досконалий учитель. Толстой Л. Н. Коли думаєш про дитячий мозок, уявляєш ніжний квітку троянди, на якій тремтить крапля роси. Яка обережність і ніжність потрібні для того, щоб, зірвавши квітку, не зронити краплю. В. А. Сухомлинський
В закладах освіти повинно бути створено освітнє середовище з урахуванням новітніх технологій викладання навчальних предметів природничо-математичних дисциплін Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р,
Засвоєння освітньої програми з біології передбачає набуття досвіду застосування наукових методів пізнання, спостереження природних явищ, проведення дослідів, простих експериментальних досліджень, прямих і непрямих вимірювань з використанням аналогових і цифрових вимірювальних приладів. Назріла необхідність впровадження в освітній процес сучасного демонстраційного і лабораторного обладнання з. З цією метою створеніSTEAM-лабораторії Основна навчальна задача STEAM-лабораторії робити акцент на формування практичних здібностей здобувачів освіти, щоб вони розвивали свою силу волі, творчий потенціал, гнучкість та вчились співробітництву з іншими. STEAM-лабораторія являє собою формат розвитку кабінета природничо математичної освіти, важлива для підготовки кваліфікованого випускника школи.
STEAM-лабораторія –не лише окремий центр в школі, а діяльність, впроваджена у весь навчальний процес закладу, оснований на міжпредметній інтеграції . Сучасна шкільна STEM-лабораторія являє собою приміщення, укомплектоване всім необхідним обладнанням і навчальними засобами (в тому числі, й інноваційними та з використанням нових технологій) і навчально-методичними матеріалами. Сучасне обладнання навчальних кабінету і STEM-лабораторії — це гарантований спосіб зробити уроки біології більш різноманітними, цікавими та пізнавальними. Базується на міждисциплінарному підході, наскрізних лініях, мотивації вчителя й учня, самореалізації обох сторін, партнерстві, ініціативності та підприємливості.
До STEM-лабораторії ввійшло 91 найменування отриманих предметів практичної спрямованості: Персональний комп»ютер.-Мультимедійна дошка. Цифровий лабораторний комплекс для вимірювання пульсу, тиску. Засоби навчання та обладнання для проведення біологічних дослідів та здійснення проєктної діяльності
Які елементи STEAM-освіти на уроках біології можуть бути запроваджено під час дистанційно навчання? Підготовленівчителем заздалегідь мультимедійні презентації, демонстрація біологічних об»єктів – для всіх класів. Лабораторне дослідження 9 клас №2: Вивчення фаз мітозу і). Використання рель»єфних моделей до теми « Клас Птахи»Використати гербарій за темою « Корінь», об»ємні моделі стебла, листка для лабораторних досліджень у 6 класі
STEAM-підхід змінює погляд на навчання та біологічну освіту. Учні самостійно або разом із учителем обирають форму презентації, захисту отриманих результатів. Учитель здійснює управління такою діяльністю і спонукає до пошукової діяльності вихованців, допомагає у визначенні мети, завдань навчального проекту, орієнтовних методів/прийомів дослідницької діяльності та пошуку інформації для розв’язання окремих навчально-пізнавальних завдань. У процесі вивчення різних тем окремі діти або групи упродовж певного часу розробляють навчальні проекти. STEM-лабораторія дозволить чітко організувати роботу по виконанню навчальних проектів і передбачає інтегровану дослідницьку, творчу діяльність учнів, спрямовану на отримання самостійних результатів під керівництвом учителя. Процес реалізації освітніх STEM-проектів передбачає активну взаємодію здобувачів освіти, учителя з батьківською та громадською спільнотами.
Кабінет біології-творча лабораторія для формування, збереження та зміцнення здоров’я учнівської молоді, розвитку фізично здорової та духовно багатої особистості та поширення досвіду Науково-методична база. Лабораторія кабінета Мультимедійний кабінет. Моделі, муляжіМетодичні посібники. Стендове навантаження. Кабінет біологіїТаблиці
Метапредметність як один із методів інноваційних технологій. Метапредметний підхід-це підхід до освіти, при якому здобувачі освіти не тільки оволодівають системою знань, а й засвоюють універсальні способи дій, за допомогою яких вони самі можуть добувати інформацію. Один із способів реалізації метапредметного підходу в навчанні - це як раз метод проблемного навчання, що включає в себе створення проблемних ситуацій. Учень стає в позиції вже не пасивного слухача, а активного учасника процесу отримання нових знаннь. Використовувати його на уроці можна, наприклад при поясненні нового матеріалу: учитель створює проблемну ситуацію, направляє здобувачів освіти на її рішення, організовує пошук рішення.
Проблема:-чи потрібні екологічні знання в повсякденній діяльності? «Людина була і завжди залишиться сином природи, і те, що ріднить її з природою, повинно використовуватися для її залучення до багатств духовної культури. Світ, що оточує дитину, це, насамперед, світ природи з безмежним багатством явищ та невичерпною красою. Я бачу виховний сенс у тому, щоб дитина бачила, розуміла, відчувала, переживала, осягала велику таємницю життя в природі...» В. Сухомлинський. Хай ми мовчимо, а наші справи промовляють. Сенека Старший
Спрогнозуйте:- Як проект може змінити світ?Виконання навчально-виховного проекту залежить від того, скільки і яких органів чуттів учнів беруть участь у навчальній діяльності (тобто ефективність методів прямо залежить від ступеня активізації учнів у процесі навчання). Тож, з того, що ми вивчаємо, ми засвоюємо приблизно: 10% того, що ми читаємо; 20% того, що ми чуємо (аудіовізуальний метод); 30% того, що ми бачимо (демонстрування); 50% того, що ми чуємо і бачимо; 70% того, що ми говоримо; 90% того, що ми говоримо, коли ще й діємо. Таким чином, найефективнішими виступають останні – інтерактивні методики – такі, що потребують активності самих учнів, поступово скорочуючи їхню роль пасивних слухачів. Тож на стем-уроці поєднуємо знання, творчість, дослідження та практичну діяльність
У яких напрямках повсякденного життя людини потрібні будуть екологічні знання ?Профілактика магнітних бурь Новий споіб профилактики великої проблеми сучасних людей - инсультів й інших форм крововиливів у мозок. Календарь магнитних спалахів на март 2021 Сильні й довгі магнітні бурі такі, що їх дія повлияє навіть на здорових людей. Вчені придумали дієту, яка збиває тиск й допомагає уберегтися від інсультадиета с флавоноидами – речовинами, яких багато в чаї, ягодах та яблоках– в середньому може знизитьи артеріальний тиск на 2–4 міліметра ртутного столвбчикаа. Результати дослідження були опубліковані у спеціалізованому науковому журналеіScientific Reports
« Птахи люблять тишу», а людина? ( Запропонуйте механізм дії тиші на організм)ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЧНИХ ЗНАНЬ Я б хотіла бути птахом. Якщо настав важкий момент - змахнув крилами і злетів у чисте небо, де немає ні проблем, ні людей. Просто рай. Звичайно, у порівнянні з шумним містом ліс – це тиша, спокій і краса. Але спокій може бути відносним-Чи можна птахів довести до стресу?
Відмінності наших світів. Птахи живуть у гармонії з природою: не шкодять довкіллю, не забруднюють його пластиком, склом, небезпечними хімічними речовинами й шумом. Людина живе у власному світі, де панує дисгармонія, дисонанс. Як цьому зарадити? Як стати другом для птахів? Як довести своє щире птахолюбство?
Рішення просте: станьте другом природи, щоб стати другом птахів. Якщо збережете природу, хоча б у власному садку, то птахи неодмінно вас помітять, зроблять гнізда на деревах і своїми піснями заспокоюватимуть ваші розторивожені нерви. Тільки ви нічого не кажіть, щоб не сполохнути. Заплющуйте очі й релаксуйте...
« Ми- за чисте довкілля» Твій екологічний слід на ЗемліФлеш- моб НІ! Стихійним сміттєзвалищам!Екологічний слід - поняття з’явилося в 1992 році і швидко розповсюдилось планетою після доповіді на Конференції ООН із навколишнього середовища «Екологічні сліди країн світу». Наразі це доволі складний показник, яким обраховують площу поверхні землі та кількість ресурсів, що потрібні одній людині або цілій країні для нормального існування. Зазвичай, виявляється, що кожна людина, яка живе в більш-менш заможній країні, споживає в 2-3 рази більше, ніж йому може дати планета Земля. Це стосується й України, хоча ми й звикли нарі-кати на власну злиденність…А ще «екологічним слідом» можна назвати всі відходи, які залишає кожен з нас протягом свого життя. Чи можна підрахувати, скільки їх? Можна, хоча й приблизно. Підраховано, що на кожного мешканця України припадає близько 250 кілограмів побутового сміття щороку (тобто, стільки відходів «продукує» кожен з нас), в Європі цей показник сягає 400-500кг, а в США доходить і до тонни! І це лише побутове сміття, тобто те, яке ми виносимо з дому в сміттєвих відрах та мішках, викидаючи використану упаковку, очистки та зіпсовані харчі, старий одяг, зламані прилади та багато іншого. Але це - верхівка «сміттєвого айсбергу»!
Благоустрій території шкільних закладів. Ескізи створення еко майданчиків Я-випускник. Залишаю свій слід Які найновіші досягнення науковців та фахівців у зеленій архітектурі, фітодизайну під час планування озеленення навчального закладу, рідного краю пропонують враховувати випускники?Значне місце в ландшафтному оформленні територій освітніх закладів займають газони. Вони мають важливе санітарно-гігієнічне значення - зелений колір заспокоює нервову систему, зменшує втому, підвищує працездатність. Група зелених архітекторів. Група медпрацівників. Девіз: Спільна робота-важлива справа. Вмикай екомислення!
ПЛАНЕТА — МІЙ ДІМНАЙБІЛЬШИЙ УРОК У СВІТІ З ЕКОЛОГІЇ ТА КЛІМАТИЧНИХ ЗМІНПро Проєкт. Найбільший урок у світі знайомить дітей у всьому світі з Цілями сталого розвитку та способами їх досягти. Одна з глобальних цілей — побороти зміну клімату. Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) та Ed. Era розробили матеріали до уроку на тему екології кліматичних змін. Надихнути учнів своїми щоденними діями протидіяти зміні клімату
Що можу зробити саме я і зараз?"Що має зробити людство в першу чергу?Головна мета - скоротити використання викопного палива, як-от нафта, вуглець та природний газ, і замінити їх на відновлювані та екологічно чисті джерела енергії, збільшуючи при цьому енергоефективність."До кінця наступного десятиліття ми повинні скоротити викиди CO2 майже вдвічі (на 45%)", - зазначає Кімберлі Ніколас, доцент Центру досліджень сталого розвитку при Університеті Лунда (LUCSUS) у Швеції. Мета номер один - замінити викопне паливо відновлюваними джерелами енергіїШлях до цієї мети передбачає щоденні рішення, як-от часткова відмова від поїздок автомобілем і зменшення кількості авіаперельотів, перехід на "зеленого" енергопостачальника та деякі зміни в раціоні і виборі харчових продуктів.
Чи дійсно авіаперельоти завдають такої шкоди?За даними дослідження Кімберлі Ніколаса, стандартний трансатлантичний переліт в обидва боки спричинює викиди близько 1,6 тонни CO2. Це дорівнює щорічним викидам на одну людину в Індії. Викиди газів від літаків містять дві головні складові: двоокис вуглецю (СО2) та водяну пару. Крім того, до їхнього складу належать оксиди азоту. І СО2, і водяна пара, і озон - гази, які здатні активно поглинати інфрачервоне випромінювання, а потім віддавати його назад, в атмосферу. Тож, авіатранспорт також зумовлює нагрівання атмосфери, пояснює Ульрих Шуманн, директор Інституту фізики атмосфери Німецького центру авіації та космонавтики. За його оцінками, внесок авіації у спричинені людьми зміни клімату становить близько трьох відсотків.
Вирішення побутових проблем (мінімізації сміття, повторного використання речей, побутового забруднення – «Кухня», «Твоя кімната») для збереження здоров»я і життя в умовах пандеміїНа конкретних прикладах продемонструйте елементи збереження здоров»я і життя в умовах пандемії у ваших родинах за рубріками, що пропонуються. Мінімізації сміття(фотозвіти, презентації, постери) Побутового забруднення – «Кухня»( Які ваші дії, кімнатні рослини здатні очищати приміщення. Повторне використання речей у ваших домівках. Твоя кімната( Озеленення, провітрювання)
В основі метапредметного навчання –дослідницький метод1. Стор. 4-5 вкладиша друкованого зошита2. Підготуватись до захисту практичної роботи у будь-якому вигляді{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Джерело забруднення. Запобігають поширенню. Сприяють поширенню{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Проблема. Значення проблеми для регіону
Дослідницький проект по виділенню молекули ДНК овочів та фруктівІнструкція до поетапного виділення ДНКСуть виділення ДНК полягає в екстракції(витяганні) ДНК з біопрепарату і видаленні сторонніх домішок1 етап. Руйнування рослинного матеріалу. Дробимо тканину на клітини механічним способом. Рослинний матеріал , що містить ДНК ( банан, зелений горошок, морква) покладіть в міксер, додайте 2 чайної ложки солі і 200 мл холодної води, Збивайте протягом 15-20 секунд2 етап. Подальше вивільнення вмісту клітин. Звільнюємо робочий матеріал від вмісту клітини : органел, мембран. Проціджуємо одержану в міксері масу,через подвійний шар марлі, відіжміть( для видалення із клітинної суспензії можливих домішок). Після того як ви зібрали клітини, їх необхідно лізирувати (зруйнувати) щоб звільнити ДНК.3 етап. Обробляємо детергентом ( В одержану суспензію додайте 2 столові ложки рідкого миючого засобу і добре розмішайте скляною паличкою. Залиште на 5-10 хвилин. Після розчинення мембран ДНК переходить в розчин.4 етап. Осадження ДНК із розчину. Нахиліть пробіру і повільно по стінкам пробірки вливайте етиловий спирт, щоб він утворив шар поверх суміші. ДНК спливає наверх у вигляді пластівців. Коли нижні шари спирту змішаються з розчином ДНК, почнеться процес кристалізації нуклеїнових кислот, і вони спливуть у вигляді білої хмаринки.
Одна із наступних задач нових підходів до STEAM-освіти, здатність компетентнісно публікувати, оформлювати власні результати досліджень, спостережень , проектних робіт, поєднуючи напрямок мистецтва ( Arts) з вивченням сучасних інформаційних технологій, що сприяє більш гармонійному розвитку молоді, робить вивчення біології більш цікавішим, що сприяє соціалізації здобувачів освіти Дослідженння багаторічних дерев в смт Нижні Сірогози. Автор: Кривіцька Юлія Станіславівна, учениця 9-А класу опорного закладу Нижньосірогозький ліцей Нижньосірогозької селищної ради Херсонської області
Сучасний урок має бути актуальним, з дотриманням дидактичних принципів: науковості, доступності, послідовності , з використанням міжпредметних зв’язків, проблемним, з використанням інформаційн0-комунікативних технологій,здоров’язберігаючим, здоров’яформуючим, здоров’язміцнюючим, спрямованим на формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, для роботи в соціуміСаме від нас, дорослих, залежить здоров´я майбутніх громадян. України. Тільки в тісному взаємозв’язку з учнями, батьками, медичними працівниками, практичними психологами, соціальними педагогами школи, усіма тими, хто зацікавлений у збереженні і зміцненні здоров’я дітей і молоді, педагоги спроможні створити таке здоров’язберігаюче освітнє середовище. Упевненість у собі, своїх силах, щоденне піклування про здоров´я звільнить людей від хвороб, принесе радість, щастя, наповнить кожен день життєдайною силою
. Коли думаєш про дитячий мозок, уявляєш ніжний квітку троянди, на якій тремтить крапля роси. Яка обережність і ніжність потрібні для того, щоб, зірвавши квітку, не зронити краплю. В. А. Сухомлинський. Я ніколи не вчу своїх учнів. Я лише надаю умови, в яких вони зможуть навчатися. Альберт Ейнштейн. До педагогічній справі треба закликати, як до справи морського, медичного або тому подібним, не тих, які прагнуть тільки забезпечити своє життя, а тих, які відчувають до цієї справи і до науки свідоме покликання і передчувають в ньому своє задоволення, розуміючи загальну народну потребу. Д. І. Менделєєв