КОНТРОЛЬНА РОБОТА З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ 6 КЛАС «ЗАГАДКОВО ПРЕКРАСНА І СЛАВНА ДАВНИНА УКРАЇНИ. МИКОЛА ВОРОНИЙ, ТАРАС ШЕВЧЕНКО, Володимир Рутківський»
Варіант І
Питання 1 – 16 мають одну правильну відповідь ( 0,5б.)
1. Твір Миколи Вороного «Євшан-зілля» - це:
а) казка; б) оповідання; в) поема; г) вірш.
2. Що покладено в основу сюжету твору «Євшан-зілля» М. Вороного?
а) народний переказ; в) літописна легенда;
б) авторський вимисел; г) народна пісня.
3. Як потрапив на Руську землю половецький син (М. Вороний «Євшан-зілля»)?
а) Під час пошуків друзів; б) був полонений князем; в) плаваючи у човні, був схоплений вартовими.
4. У якому місті перебував ханський син, потрапивши у полон (М. Вороний «Євшан-зілля»)?
а) Новгороді; б) Києві; в) Москві.
5. Кого просить хан піти «у землю Руську» на пошуки сина (М. Вороний «Євшан-зілля»)?
а) Дипломата; б) старця; в) гудця.
6. Козак шукає те, що не знайшов, а саме (Т.Шевченко «Думка»):
а)щастя; б)кохання; в) долю.
7. Про що говорить думка козакові (Т.Шевченко «Думка»)?
а) Необхідність не зраджувати свою родину;
б) нагальність якомога швидше шукати особисте щастя;
в) неможливість покидати рідних, не спитавши у них про те.
8. Чому козакові буде тяжко жити на чужині (Т.Шевченко «Думка»)?
а) Ні з ким поплакати і поговорити; б) ніде жити;
в) необхідно буде шукати роботу.
9. Про що згадує автор на початку твору (Т.Шевченко «Іван Підкова»)?
а) Щасливе життя українського селянства; б) сміливість і мужність запорожців; в) нещасне власне дитинство.
10. Могили, де поховані оборонці рідної землі (Т.Шевченко «Іван Підкова»):
а) поросли травою і всіма забуті; б) уквітчані червоними маками;
в) зберігають славну минувшину.
11. Джура – це
а) зброєносець, помічник у козацької старшини; б) хоробрий воїн
в) воїн-найманець
12. Слово «козак» означає:
а) вільна людина, незалежний озброєний воїн; б) зброєносець, помічник у козацької старшини; в) мужній воїн
13. Імена головних героів роману – це
а) Андрійко та Іванко; б) Демко та Сергійко; в) Грицик і Санько
14. «Він уміє подумки віддавати накази й прохання» (Володимир Рутківський «Джури козака Швайки») . Це
а) Санько б) Грицик в) Димко
15. «Як стисне комусь руку, то у того аж пальці злипаються» (Володимир Рутківський «Джури козака Швайки») . Це
а) Санько б) Грицик в) Димко
16. «А одного разу дядьки засперечалися, хто з них зможе витягти з баюри навантаженого воза. Тягли, тягли - ні в кого не виходило». Хто витяг воза? (Володимир Рутківський «Джури козака Швайки»)
а) козак Швайка; б) Димко; в) тітка Мокрина
Допишіть визначення:
(за кожну правильну відповідь 0,5 б.)
1. Батьківщиною для Т. Шевченка, місцем де він народився є ...
2. Перші скупі знання малий Тарас отримав …
3. Чому життя для малого Тараса було нестерпним?
4. З якого часу Тарас залишився круглим сиротою?
5. Змалку в обдарованій від природи дитині був талант …
6. Чим малював майбутній митець?
7. Хто водночасно служив і татарам і шляхті?
8. Чому навчав Санька дід Кудьма?
КОНТРОЛЬНА РОБОТА З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ 6 КЛАС «ЗАГАДКОВО ПРЕКРАСНА І СЛАВНА ДАВНИНА УКРАЇНИ. МИКОЛА ВОРОНИЙ, ТАРАС ШЕВЧЕНКО, Володимир Рутківський»
Варіант ІІ
Питання 1 – 16 мають одну правильну відповідь ( 0,5б.)
1. До якого літературного роду належить твір М.Вороного «Євшан-зілля»?
а) до епосу; б) до лірики; в) до ліро-епосу; г) до драми.
2. Що є мотивом (темою) вірша Т.Г.Шевченка «Думка»?
а) захоплення красою синього моря; б) зображення почуттів козака, який потрапив на чужину; в) роздуми молодого хлопця про нещасливе кохання;
г) ухвалення козацької звитяги та мужності.
3. Що допомогло юнаку згадати про рідні половецькі степи (М.Вороний «Євшан-зілля»)?
а) Пісня половецька; б) умови хана; в) відчуття пахощів євшан-зілля.
4. Кого згадував юнак у творі М. Вороного «Євшан-зілля» після того, як він понюхав степову рослину?
а) Матір; б) батька; в) братів.
5. Висловлення з твору «…рідний степ — широкий, вільний» вважається наступним художнім засобом:
а) метафорою; б) алегорією; в) епітетом.
6. За жанровою спрямованістю «Євшан-зілля» М. Вороного:
а) історична повість; б) ліро-епічний твір; в) соціальне оповідання.
7. Коли дід побачив могили, його огорнули думки (Т. Шевченко «Іван Підкова»):
а) про призначення людини в суспільстві;
б) героїчну минувщину рідного краю;
в) швидкоплинність життя.
8. В яких скрутних умовах перебували козаки (Т. Шевченко «Іван Підкова»):
а) Відсутність води і харчів; б) складні погодні умови на морі;
в) обмаль необхідної зброї.
9. Над якою роботою розмірковує отаман (Т. Шевченко «Іван Підкова»):
а) Бій з ворогом; б) негайний ремонт човнів; в) приготування зброї до бою.
10. Портове місто, що згадується у творі, знаходиться (Т. Шевченко «Іван Підкова»):
а) у Німеччині; б) Польщі; в) Туреччині.
11. Коли Санько з Грициком вперше побачили козака Швайку, він з’явився (В. Рутківський «Джури козака Швайки»)
а) з-під води; б) з верби; в) з очерету
12.У реченні «Веселі струмки з тихим дзюрчанням подалися до Дніпра» використано
а) епітети, уособлення; б) епітети, порівняння; в) уособлення, порівняння
13. Роман В. Рутківського «Джури козака Швайки» - це розповідь про
а) народження козацтва; б) його розквіт; в) його занепад
14. Твір В. Рутківського «Джури козака Швайки» має ознаки усіх нижче названих жанрів, окрім
а) історичного роману; б) пригодницького роману;
в) науково-фантастичного роману г) фентезі
15. Історичний роман – це
а) твір, який побудований на історичному сюжеті
б) вид художньої прози, що походить від народних переказів, порівняно коротка розповідь про фантастичні події та персонажів
в) невеликий прозовий твір, сюжет якого ґрунтується на певному епізоді з життя одного (іноді кількох) персонажу (персонажів)
16. Вітряк та Барвінок у творі Володимира Рутківського «Джури козака Швайки» – це
а) кінь та вовк; б) вовк та собака; в) собака та кіт
Допишіть визначення:
(за кожну правильну відповідь 0,5 б.)
1.Що зробив юнак під впливом спогадів (М. Вороний «Євшан-зілля»)?
2.До кого автор звертається із заключним словом (М. Вороний «Євшан-зілля»)?
3. У якого пана малий Тарас служив казачком?
4. З якими талановитими митцями познайомився Шевченко?
5. За яку суму було викуплено Т. Шевченка з кріпацтва?
6. За що Шевченка було прозвано Кобзарем?
7. Хто водночасно служив і татарам і шляхті?
8. Чому навчав Санька дід Кудьма?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
. |
|
|
|