Ганна ЛІЧЕНКО,
вихователь-методист,
Комунального закладу київської обласної ради
«Київський обласний ліцей-інтернат фізичної культури і спорту»
ЗАГАЛЬНОЛІЦЕЙСЬКИЙ ПРОЄКТ
«СИМФОНІЯ ЗДОРОВ’Я»
Для роботи із здобувачами освіти І-ІV курсу
Цільове призначення: актуалізувати у роботі ліцею-інтернату проблему здорового способу життя, сформувати у підлітків свідоме ставлення до власного здоров’я.
Керівник проєкту: вихователь-методист.
Учасники проєкту: здобувачі освіти навчальних груп, педагогічні працівники, творча група вихователів «Формування у ліцеїстів культури поведінки та засад здорового способу життя», ліцейський Парламент, медичні працівники.
Тип проєкту: дослідницько-інформаційний, колективний, довготривалий.
Актуальність проєкту
Здоров’я – це запорука чудового настрою, самопочуття, високої працездатності. Це - найдорожчий скарб, яким нагороджує людину природа від народження і на довгі роки життя. Воно є умовою для прогресивного розвитку суспільства в усіх його напрямках. Тому найголовнішим завданням закладу спортивного профілю є усвідомлення спортивно обдарованою молоддю, що здоровий спосіб життя – це не лише професійне заняття спортом, а й мірило освіченості, загальної культури поведінки, яке постійно зазнає впливу негативних факторів.
Випускник ліцею повинен бути перш за все здоровою людиною, особистістю, яка соціально адаптована, професійно орієнтована, здатна до саморозвитку та самореалізації, активної ролі в суспільстві як громадянина, творця кращої долі для себе та своєї держави.
Мета: формування ціннісної мотивації ліцеїстів до здорового способу життя; виховання культури здоров’я.
Завдання:
Провідна ідея проєкту: гармонійний розвиток ліцеїстів та творча самореалізація через пропаганду здорового способу життя.
Напрям діяльності:
Дослідницька робота. Вивчення рівня сформованості здорового способу життя ліцеїстів навчальних груп, їх ціннісних орієнтацій.
Допомога спортивно обдарованій молоді у протистоянні негативним чинникам, що шкодять здоров’я ліцеїста.
Етапи реалізації проєкту
Проєкт здійснюється через модулі:
Модуль І «Твоя безпека в твоїх руках»
Мета: розширити знання ліцеїстів з питань здорового способу життя та факторів, які впливають на здоров’я; формувати усвідомлення того, що поведінка та вчинки людини є гарантом запобігання ризику.
Завдання:
Шляхи реалізації:
Етапи реалізації |
Зміст роботи |
Виконавці |
Термін виконання |
І. Підготовчо-організаційний |
1. Опрацювання науково-педагогічної та психологічної літератури з даної теми. 3. Спланувати діяльність творчої групи вихователів «Формування у ліцеїстів культури поведінки та засад здорового способу життя» 4. Розробка методичних рекомендацій, пам’яток, алгоритмів, анкет. |
педагогічні працівники, керівник творчої групи
|
серпень |
ІІ. Діагностико-концептуальний |
1. Діагностична робота з ліцеїстами щодо формування засад здорового способу життя та культури поведінки
|
класні керівники, практичний психолог, вихователь-методист |
вересень |
ІІІ. Основний етап |
14. Лекції для ліцеїстів спеціалістами у сфері охорони здоров’я та безпеки життя людини.
|
класні керівники, практичний психолог, керівник творчої групи, ліцейський Парламент, батьки, вихователь-методист |
жовтень - ІІ тиждень травня |
ІV. Корекційно-оцінний |
1. Проведення діагностичного дослідження за результатами методик; аналіз карток. 2. Вироблення методичних рекомендацій класним керівникам.
|
класні керівники, практичний психолог, вихователь-методист |
ІІІ тиждень травня |
V. Підсумковий |
1. Фотоколаж «Ми за здоровий спосіб життя». 2. Випуск збірника виховних справ «Твоя безпека в твоїх руках» |
ліцейський Парламент,педагогічні працівники, вихователь-методист |
ІV тиждень травень – І тиждень червня |
Очікуваний результат: використання ліцеїстами набутих знань у процесі їх життєдіяльності.
Модуль ІІ «Раціональне харчування – запорука здоров’я та довголіття»
Мета: продовжити знайомство ліцеїстів з резервами здоров’я людини, значенням раціонального харчування в системі здорового способу життя.
Завдання: усвідомлення ліцеїстами важливості дотримання принципів здорового раціонального харчування у житті людини та життєдіяльності спортсмена.
Шляхи реалізації:
Етапи реалізації |
Зміст роботи |
Виконавці |
Термін виконання |
І. Підготовчо-організаційний |
1. Опрацювання науково-педагогічної та психологічної літератури з даної теми. 3. Спланувати діяльність творчої групи вихователів «Формування у ліцеїстів культури поведінки та засад здорового способу життя» 4. Розробка методичних рекомендацій, пам’яток, алгоритмів, анкет. |
педагогічні працівники, керівник творчої групи, вихователь-методист |
серпень |
ІІ. Діагностико-концептуальний |
1. Діагностична робота з ліцеїстами щодо формування засад здорового способу життя та культури поведінки
|
класні керівники, практичний психолог, батьки, вихователь-методист |
вересень |
ІІІ. Основний етап |
|
класні керівники, практичний психолог, батьки, керівник МК, вихователь-методист |
жовтень - ІІІ тиждень квітня |
ІV. Корекційно-оцінний |
1. Проведення діагностичного дослідження за результатами методик; аналіз карток. 2. Вироблення методичних рекомендацій класним керівникам.
|
класні керівники, практичний психолог, вихователь-методист |
ІV тиждень квітня |
V. Підсумковий |
1. Прес-конференція «Раціональне харчування – запорука здоров’я та довголіття». 2. Випуск посібника виховних справ «Смак життя». |
педагогічні працівники, вихователь-методист |
травень – І тиждень червня |
Очікуваний результат: використання ліцеїстами набутих знань щодо раціонального харчування та їх вплив на спортивні результати.
Модуль ІІІ «Спорт і ліцеїсти»
Мета: об’єднання зусиль ліцею-інтернату та батьківської спільноти у формуванні мотивації здорового способу життя спортсмена.
Завдання: усвідомлення ліцеїстами та батьками ліцеїстів значення дотримання основ здорового способу життя у досягненні успіху в житті.
Шляхи реалізації:
Етапи реалізації |
Зміст роботи |
Виконавці |
Термін виконання |
І. Підготовчо-організаційний |
1. Визначення джерел інформації. 2. Опрацювання науково-педагогічної та психологічної літератури з даної теми. 3. Розробка методичних рекомендацій, пам’яток, алгоритмів, анкет. |
педагогічні працівники, вихователь-методист |
серпень |
ІІ. Діагностико-концептуальний |
1. Діагностична робота з ліцеїстами щодо формування засад здорового способу життя та культури поведінки.
|
класні керівники, практичний психолог, батьки, вихователь-методист |
вересень |
ІІІ. Основний етап |
|
класні керівники, практичний психолог, батьки, керівник МК, вихователь-методист |
жовтень - ІІІ тиждень квітня |
ІV. Корекційно-оцінний |
1. Проведення діагностичного дослідження за результатами методик. 2. Проведення моніторингу.
|
класні керівники, практичний психолог, вихователь-методист |
ІV тиждень квітня – І тиждень травня |
V. Підсумковий |
1. Прес-конференція «Від маленької перемоги над собою до Олімпійського п’єдесталу». 2. Випуск посібника виховних справ «Смак життя». |
педагогічні працівники, вихователь-методист |
ІV тиждень травня – І тиждень червня |
Очікуваний результат: усвідомлення ліцеїстами значення здорового способу життя, як гаранта високих досягнень у спорті.
Очікуваний результат проєкту: становлення гармонійно розвиненої, духовно і фізично здорової особистості.