ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ЧИСЕЛ ЗА ЇХ СУМАМИ

Про матеріал
ознайомити учнів із задачами на знаходження трьох чисел за їх сумами. навчити дітей лічбі, самостійно розвязувати задачі, виховувати увагу уяву.
Перегляд файлу

КАРТА-ПЛАН УРОКУ 81

ТЕМА: ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ЧИСЕЛ ЗА ЇХ СУМАМИ

Мета: ознайомити учнів із задачами на знаходження трьох чисел за їх сумами.

 

Очікувані результати: - виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1]; - знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3]; - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2]; - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3]

 

Перевіряю себе1:

  • Я вмію розв’язувати задачі нового типу.

1 для перевірки учнями результатів роботи на уроці

Ключові/нові слова:

Сюжетні задачі

Матеріали та обладнання:

  • Підручник, частина 2,

с. 33-34

  • Робочий зошит, с. 50, завдання 147.

 

1

• • •2

 

Колективна робота

Завдання 1 підручника. Усне виконання. Знайти невідомий доданок.

Завдання 2 підручника. Розв’язування задач на знаходження невідомого доданка. Завершити розв’язання простих задач А, Б, В і записати в зошит.

Розв’язати складену задачу Г, яка складається з трьох простих.

Аналіз задачі за запитаннями

  • Як знайти ціну цукерок, якщо відома вартість всієї покупки і вартість соку з пончиком? (вираз: 45 – 25)
  • Як знайти ціну соку, якщо відома вартість всієї покупки і вартість пончика з цукерками? (вираз: 45 – 35)
  • Як знайти ціну пончика? (вираз: 25 – 10)

Записати цю задачу в зошит діями.

Розглянути інші способи розв’язання цієї задачі.

Другий спосіб

  1. 45 – 35 = 10 (грн) — ціна соку;
  2. 25 – 10 = 15 (грн) — ціна пончика;
  3. 35 – 15 = 20 (грн) — ціна цукерок.

Третій спосіб

  1. 45 – 25 = 20 (грн) — ціна цукерок;
  2. 35 – 20 = 15 (грн) — ціна пончика;
  3. 25 – 15 = 10 (грн) — ціна соку.

Перевірка: 10 + 15 + 20 = 45 (грн).

 

2

• •

 

Робота в парах

Завдання 3 підручника. Розв’язати задачу двома способами. Обговорити удвох ці способи.

3

 

 

Індивідуальна робота

Завдання 4 підручника. Пояснити, як розв’язувати задачі іншими способами. Виконати перевірку.

 Робочий зошит з друкованою основою, вправа 147 на 50 стор.

 

4

• • •

Повторюємо раніше вивчене

Завдання 5 підручника.

.

5

• • •

 

Підсумовуємо

  • Чи все вам було зрозуміло?
  • Скількома способами розв’язували задачі сьогодні?
  • Як ви оцінюєте свою роботу сьогодні? 

6

Домашнє завдання

Остання вправа в підручнику на с. 34.

 

2• самостійна робота          • • робота в парах  • • • колективна робота­­

 

КАРТА-ПЛАН УРОКУ 82

ТЕМА: ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ДІЙ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ

Мета: закріплювати в учнів розуміння взаємозв’язку дій додавання та уміння розв’язувати задачі на знаходження чисел за їх сумами.

 

Очікувані результати: - виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1]; - знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3]; - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2]; - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3]; - розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом [4 МАО 2-4.8-4];

 

Перевіряю себе1:

  • Я розумію, як пов’язані між собою додавання і віднімання.

1 для перевірки учнями результатів роботи на уроці

Ключові/нові слова:

Взаємозв’язок дій додавання і віднімання

Матеріали та обладнання:

  • Підручник, частина 2,

с. 35-36

  • Робочий зошит, с. 50, завдання 148. 149.

 

1

• • •2

 

Колективна робота

Завдання 1 підручника. Замінити числа на суму розрядних доданків.

Завдання 2 підручника. Пригадати правило знаходження невідомого доданка.

Завдання 3 підручника. Розглянути малюнки і пояснити, як пов’язані між собою дії додавання і віднімання. Запам’ятати висновок, що віднімання — це дія, протилежна до додавання.

Завдання 4. Звернути увагу на перевірку дій додавання і віднімання, повторити різні способи обчислення.

2

• •

 

Робота в парах

Завдання 5 підручника.

 Обчислити. Перевірити віднімання додаванням.

Завдання 6. Розв’язати задачі за опорними записами. Запропонувати інший спосіб розв’язання.

Другий спосіб

  1. 630 – 420 = 210 (кг) — борошна за І день;
  2. 360 – 210 = 150 (кг) — борошна за ІІ день;
  3. 420 – 150 = 270 (кг) — борошна за ІІІ день.

Перевірка?: 210 + 150 + 270 = 630 (кг).

3

 

 

 

Індивідуальна робота

Завдання 7 підручника. Розв’язати задачу зручним для себе способом і виконати перевірку.

Вправи 148 і 149 в робочому зошиті з друкованою основою на с. 50

 

4

• • •

Повторюємо раніше вивчене

Завдання 8 підручника.

Розв’язати рівняння і виконати перевірку.

Завдання 9 підручника. Виконати усно задачу на вік людини.

6

• • •

 

Підсумовуємо

  • Як перевірити дію додавання? Віднімання?
  • Як ви оцінюєте роботу партнера/партнерки під час роботи в парі? 

7

Домашнє завдання

Остання вправа в підручнику на с. 36.

 

 

2• самостійна робота          • • робота в парах  • • • колективна робота­­


КАРТА-ПЛАН УРОКУ 83

ТЕМА: ДОДАВАННЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ СПОСОБОМ ОКРУГЛЕННЯ

Мета: формувати в учнів вміння застосовувати спосіб округлення трицифрового числа під час додавання

Очікувані результати: - виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1]; - знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3]; - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2]; - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3];

Перевіряю себе1:

  • Я вмію застосовувати спосіб округлення при додаванні трицифрових чисел. 1 для перевірки учнями результатів роботи на уроці

Ключові/нові слова:

Спосіб округлення

Матеріали та обладнання:

  • Підручник, частина 2,

с. 37-38

  • Робочий зошит, с. 51, завдання 150.

 

1

• • •2

 

Колективна робота

Завдання 1 підручника. Доповнити рівності другим доданком, щоб утворилися пропоновані круглі двоцифрові числа.

Завдання 2 підручника. Доповнити рівності другим доданком, щоб утворилися пропоновані круглі трицифрові числа 700 і 400.

Математичний диктант

  • Знайдіть суму чисел 620 і 300, 470  і 200.
  • До якого числа треба додати 199, щоб одержати 300?
  • Перший доданок 280, другий — на 20 більше, ніж перший. Знайдіть суму цих чисел.
  • Яке число треба додати до 180, щоб одержати 200?

Завдання 3 підручника. А. Розглянути спосіб округлення трицифрового числа і завершити обчислення. Б. Обчислити значення виразів за підказками і з коментуванням.

Прочитати колективно пам’ятку. На конкретному прикладі (попередні вирази) підтвердити написане в пам’ятці.

2

• •

 

Робота в парах

Завдання 4. Застосовуючи спосіб округлення числа, знайти значення виразів на додавання.

 

3

 

 

 

Індивідуальна робота

Завдання 5 підручника.

 Обчислити значення виразів із застосуванням вивченого способу.

Завдання 6. За малюнками скласти вирази на додавання в межах 1000 і знайти їх значення вивченим способом.

Вправа 150 в робочому зошиті з друкованою основою на с. 51

 

4

• • •

Повторюємо раніше вивчене

Завдання 7 підручника. Розв’язати задачу .

Завдання 8 підручника.

Дібрати числові дані в умову задачі та розв’язати її.

Завдання 9 підручника.

Сума парних чисел у проміжку між 1 і 20 включно становить 110, а непарних чисел — 100.

 

5

• • •

 

Підсумовуємо

  • Коли найбільш зручно застосовувати спосіб округлення числа при додавання? Наведіть приклад таких доданків.
  • Погоджуєтеся чи ні з таким твердженням: округлити трицифрове число можна тільки до розряду десятків. Наведіть приклади, записані в зошиті.
  • Як ви оцінюєте свою роботу в парі? 

6

Домашнє завдання

Остання вправа в підручнику на с. 38.

 

 

2• самостійна робота          • • робота в парах  • • • колективна робота­­


 

    

© Світлана Логачевська,                       Оксана Ларіна

 

docx
Додав(-ла)
Татусько Леся
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
31 березня 2023
Переглядів
577
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку