: Задачі на визначення відстані за швидкістю і часом. Залежність швидкості від зміни часу при сталій відстані.

Про матеріал
Розробка уроку дає можливість ознайомити учнів зі способом визначення відстані по відомим швидкості і часу, формувати вміння розв’язувати задачі на рух за даними таблиць, закріплювати уміння і навички додавання і відніманні іменованих чисел, розвивати мислення, уважність; виховувати інтерес до предмета.
Перегляд файлу

Тема: Задачі на визначення відстані за швидкістю і часом. Залежність швидкості від зміни часу при сталій відстані.

Мета: ознайомити учнів зі способом визначення відстані по відомим швидкості і часу, формувати вміння розв’язувати задачі на рух за даними таблиць, закріплювати уміння і навички додавання і відніманні іменованих чисел, розвивати мислення, уважність; виховувати інтерес до предмета.

І. Організація класу    

  – Який урок ми розпочинаємо, діти?

  • Я дуже хочу, щоб на нашому уроці панувала атмосфера взаєморозуміння, пізнання успіху.
  •  Емоційне налаштування учнів на роботу на уроці

1. Метод «Мозковий штурм»

- Діти, а що ми робимо на уроках математики?

лічимо                       міркуємо                       розв’язуємо

порівнюємо           математика             відповідаємо

               граємо                        складаємо задачі

 

- На нас сьогодні очікують задачі, приклади.  Розв’язуючи їх, ми будемо вдосконалювати вміння визначення відстань по відомим швидкості і часу;

формувати вміння розв’язувати задачі на рух за даними таблиць, закріплювати уміння і навички додавання і відніманні іменованих чисел, розвивати мислення, уважність.

2. Вправа «Очікування».

- Ознайомившись із планом уроку, прошу висловлювати свої очікування.

Я очікую … нових знань,

– міркувати,

– розв’язувати,

– порівнювати,

– грати,

– складати,

– правильно лічити,

– злагоджено працювати.

А  щоб дізнатися, про що йтиме мова на уроці, вам потрібно виконати  вправу для усного рахунку та розгадати ключове слово. Утворіть із розсипаних літер ключове слово

 

3. Знайти частину від числа

 

             1 год = …хв                  1 кг =…г                  1  доби = … год               1  хв =…с       

             4                                     2                               3                                       10              

 

                          1 ц =…кг                              1 год = …хв                      1т =…кг

 

(Ключове слово: У К Р А Ї Н а ).

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.Оголошення теми і завдань уроку.

-  Отже, про що ми будемо говорити на уроці?

 Ми будемо  уявно подорожувати просторами нашої рідної  Батьківщини і знайомитися з природними дивами, які є на її території.  Чим більше математичних завдань ви виконаєте, тим з більшою кількість природних див України познайомитеся.

А на чому ми можемо подорожувати, що за транспорт нас чекає?

2 .Мозкова атака.

- Продемонструємо свої знання, повторивши математичну термінологію, якою будемо користуватись.

Ви дізнаєтесь, коли знайдете найбільшу швидкість. Любий транспорт рухається з певною швидкістю, проїжджає певну відстань за якийсь час.

Якими буквами вони коротко позначаються?

 Швидкість – це відрізок шляху, який долає рухомий об’єкт за 1 год, (або 1хв, 1сек, й добу). А тому її вимірюють км/год, або м/с, м/хв.

-Що потрібно згадати ,щоб знайти швидкість?

А чим ми вимірюємо шлях (відстань)? Назвіть одиниці вимірювання довжини від найменшого  ( мм, см, дм, м, км)

  • А час?  Назвіть одиниці вимірювання часу (с, хв, год, доба)

Так у якого рухомого об’єкта швидкість більша? Тому я гадаю подорожуватимемо потягом.

Здійснемо цю захоплюючу подорож ми засобами математичних обчислень. Допомагати нам буде ваша, діти, кмітливість та любов до математичної науки.

Вашими вірними друзями під час подорожі повинні бути уважність, взаємодопомога, винахідливість.

-    У кожного з вас, пасажирів математичного потягу, є свій проїзний журнал (це ваші зошити), у них будете записувати свої спостереження і враження. Дороговказом буде підручник.

розгорніть зошити, поміняйтеся їми з товаришем  і перевірте домашнє завдання один у одного. (Взаємоперевірка домашнього завдання приклади    відповіді на слайді)

В кого правильна відповідь , підніміть ручки.  Ну, що вперед до нових пригод і зустрічей!

-    Починаємо працювати в проїзних журналах, вказуємо час відправлення. записуємо сьогоднішнє число, класна робота).

-    Але наш потяг не готовий до відправлення. Тож визначимо девіз подорожуючих. Наш девіз:

«Якщо хочете багато знати, треба більше працювати».

Видумуй! Пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним й уважним будь

І про кмітливість не забудь!»

ІІІ. Розвиток математичних знань і вмінь учнів

1. Каліграфічна хвилинка

-  Перша зупинка нашого потягу буде називатись «Каліграфічна хвилинка». Сядьте рівненько та приготуйтеся до руху вперед. Прошу вас: красиво писати, уважно дивитись і нітрішки не помилитись.

-  Нашу подорож пропоную здійснити мальовничими куточками нашої України.  Багата наша Батьківщина своєю природою: річками,  озерами, горами, лісами, заповідниками, чарівними селами та містами, а також просто куточками природи, які милують око, захоплюють душу, тішать серце. А ще я приготувала вам числову інформацію про наш край. Ось послухайте і каліграфічно запишіть всі почуті числа.

Довжина кордону України 5618 км.

В Україні 73000 річок. 20000 озер.

Довжина кордону з півночі на південь 893 км, а за сходу на захід 1316 км.

Найвища гора Кримських гір (Роман-кош) – 1545 м.

Найвища гора Карпат (Говерла) – 2061 м  (Слайд 3).

Завдання:

-  найдіть найбільше та найменше число (підкресліть);

-  Назвіть скільки у найбільшому числі всього тисяч, сотень, десятків;

-  Назвіть сусідів найменшого числа;

-  Як зміниться число 20000, якщо його зменшити у 10 разів? У 100 разів?

-  Записати число 1316 у вигляді суми розрядних доданків.

Створення проблемної ситуації.

-  Чи ви хочете дізнатись, скільки в Україні сіл, міст, селищ? Тоді виконайте завдання математичного диктанту.

3. Математичний диктант (Два учні виконують завдання за дошкою).

-  Обчисліть суму чисел 750 і 142 (892 селища міського типу)

-  Знайдіть різницю чисел 973 і 520 (453 міст).

Суму чисел 210000 і 30000 зменшити у 10 раз.( 24000 кв.м – територія Карпатських гір).

-  Знайдіть різницю чисел 7036 і 1000 і збільшіть її у 100 разів. ( 603700 кв.км – територія України).

-  Утворіть число, що складається із 28 одиниць 2 класу 612 одиниць 1 класу.(28612 – всього сіл в Україні).

Записати число 2061 (висота найвищої гори в Україні-Говерли)

Записати число, яке складається з 39 од. 2 класу(площа найменшого моря у світі –Азовського)

4.  Гра «Шифрувальники».

- Розмістіть отримані числа у порядку зростання та складіть слово  (Україна).

453, 892, 24000, 28612, 40401,  248284, 603700.

-Молодці, ви гарно справились з цим завданням, пригадали правила додавання і віднімання багатоцифрових чисел.

Із завданням математичного диктанту ви справилися. Отже знайомимося з першим дивом нашої української землі.

Озеро Світязь знаходиться на Волині поблизу  міста Шацьк. Воно є найглибшим озером на Україні. За свою неповторну красу воно було  вибране одним із  семи чудес України. Його вік понад 10 тисяч років. Місцеві жителі говорять, що Світязь має дивовижну силу. Достатньо увійти в його кришталеву воду, щоб відчути, як душа наповнюється світлою радістю, а тіло  здоров’ям.

Фізкультхвилинка.

Потяг наш призупинився,

Пасажир уже втомився, Зробимо на дві хвилинки

Всі разом фізкультхвилинку.

Оченята роблять вправо,

Вліво, вправо, вліво, вправо,

Потім вгору, потім вниз.

Створення позитивного емоційного настрою.

-- Встаньте. Глибоко вдихніть повітря чисте і приємне. Бо таке повітря є тільки на нашій землі.

Нахиліться до струмочка, вмийте свої личка прозорою водичкою, бо така вода є тільки на нашій землі.

Подивіться, як квіточка пробивається крізь землю і тягнеться до сонечка. Такі квіти є тільки на нашій землі, на Україні.

Подивіться один на одного. Усміхніться один одному. Бережіть один одного. Бо такі діти є тільки у нас в Україні.

(Музична пауза. Танцювальні рухи під музику).

ІV.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Розгорніть підручник, наш сьогоднішній дороговказ на с. 80 № 500

Любий транспорт рухається з певною швидкістю, проїжджає певну відстань за якийсь час. Сьогодні на уроці нашим завданням буде дізнатися, що таке «відстань».

 

  1. Бесіда (за завданням 500)

- А ще із швидкістю і часом подорожує цей в значок множення

- А біжать вони по чому?    (По дорозі)

- Який вираз склали  нам ці букви? V * t = S

— Рух лижника проілюструйте графічно.

Учитель підводить учнів до висновку: щоб знайти відстань, потрібно швидкість помножити на час.

Задачі на рух 4 клас

 V. Закріплення математичних знань.

 

 

  1. Первинне закріплення нового матеріалу

Завдання 502

Учні за даними таблиці самостійно «ланцюжком» складають задачі та розв’язують їх усно.

5 · 4 = 20 (км) — пройшов пішохід;

70 · 2 = 140 (км) — проїхало таксі;

120 · 3 = 360 (км) — проїхав електропотяг

Це острів - заповідник Хортиця, від знаходиться  посеред Дніпра  і є найбільшим островом на цій ріці(довжина 12км, ширина 2,5км). На території цього заповідника діє музей, у якому зібрано близько 30тис.експонатів,  які розповідають про героїчне минуле наших предків – славних козаків.

 

 Завдання 501

— Ознайомтеся зі змістом задачі. Стисло запишіть задачу за допомогою таблиці.

Розв’язання учні записують у зошитах. Самоперевірка — з дошки.

1) 24 · 4 = 96 (км) — відстань, яку пройшов пасажирський катер;

2) 14 · 7 = 98 (км) — відстань, яку пройшов буксир;

3) 98 – 96 = 2 (км)

 Відповідь: буксир пройшов на 2 км більше.

 

.

 Завдання 503

— Ознайомтеся зі змістом задачі. Повторіть умову за таблицею.

— Розв’яжіть задачу самостійно з подальшою взаємоперевіркою.

1) 4 · 2 = 8 (км) — пройшли туристи пішки;

2) 45 · 3 = 135 (км) — проїхали туристи на автобусі;

3) 135 + 8 = 143 (км) — подолали туристи за день.

4 · 2 + 45 · 3 = 143 (км)

 

 2. Розв’язання виразів

 Виконкємо колективно.

10 ц 3 кг – 4 ц 12 кг = 5 ц 91 кг

Завдання 504 (робота в групах, за варіантами)

 

48 350 – 9405 + 598 = 39 543    8365 – (2120 – 1080) = 7325

 Це мармурова печера, яка знаходиться у Криму. Вона входить до п’ятірки найкрасивіших печер Європи. Її  довжина більше 2 км, а вік понад 2 млн. років.

Цю печеру утворюють  декілька  галерей - зал. Усі зали печери прикрашені різноманітними природними кам’яними відростками, які за допомогою спеціального освітлення перетворюються на дивовижні зображення: слоненя, троянду,Царівну - жабу, Діда Мороза та інших фантастичних персонажів.

 

 Завдання 506

Ознайомтесь з умовою задачі. Коротко запишіть задачу за допомогою таблиці.

— Проаналізуйте задачу від питання до даних.

— Що запитується в задачі?

— Чи можемо ми відповісти на питання задачі? Чому? (Ні. Невідома швидкість.)

— Що сказано про швидкість мотоцикліста? (На 36 км/год більше швидкості велосипедиста.)

— Чи можемо ми дізнатися швидкість велосипедиста? Як? (Відстань поділити на час.)

1) 180 : 12 = 15 (км/год) — швидкість велосипедиста;

2) 15 + 36 = 51 (км/год) — швидкість мотоцикліста;

3) 51 · 20 = 1020 (км) — проїде мотоцикліст.

Самоперевірка з дошки.

Це дендрологічний парк «Софіївка». У 18 столітті його заснував граф Станіслав Потоцький для своєї дружини, яка була гречанкою. Вона дуже сумувала за своєю батьківщиною, тому чоловік вирішив  подарувати своїй дружині  диво – сад, який би нагадував їй про батьківщину, з красивими фонтанами, водоспадами, підземними ріками, красивими скульптурами і диво – рослинами.

 

VІ. ПіДСУМОК УРОКУ

Рефлексія

- Чи справдились ваші очікування?

- Що допомагало нам правильно виконувати завдання на уроці?

- Над чим ще слід попрацювати?

-  Що найбільше запам’яталось?

-  Закінчилась наша подорож. Сподіваюсь, вона залишила вам багато цікавих і корисних згадок.

       Ось така красива і дивовижна наша  українська земля.

  • Чи сподобався вам, діти наш урок?
  • Яке природне диво вам запам’яталося найбільше?
  • Чи хотілося вам  дізнатися  про інші природні дива України?
  • Що для цього потрібно робити?
  • А ще, діти всім нам слід пам’ятати, що краса нашої землі може зникнути, якщо ми не будемо берегти природу і дбати  про неї.

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 508; 509 (с. 81)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Макаренко Наталія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 квітня 2021
Переглядів
2162
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку