Загальні хімічні властивості металів. Корозія металів, захист від корозії.

Про матеріал
На цьому уроці учні продовжують формувати знання про хімічні властивості металів, знайомляться з рядом активності металів ,пояснюють зміст процесу корозії та з’ясувують способи захисту металів від корозії ; Переважала групова форма роботи із захистом міні-проектів.
Перегляд файлу

Тема уроку . Загальні хімічні властивості металів. Корозія металів, захист від  корозії.

Мета уроку:   -    продовжити формувати знання учнів про хімічні властивості металів,  ознайомити їх з рядом активності металів ,пояснити зміст процесу корозії  та з’ясувати способи захисту металів від корозії ;

  • забезпечити розвиток мислення учнів (вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки), сенсорної системи (орієнтація у часі), мови (ускладнення  словникового запасу, посилення комунікативних властивостей); здійснення міжпредметних зв’язків з екологією, біологією;
  • продовжити виховувати старанність, зібраність, почуття обов’язку; формувати природовідповідальність та обов’язок  перед  власнимздоров’ям .

Тип уроку:   вивчення та первинне закріплення знань.

Методи і методичні прийоми : словесні (розповідь,пояснення,бесіда, учнівські повідомлення) ; наочні (ілюстрації , демонстрація № 16 – відповідно до програми ) ; практичні ( вправи ) .

Форми організації педагогічної діяльності :  фронтальна ,групова.

Обладнання: металеві предмети з наслідками корозії, мультимедійний прилад, мультимедійна презентація .

Хід уроку.

1.Організаційний етап (привітання, визначення відсутніх, перевірка готовності учнів та приміщення до уроку, організація уваги).

2.Перевірка домашнього завдання.

І.Фронтальне опитування :

  • охарактеризуйте особливості  будови атомів металів;
  • де розміщені металічніелементи в періодичній системі ?;
  • які особливості металічного зв’язку ?;
  • охарактеризуйте загальні фізичні властивості металів.

ІІ. Перевірка випереджувального завдання - цікава інформація про метали із додаткових джерел знань (довідникова література,  Інтернет-ресурси)-max=10б(оцінювання однокласниками з обґрунтуванням відповідно до 12-бальної шкали ).

3.Підготовка учнів до застосування нових знань -  мотивація.

За своїми фізичними властивостями метали широко застосовуються в різних агресивних середовищах ,які поступово руйнують  метали, що призводить до виведення з експлуатації металевих конструкцій. Тому, користуючись металевими предметами, ми повинні врахувати  хімічні властивості металів і дотримуватись правил експлуатації  металевих конструкцій. Які предмети побуту можуть зруйнуватись від корозії? (автомобіль, труби, металева огорожа, посуд…) . Тому ті знання , які ми отримаємо на уроці мають для нас практичне значення.

Сьогодні на  уроці ми розширимо знання про хімічні властивості металів, поглибимо поняття про корозію металів  (демонстрація слайду №1).

4.Вивчення нового матеріалу.

І. Робота в групах(10 хв.) з наступною презентацією питання, яке оформлюється в довільному вигляді (блок –схеми, доповіді…), інші учні занотовують інформацію у робочих зошитах;взаємооцінювання здійснюється в групі за коефіцієнтом трудової участі (max=8 б. - слайд № 2 )

  1. Хімічні властивості металів.
  2. Корозія металів.
  3. Захист металів від корозії.

ІІ.Презентація питання : а)«Хімічні властивості металів»(1 група)

1.  Взаємодія  Ме з неМе:

Zn+I2  ZnI2

2. Взаємодія з H2O:

2Na+2H2O 2NaOH +H2.

Mn+H2O MnO+ H2.

3.Взаємодія з кислотами:

Ni+ H2SO4(розб.) NiSO42

Сu+ H2SO4(р.)

Hg+ H2SO4(конц.) Hg SO4+ SO2   + H2О

4. Взаємодія з лугами:

Zn+2КОН К2ZnО22

Zn+2КОН+2H2OК2[Zn(OH)4]+ Н2

5.Взаємодія з солями:

Fe+CuSO4 FeSO4+Cu

6. Взаємодія з киснем:

3Fe+2O2Fe3O4                                                                                                                                                                                    б)«Корозія металів»(2 група )

Міжпредметні зв’язки-повідомлення про шкідливий вплив корозії на навколишнє середовище та здоров’я людини; max=10б(оцінювання однокласниками з обґрунтуванням відповідно до 12-бальної шкали )

Корозія -  процес руйнування металів унаслідок їх хімічної взаємодії з речовинами довкілля: 4Fe+3O2+6H2O 4Fe(OH)3 (демонстрація слайдів  з різними видами корозії).(додаток № 4)

в)  «Захист металів від корозії»(3 група)

Пам’ятка:

  1. Дотримання правил експлуатації металевих виробів і конструкцій.
  2. Покриття металів іншими металами.
  3. Покриття металів полімерними матеріалами (фарби, лаки).
  4. Використання сплавів.
  5. Використання інгібіторів.(сповільнювачі корозії)

5.Первинна перевірка засвоєння знань.

Виконання вправи  №168 стор. 132 (1 учень біля дошки - обговорення) - складіть хімічні рівняння реакцій:

  1. Li + H2O=>
  2. Be+HCI=>
  3. Mg+AgNO3=>
  4. Be+KOH=>
  5. Сu+O2=>

6.Первинне закріплення знань.

Вправа №172,173, стор.132(фронтально - усне обговорення).

7.Контроль та самоперевірка знань.

Учні по варіантам виконують вправу 169 стор.132(max =  4 б., взаємооцінювання за зразком)

         Варіант-1:  а)Pb(NO3)2=>Pb=>PbS ; в) SnCl2=>Sn=>K2SnO2 .

         Bаріант -2:  б)  CuSO4=>Cu=>CuCl2   ; г) AgNO3=>Ag=>Ag2SO4  .

8.Підведення підсумків, рефлексія:

  • формулювання результатів уроку(«Що нового дізналися ? Що сподобалося на уроці ? Оцінювання відповідає рівню засвоєння ?»)
  • цінування;
  • оцінювання за технологіями «Сумування балів», «Відкриті перспективи»;
  • визначення навчальних траєкторій (рекомендації , щодо усунення освітніх ,,прогалин” та підвищення рівня навчальних досягнень: повторити вивчені параграфи,режим додаткових занять…)

9. Інформація про домашнє завдання :

  • § 18 вчити, стор. 132,вправа №171. (письмово,max =  9 б.)
  • за бажанням (+3б,вправа №174, стор.132, письмово-творчий рівень ).

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
16 листопада 2020
Переглядів
553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку