Задачі на знаходження часу за швидкістю та відстанню. Дії з іменованими числами

Про матеріал
Мета: - ознайомити дітей з поняттям «часу», вчити знаходити час за даними швидкістю та відстанню, продовжувати закріплювати вміння виконувати дії з іменованими числами. - Розвивати швидкі обчислювальні навички, логічне мислення, увагу, математичне мовлення, вміння здійснювати самоконтроль та взаємоперевірку. - Виховувати прагнення до знань, охайність.
Перегляд файлу

Урок математики в 4 класі

Тема уроку: «Задачі на знаходження часу за швидкістю та відстанню. Дії з іменованими числами.»

Мета:

  •          ознайомити дітей з поняттям «часу», вчити знаходити час за даними швидкістю та відстанню, продовжувати закріплювати вміння виконувати дії з іменованими числами.
  •          Розвивати швидкі обчислювальні навички, логічне мислення, увагу, математичне мовлення, вміння здійснювати самоконтроль та взаємоперевірку.
  •          Виховувати прагнення до знань, охайність.

Тип уроку: комбінований

Методи і технології: проблемне навчання, пошуковий, інтерактивні технології, STEM-технології.

Структура уроку

І. Організаційна частина

1. Емоційне налаштування на урок

 - Я хочу, щоб ви налаштувалися на позитивні емоції. Посміхніться один одному та налаштуйтесь на роботу. Девіз уроку: «Душу і серце в роботу вкладати, кожну хвилину в труді берегти»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: Шановні діти! Незабаром Новий Рік! А в новому році саме час випробовувати нові можливості! , будувати та втілювати свої мрії, відкривати нові горизонт. Саме сьогодні цим будемо займатися.

Говорять під Новий Рік

Що не по бажається,

Все завжди відтвориться,

Все завжди збувається.

Вчитель: Одне з наших бажань – щоб яскравими вогниками запалала наша  новорічна ялинка. Це і буде першими  кроками до нових можливостей та відкриття нових горизонтів. Тож щоб позитивно вплинути на розвиток туристичного бізнесу в нашій країні та покращити свій фінансовий фон, я пропоную вам відкрити туристичне агентство. Цим самим м подаруємо гарний настрій і забезпечимо собі гідний прибуток. Ялинка запалає тільки тоді, коли одна із команд тревел-експертів достойно презентує перший туристичний маршрут. А про це будуть свідчити зароблені бонуси.

Зараз дізнаємось чого ж я вам бажаю!

  1. Розв’язати приклади зручним способом.

397*4*25

П

12800

258*500*2

І

247000

50*128*2

У

30000

2*247*500

Х

2750

5*275*2

У

39700

3*10*1000

С

252000

  1. бонусів.

Вчитель: Я виступаю у ролі вашого інвестора. Для цього мені потрібно звернуться до банку за позикою. Ваше завдання  - розрахувати відсотки банку і яку суму потрібно буде повернути

5000000грн – 10%

500000/10=50000 відсоток

500000+50000=550000грн

100бонусів

  1. Робота з геометричним матеріалом. Робота в групах з конструктором Lego.

Щоб вам зручно було працювати я орендую вам приміщення під офіс.

Будівля має форму квадрата.

Завдання:побудувати квадрат, знайти його периметр.

Ви отримуєте ліцензію на відкриття

(Ліцензія – це дозвіл на певну діяльність)

200 бонусів

  1. Логічне завдання. Робота в парах.

Встановити послідовність:

Підприємці повинні бути кмітливими, орієнтуватися в обчисленні, швидко рахувати свої прибутки.


Якщо 5, то …25

Якщо 6, то …

Якщо7, то …

Якщо 9, то …

 

Якщо 5, то …50

Якщо 3, то …

Якщо 2, то …

Якщо 6, то …

 


100бонусів

IV. Дії з багатозначними числами.

Вчитель: Отже наша задача – якомога більше дізнатися про чудову країну, райський куточок, де завжди світить сонце, де люди насолоджуються життям, прагнуть повернутися туди неодноразово.

Світ багато чим зобов’язаний цій країні.

Про яку країну йдеться?

  •          Це Єгипет

Давні єгиптяни першими визначили прямий кут, прямокутник, квадрат. Так вони започаткували геометрію. Їхні всесвітньо відомі піраміди не бояться часу. Вони є одним із чудес світу.

А хто піраміди-гіганти творив?

Була непосильною праця рабів.

  •          А ви знаєте, що найвища піраміда в Єгипті  - це піраміда Хеопса.

На її будівництві працювало щороку понад 10000 осіб. А будівництво тривало 20 років. Скільки людей працювало?

20*10000=200 000 (чоловік)

Яке це число? Багатозначне.

(100 бонусів)

У єгиптян дуже розвинена система обчислень багатоцифрових чисел, але вони не користуються десятковою системою обчислення.

V.Дії з багатоцифровими числами

  •          Робота в парах

Картки (представники двох команд)

340 055 – 48 380 = 291 675

424 888 + 285 099 = 709 987

31*27= 837

1824/4= 456

(100 бонусів)

 

Фізкультхвилинка

 

VI. Робота над темою уроку.

Задачі на рух.

Єгипет – країна жаркого континенту (Якого?) Африка

Сонце. Пустеля. А хто мешкає в пустелі?  (Верблюди)

Верблюд пересувається зі швидкістю 15/20км/год. Але може розвивати швидкість до 40км/год.

  1. Робота над задачею.

Розв’ятати задачу за допомогою інтелект-карти.

Із пункту А в пункт В вийшов верблюд зі швидкістю 25км/год. Яку відстань  він подолав за 3 години?

25*3=75(км)

Перебудуйте задачу так, що невідомим став час.

  1. Розв’язання задачі з використанням Stem технологій (Практична робота з іграшковими машинами)
  •          Діти складають задачу самостійно, виходячи з практичного застосування іграшкових машин, які будуть рухатись. Учні вимірюють відстань, яку пройшли машини, вимірюють час руху. Треба знайти відстань з якою рухаються машини.
  1.  

Мозковий штурм.

  •          Що таке швидкість?

Швидкість – це відстань, яку долає об’єкт за певну одиницю часу.

  •          В яких одиницях вимірюється?

Км/год, км/хв.

  •          Як знайти швидкість?

Треба відстань поділити на час.

  •          Як позначається швидкість?

V

  1. З’єднай частинки формули:

 t=            V*t

S=           S/t

V=             S/V

(200 бонусів)

Вчитель: А водні ресурси  - це їх найбільше надбання. Це могутня річка Ніл та Червоне море. А на півночі чим омивається Єгипет? Зверніться до карти (Середземне море)

  •          А чому море називається Червоним?

(Бо в ньому квітнуть корали)

  •          По Нілу єгиптяни пересуваються на човнах.

а) робота над задачею

По тихим водам Нілу рухався човен зі швидкістю 21км/год, подолав відстань 84км.Який час був у дорозі човен?

          

 84/21=4(год)

84/2=42 (км/год)

Порівняйте ці дві задачі.

 

  1. З двох пристаней, відстань між якими 494км, одночаснона зустріч один одному виїхали на катерах туристи. Швидкість першого катера – 55км/год, а другого – 45км/год. Яка відстань буде між ними через 4години?

VII. Закріплення вивченого.

  1. Єгипет славиться не тільки пірамідами . Існує чудова легенда про квітку – символ Єгипта. А що це за символ зараз дізнаємось.

В країні зображення цієї квітки означає 1000. Чому 1000? В середині цієї квітки знаходиться 1000насінин. Її дарували коханим дівчатам юнаки як символ любові.

Математичний диктант

Дії з іменованими числами.

  1. До наших часів дійшли спогади про велику Єгипецьку царицю Нефертіті. Це ім’я означає «Прекрасна». Її портрет є окрасою багатьох музеїв. Нефертіті ретельно слідкувала за своєю зовнішністю, любили дорогі речі, прикраси. Ці прикраси їй привозили зі всього світу. Вони були зі срібла і золота.

Заавдання.

Прикраси зі срібла мали вагу 19кг187г, а із золота у 7 разів менше. Скільки прикрас із золота вона мала?

19кг187г/7=2кг741г.

  1. Завдання з застосуванням QR кодів.
  2. Знайди пару

 

110т

20ц2кг

6500см

23м8см

2600г

65м

2600м

2км 600м

2002кг

2кг 600г

3208см

110 000кг

 

VIII Закріплення і систематизація знань .

І ось остання  зупинка нашого маршруту Єгипетський базар. Шумить базар,  вирує! Чого тут тільки не продають! І сувеніри, і текстиль і екзотичні фрукти, і парфуми. Вам треба розрахувати, які подарунки до нового року можуть придбати наші туристи?

Стем-технологія

Кожен має 50$. Курс долара 1$ - 25грн. Розрахуйте суму у гривнях

манго

текстиль

сувеніри

парфуми

солодощі

Шкіряні вироби

1кг-55грн

350грн

1сув-28грн

400грн

1кг-170грн

700грн

 

Підсумок уроку:

  1. З’єднаємо наш маршрут і порахуйте бонуси.
  •          З яких станцій складався наш маршрут?
  1. Пограємо у гру:

Ставимо руку вперед і по черзі загинаємо пальчики за завданнями:

  •          Кому сподобалась наша співпраця?
  •          Хто отримав щось корисне для себе?
  •          Кому було приємно працювати в команді?
  •          Хто хоче в майбутньому організувати всій бізнес?
  •          Хто мріє відпочити за  нашим маршрутом?

Подивіться у вас вийшов кулачок, який показує, що ми всі сильні , досягнемо мети! Ви справжні майбутні бізнесмени!

І за винагороду вам гарний настрій від нашої новорічної красуні.

 

  1. Мікрофон

Що нового ви дізналися на уроці?

Як знайти швидкість?

В яких одиницях вимірюється швидкість?

Як розрахувати час?

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 січня
Переглядів
99
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку