Однією з умов безпечного освітнього середовища – знання та дотримання учнями й працівниками закладу вимог охорони праці,безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки.
Відповідальність керівника закладу – створити умови для відповідного навчання та забезпечення належного рівня пожежної безпеки та дотримання вимог щодо охорони праці.
Основні складові належного рівня пожежної безпеки
Обладнання приміщень
Забезпечення закладу засобами автоматичної первинними засобами системи пожежної пожежогасіння сигналізації
![]() |
Занулення і заземлення стан пожежних виходів, електрообладнання, яке незахаращеність шляхів використовується евакуації
Обізнаність учнів та
Справність ізоляції персоналу закладу із
електричної проводки правилами пожежної
безпеки
Важливо!
Заходи з ознайомлення з правилами пожежної безпеки повинні проводитися з урахуванням вікових особливостей учнів.
Для учнів початкової школи бажано проводити заняття в ігровій формі, під час яких діти мають засвоїти правила поведінки в умовах надзвичайних ситуацій, дізнатися про пожежників та їхню роботу.
Для учнів базової та профільної школи варто розглядати теми, пов'язані з правилами поводження в умовах надзвичайних ситуацій, на уроках фізики, хімії, біології, основ здоров'я. Також регулярно проводити інструктажі щодо шляхів евакуації та користування протипожежними засобами
При забезпеченні у закладі належного рівня дотримання вимог щодо охорони праці та безпеки життєдіяльності необхідно звернути увагу на:
Дотримання вчителями та іншими працівниками закладу правил і вимог щодо охорони праці та безпеки життєдіяльності під час навчальних занять |
|
Знання та вміння педагогічних працівників надавати першу (домедичну) допомогу |
|
Постійна профілактична робота з учнями |
Питання, які мають бути предметом постійної уваги керівника закладу освіти та працівників:
Безпечність території та обладнання ігрових і спортивних майданчиків |
|
Безпечність приміщень закладу |
|
Справність інвентарю та меблів |
ВАЖЛИВО! Усі працівники закладу мають знати та дотримуватися визначеного законодавством алгоритму дій у раз нещасного випадку або травмування учасників освітнього процесу.
Якісне і здорове харчування дітей – одна з умов здоров’я, розвитку та успішного навчання дітей.
Основні вимоги до організації харчування у школі
Щоденне харчування повинно бути різноманітним і включати харчові продукти, які відносяться до різних груп |
|
Обмеження споживання цукру та солі |
|
Повинно бути організовано щонайменше одноразове гаряче харчування (разовість харчування встановлюється закладом освіти залежно від віку учнів, типу закладу освіти та особливостей організації освітнього процесу ) |
||||
|
Калорійність харчування має визначатися залежно від прийому їжі (сніданок, обід, вечеря) та віку дітей |
|
Кулінарні страви та вироби реалізуються в день приготування з дотриманням вимог до умов зберігання та термінів реалізації |
|
||||
Кроки, необхідні для створення умов здорового харчування:
➢ організувати зручний режим харчування для всіх учнів, враховуючи кількість учнів (наявність початкової школи), пропускну можливість їдальні та інші умови закладу;
➢ розробити 4-х тижневе сезонне меню (за умови організації харчування закладом освіти), яке враховує рекомендації МОЗ щодо здорового харчування у закладах освіти, пропонує дітям смачні та апетитні страви;
➢ регулярно проводити моніторинг стану справ у їдальні, запрошувати батьків до контролю за харчуванням у школі;
➢ проводити регулярний моніторинг асортименту шкільних буфетів;
➢ цікавитись думкою дітей, батьків, працівників закладу освіти щодо покращення умов харчування, змін у меню;
➢ звертатися до теми здорового харчування під час навчальних занять, позакласної роботи, у спілкуванні з батьками, зокрема наголошуючи на користі овочів, фруктів та ягід у щоденному меню.