Тема уроку . Загальні хімічні властивості металів. Корозія металів, захист від корозії.
Мета уроку: - продовжити формувати знання учнів про хімічні властивості металів, ознайомити їх з рядом активності металів ,пояснити зміст процесу корозії та з’ясувати способи захисту металів від корозії ;
Тип уроку: вивчення та первинне закріплення знань.
Методи і методичні прийоми : словесні (розповідь,пояснення,бесіда, учнівські повідомлення) ; наочні (ілюстрації , демонстрація № 16 – відповідно до програми ) ; практичні ( вправи ) .
Форми організації педагогічної діяльності : фронтальна ,групова.
Обладнання: металеві предмети з наслідками корозії, мультимедійний прилад, мультимедійна презентація .
1.Організаційний етап (привітання, визначення відсутніх, перевірка готовності учнів та приміщення до уроку, організація уваги).
2.Перевірка домашнього завдання.
І.Фронтальне опитування :
ІІ. Перевірка випереджувального завдання - цікава інформація про метали із додаткових джерел знань (довідникова література, Інтернет-ресурси)-max=10б(оцінювання однокласниками з обґрунтуванням відповідно до 12-бальної шкали ).
3.Підготовка учнів до застосування нових знань - мотивація.
За своїми фізичними властивостями метали широко застосовуються в різних агресивних середовищах ,які поступово руйнують метали, що призводить до виведення з експлуатації металевих конструкцій. Тому, користуючись металевими предметами, ми повинні врахувати хімічні властивості металів і дотримуватись правил експлуатації металевих конструкцій. Які предмети побуту можуть зруйнуватись від корозії? (автомобіль, труби, металева огорожа, посуд…) . Тому ті знання , які ми отримаємо на уроці мають для нас практичне значення.
Сьогодні на уроці ми розширимо знання про хімічні властивості металів, поглибимо поняття про корозію металів (демонстрація слайду №1).
4.Вивчення нового матеріалу.
І. Робота в групах(10 хв.) з наступною презентацією питання, яке оформлюється в довільному вигляді (блок –схеми, доповіді…), інші учні занотовують інформацію у робочих зошитах;взаємооцінювання здійснюється в групі за коефіцієнтом трудової участі (max=8 б. - слайд № 2 )
ІІ.Презентація питання : а)«Хімічні властивості металів»(1 група)
1. Взаємодія Ме з неМе:
Zn+I2 ZnI2
2. Взаємодія з H2O:
2Na+2H2O 2NaOH +H2.
Mn+H2O MnO+ H2.
3.Взаємодія з кислотами:
Ni+ H2SO4(розб.) NiSO4+Н2
Сu+ H2SO4(р.)
Hg+ H2SO4(конц.) Hg SO4+ SO2 + H2О
4. Взаємодія з лугами:
Zn+2КОН К2ZnО2+Н2
Zn+2КОН+2H2OК2[Zn(OH)4]+ Н2
5.Взаємодія з солями:
Fe+CuSO4 FeSO4+Cu
6. Взаємодія з киснем:
3Fe+2O2Fe3O4 б)«Корозія металів»(2 група )
Міжпредметні зв’язки-повідомлення про шкідливий вплив корозії на навколишнє середовище та здоров’я людини; max=10б(оцінювання однокласниками з обґрунтуванням відповідно до 12-бальної шкали )
Корозія - процес руйнування металів унаслідок їх хімічної взаємодії з речовинами довкілля: 4Fe+3O2+6H2O 4Fe(OH)3 (демонстрація слайдів з різними видами корозії).(додаток № 4)
в) «Захист металів від корозії»(3 група)
Пам’ятка:
5.Первинна перевірка засвоєння знань.
Виконання вправи №168 стор. 132 (1 учень біля дошки - обговорення) - складіть хімічні рівняння реакцій:
6.Первинне закріплення знань.
Вправа №172,173, стор.132(фронтально - усне обговорення).
7.Контроль та самоперевірка знань.
Учні по варіантам виконують вправу 169 стор.132(max = 4 б., взаємооцінювання за зразком)
Варіант-1: а)Pb(NO3)2=>Pb=>PbS ; в) SnCl2=>Sn=>K2SnO2 .
Bаріант -2: б) CuSO4=>Cu=>CuCl2 ; г) AgNO3=>Ag=>Ag2SO4 .
8.Підведення підсумків, рефлексія:
9. Інформація про домашнє завдання :