Задачі. Відносний вихід продукту реакції

Про матеріал
Задачі є засобом розвитку інтелекту, критичного та творчого мислення, розв'язання проблем тощо.На уроках хімії, ви ознайомилися з різними типами задач, які не тільки дають змогу проводити обчислення, а й відіграють значну роль у виробничих процесах, сприяють більш рентабельному використанню сировини та продукції. Однак за допомогою розрахунків не завжди отримують такий самий результат, що й на виробництві, оскільки під час добування того чи іншого продукту можливі втрати. Тому практичний вихід продукту завжди менший від теоретично можливого, тобто того, що ми отримуємо, розв'язуючи задачі за хімічними рівняннями.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Задачі на обчислення відносного виходу продукту реакції за хімічними рівняннями Хімія 11 клас. Вчитель Сібова Ю. П.

Номер слайду 2

Мета уроку:удосконалити вміння учнів складати рівняння реакції;засвоїти алгоритм розв'язування задач та обчислювати за хімічними рівняннями відносний вихід продукту реакції, обґрунтовуючи обраний спосіб розв'язання;розвивати вміння аналізувати й синтезувати, порівнювати й обчислювати

Номер слайду 3

Для чого ми це вивчаємо???Задачі є засобом розвитку інтелекту, критичного та творчого мислення, розв'язання проблем тощо. На уроках хімії, ви ознайомилися з різними типами задач, які не тільки дають змогу проводити обчислення, а й відіграють значну роль у виробничих процесах, сприяють більш рентабельному використанню сировини та продукції. Однак за допомогою розрахунків не завжди отримують такий самий результат, що й на виробництві, оскільки під час добування того чи іншого продукту можливі втрати. Тому практичний вихід продукту завжди менший від теоретично можливого, тобто того, що ми отримуємо, розв'язуючи задачі за хімічними рівняннями.

Номер слайду 4

η (читається ета) називають масовою часткою виходу продукту Вихід продукту — це відношення реальної маси (об’єму чи кількості речовини) продукту (практичний вихід) до теоретично можливої, обчисленої за рівнянням реакції (теоретичний вихід); виражається у відсотках ( %) або частках одиниці.η = mпрактичнаmтеоретична·100%Практичний вихід – це маса, або об’єм продукту, який отримують в процесі виробництва або лабораторних дослідженнях. Теоретичний вихід – це маса, або об’єм продукту, який можна було б отримати згідно з розрахунками за рівнянням хімічних реакцій. Під час одержання продукту в газоподібному чи рідкому станах обчислюють об’ємну частку виходу продукту, яку позначають літерою φ (читається фі).φ = Vтеорет· 100%Vпракт

Номер слайду 5

Алгоритм1. Уважно читаємо умову задачі і записуємо Дано та що потрібно знайти.2. Записуємо рівняння реакції та не забуваємо про коефіцієнти.3. Вносимо у рівняння, ті значення величин, що у нас дано в умові задачі. Над речовиною значення величини котрої потрібно знайти ставимо - х. (над формулами),4. Обов'язково буде речовина, для якої  дано масу (або об'єм) та все ж треба буде знайти ще раз масу (або об'єм). Це тому, що нам потрібно знайти теоретичну величину, а в умові задачі завжди дана практична величина (маса, об'єм, чи навіть кількість речовини).5. Наше подальше завдання знайти величину х, тому на даному етапі ми практичну величину (поки-що) не враховуємо.6. Щоб скласти пропорцію виконуємо ті ж дії, що і в інших типах задач - шукаємо величини, що можна поставити під формулами у рівнянні6.1. Якщо в задачі дано маси речовин - знаходимо їх молярні маси і переводимо в звичайні маси, враховуючи коефіцієнти. Наприклад,   n(H2 O) = m(H2 O)/ М(H2 O),            звідси m(H2 O) = n(H2 O) * М(H2 O)2. Теж саме виконуємо, якщо дано об'єм  - переводимо молярний об'єм в звичайний об'єм Наприклад,    n(H2 O) = V(H2 O)/ Vm(H2 O) звідси V(H2 O) = n(H2 O) * Vm(H2 O) n - це коефіцієнт, що стоїть перед формулою у рівнянні реакції. (кількість речовини)7. Складаємо пропорцію і обраховуємо значення х.8. Увага, задача ще не розв'язана - ми знайшли лише теоретичну величину. Тепер потрібно знайти вихід продукту за формулою

Номер слайду 6

1. Обчисліть об’єм амоніаку(н.у.), який можна одержати з азоту об’ємом 0,68 л і достатньої кількості водню, якщо вихід амоніаку становить 43 %. Приклад задач

Номер слайду 7

Задача 2 Обчисліть масу алюміній оксиду, яка була отримана з 23,4 г алюміній гідроксиду, якщо вихід продукту реакції складає 92% від теоретично можливого. Дано: m (Al(OH)3)= 23,4 гη вих (Al2 O3) = 92%Знайти:m пр (Al2 O3) - ? Відповідь: 14 грамm пр.(Al2 O3) = 15,3 г · 0,92 = 14 гmтеор. (Al2 O3) = n M = 0,15 моль 102 г/моль = 15,3 г n теор(Al2 O3) = ½ n(Al(OH)3= ½ = Розв´язок :2 Al(OH)3 = Al2 O3 +3 H2 O 23,4 г?2 моль 1 моль За рівнянням реакції: m (Al(OH)3) M (Al(OH)3)23,4 г78 г /моль = 0,15 моль

Номер слайду 8

Задача 3 При дії карбон(II) оксиду на ферум (III) оксид отримали залізо масою 11,2 г. Знайти масу ферум (III) оксиду, враховуючи , що вихід продукту реакції складає 80% від теоретично можливого. Дано:m пр (Fe) = 11,2 гη вих (Fe) = 80%Знайти:т (Fe2 O3) - ? Розв´язок : Fe2 O3 + 3 CO = 2 Fe + 3 CO2mтеор = = =14 г mпр(Fe)η вих(Fe) 11,2 г0, 8 M (Fe) m (Fe) 14 г 56 г/мольm(Fe2 O3) = n· M = 0,125 моль · 160 г/моль = 20 гn(Fe2 O3) = ½ n (Fe) = ½ = ½ = 0,125 моль Відповідь: 20 грам

Номер слайду 9

m (Zn. O)M (Zn. O)32, 4 г81 г/мольηвих = = = 0, 92 (92%) mпр( Zn)mтеор (Zn)24 г26 г. Дано: Розв´язок : m (Zn. O) = 32,4 г 32,4 г ?m пр (Zn) = 24 г 3 Zn. O +2 Al =3 Zn + Al2 O3 3 моль 3 моль. Знайти: За рівнянням реакціїη вих. (Zn) - ? n (Zn) = n (Zn. O) = = = 0,4 моль m теор.(Zn) = n. M = 0,4 моль 65г/моль = 26 г Задача 4 При взаємодії алюмінію з цинк оксидом масою 32,4г отримали 24 г цинку. Знайти масову частку виходу продукту реакції.

Номер слайду 10

1. Опрацювати підручник П 112. Вивчити формули та алгоритм розв'язування задач на відносний вихід продукту реакції3. Виконати письмово задачі у робочому зошиті ст. 64 № 81-85 4. Повторити П 10, 12 Домашнє завдання

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Переверзева Інна Євгенівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бицина Оксана Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Франчук Мар'яна Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
10 листопада 2021
Переглядів
4452
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку