Урок
Клас: 11
Тема: Загальні хімічні властивості металів
Мета уроку: ознайомити учнів із загальними хімічними властивостями металів
Задачі: освітні: систематизувати відомості про хімічні властивості металів, усвідомити хімічну функцію металів як відновників; пояснити хімічну активність металів в залежності від їх місця у витиску вальному ряді металів по відношенню до води,кислот, солей; навчити використовувати ряд активності металів для пояснення і прогнозування можливості перебігу реакцій між металами і розчинами; формувати вміння складати рівняння хімічних реакцій, що характеризують хімічні властивості металів навчити отримувати знання за допомогою Інтернет- ресурсів; формування інформаційних компетенцій; перевірити вміння роботи в програмі Google-презентація.
розвивальні: розвивати вміння отримувати знання за допомогою Інтернет- ресурсів, вміння спостерігати і робити висновки; розвивати творчі навички, вміння складати усні виступи перед аудиторією і коротко висловлювати свою думку.
виховні: виховувати охайність під час оформлення записів, ,виховати інтерес до предмета і самостійного отримання знань
Методи: словесні, інтерактивні, частково-пошукові, практичні, робота в парах.
Плановані результати навчання: учні повинні знати загальні хімічні властивості металів , вміти отримувати знання за допомогою Інтернет- ресурсів, робити висновки.
Обладнання: періодична система, ряд Бекетова,таблиця розчинності, зразки металів ( залізо, мідь, цинк), хлоридна кислота, хімічний посуд, тестові завдання з використанням Google Forms на блозі вчителя http://98zp.blogspot.com
Google -Презентація « Загальні хімічні властивості металів», пісня Джона Леннона «Imagine»
Тип уроку: комбінований
Структура уроку |
Діяльність вчителя |
Діяльність учнів |
Використання обладнання |
I. Організаційний момент 1хв. |
Добрий день! |
Привітання. |
|
ІІ. Актуалізація опорних знань 10хв. |
На минулому уроці ми вивчали фізичні властивості металів |
Виконують тестові завдання |
тестові завдання з використанням Google Forms |
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності 3 хв. |
Талант - одиниця маси і лічильно-грошова одиниця, яку використовували в античні часи в Європі, Передньої Азії та Північній Африці. Це маса важкого золотого вавілонського шекеля, приблизно 16,8 кг. А потім що стали називати талантом? «Талант - це здатність вірити в успіх. Повна маячня, коли говорять, що я раптом відкрив в собі талант. Я ПРОСТО ПРАЦЮВАВ.» Джон Леннон Ми теж будемо працювати. Отже, ви знаєте, що на зовнішньому енергетичному рівні у металічних елементів знаходиться невелика кількість електронів (1-3) і ці електрони легко відриваються від атомів. Тому вони проявляють відновні властивості. Основний процес, що характеризує хімічні властивості металів можна записати так: Ме0 – ne =Ме+n Активність металів була досліджена видатним українським хіміком Миколою Бекетовим. Ряд активності металів знаходиться на форзаці підручника. |
Талант - видатні здібності, які відкриваються з набуттям досвіду…
Метали - відновники |
|
ІV. Вивчення нового матеріалу 20хв. (8+12) |
Знайти інформацію в Інтернеті про хімічні властивості металів, відповідно до поставлених завдань і розмістити її на слайдах спільної презентації |
Учні шукають інформацію в мережі Інтернет, захищають з місця хімічні властивості металів |
Нетбуки. Інтерактивна дошка, Google -презентація « Загальні хімічні властивості металів» |
V. Закріплення вивченого матеріалу 5 хв.
|
Проведемо лабораторний дослід «Взаємодія металів з кислотами» . Ми дослідимо як реагують з хлоридною кислотою залізо, мідь, цинк. Чи однакова активність у металів? |
Учні проводять дослід і роблять висновки, записують рівняння реакцій |
зразки металів ( залізо, мідь, цинк), хлоридна кислота, хімічний посуд,
|
VI. Підсумок уроку 1хв
|
Ми сьогодні гарно і плідно попрацювали, дізнались багато нового, чи не так? Дякую вам за це! |
|
Оцінки за тести |
Рефлексія 2хв
|
Шукайте вашу улюблену справу та ніколи не втрачайте дитину в душі! «Наука виграє, коли її крила розкуті фантазією.» Майкл Фарадей |
|
Звучить пісня Джона Леннона «Imagine» |
VIІ Домашнє завдання |
§ 18 опрацювати, виконати ІІ рівень впр. 1 стор.154, ІІІ рівень впр.1,2 стор.154 , ІV рівень впр. 1,2,4 стор.154 |
|
|
Опорний конспект «Загальні хімічні властивості металів»,
тестові завдання з використанням Google Forms:
1 варіант https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScggz_E60ZTB0U9h_3f1X-QUAMaHHs7zOB0OaydTlsUlRK79w/viewform
2 варіант
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdxAXIHGYdCfiIzbq7SkVKDL8VLZtRuMUibJo936PSiVzHFSw/viewform
Google -презентація « Загальні хімічні властивості металів» https://docs.google.com/presentation/d/1gNc_jFYOSx8DIvU4Sph45Rlh7xu8g3MNX9jwnP896UI/edit#slide=id.p38
Шаблон презентації
https://docs.google.com/presentation/d/1oX7LMZ66PGUNqx3lj-9Z0KtnF8PVd1djfTBzDuvKNsQ/edit?usp=sharing