19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

"Загадкове й таємниче ім’я". Виховний захід для учнів 5-11 класів

Про матеріал

Мета заходу: ознайомити учнів із історією виникнення, походження та значенням імен в житті людини; організувати пошукову роботу стосовно свого імені; показати пісенність імен в усній народній творчості; розвивати кругозір школярів; збагачувати лексичний запас учнів; прищеплювати любов до народознавства; виховувати кращі людські якості. У матеріалі зібрана цікава інформація про ім’я, його народження, історія. Також такі пізнавально-розвивальні ігрові завдання: "Угадай однокласника за характеристикою його імені", "Вікторина імен", "Скільки синів" (задача), "Загадки з іменем", ігри "Крок та ім’я", "Хто більше?", "Географія імен", "Музична пауза" та інша цікава і корисна інформація....

Перегляд файлу

 

Тема. Загадкове й таємниче ім’я.

Мета: ознайомити учнів з історією виникнення, походження та значенням імен в житті людини; організувати пошукову роботу стосовно свого імені; показати пісенність імен в усній народній творчості; розвивати кругозір школярів; збагачувати лексичний запас учнів; прищеплювати любов до народознавства; виховувати кращі людські якості.

Обладнання: маркери, бейсики, медалі з іменами, дошка, плакат-будиночок з дитячими фотографіями; вислови видатних людей.

  • Можна жартувати з людиною, але не можна жартувати з її ім’ям. (М. Цветаєва)
  • Для людини звук її імені є найсолодшим, найважливішим звуком людської мови. (Дейл Карнегі)
  • Є одне ім’я, яким нарекли нас батьки, але є й інше, яким нагороджує або таврує доля. (К. Мадей)
  • Без імені ніхто з людей не буває. Хто б не родився на світ – родовита людина чи проста, кожного з них, породивши, іменням батьки наділяють. (Гомер)

 

Епіграф до заходу:

Яке велике щастя – жити, бути гідним імені людини.

       М. Рильський

Учитель: наший сьогоднішній виховний захід я хочу розпочати такими загадками:

 

«А відгадайте-но: що я таке?

Всі хочуть, як народиться дитина,

Щоб я було красиве і дзвінке,

Бо носить все життя мене людина. (ім’я)

 

«Нас не було – воно було.

Нас не буде – воно буде.

Ніхто ні в кого його не бачить,

А в кожного воно є. (ім’я)

 

«Воно належить мені, але інші його вживають частіше за мене». (ім’я)

Отже, мова піде про наші імена. Галузі мовознавства, що досліджують власні імена називаються ономастика, ономатологія, антропоніміка.

У народній традиції ім’я – персональний знак людини, що визначає його місце у всесвіті і соціумі, міфологічний двійник і невід’ємна частина людини, об’єкт і інструмент магії. Наречення ім’ям – найважливіший акт, що надає новонародженому статус людини. Як говорять на Україні: «Прибери пня, дай йому ім’я і з нього буде чоловік». 

З давніх часів люди помітили, що значення імені впливає на долю людини, грає певну роль в становленні його характеру. Знаючи імя, можна судити про походження, національність, віросповідання людини. Одне звучання імені дає велику кількість інформації. Імя може звучати мелодійно, ласкаво, піднесено, приємно, а може – сухо, страхітливо, неприємно.

Імя по батькові та прізвище  в сукупності складають духовну охорону людини, його ауру і створюють нове поєднання рис вдачі. Імя тісно пов’язане з внутрішнім світом людини, впливає на його долю, захоплення, інтуїцію, інтелект, моральність, стан здоровя, сексуальність, психіку та інші характерні риси людей, названих найбільш популярними в Україні чоловічими і жіночими іменами.

Називали дітей по-різному. Малушею іменували наймолодшу дівчинку в сім’ї. Якщо довго очікували сина, його називали Ждан. Коли ж був небажаний, отримував ім’я – Неждан або Нечай. Імена з негативним змістом, типу Горе, були в народній свідомості не просто іменами, вони оберігали дітей від поганих сил.

Після прийняття християнства навіки змінилася панорама імен. Багато з них ми шануємо й досі (Всеволод, Володимир, Святослав, Ростислав, Любомир, Людмила…).

Багато хто вважає іменинами свій день народження. Але це не зовсім так. Згідно з ученням православної церкви, іменини – це день пам’яті святого, ім’ям якого Ви названі. Ідеально, якщо день Вашого народження співпадає з днем пам’яті святого, ім’я якого ви носите. Якщо ж ці дати не співпадають, необхідно шукати найближчу дату памяті святого після дня Вашого народження. Це і буде Ваш день ангела.

А зараз давайте ми з вами познайомимось поближче. (на дошці записаний план інтерв’ю, учні по черзі виступають у ролі респондентів)

 

     Гра «Мікрофон»

  • Як тебе звати?
  • Чи подобається тобі власне ім’я?
  • Як тебе називають у сім’ї, родині?
  • Хто із відомих людей є твоїм тезкою?
  • Як тобі подобається, щоб тебе називали?

У вас на партах лежать бейсики. Напишіть на них те  імя, яким би ви хотіли, щоб до вас зверталися зараз. (чи взагалі) і прикріпіть на грудях.

 

Цікава довідка (доповідають учні)

  • 1545 року на Тридентському соборі християнська церква закріпила за собою право і звичай давати імена новонародженим і вести метричні записи. Тоді ж було узаконено й правило давати людям прізвища.
  • В офіційній документації Московського царства аж до XVI століття включно використовувалися такі чудернацькі імена, як Заєць, Орел, Хом’як, Миша, Кінь, Собака і побідні.
  • У деяких районах Індії дітям добирають імена у вельми химерний спосіб: кожен із батьків пропонує свій варіант імені, якщо жодна із сторін не погоджується на пропозицію подружжя і наполягає на своєму, тоді кожен із батьків запалює свою свічку – чий вогник протримається довше, той і називатиме дитину вподобаним ім’ям.
  • Один бельгійський футбольний фанатик 1972 року назвав свого новонародженого сина двадцятьма іменами. Це були прізвища гравців місцевої футбольної команди.
  • Найпоширенішим жіночим ім’ям на нашій планеті є Ганна. 95 млн. жінок мають різні його національні варіанти: Анна, Ханна, Аніта, Ана, Аннета, Аннуш, Анук, та ін. найпоширеніше у світі чоловіче ім’я – Мухамед.
  • Найпоширенішими серед українців є імена Іван і Ганна. Цікавий факт: ці самі імена лідирують і за загальною кількістю розмовно-побутових варіантів – перше ім’я має понад 1000, а друге – більше 700-ти.
  • Найбільш екзотичними іменами, що їх в останні роки давали дітям в Україні, зареєстровані в Харкові 1998 року – Принцеса Діана та Принц Гамлет.
  • Ім’я Тетяна було популярним у Росії XIX ст. серед простого люду, а в аристократичних колах воно майже не використовувалося. І тільки завдяки тому, що О. Пушкін прославив це ім’я у своєму творі «Євгеній Онєгін», воно збереглося до наших днів.
  • Нині в багатьох народів поширилися «квіткові» імена – Лілія, Роза, Нарцис, Жоржина, Віола, Жасмін, Гортензія. А в давніші часи дітям давали й тваринні імена. Вважалося, що такі люди будуть сильними, спритними, витривалими, як ті тварини чиїми назвами їх пойменовано.
  • Деякі імена, на думку людей, є щасливими. Саме тому в деяких сім’ях дітям давали одне ім’я.
  • Наприклад, у сім’ї польського каноніка Яна Длугоша, що жив у часи Середньовіччя, окрім нього самого, було ще десятеро братів, і всі їх звали однаково – Ян. А в Росії в  XVIІ столітті були сім’ї, де всіх дітей – трьох, п’ятьох чи навіть сімох – звали однаково – Іванами.
  • Посеред багатьох народів кількість імен сприймалася як свідчення соціального статусу людини. У вавилонського небожителя Еа було 50 імен, у єгипетського божества Озириса – 500, а в його дружини Ізиди – аж 10 тисяч імен.
  • Новозеландець має найдовше ім’я у світі, яке має 2310 складників. На другому місці ім’я, що складається із 1478 літер. Воно являє собою ряд з’єднаних разом назв історичних місць, імена дипломатів, теологів, вчених та інших видатних людей. Для того, щоб прочитати це ім’я, людині треба затратити 10 хвилин.
  • Третє місце в світі посідає англійка з 139-ма іменами. А іспанський інфант, внук короля Карла ІІІ дон Альфонс де Бубон-і-Бурбон, має ім’я із 94 складників, які пишуться через дефіс.
  • Поміж усіма знаменитостями рекорд за найдовшим ім’ям належить іспанському художнику Пабло Пікассо. Повна версія його імені, яким він не підписав жодної зі своїх картин, виглядає так: Пабло Дієго Франсиско де Паула Хуан Непоменсено Марія де лос Ромедіос Сипріано де ла Сантисима Тринідад Руїс Пікассо.
  • Подвійне ймення було у Хмельницького. Звали його Зиновій, а ім’я Богдан він одержав від народу.
  • Одне подружжя з Житомира на честь 2000-ліття з дня Різдва Христового вирішили свого новонародженого сина назвати Ісусом Христом. Але працівники відділу реєстрації після кількох тривалих бесід переконали батьків відмовитися від цього наміру.
  • Знаменитий американський баскетболіст Майкл Джорданс так подобався одному лікареві з Чикаго, що той назвав іменем кумира новий штамп сальмонели, який сам відкрив.
  • Протягом багатьох років англієць Дейв Паркер мріяв про такий номерний знак свого авто, щоби букви у ньому збігалися з його власними ініціалами. І чоловік знайшов вихід: він змінив своє ім’я на номер машини і став називатися «С 539 ФУГ».
  • Аборигени острова Целебес вірять, що записавши ім’я людини, можна вкрасти її душу. Тому там існують табу на імена.
  • Коли ім’я не вживається понад 50 років, воно починає сприйматися як застаріле, коли ж ним не користувалися 100 років, воно поступово перетворюється на архаїзм. Наприклад, жіночі імені: Хима, Вівдя, Параска, Палажка, Ївга, Явдоха та ін.; чоловічі: Антип, Охрім, Прокіп, Тиміш, Панас та ін.
  • В індіанців племені квак тул, що живуть у британській Колумбії (Канада), є звичай: якщо хтось позичає гроші, то в заставу «залишає» своє ім’я. доти, доки борг не буде повернено, людина й залишатиметься безіменною.
  • Цікавий випадок стався в одній американській сім’ї. за наполяганням батька, одного з двох синів-близнюків було названо Лузер, себто Невдаха, а другого – Віннер, себто Переможець. Доля обох склалася з точністю до навпаки. Лузер зробив стрімку, блискучу кар’єру, тоді як Віннер 30 разів опинився у в’язниці за різні злочини.

 

     Угадай однокласника за характеристикою його імені

(Кожен учень нагороджується медаллю з його іменем)

Вадим. Це варіант давньоруського імені «Володимир»., що означає «водить мир». Здорова, товариська, життєрадісна людина. Чутливо реагує на зауваження мами. Ніжно любить її та батька. Добре відчуває людей. Турботливий, пам’ятає про свої обіцянки. Надзвичайно працьовитий і цілеспрямований. Любить швидку їзду і добрий стіл. Закохавшись, любить сильно й довго. Іменини: 22 квітня.

Іван. Давньоєврейською мовою означає «Милість Божа». Відкритий, чуйний, він завжди в курсі справ рідних. На сімейні свята збирає всю сім’ю. Його дім завжди відкритий, у ньому затишно. Довірливий і ненав’язливий, досить гнучкий, але разом із тим може бути й упертим. Любитель хатніх справ, але роботу виконує здебільшого «чоловічу». Щодо грошей не скнара. Іменини: 2, 28 січня; 6, 13 лютого; 9 березня; 2, 27 квітня; 1, 12, 21 травня; 7, 11, 26 червня; 7, 16, 31 липня; 3, 12 серпня; 11, 15 вересня; 6, 12, 28 жовтня; 1, 25 листопада; 5, 20, 23 грудня.

Анна. Означає «благодать». Росте артистичною дитиною, людить усе красиве. Із задоволенням доглядає за тваринами. Її доброта не знає меж. Ніколи не забуває про свою зовнішність – вміє гарно одягатися, любить мистецтво. Цілком могла б працювати лікарем, сестрою милосердя. Довірлива, безкорислива, доброзичлива. Іменини: 16, 23 лютого;  8 квітня; 25, 26 червня; 18 липня; 7 серпня; 22 вересня; 15 жовтня; 4, 11 листопада; 3, 22 грудня.

Віталій. По латині означає «життєвий». Сором’язливий, ласкавий, слухняний. Завжди старається бути поближче до матері. Якщо дружить із дівчиною, то так, щоб про це не здогадувалися вдома. Музикальний. Не любить теревенити. В нім досить оптимізму, м’якості, рухливості. Іменини: 5, 11 травня.

Микола. Від давньогрецького означає «переможець народів». Урівноважений, трудолюбивий. У роботі виявляє дивовижну кмітливість, труднощі долає без сторонньої допомоги. Працьовитий. Здатний оволодіти будь-якою професією, ніколи не відмовиться заробити зайву копійку. Простий і дружелюбний. Іменини: 6 січня; 16, 17 лютого; 13 березня; 22 травня; 9 серпня; 19 грудня.

Олександр. Означає «завойовник». Діяльна людина, легкий у спілкуванні, добрий, сердечний із друзями. Коло застосування його розуму велике. Серед людей із цим ім’ям чимало великих поетів, полководців, учених. Це ім’я викликає загальне позитивне враження своїм звучанням: це щось хороше, величне, мужнє, красиве. Іменини: 8, 28 березня; 29, 30 квітня; 3, 26 травня; 2, 22, 23 червня; 25 серпня4 12 вересня; 4 листопада; 6, 25 грудня.

Яна. Жіноча форма від імені Ян. Улюблениця тата. Не шкодує грошей на наряди, косметику. Приваблива, чарівна, м’яка, доброзичлива, через що привертає до себе людей. Обожнює чоловіче товариство. Добре знає психологію чоловіків. Характерні для неї риси: театральність, манерність, емоційність.

Роман. Ім’я походить від латинського слова «романус», що означає «римський», «римлянин». Швидкий розум дозволяє йому багато що завоювати на льоту. У дитячому віці, коли головне завдання дитини полягає у випробуванні терпіння батьків і вчителів, може щиро хотіти бути старанним учнем, але це не завжди у нього виходить. Іменини: 11, 16 лютого; 15 травня; 1, 6, 23 серпня; 14 жовтня; 1, 10 грудня.

Максим. Ім’я походить від латинського слова «максимус», що означає «величний». В дитинстві не спричиняє батькам і вчителям ніяких турбот. Він хорошо навчається, у нього добрі стосунки з друзями. У дорослому віці може не все складається, тому що йому не вистачає вольових якостей, впевненості в себе, упертості. Він позбавлений «пробивних» здібностей. Відкритий у спілкуванні, доброзичливий, завжди готовий прийти на допомогу іншим. Іменини: 29 січня; 2 лютого; 23 квітня; 11 травня; 26 серпня; 24 листопада.

Анастасія. Означає «повернення до життя». Найбільш поширене ім’я героїнь російських казок. Дівчинці з таким ім’ям на роду написано бути найкрасивішою, найрозумнішою, найніжнішою. Мрійлива. У неї добре розвинена уява. Може стати хорошою артисткою, вихователем у дитячому садку, лікарем. Вона добра господиня, любить прикрашати будинок квітами і вишуканими речами. Іменини: 4 січня; 23 березня; 28 квітня; 11 листопада.

Владислав.  Ім’я походить від слов’янських слів «влад» (володіти) і «слава» той, що володіє славою. З дитинства дуже прив’язаний до матері. Любить, щоб вона читала йому казки. Якщо він помічає, що у мами щось не гаразд, обов’язково постарається її заспокоїть. Бережливе ставлення до жінки залишається у нього на все життя.  В школі він тактовний у спілкуванні з дівчатк4ами, ніколи їх не ображає. У нього розвинене почуття прекрасного. Він може стати музикантом, художником, письменником. Трудолюбивий, відповідальний. Іменини: 7 жовтня.

Юля. Жіноча форма від імені Юлій, походить од латинського слова «юліус» - кучерявий, пухнастий». В дитинстві Юля – дуже вразлива дитина. Настрій у неї може мінятися миттєво. Із веселої і життєрадісної дівчинки вона може перетворитися на скривджену і в’ялу. Дуже чутлива – погано переносить чужі страждання. Не любить залишатися одна в темноті. Іменини: 31 травня, 29 липня.

Ігор. Ім’я скандинавське, в перекладі означає «воїнство», «сила». Енергія цієї людини знаходиться в рівновазі, що робить його досить рухливою і активною людиною. Іноді він взагалі не відрізняється усидливістю, але частіше він все ж здатний проявити  відому старанність і терплячість в справах і навчанні, поєднуючи це з активними іграми. Захоплюється спортом. Іменини: 18 червня, 2 жовтня.    

Лілія. Це ім’я дане за назвою квітки. Вона симпатична, спокійна. Здається, нема меж її вигадкам. Вона має наймодніший одяг в таких випадках вона перетворюється в маленьку капризну дівчинку. Прихильників у неї зазвичай багато, хлопців захоплює її чарівність, кокетливість, уміння яскраво одягатися. Добра, незлопам’ятна, в будь-якій компанії почуває себе вільно, уміє від душі посміятися і повеселитися.

Володимир. Означає «володіти миром». Припускає у своєму власнику широту душі і благородство. По звучанню ім’я начисто позбавлене агресії, швидше, схиляючи людину до прояву спокійної сили, упевненості в собі, до товариськості і доброти. Часто усе це робить його дуже шанованою людиною у своєму колі; він охоче підтримає розмову, допоможе порадою, нерідко до нього звертаються з проханнями вирішити який-небудь конфлікт або суперечку. Іменини: 28 липня, 17 жовтня.

 

Учитель: запишіть у стовпчик букви свого імені. Я зачитаю, що вони означають.

А – сила і воля.

Б – стабільність, пробивні здібності.

В – мінливість, відсутність регулярності.

Г – сумлінність, увага до деталей.

Д – примхливість, комунікабельність і привітність.

Е – хороше володіння мовою, допитливість.

Є – життєстійкість, прозорливість, балакучість.

Ж – невпевненість, багатий внутрішній світ.

З – висока інтуїція, фінансове незадоволення.

И – приземленість, практичність.

І – миролюбність, сприйнятливість, духовність.

К – стійкість, слабкість нервів і прозорливість.

Л – винахідливість, артистичність, логіка.

М – сором’язливість, дбайливість, працьовитість.

Н – творчі амбіції, гострий розум, увага до здоров’я.

О – експансивність і емоційність.

П – турбота про зовнішність, скромність, відокремленість.

Р – догматичність, самовпевненість.

С – розсудливість, примхливість, владолюбство.

Т – тонка творча натура.

У –співпереживання, боязливість і ранима.

Ф – уміння адаптуватися, ніжність, своєрідність ідей.

Х – мінливість почуттів, сексуальні проблеми і законослухняність.

Ц – претензії на лідерство, зарозумілість.

Ч – миролюбність, вірність, прагнення істини.

Ш – почуття гумору, ревнощі, безкомпромісність.

Щ – благородство, інтелігент.

Ь – здатність до систематизації.

Ю – жорстокість, великі амбіції і відсутність регулярності.

Я – творчі здібності, гідність, інтелігентність.

Учитель: як відомо, у світі є чимало людей з однаковими іменами. Зазвичай, їх називають …  (відповідь учнів: тезками). Чи є у вашому класі тезки? Назвіть їх.

Запитання для учнів: розказати щось цікаве про своє ім’я:

  • Як  вибирали тобі ім’я?
  • Хто тебе називав?
  • Зменшувально-пестливі назви імені.
  • Колір імені.
  • Заступник імені.
  • Камінь, планета, дерево, рослина твого імені.

 

    Повідомлення учнів

Учениця. Часом батьки називають своїх дітей на честь освоювачів космосу. 1966 року польська сім’я назвала свою доньку – Гагарінка. А одне російське подружжя своїй доньці дало ім’я Аркоолія, утворивши його від скорочень трьох американських астронавтів, які перші здійснили вихід на Місяць, – Ніла Армстронга (для імені взяли  частину «Ар»), Майкла Коллінза («Ко») та Едвіна Олдріна («Ол»). Бабуся Аркоолії вивчила онуччине ім’я за три місяці, а скорочено всі кликали її Олею. 

Учень. Після Великої Жовтневої соціалістичної революції з’явилися такі імена, як: Воля, Свобода, Слава, Октябрина. Імена, оповиті любов’ю до Леніна: Вілен, Владлен, Віліна, Леніна, Нінель та багато інших подібних.

Учениця. Процес розвитку економіки, сільського господарства теж давали відбиток на утворення імен: Тракторина, Іскра, Енергетика, Ера, Електрифікація, Олімпіада, Утопія та інші.

 

На дошці записані імена. Учні пробують дослідити, як народилися ці дивні імена.

 

  • Стален – Сталін, Ленін.
  • Изаида – иди за Ильичем, детка.
  • Даздрасен – Да здравствует Седьмое ноября.
  • Тролебузина – Троцький, Ленин, Бухарин, Зиновьев.
  • Велиор – Великая Октябрськая революция.
  • Дотнара – дочь трудового народа.
  • Вилюр – Владимир Ильич любит Родину.
  • Лента – ленинская трудовая армия.
  • Ясленик – я с Лениным и Крупской
  • Ватерпежекосма – Валентина Терешкова – первая женщина-космонавт.
  • Гертруда – героиня труда.
  • Юралга – Юрий  Алексеевич Гагарин
  • Челнальдин (а) – Челюскин на льдине.
  • Порес – помнп решение сьезда

 

Вікторина (у всіх відповідях повинні бути імена)

  • Головний герой твору оповідання В. Винниченка. (Федько)
  • Головна богиня Олімпу, третя й остання дружина і сестра Зевса. Охоронниця шлюбу. (Гера)
  • Славнозвісна поема Т. Шевченка. («Катерина»)
  • Мореплавець, дослідник, який відкрив Гавайські острови. (Джеймс Кук)
  • Назва історичної поеми Т. Шевченка. («Іван Підкова»)
  • Знаменитий лицар, герой середньовічного роману про Трістана та Ізольду. (Трістан)
  • Головний персонаж однойменної повісті М. Гоголя. (Тарас Бульба)
  • Справжнє ім’я Лесі Українки. (Лариса)
  • Найвідоміша трагедія Вільяма Шекспіра. («Гамлет»)
  • Головний герой історичної повісті І. Франка. (Захар Беркут)
  • Видатний римський полководець, державний діяч, який заклав основи єдиновладдя. (Гай Юлій Цезар)
  • Твір Григора Тютюнника, який вивчається у шкільній програмі з української літератури в 7 класі. («Климко»)
  • Справжнє ім’я Марко Вовчок. (Марія)
  • Датський письменник-казкар, автор «Дюймовочки», «Свинопаса», « Диких лебедів». (Ганс Крістіан Андерсен)
  • Жінка-кріпачка з оповідання Марка Вовчка. («Горпина»)
  • Ім’я відомого геніального мореплавця, адмірала, який відкрив Америку. (Христофор Колумб)
  • Повість І.С. Нечуя-Левицького. («Микола Джеря»)

 

   Скільки синів (мовно-математична задача)

Тарас Іванович Терещенко із дружиною приймали гостей – літнє подружжя, з яким недавно познайомилися.

Поки господиня закінчувала свої справи на кухні, Тарас Іванович вирішив показати новим друзям родинний альбом.

Ось він бере випускне фото десятикласників.  Унизу другий справа в овалі – чубатий чорнявий хлопець. На темному фоні білими літерами написано: «Є. Терещенко». Батько передає гостям ще одну шкільну випускну фотографію. Перший з лівого боку – Ф. Терещенко. Майже таке саме обличчя, тільки зачіска інша.

Потім на столі з’являється вирізка з газети. На фото зображений молодий солдат у формі прикордонника. Під знімком гості прочитали: «Н-ська застава. Відмінник бойової і політичної підготовки Г. Терещенко».

У цей час на порозі з’явилася хазяйка дому з салатом.

- А, ти показуєш фото дітей. Ану знайди те, де хлопчиків матроських костюмчиках. Та ще Юру в циліндрі.

З останньої фотографії дивилося незнайоме обличчя – грим і костюм юного артиста зробили хлопця невпізнанним.

- Можна подивитися, що написано на звороті? – поцікавилася гостя.

І раптом брови її полізли вгору, коли вона прочитала: «Дорогій мамочці напам’ять від Ж.»

- Даруйте, а скільки ж у вас синів?

- Двоє.

- А як же їх звати? Що один з них Юрій – зрозуміло. Але ж тут стільки різних ініціалів…

Що відповів їм Тарас Іванович?

(Відповідь:  Одного сина звати Федір, а другого – Юрій. Ініціал «Є» означає «Єгор», «Г» - «Георгій!». Юрій, Єгор, Георгій – одне імя. А «Ж» - Жора, неофіційна форма імені Георгій.)

 

Загадки   

  • Ліз Мартин через тин. Сам переліз, а голову на тину залишив. (гарбуз)
  • Було собі два брати і обидва Кіндрати. Через доріжку живуть, а один одного не бачать. (очі)
  • Лежить Гася простяглася, а як устане, то й неба дістане. (дорога)
  • Чорний Іван, дерев’яний каптан. Де носом проведе, там помітку кладе. (олівець)
  • Товстий Гнат, при землі не знать. Сам червоний, а чуб зелений. (буряк)
  • Червоний Макар по полю скакав, а в борщ плигнув. (перець)
  •  Сидить Марушка в семи кожушках. Хто її роздягає, той сльози проливає. (цибуля)
  •  

Учитель: На аркушах паперу записані прислів’я, в яких пропущене імя. Учні, користуючись довідкою, повинні підібрати імя, яке буде доречним за змістом. 

  • Бісів … (Юхим) і з води вийде сухим!
  • Ростом за … (Івана), а розумом з болвана.
  • Держись, … )(Хома) іде зима.
  • До … (Миколи) не сій гречки і не стрижи овечки.
  • Для нашого … (Федота) не страшна робота.
  • Коли не … (Кирило) не сунь своє рило.
  • Розказав … (Мирон) рябої кобили сон.
  • У всякої … (Федорки) свої одговори.
  • Засмійсь, … (Матвійку), дам копійку.
  • Казала … (Настя), як удасться.
  • Стій, … (Векло), ще не смеркло.
  • Сиди, … (Тетяно), бо ще рано!
  • Їж, … (Мартине), мати ще підкине.

 

Учитель називає дату святкування православного свята, а учні називають цей празник (відповідь – ім’я!)

13 січня – Меланки

14 січня –Василя

25 січня – Тетянин день

14 березня – Явдохи

30 березня – Теплого Олекси

6 травня – Юрія

22 травня – Миколи

7 липня – Івана Купала

12 липня – Петра й Павла

2 серпня – Іллі

21 листопада – Михайла

7 грудня – Катерини

13 грудня – Андрія

 

Гра «Крок та ім’я»

Хто пройде найдовший шлях, з кожним кроком називаючи імя (чоловіче/жіноче)

 

Музична пауза

Назвати (або проспівати) українські пісні, у яких фігурують імена.

 

Гра «Хто більше?»

  1. Хто більше назве жіночих імен на букву В.
  2.  Хто більше назве чоловічих імен на букву С.
  3.  Скільки учнів у нашій школі, які носять ім’я … (називається яконкретне імя)

 

Гра «Географія імен»

Пригадати назви міст/сіл України , у назвах яких є імена людей. (Миколаїв, Феодосія, Івано-Франківськ, Павлоград, Бориспіль, Артемівськ, Володимир-Волинський, Іванівка, Демидівка, Дмитрівка, Павлівка, Григорівка, Олександрія, Давидів Брід, Васильків, Андріївка, Мар’янівка, Костянтинівка, Катеринопіль, Миколаївка, Теклине, Софіївка, Степанці, Петропавлівка…)

 

Учитель: на дошці прикріплений  плакат, на якому намальований будиночок, в якому «живуть» учні нашого класу (їхні фото). Підійдіть до плаката, знайдіть своє фото і «підпишіть» його своїм ім’ям.

 

Учитель: повернімося ще раз до епіграфу нашого заходу (пояснення вислову дітьми).

На цьому наш виховний захід підійшов до свого логічного завершення. Сподіваємось, що це час  ми використали доцільно і ви багато нового почерпнули для себе.

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 24
Оцінки та відгуки
  1. шевченко петр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. чупыс татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. блажко ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. хоружый александр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. сергей кутас
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. номерчук галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. галинская тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. петренко тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. оноприенко надежда
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. устяновская татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. арсентьева валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. жбанова анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. терещенко сергей
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. фастович лидия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. крайнюк наталия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. мірошник андрій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Криворот Тамара Василівна
    Дуже цікавий захід! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. дядюра галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. колесникова людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. щур наталия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Васильевич Василий
    Усням сподобалося. Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. кононенко людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  23. Galinska Yanina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  24. Задорожня Ірина
    Прекрасний захід!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 21 відгук
doc
Додано
21 березня 2018
Переглядів
4446
Оцінка розробки
5.0 (24 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку