КАРТА-ПЛАН УРОКУ 81
ТЕМА: ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ЧИСЕЛ ЗА ЇХ СУМАМИ
Мета: ознайомити учнів із задачами на знаходження трьох чисел за їх сумами.
Очікувані результати: - виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1]; - знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3]; - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2]; - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3]
|
|||
Перевіряю себе1:
1 для перевірки учнями результатів роботи на уроці |
Ключові/нові слова: Сюжетні задачі |
Матеріали та обладнання:
с. 33-34
|
|
1 • • •2
|
Колективна робота Завдання 1 підручника. Усне виконання. Знайти невідомий доданок. Завдання 2 підручника. Розв’язування задач на знаходження невідомого доданка. Завершити розв’язання простих задач А, Б, В і записати в зошит. Розв’язати складену задачу Г, яка складається з трьох простих. Аналіз задачі за запитаннями
Записати цю задачу в зошит діями. Розглянути інші способи розв’язання цієї задачі. Другий спосіб
Третій спосіб
Перевірка: 10 + 15 + 20 = 45 (грн).
|
||
2 • •
|
Робота в парах Завдання 3 підручника. Розв’язати задачу двома способами. Обговорити удвох ці способи. |
||
3 •
|
Індивідуальна робота Завдання 4 підручника. Пояснити, як розв’язувати задачі іншими способами. Виконати перевірку. Робочий зошит з друкованою основою, вправа 147 на 50 стор.
|
||
4 • • • |
Повторюємо раніше вивчене Завдання 5 підручника. . |
||
5 • • •
|
Підсумовуємо
|
||
6 • |
Домашнє завдання Остання вправа в підручнику на с. 34.
|
||
2• самостійна робота • • робота в парах • • • колективна робота
КАРТА-ПЛАН УРОКУ 82
ТЕМА: ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ДІЙ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ
Мета: закріплювати в учнів розуміння взаємозв’язку дій додавання та уміння розв’язувати задачі на знаходження чисел за їх сумами.
Очікувані результати: - виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1]; - знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3]; - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2]; - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3]; - розв’язує рівняння з однією змінною, у яких один компонент чи права частина є числовим виразом [4 МАО 2-4.8-4];
|
|||
Перевіряю себе1:
1 для перевірки учнями результатів роботи на уроці |
Ключові/нові слова: Взаємозв’язок дій додавання і віднімання |
Матеріали та обладнання:
с. 35-36
|
|
1 • • •2
|
Колективна робота Завдання 1 підручника. Замінити числа на суму розрядних доданків. Завдання 2 підручника. Пригадати правило знаходження невідомого доданка. Завдання 3 підручника. Розглянути малюнки і пояснити, як пов’язані між собою дії додавання і віднімання. Запам’ятати висновок, що віднімання — це дія, протилежна до додавання. Завдання 4. Звернути увагу на перевірку дій додавання і віднімання, повторити різні способи обчислення. |
||
2 • •
|
Робота в парах Завдання 5 підручника. Обчислити. Перевірити віднімання додаванням. Завдання 6. Розв’язати задачі за опорними записами. Запропонувати інший спосіб розв’язання. Другий спосіб
Перевірка?: 210 + 150 + 270 = 630 (кг). |
||
3 •
|
Індивідуальна робота Завдання 7 підручника. Розв’язати задачу зручним для себе способом і виконати перевірку. Вправи 148 і 149 в робочому зошиті з друкованою основою на с. 50
|
||
4 • • • |
Повторюємо раніше вивчене Завдання 8 підручника. Розв’язати рівняння і виконати перевірку. Завдання 9 підручника. Виконати усно задачу на вік людини. |
||
6 • • •
|
Підсумовуємо
|
||
7 • |
Домашнє завдання Остання вправа в підручнику на с. 36.
|
||
2• самостійна робота • • робота в парах • • • колективна робота
КАРТА-ПЛАН УРОКУ 83
ТЕМА: ДОДАВАННЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ СПОСОБОМ ОКРУГЛЕННЯ
Мета: формувати в учнів вміння застосовувати спосіб округлення трицифрового числа під час додавання
Очікувані результати: - виконує усно та письмово обчислення в межах мільйона в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1]; - знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3]; - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2]; - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3]; |
|||
Перевіряю себе1:
|
Ключові/нові слова: Спосіб округлення |
Матеріали та обладнання:
с. 37-38
|
|
1 • • •2
|
Колективна робота Завдання 1 підручника. Доповнити рівності другим доданком, щоб утворилися пропоновані круглі двоцифрові числа. Завдання 2 підручника. Доповнити рівності другим доданком, щоб утворилися пропоновані круглі трицифрові числа 700 і 400. Математичний диктант
Завдання 3 підручника. А. Розглянути спосіб округлення трицифрового числа і завершити обчислення. Б. Обчислити значення виразів за підказками і з коментуванням. Прочитати колективно пам’ятку. На конкретному прикладі (попередні вирази) підтвердити написане в пам’ятці. |
||
2 • •
|
Робота в парах Завдання 4. Застосовуючи спосіб округлення числа, знайти значення виразів на додавання.
|
||
3 •
|
Індивідуальна робота Завдання 5 підручника. Обчислити значення виразів із застосуванням вивченого способу. Завдання 6. За малюнками скласти вирази на додавання в межах 1000 і знайти їх значення вивченим способом. Вправа 150 в робочому зошиті з друкованою основою на с. 51
|
||
4 • • • |
Повторюємо раніше вивчене Завдання 7 підручника. Розв’язати задачу . Завдання 8 підручника. Дібрати числові дані в умову задачі та розв’язати її. Завдання 9 підручника. Сума парних чисел у проміжку між 1 і 20 включно становить 110, а непарних чисел — 100.
|
||
5 • • •
|
Підсумовуємо
|
||
6 • |
Домашнє завдання Остання вправа в підручнику на с. 38.
|
||
2• самостійна робота • • робота в парах • • • колективна робота
|
© Світлана Логачевська, Оксана Ларіна |