Задачі на знаходження невідомого зменшуваного. Обчислення значень виразів на дві дії, Побудова відрізка "Урок"

Про матеріал
Задачі на знаходження невідомого зменшуваного. Обчислення значень виразів на дві дії, Побудова відрізка.
Перегляд файлу

Тема: Задачі на знаходження невідомого зменшуваного. Обчислення значень виразів на дві дії, Побудова відрізка

Мета: Продовжувати   формувати в учнів навички вирішення задач на знаходження невідомого зменшуваного. Удосконалювати вміння учнів креслити відрізки. Розвивати мислення, уяву, увагу, вміння узагальнювати. Виховувати спостережливість, акуратність, уміння співпрацювати з товаришем під час роботи в групі.

Хід уроку

1.Організація класу

 1.1.Привітання

Добрий ранок, добрий ранок! Добрий сонячний світанок,

В добрий день переросте,  добрих гостей приведе.

Напередодні свята Дня захисника України та Дня козацтва. У нас з вами була довга пошукова діяльність, протягом місяцю ми працювали над великим проектом «Козаки». Ми створили журнал у який помістили всю інформацію про славних козаків. І звичайно цим журналом, а точніше завданнями з нього ми скористуємося на уроці математики.

2. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.

 2.1.Усні обчислення з «Лего»

-Справжні козаки перед боєм обов’язково розминалися. Так і ми повинні розігріти наш мозок для подальшої роботи

 2.2.Усні обчислення з «Булавою»

-Діти, що я тримаю у руках?

-Розкажіть про булаву

Булава – це символ влади, мужності та козацької слави. Старовинна зброя і символ влади запорозьких кошових отаманів і гетьманів України.

 

Тепер ми як справжні кошові та гетьмани будемо отримувати булаву, тільки не рік триматимемо її, а поки будемо говорити відповідь до прикладу. Ваше завдання в групі за одну хвилину вирішити приклади і по черзі передавати булаву і говорити відповідь.

 

 

2+3=5  5-3=2  2+4=6 6-4=2

3+3=6 6-3=3  3+4=7 7-4=3

3+4=7 7-3=4  4+4=8 8-4=4

3+5=8 8-3=5  5+4=9 9-4=5

3+6=9 9-3=6  6+4=10 10-4=6

3+7=10 10-3=7 7+4=11 11-4=7

3+8=11 11-3=8 8+4=12 12-4=8

3+9=12 12-3=9 9+4=13 13-4=9

Чудово, козацька розминка пройшла супер!

 

 

2.3.Повторення правил на знаходження невідомого зменшуваного

Щоб нам було легше мандрувати сторінками Козацького роду, потрібно пригадати правила різниці.

Як знайти зменшуване? Щоб знайти невідоме зменшуване треба до різниці додати від’ємник.

Як знайти від’ємник? Щоб знайти невідомий від’ємник треба від зменшуваного відняти різницю.

Супер, крокуємо далі.

Записуємо число класна робота.

Каліграфічну хвилинку число 8 (через клітинку)

3.Вивчення нового матеріалу

 3.1.Пояснення нового матеріалу вчителем

Деякі учні для проєкту робили задачі про козаків. Для того щоб продовжувати вчитися розв’язувати задачі ми використаємо деякі задачі сьогодні на уроці.

 

До вечері у козаків було декілька качок. Їх дружини приготували 8 качок. Залишилося 3. Скільки качок було у козаків?

 

Це задача на знаходження невідомого зменшуваного. Її можна розв'язати кількома способами.

 

Міркуємо так:

 

1. Слово «було» — це більше за змістом число. Більше число знаходять дією додавання.

Щоб знайти, скільки качок було спочатку, треба до числа приготованих качок, що  залишились, повернути (додати) приготовані. До числа 3 додати 8, буде 11.

 

2. Кількість качок що була спочатку — це ціле число, бо коли дружини приготували, їх кількість зменшилась. Ціле число — більше, ніж частини, і знаходиться дією додавання.

 

3. Розв'яжемо задачу за правилом знаходження невідомого зменшуваного.

Кількість качок, що була спочатку — це зменшуване.

Щоб знайти невідоме зменшуване, треба до різниці 3  додати від'ємник 8, буде 11.

 

Запишемо розв'язання задачі:

 

Розв'язання:

3+8=11 (кач.) 

Відповідь: було 11 качок.

 

4.Закріплення вивченого матеріалу.

 4.1.Колективне опрацювання задачі

Які відомі козаки були на Україні?

У нас є така цікава задача про відомих козаків.

 

Петро Дорошенко побачив, що  на обіді було багато козаків. Після обіду пішло 10 козаків, а залишилося 5. Скільки козаків було на обіді?

 

Було -?

Пішло – 10 козаків

Залишилося – 5 козаків

10+5=15 (к.)

Відповідь: 15 козаків було на обіді.

4.3.Письмові обчислення

Справжні козаки  та козачки повинні вміти обчислювати вирази.

13-4+3=  8+4-3=

11-4 +3=  8+3-2=

9+3-4=  7+4-2=

 

 

 4.2.Фізкультхвилинка

Козаки не тільки ходили в бій, а й любили відпочивати співати та танцювати. Давайте трішки відпочинемо і проведемо фізкультпаузу.

(пісня про козаків)

 

4.3.Робота в групах

Зараз я кожній групі роздам задачі , ваше завдання за дві хвилинки її розв’язати. І зачитати біля дошки. Коли ви почуєте дзвоник, то завершуєте свою роботу.

 

 

 4.4.Накреслення відрізка

Розкажіть з чим козаки йшли у бій.

(Роздаю кожному шаблю на малюнку) З такою шаблею козаки йшли в бій. Давайте виміряємо її довжину. (11 см)

Тепер з нового рядочку накресліть його. Пам’ятаємо, що відрізок має точки на початку та в кінці.

 

 4.4.Вирішення усно задачі

 Розкажіть про страви, які любили вживати козаки.

 

Задача в нас буде смачною. Про вареники.

 

Повариха наварила повну каструлю вареників з вишнею. Козаки з’їли 60 штук. У каструлі залишилося  30 штук. Скільки вареників наварила повариха?

60+30=90 (вар)

Відповідь: 90 вареників наварила повариха

 

5.Підсумок уроку

 5.1.Бесіда

-Яке правило ми сьогодні використовували в задачах?

-Як знайти невідоме зменшуване?

Так, як сьогодні у нас був заключний день проєкту про козаків і задача остання була про смачні вареники які любили їсти козаки. Ми з вами будемо пригощатися варениками.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 листопада 2022
Переглядів
850
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку