З досвіду роботи "Практична діяльність на уроках природничого циклу"

Про матеріал
Ефективність процесу навчання не тільки в тому, щоб дати учням глибокі й міцні знання, але й в організації самостійного їх набуття, творчого підходу до навчання й практичного застосування знань. Особлива увага приділяється розвитку в школярів самостійній розумовій діяльності в процесі засвоєння знань. В таких випадках вчитель при вивчені курсу природознавчих наук застосовує практичні методи навчання.
Перегляд файлу

«Практичні засоби навчання на уроках природничих наук»

Теорія й практика навчання доводить, що основним фактором розвитку дитини є її практична діяльність.

D:\фото\досвід роботи\ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ\20190930_090122.jpg

Ефективність процесу навчання складається не тільки в тому, щоб дати учням глибокі й міцні знання, але й в організації самостійного їх набуття, творчого підходу до навчання й практичного застосування знань.

Особлива увага приділяється розвитку в школярів самостійній розумовій діяльності в процесі засвоєння знань. В таких випадках вчитель при вивчені курсу природознавчих наук застосовує практичні методи навчання.

Доведено, що знання про природу повинні даватися методами природничих наук, тобто практичними методами навчання. Вони дають можливість учням найбільше повно пізнати природні закономірності, побачити взаємозв'язки між компонентами природи, сприяють розвитку самостійності й активізації розумової діяльності.

Такими практичними методами вивчення природи є: спостереження, лабораторні, практичні роботи, досліди, екскурсії, перегляд спеціальних мультимедійних слайдів, відеофільмів то що.

D:\фото\досвід роботи\ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ\20190930_090159.jpg     D:\фото\досвід роботи\ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ\SAM_2106.JPG

Це забезпечує міцність і усвідомленість знань, розвиток мислення, пам'яті, мови, спостережливості й інших цінних особистісних якостей учнів, а також формування в них дослідницьких умінь і навичок.

Таким чином, курс природознавчих наук у школі відіграє особливо важливу роль в становленні особистості, розвитку та виховання здобувачів освіти, а відтак, важливим є завдання добору підходящих методів навчання для зацікавлення, активізації пізнавальної діяльності учнів.

Велике значення у вивченні природничих наук надається позакласній роботі, де також можна застосовувати практичні методи навчання. На практиці використовуються різноманітні форми та методи позакласної роботи :

- індивідуальні заняття (домашні експерименти, виготовлення годівниць, підгодовування птахів узимку, збирання насіння та плодів рослин, фенологічні спостереження);

D:\фото\досвід роботи\ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ\SAM_0612.JPG     D:\фото\досвід роботи\ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ\SAM_1427.JPG

- групові заняття (гурток юних екологів, учнівських агітбригад, догляд за кімнатними рослинами, праця на пришкільній ділянці, очищення джерел,  випуск стінної газети, бюлетенів);

D:\фото\досвід роботи\ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ\Рисунок15.jpg  C:\Users\Людмила\Pictures\Рисунок1.jpg

- масові заходи (вікторини, лекції, конкурси, засідання юних любителів природи, екскурсії та походи у природу, Тижні, Дні, Місячники природи; години цікавого природознавства, естафети, свята, робота в таборі відпочинку, суспільно корисна робота в озеленінні населених пунктів, шкільних садибі). C:\Users\Людмила\Pictures\прро.jpg  D:\фото\досвід роботи\ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ\SAM_1791.JPG

Зміст природничих наук дуже ефективно реалізується в практичних методах навчання..

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Інші матеріали
Додано
3 листопада 2019
Переглядів
880
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку