Загальноліцейський проєкт "СИМФОНІЯ ЗДОРОВ'Я"

Про матеріал
Актуальність проєкту Здоров’я – це запорука чудового настрою, самопочуття, високої працездатності. Це - найдорожчий скарб, яким нагороджує людину природа від народження і на довгі роки життя. Воно є умовою для прогресивного розвитку суспільства в усіх його напрямках. Тому найголовнішим завданням закладу спортивного профілю є усвідомлення спортивно обдарованою молоддю, що здоровий спосіб життя – це не лише професійне заняття спортом, а й мірило освіченості, загальної культури поведінки, яке постійно зазнає впливу негативних факторів. Випускник ліцею повинен бути перш за все здоровою людиною, особистістю, яка соціально адаптована, професійно орієнтована, здатна до саморозвитку та самореалізації, активної ролі в суспільстві як громадянина, творця кращої долі для себе та своєї держави. Мета: формування ціннісної мотивації ліцеїстів до здорового способу життя; виховання культури здоров’я. Завдання: • створити в ліцеї-інтернаті умови для розвитку й зміцнення в ліцеїстів навичок здорового способу життя, фізичного, психічного, соціального і духовного здоров’я; • скоординувати та спрямувати зусилля учасників освітнього процесу на збереження й розвиток здоров’я ліцеїстів; • створення у ліцеїстів позитивної мотивації до здорового способу життя; • підвищити рівень соціальної активності ліцеїстів. Провідна ідея проєкту: гармонійний розвиток ліцеїстів та творча самореалізація через пропаганду здорового способу життя.
Перегляд файлу

Ганна ЛІЧЕНКО,

вихователь-методист,

Комунального закладу київської обласної ради

«Київський обласний ліцей-інтернат фізичної культури і спорту»

 

 

ЗАГАЛЬНОЛІЦЕЙСЬКИЙ ПРОЄКТ

«СИМФОНІЯ ЗДОРОВ’Я»

 

Для роботи із здобувачами освіти І-ІV курсу

 

Цільове призначення: актуалізувати у роботі ліцею-інтернату проблему здорового способу життя, сформувати у підлітків свідоме ставлення до власного здоров’я.

Керівник проєкту: вихователь-методист.

Учасники проєкту: здобувачі освіти навчальних груп, педагогічні працівники, творча група вихователів «Формування у ліцеїстів культури поведінки та засад здорового способу життя», ліцейський Парламент, медичні працівники.

Тип проєкту: дослідницько-інформаційний, колективний, довготривалий.

Актуальність проєкту

Здоров’я – це запорука чудового настрою, самопочуття, високої працездатності. Це - найдорожчий скарб, яким нагороджує людину природа від народження і на довгі роки життя. Воно є умовою для прогресивного розвитку суспільства в усіх його напрямках. Тому найголовнішим завданням закладу спортивного профілю є усвідомлення спортивно обдарованою молоддю, що здоровий спосіб життя – це не лише професійне заняття спортом, а й мірило освіченості, загальної культури поведінки, яке постійно зазнає впливу негативних факторів.

  Випускник ліцею повинен бути перш за все здоровою людиною, особистістю, яка соціально адаптована, професійно орієнтована, здатна до саморозвитку та самореалізації, активної ролі в суспільстві як громадянина, творця кращої долі для себе та своєї держави.

Мета: формування ціннісної мотивації ліцеїстів до здорового способу життя; виховання культури здоров’я.

Завдання:

  • створити в ліцеї-інтернаті умови для розвитку й зміцнення в ліцеїстів навичок здорового способу життя, фізичного, психічного, соціального і духовного здоров’я;
  • скоординувати та спрямувати зусилля учасників освітнього процесу на збереження й розвиток здоров’я ліцеїстів;
  • створення у ліцеїстів позитивної мотивації до здорового способу життя;
  • підвищити рівень соціальної активності ліцеїстів.

Провідна ідея проєкту: гармонійний розвиток ліцеїстів та творча самореалізація через пропаганду здорового способу життя.

     Напрям діяльності:

    Дослідницька робота. Вивчення рівня сформованості  здорового способу життя ліцеїстів навчальних груп, їх ціннісних орієнтацій.

Допомога спортивно обдарованій молоді у протистоянні негативним чинникам, що шкодять здоров’я ліцеїста.

Етапи реалізації проєкту

Проєкт здійснюється через модулі:

  • Модуль І «Твоя безпека в твоїх руках»
  • Модуль ІІ «Раціональне  харчування – запорука здоров’я та довголіття»
  • Модуль ІІІ «Спорт і ліцеїсти»

Модуль І «Твоя безпека в твоїх руках»

Мета: розширити знання ліцеїстів з питань здорового способу життя та факторів, які впливають на здоров’я; формувати усвідомлення того, що поведінка та вчинки людини є гарантом запобігання ризику.

Завдання:

  • профілактика негативних проявів у поведінці неповнолітніх;
  • формування в ліцеїстів культури здоров’я, норм правильної поведінки в суспільстві, природі.

Шляхи реалізації:

Етапи реалізації

Зміст роботи

Виконавці

Термін виконання

І. Підготовчо-організаційний

1. Опрацювання науково-педагогічної  та психологічної літератури з даної теми.

3. Спланувати діяльність  творчої групи вихователів «Формування у ліцеїстів культури поведінки та засад здорового способу життя»

4. Розробка методичних рекомендацій, пам’яток, алгоритмів, анкет.

педагогічні працівники,

керівник творчої групи

 

серпень

ІІ. Діагностико-концептуальний

1. Діагностична робота з ліцеїстами щодо формування засад здорового способу життя та культури поведінки

 

класні керівники,

практичний психолог,

вихователь-методист

вересень

ІІІ. Основний етап

  1. Бесіда «Десять секретів здоров’я».
  2. Тренінговий модуль «Бути здоровим  престижно».
  3. Година спілкування «Конфлікти і наше здоров’я».
  4. Диспут «Шкідливі звички – самоствердження чи шлях до прірви?».
  5. Випуск тематичної газети «Не піддавайся шкідливій звичці!».
  6. Місячник ліцейського Парламенту «Ми за здоровий спосіб життя».
  7. Тренінгове заняття «Я + інші».
  8. Усний журнал «Екологія і моє здоров’я».
  9. Флешмоб «Я і навколишнє середовище».
  10.      Вікторина «Я чую голоси природи».
  11.      Бесіда «Гігієна і здоров’я».
  12.      Акція «Допоможи птахам узимку» .
  13.      Конкурс творів «Як я розумію народну мудрість: бережи здоров’я з молоду».

14. Лекції для ліцеїстів спеціалістами у сфері охорони здоров’я та безпеки життя людини.

  1.      Перегляд відеофільму «Вода – основа життя».
  2.      Засідання МК вихователів «Роль сім’ї у формування здорового способу життя підлітків».
  3.      Участь ліцеїстів у благоустрої ліцею-інтернату «Зроби ліцейський двір найкращим у місті».
  4.      Екскурсії до дендропарку «Олександрія».
  5.      Практичне заняття «Зелена аптека».
  6.      Семінар-практикум «Провідна роль сім’ї у формуванні соціально здорової особистості».
  7.      Круглий стіл для батьків «Комп’ютер: друг чи ворог дитині?».
  8.      День здоров’я.

класні керівники,

практичний психолог, керівник творчої групи,

ліцейський Парламент, батьки,

вихователь-методист

жовтень -

ІІ тиждень травня

ІV. Корекційно-оцінний

1. Проведення діагностичного дослідження за результатами методик; аналіз карток.

2. Вироблення методичних рекомендацій класним керівникам.

 

класні керівники,

практичний психолог, вихователь-методист

ІІІ тиждень травня

V. Підсумковий  

1. Фотоколаж «Ми за здоровий спосіб життя».

2. Випуск збірника виховних справ «Твоя безпека в твоїх руках»

ліцейський Парламент,педагогічні працівники, вихователь-методист

ІV тиждень травень –

 І тиждень червня

Очікуваний результат: використання ліцеїстами набутих знань у процесі їх життєдіяльності.

Модуль ІІ «Раціональне  харчування – запорука здоров’я та довголіття»

Мета: продовжити знайомство ліцеїстів з резервами здоров’я людини, значенням раціонального харчування в системі здорового способу життя.

Завдання: усвідомлення ліцеїстами важливості дотримання принципів здорового раціонального харчування у житті людини та життєдіяльності  спортсмена.

Шляхи реалізації:

Етапи реалізації

Зміст роботи

Виконавці

Термін виконання

І. Підготовчо-організаційний

1. Опрацювання науково-педагогічної  та психологічної літератури з даної теми.

3. Спланувати діяльність  творчої групи вихователів «Формування у ліцеїстів культури поведінки та засад здорового способу життя»

4. Розробка методичних рекомендацій, пам’яток, алгоритмів, анкет.

педагогічні працівники,

керівник творчої групи,

вихователь-методист

серпень

ІІ. Діагностико-концептуальний

1. Діагностична робота з ліцеїстами щодо формування засад здорового способу життя та культури поведінки

 

класні керівники,

практичний психолог, батьки, вихователь-методист

вересень

ІІІ. Основний етап

  1.    Година  спілкування «Українські народні традиції, обряди та здоров’я людини».
  2.    Випуск стінної газети «Раціон спортсмена».
  3.    Круглий стіл «Культура харчування та споживання їжі».
  4.    Тренінгове заняття «Смак життя».
  5.    Година спілкування «Вплив реклами на харчування людини».
  6.    Тренінгове заняття «Міфи про шкоду солодощів».
  7.    Година спілкування «Нітрати – небезпечні речовини для життя людини».
  8.    Місячник ліцейського Парламенту «Ми за здоровий спосіб життя».
  9.    Усний журнал «Обережно, ГМО!».
  10. Рейд-перевірка «Чисті руки».
  11. Флешмоб «Харчування і краса».
  12.  Лекції для ліцеїстів спеціалістами у сфері охорони здоров’я та безпеки життя людини.
  13. Засідання МК вихователів та класних керівників «Здоров’я дітей – здоров’я нації».
  14. Свято чаю.
  15. Тренінгове заняття для батьків  «Здорова родина – здорова дитина».
  16. Родинне свято «Рецепти наших бабусь».

класні керівники,

практичний психолог, батьки,

керівник МК, вихователь-методист

жовтень -

ІІІ тиждень квітня

ІV. Корекційно-оцінний

1. Проведення діагностичного дослідження за результатами методик; аналіз карток.

2. Вироблення методичних рекомендацій класним керівникам.

 

класні керівники,

практичний психолог, вихователь-методист

ІV тиждень квітня

V. Підсумковий  

1. Прес-конференція «Раціональне харчування – запорука здоров’я та довголіття».

2. Випуск посібника виховних справ «Смак життя».

педагогічні працівники, вихователь-методист

травень –

 І тиждень червня

 

Очікуваний результат: використання ліцеїстами набутих знань щодо раціонального харчування та їх вплив на спортивні результати.

Модуль ІІІ «Спорт і ліцеїсти»

Мета: об’єднання зусиль ліцею-інтернату та батьківської спільноти у формуванні мотивації здорового способу життя спортсмена.

Завдання: усвідомлення ліцеїстами та батьками ліцеїстів значення дотримання основ здорового способу життя у досягненні успіху в житті.

Шляхи реалізації:

Етапи реалізації

Зміст роботи

Виконавці

Термін виконання

І. Підготовчо-організаційний

1. Визначення джерел інформації.

2. Опрацювання науково-педагогічної та психологічної літератури з даної теми.

3. Розробка методичних рекомендацій, пам’яток, алгоритмів, анкет.

педагогічні працівники,

вихователь-методист

серпень

ІІ. Діагностико-концептуальний

1. Діагностична робота з ліцеїстами щодо формування засад здорового способу життя та культури поведінки.

 

класні керівники,

практичний психолог, батьки, вихователь-методист

вересень

ІІІ. Основний етап

  1. Година спілкування «Життєві цінності людини».
  2. Віртуальна екскурсія «Екстремальні види спорту».
  3. Бесіда «Допінг – шлях до перемоги».
  4. Година спілкування «Спорт для всіх».
  5. Лекції для ліцеїстів спеціалістами у сфері охорони здоров’я та безпеки життя людини.
  6. Педагогічна рада з виховної частини «Виховання здорової свідомої особистості».
  7. Круглий стіл для батьків «Формування, збереження та зміцнення фізичного здоров’я дитини в сім’ї».
  8. Спортивне свято «Тато, мама, я – спортивна сім’я».
  9. День здоров’я.
  10.      Веселі старти.

класні керівники,

практичний психолог, батьки,

керівник МК, вихователь-методист

жовтень -

ІІІ тиждень квітня

ІV. Корекційно-оцінний

1. Проведення діагностичного дослідження за результатами методик.

2. Проведення  моніторингу.

 

класні керівники,

практичний психолог, вихователь-методист

ІV тиждень квітня – І тиждень  травня

V. Підсумковий  

1. Прес-конференція «Від маленької перемоги над собою до Олімпійського п’єдесталу».

2. Випуск посібника виховних справ «Смак життя».

педагогічні працівники, вихователь-методист

ІV тиждень травня –

 І тиждень червня

 

Очікуваний результат: усвідомлення ліцеїстами значення здорового способу життя, як гаранта високих досягнень у спорті.

Очікуваний результат проєкту: становлення гармонійно розвиненої, духовно і фізично здорової особистості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 жовтня 2022
Переглядів
203
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку