З досвіду використання педагогічної технології методу проектів , як засобу творчої навчальної діяльності студентів на заняттях географії

Про матеріал
в матеріалі наведено приклади застосування проєктної форми діяльності студентів у 2022-2023 навчальному році на заняттях географії
Перегляд файлу

  З досвіду використання педагогічної технології  методу  проектів , як засобу творчої навчальної діяльності студентів на заняттях географії

Викладач Неділько Л.А

Одними з ключових інструментів, що допомагає студенту сформувати компетентності,Слайд 2 цілісну картину світу, розвивати здатність до самоорганізації,самостійного здобуття знань і вміння застосовувати ці знання на практиці, розвивати критичне мислення та грамотно працювати з інформацією  є проєктний метод навчання.

Такий формат передбачає залучення студентів  достворення власного продукту, а також підвищує рівень відповідальності за виконаний обсяг роботи. Однією з головних умов,  що допомагає залучити  студентів до проєктної діяльності є  актуальність проблематики, та щоб тема проєкту була цікава  студентам.

 Сайд 3Пропоную вашій увазі  приклади  проєктної діяльності студентів коледжу  виконаних у 2022 навчальному році під час вивчення дисципліни  «Географія». Розглядаючи тему:  «Населення Європи: демографічні процеси» студентам групи ОВ-21-1 було запропоновано створити  дослідницький проєкт на актуальну тему сьогодення: «Сучасні міграційні процеси України в умовах повномасштабного вторгнення. Виклики для Європи та України». Слайд 4Шляхом обговорення цієї актуальної проблеми та мозкового   штурму , було сформульовану дослідницьку проблему. Метою даного проєкту було на основі статистичних даних Агентства ООН у справах біженців та офіційної інформації від уряду України, а також шляхом анкетування людей які зараз перебувають за межами нашої держави  проаналізувати  рух українських біженців, визначити країни з найбільшим числом біженців та чинники, що сприяли цьому, дослідити статевовіковий склад, а також спробувати спрогнозувати наслідки цього явища для Європейських країн та України. 

Проєкт передбачав командну роботу  до якої  залучено 9 студенток та тривав два місяці (жовтень-листопад 2022 року). Слайд 5 Одна з обов’язкових умов успішної реалізації  проєкту – чітко сформульовані завдання,  та розподіл ролей в групі . Одна  група учасників -  4 студентки,  шукала і систематизувала інформацію з офіційних джерел  та засобів масової інформації; Слайд 6 інша - 3 студентки проводила анкетування, шляхом розповсюдження посилання  Слайд 7  на Гул форму  серед знайомих, що перебувають за кордоном,  та через соціальні мережі було опитано 79 осіб.Слайд 8Третя група - 2 особи займалась технічними питаннями Слайд 9та на основі отриманих даних  створювала   карту та  інформаційні довідки з основних питань проєкту. 

Слайд 10Результати роботи були  представлені  на он – лайн занятті на початку грудня 2022 року під час розгляду теми «Україна в міжнародному просторі», яке було проведено у формі круглого столу.  Слайд 11Студенти не тільки представили свої висновки що до цієї проблеми одногрупникам, а і в результаті обговорення пропонували власні шляхи вирішення майбутніх демографічних викликів, що постануть перед Україною після перемоги .

Виконавши даний проєкт студенти отримали досвід роботи з картографічними матеріалами, розвинули навички критичного мислення і командної роботи, даний  проєкт сприяв розвитку дослідницьких вмінь студентів, що долучились до його виконання.

 Слайд 12А ось приклад індивідуального проєкту, виконаний студентом групи РЕ-21-1  Пасічником Русланом. Руслан зібрав і систематизував  Слайд 13інформацію що до географії походження продуктів харчування Слайд 14 в одній мережі супермаркетів  нашого міста  АТБ- маркет.  Слайд 15В результаті його роботи були створені відповідні карти регіонів Слайд 16  та  діаграму, Слайд 17 а також текстовий супровід отриманої інформації . Робота над його проєктом тривала 2 тижні,Слайд 18 результати він презентував на занятті «Просторові аспекти міжнародних економічних зв’язків України з регіонами світу».

 Слайд 19 Наведу приклад  інформаційного проєкту,які в роботі використовую частіше ніж дослідницькі. Одне з питань, що захоплює студентів під час вивчення курсу «Географія: регіони та країни»  є питання пов’язане з розвитком міжнародного туризму в різних регіонах світу.  Студенти часто  погоджуються  підготувати інформацію щодо розвитку туристичної галузі в регіонах або конкретних країнах, висвітлюють особливості видів туризму  в даному регіоні, обговорюють проблеми, з якими зіштовхується  туристична галузь як глобального так і регіонального характеру . Слайд 20 Вашій увазі пропоную невеличкий інформаційний проєкт , який підготували два студенти групи ТР-21-1 за тиждень.Студенти отримали перелік питань на які мали відповісти, використовуючи різноманітні джерела інформації:

  1. Кількість туристів,що відвідують Африку щорічно
  2. В який країнах регіону і які напрями туризму стрімко розвиваються?
  3. Які фактори стримують розвиток туризму в регіоні?

Слайд 21Результат  свого проєкту студенти представили у вигляді доповіді та доповнили її створеним власноруч інформаційним буклетом, в якому дали відповіді на всі поставлені питання, додали діаграму, а також QRкоди з відеофрагментами по  даній тематиці.

  Слайд 22 Завдяки проєктній технології процес пізнання стає цікавіший і ефективніший, роль викладача  з  ретранслятора  інформації перетворюється в координатора процесом. Студенти в свою чергу вдосконалюють навички  критичного мислення, аналізу інформації, відчувають себе  дослідниками процесів та явищ, активно відстоюють отримані результати, в ході дискусій розвивають варіативне мислення. Тобто цей вид діяльності сприяє формуванню активної, мислячої та вільної особистості .

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 червня 2023
Переглядів
144
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку