Загальноліцейський проєкт «Мій погляд у майбутнє»

Про матеріал
Цільове призначення: профорієнтаційна робота з ліцеїстами. Керівник проєкту: заступник директора з виховної роботи Учасники проєкту: здобувачі освіти, класні керівники, практичний психолог, батьки, дирекція, громадськість. Тип проєкту: дослідницько-інформаційний, колективний, довготривалий. Актуальність проєкту Людина в цей світ приходить двічі: перший раз коли народжується, другий – коли обирає професію. Саме вибір професії – це тяжкий та відповідальний крок у житті кожної людини, який обирається за власним бажанням відповідно до інтересів, здібностей та потреб. Правильно обрана професія – це пріоритетне завдання сучасності. Підготовка вихованців до обґрунтованого вибору професії – важливе соціально-педагогічне завдання закладу освіти. Адекватне професійне самовизначення є неодмінною умовою досягнення успіху в трудовій діяльності, отримання задоволення від її виконання, підготовки професійно мобільних фахівців, здатних успішно адаптуватися до соціально-економічного та професійно-виробничого середовища, що швидко змінюється. Профорієнтація як наукове управління процесом професійного самовизначення вихованців пронизує собою весь термін навчання в ліцеї-інтернаті. В кожній віковій категорії ліцеїстів ця робота має свої особливості і вирішує конкретні завдання.
Перегляд файлу

Ганна ЛІЧЕНКО,

вихователь-методист

Комунального закладу Київської обласної ради

«Київський обласний ліцей-інтернат фізичної культури і спорту»

 

Проєкт «Мій погляд у майбутнє»

 

 Цільове призначення: профорієнтаційна робота з ліцеїстами.

 Керівник проєкту: заступник директора з виховної роботи

Учасники проєкту: здобувачі освіти, класні керівники, практичний психолог, батьки, дирекція,  громадськість.

Тип проєкту: дослідницько-інформаційний, колективний, довготривалий.

Актуальність проєкту

   Людина в цей світ приходить двічі: перший раз коли народжується, другий – коли обирає професію. Саме вибір професії – це тяжкий та відповідальний крок у житті кожної людини, який обирається за власним бажанням відповідно до інтересів, здібностей та потреб. Правильно обрана професія – це пріоритетне завдання сучасності.

   Підготовка вихованців до обґрунтованого вибору професії – важливе соціально-педагогічне завдання закладу освіти. Адекватне професійне самовизначення є неодмінною умовою досягнення успіху в трудовій діяльності, отримання задоволення від її виконання, підготовки професійно мобільних фахівців, здатних успішно адаптуватися до соціально-економічного та професійно-виробничого середовища, що швидко змінюється.

   Профорієнтація як наукове управління процесом професійного самовизначення вихованців пронизує собою весь термін навчання в ліцеї-інтернаті. В кожній віковій категорії ліцеїстів ця робота має свої особливості і вирішує конкретні завдання.

Мета і  завдання

Мета: формувати у молодого покоління відповідальну мотивації до праці, свідоме планування й вибір типу майбутньої професійної діяльності.

Завдання:

  •   створити умови для осмислення ліцеїстами власної системи цінностей, професійного майбутнього;
  •   сприяти узгодженню педагогічних вимог учасників освітнього процесу;
  •   поглибити і систематизувати знання ліцеїстів про сучасні професії;
  •   надати допомогу ліцеїстам у виборі майбутньої професії;
  •   формувати вміння вихованців проектувати власне життя.

Провідна ідея проєкту: життєвий і професійний вибір вихованців.

Алгоритм  проєкту «ХОЧУ – МОЖУ – ТРЕБА»

Девіз: «Свої бажання, інтереси, прагнення

у здібностях, талантах проявляй,

успіхами обраної професії

сучасний ринок праці задовольняй».

Етапи реалізації проєкту:

І етап. І – ІІ курс (8 – 9 клас)

ІІ етап. ІІІ – ІV курс (10 - 11 клас)

І етап «Мрія й реальність»

Актуальність. «Прагнення знайти себе», стати «самим собою», індивідуальність – неодмінна ознака юності.  На даному етапі важливим аспектом у профорієнтаційній роботі з ліцеїстами є вияв їх бажань та інтересів.

Мрія й реальність – як їх поєднати? Як не помилитись у виборі своєї дороги, щоб бути щасливим не лише у праці, а й у житті?

Мета: поглибити і систематизувати знання ліцеїстів про сучасні професії, сприяти усвідомленню важливого значення навчальної, спортивної діяльності для вибору професії.

Напрями діяльності:

Дослідницька. Вивчення індивідуальних особливостей ліцеїстів, здібностей, умінь, інтересів.

Допомога ліцеїстам у самопізнанні, розкритті психологічної структури різних професій.

Завдання:

  •   розширити уявлення вихованців про світ професій та їх особливості;
  •   розвивати інтереси і здібності ліцеїстів, вміння аналізувати види професій;
  •   виховувати інтерес та повагу до людей різних професій.

Шляхи реалізації:

Етапи реалізації

Зміст роботи

Виконавці

Термін виконання

І. Підготовчо-організаційний

1. Визначення джерел інформації.

2. Опрацювання науково-педагогічної та психологічної літератури з даної теми.

3. Розробка методичних рекомендацій, пам’яток, алгоритмів, анкет.

4. Визначення способів збору й аналізу інформації.

педагогічні працівники,

заступник директора з виховної роботи

серпень

ІІ. Діагностико-концептуальний

1. Заведення індивідуальних карток ліцеїстів профорієнтаційної діагностики та консультування.

 2. Проведення методик вивчення мотиваційної сфери і спрямованості особистості.

3. Бесіди з батьками

«Трудове виховання дітей у родині — важливий фактор їх підготовки до правильного вибору професії» (І курс), «Інтереси, схильності, здібності дітей при підготовці до вибору професії ї» (ІІ курс).

4. Анкетування батьків, з метою виявлення відношення до вибору професії їхніми дітьми.

класні керівники,

практичний психолог, батьки, заступник директора з виховної роботи

вересень-листопад

ІІІ. Основний етап

1. І курс:

1.1. Усний журнал «Цікавий світ професій».

1.2. Година спілкування «Знання за спиною не носити».

1.3. Твір-роздум «Зміст мого життя».

1.4. Година спілкування «Як перетворити мрії в реальність?».

1.5. Родинне свято «До народних джерел».

2. ІІ курс:

2.1. Інтелектуальна гра «Ти і твій вибір».

2.2. Мотиваційний тренінг «Знайди свій шлях».

2.3. Конкурс творів «Моя майбутня професія».

2.4. Буклети «Формула вибору професії».

2.5. Круглий стіл для батьків «Як виховати успішних дітей?»

3. Прес-конференції з ліцеїстами, випускниками – переможцями всеукраїнських та міжнародних змагань.

4. Засідання МК вихователів та класних керівників «Профорієнтація в навчальному закладі: нові освітні позиції»

класні керівники,

практичний психолог, батьки,

керівник МК, заступник директора з виховної роботи

грудень -

ІІІ тиждень квітень

ІV. Корекційно-оцінний

1. Проведення діагностичного дослідження за результатами методик; аналіз карток.

2. Вироблення методичних рекомендацій класним керівникам.

 

класні керівники,

практичний психолог, заступник директора з виховної роботи

ІV тиждень квітня

V. Підсумковий  

1. Творча майстерня «Сто доріг –  одна твоя».

2. Визначення перспектив подальшої роботи.

педагогічні працівники, заступник директора з виховної роботи

травень

 Очікуваний результат: сформоване ставлення ліцеїстів до себе, суспільства й професійної діяльності.

ІІ етап «Розвиток і перспектива»

Актуальність. Кожна людина мріє досягти успіху в професійній діяльності, зробити щось своє, не схоже на інших. Молодь, як правило, опиняється перед вибором професії в той час, коли ще не здатна повністю оцінити власні нахили. Традиції родини, успіхи дитини в певній галузі знань - вагомі аргументи у виборі конкретної професії. Деякі батьки намагаються перенести на дітей свої спрямування чи нереалізовані амбіції.

А що ж взагалі потрібно зробити, для того щоб вибраний шлях у професії став справжнім життєвим успіхом, щоб старшокласник не пішов хибним шляхом, не потрапив у тенета стереотипів? Для прийняття зваженого рішення вихованцю необхідна допомога, яка в повній мірі надається педагогічними працівниками навчального закладу.

Мета: формувати мотивацію ліцеїстів до подальшої професійної діяльності, виховувати цілеспрямованість.

Завдання:

  •     ознайомити молодь із закладами освіти різних рівнів акредитації;
  •     розвивати у ліцеїстів навички, планування, уміння орієнтуватися в умовах ринку праці;
  •     формувати навички проектування та самоаналізу професійної перспективи.

Напрями діяльності:

Діагностична робота. Виявлення професійно значущих рис і вмінь старшокласників, вивчення рівня їх самооцінки, готовності до вибору професії.

Допомогти підлітку усвідомити сферу його професійних інтересів.

Шляхи реалізації:

Етапи реалізації

Зміст роботи

Виконавці

Термін виконання

І. Підготовчо-організаційний

1. Опрацювання науково-педагогічної та психологічної літератури з даної теми.

2. Розробка методичних рекомендацій, пам’яток, алгоритмів, анкет.

педагогічні працівники,

заступник директора з виховної роботи

серпень

ІІ. Діагностико-концептуальний

1. Ведення індивідуальних карток профорієнтаційної діагностики та консультування.

 2. Проведення методик вивчення мотиваційної сфери і спрямованості особистості.

3. Семінар-практикум для батьків «Особливості виховання підлітків» (ІІІ курс), круглий стіл «Допомога батьків підліткам у їх професійному самовизначенні» (ІV курс).

класні керівники,

практичний психолог, батьки, заступник директора з виховної роботи

вересень-листопад

ІІІ. Основний етап

1. ІІІ курс:

1.1. Тренінгове заняття «Початок  професійного самовизначення».

1.2. Диспут «Вибір професії – важлива життєва проблема».

1.3. Прес-конференція «Покликання і професія».

1.4. Круглий стіл для батьків «Роль батьків у підготовці учнів до вибору професії».

2. ІV курс:

2.1. Диспут «Ким я буду через 10 років».

2.2. Експрес-гра «Подорож у світ бізнесу».

2.3. Година спілкування «Моя майбутня професія і кар’єра».

2.4. Твір-роздум «За нами майбутнє».

2.5. Рольова гра «Стратегія успіху».

2.6. Бесіда для батьків «Психологічна готовність батьків до зовнішнього незалежного оцінювання дітей».

3. Прес-конференції з ліцеїстами, випускниками – переможцями всеукраїнських та міжнародних змагань.

4. Відвідування Днів відкритих дверей закладів різних рівнів акредитації спортивного профілю.

5. Семінар-практикум  для вихователів та класних керівників «Яким бути випускнику?» (Додаток ).

класні керівники,

практичний психолог, батьки,

керівник МК, заступник директора з виховної роботи

грудень -

ІІІ тиждень квітня

ІV. Корекційно-оцінний

1. Проведення діагностичного дослідження за результатами методик.

2. Проведення  моніторингу професійних намірів вихованців.

 

класні керівники,

практичний психолог, заступник директора з виховної роботи

ІV тиждень квітня – ІІ тиждень травня

V. Підсумковий  

1. Творча майстерня «Майбутнє України».

 

педагогічні працівники, заступник директора з виховної роботи

ІІІ тиждень травня

 

 

Очікуваний результат: професійне самовизначення випускника.

Очікуваний результат проєкту:

  • усвідомлення ліцеїстами мети свого життя;
  • розуміння вихованцями значення вибору професії в житті людини;
  • свідомий професійний вибір випускників;
  • усвідомлення батьками ліцеїстів ролі ліцею-інтернату у професійному виборі старшокласників.

 

 

docx
Додано
21 жовтня 2022
Переглядів
468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку