Загальношкільний проект з національно - патріотичного виховання «Я – теж Україна»

Про матеріал
Масові заходи з національно-патріотичного виховання не просто розширюють знання вихованців про Україну, по-особливому розкривають значення слова «Батьківщина», підвищують цінність національних традицій та колориту, пропустивши їх через серце кожного учасника проекту.
Перегляд файлу

Загальношкільний проект

 з національно - патріотичного виховання  «Я – теж Україна»

Автор проекту:  Грунська М.О, вчитель географії Слов’янської ЗОШ № 9, класний керівник 6 - А класу.

 

Учасники проекту: 

  • учні школи;
  • педагог – організатор;
  • вчителі школи; бібліотекар; соціальний педагог;
  • класні керівники 1 -4, 5 -9-х класів;
  • керівництво школи;
  • батьки.

Тип проекту: практико-орієнтований.

За змістом: надпредметний.

За кількістю учасників: масовий.

 

Термін реалізації : вересень  2019 –  травень 2020 р

Сьогодні найактуальніше та найважливіше місце у вихованні дітей у системі національної освіти належить патріотичному вихованню. Його актуальність, як і духовного виховання полягає у процесі формування в державі громадсько-активного суспільства, яке сприятиме формуванню та становленню єдиної нації та єдиної України.

Патріотизм сьогодні – це нагальна потреба людства, держави. Саме він є наріжним каменем, що сприятиме повноцінному гармонійному розвитку особистості в державі та в суспільстві.

Забезпечення цілісності народу, його національного відродження, здатність об’єднати різні етнічні групи та регіони країни, сприяння соціально-економічному та демократичному розвитку України, її розбудова,  вдосконалення суверенності та соціально-політична стабільність можливі завдяки патріотичному та духовному вихованню підростаючого покоління.

Актуальність пректу  підтверджується реаліями сьогодення. Співпраця вихованців, педагогів та батьків сприяє єднанню поколінь, взаємному вихованню національно-патріотичних почуттів не тільки у підростаючого покоління, але і у дорослих. Масові заходи з національно-патріотичного виховання не просто розширюють знання вихованців про Україну, по-особливому розкривають значення слова «Батьківщина», підвищують цінність національних традицій та колориту, пропустивши їх через серце кожного учасника проекту.

Мета проекту:

  1. поглибити знання дітей з історії української державності, культури, традицій українського народу;
  2. сприяти формуванню та розвитку інформаційної компетентності учнів;
  3. розвивати критичне та креативне мислення, вміння самостійно доводити власну позицію та власну точку зору;
  4. виховувати патріотів своєї держави, що сприяє формуванню соціалізованої, життєспроможної  громадсько-активної особистості.

Завдання проекту:

  1. Створення виховного середовища для саморозвитку, самовираження і самореалізації;
  2. Виявлення рівня сформованості в вихованців патріотичних і громадянських якостей;
  3. Виховувати зацікавленість та любов до Батьківщини, історії своєї країни, її національних цінностей.
  4. Розвивати комунікативні вміння та навички.
  5. Розвивати критичне та креативне мислення.
  6. Розвивати вміння висловлювати свою точку зору та доводити власну позицію.
  7. Привчати до співробітництва, а саме до праці в команді та вмінню прислуховуватись до думки співрозмовника або партнера.
  8. Залучати учнів до праці в гуртках і клубах за допомогою використання Інтернет – ресурсів.
  9. Створювати власні відео-продукти, з обраної темою

Головні принципи, на яких базується даний проект:

  • принцип особистісно орієнтованого навчання, коли центральне місце в шкільній освітній системі надається особистості дитини, а саме створенню та забезпеченню комфортних, безконфліктних та безпечних умов для її навчання та виховання;
  • гуманно-особистісний принцип, коли «проповідується» всебічна повага та любов до дитини, а також оптимістична віра в її творчі здібності та сили;
  • принцип співробітництва, який сприяє розвитку демократизму та рівності, дозволяє реалізувати партнерські відносини між учнем та вчителем.

Технології

Працюючи над створенням проекту з національно-патріотичного виховання доцільно спиратися на такі технології:

  • особистісно-зорієнтовані, які ставлять у центр всієї шкільної освітньої системи особистість дитини, забезпечення комфортних, безконфліктних і безпечних умов її розвитку і виховання;
  •  
  • , які «проповідують» ідеї всебічної поваги й любові до дитини, оптимістичну віру в її творчі сили;
  • співробітництва, що реалізують демократизм, рівність, партнерство в суб’єкт-суб’єктних стосунках педагога і дитини.

Основні види діяльності:

– робота з вихованцями;

– робота з педагогами закладу;

– робота з батьками.

Методи, засоби та форми роботи:

– патріотичні акції та флешмоби;

– тематичні місячники та декадники;

– дні самоврядування;

– інформаційні виставки;

– патріотичні квести;

– тематичні концертні програми;

– відеоуроки, відеолекторії;

– цікаві зустрічі з представниками козацьких організацій, учасників АТО;

– майстер-класи та показові виступи;

– круглі столи, тренінги;

– екскурсії.

 

Етапи реалізації творчого проекту з національно - патріотичного виховання

Етапи реалізації

Зміст роботи

Термін проведення

Відповідальний

1.

Підготов

чий

  • Визначення та осмислення необхідності впровадження проекту;
  • розробка загальної концепції проектування.
  • Діагностика актуального стану школи: визначення проблем та труднощів під час реалізації проекту;
  • визначення першочергових напрямків проектування.
  •  

 

  Вересень -Жовтень

2019

педагог – організатор;

класні керівники

 

2.

 Основний

 

Створення програми реалізації проекту.

Відпрацювання механізмів реалізації проекту.

  • розробка методичного забезпечення проекту;
  • визначення матеріального забезпечення проекту.

Жовтень

2019 - квітень 2020

  Педагог-організатор;

класні керівники

 

 

Реалізація проекту.

Уроки Пам'яті, уроки Мужності, зустрічі з цікавими людьми міста та регіону (до Дня визволення міста, Дня Перемоги, До Дня пам’яті воїнів, загиблих в Афганістані, Дня Захисника Вітчизни, Дня Збройних Сил України).

Протягом навчального року.

Класні керівники

 

 

Історичне краєзнавство (відвідування музеїв, місць історичних подій, об'єктів культурної спадщини; подорожі рідним краєм).

Пошукова експедиція "Пам’ятники мого міста "

Екскурсія до краєзнавчого музею "Люби і знай свій рідний край"

 

Протягом навчального року

 

 

 

Жовтень-листопад

 

Листопад

Класні керівники

 

 

 

 

 

Ініціативна група

 

 

5 – 7 класи, кл. керівники

 

 

Виховні та інформаційні години, присвячені видатним датам українського календаря

Протягом навчального року

Класні керівники

 

 

 Соціологічні дослідження  :Тематика: Опитування та анкетування учнів

 “Що означає бути громадянином/патріотом?”

 “Чи хочу я жити та працювати в Україні?”

 “За що я люблю Батьківщину?”

 

Жовтень,

квітень

 

 

 

 Соціальний педагог, практичний психолог

 

 

Акції “Ветеран живе поруч”,

“Мої видатні земляки”

«Дитячий оберіг для воїна»

«Малюнок солдату»

Покладання квітів до могили невідомого солдата

(надання волонтерської допомоги, організація пошукової діяльності учнів: збір та узагальнення матеріалів для створення відео-продукту).

Травень

Вересень

 

Жовтень

Січень

 

Травень

Вересень

 

 

 педагог-організатор, класні керівники

 

 

Конкурс дитячої творчості «Люби і знай свій рідний край», «Палітра файного міста», «Країна мрій»

Протягом навчального року

1 – 8 класи

 

 

флешмоби:

  • «Дух, що тіло рве до бою»
  •  «Україна єдина»
  • «Схід і Захід разом» (березень);
  • «Заради Гідності і Свободи» (вересень).

 

жовтень;

 

травень

1 - 4 класи

 

 

5 -9 класи

 

 

 

 

 Міні-проект «Завдяки тобі «Слава визволителям України»

 

4 класи

 

 

Міні-проект «Герої Небесної сотні»

 

5 класи

 

 

Фотоколлаж «Моя Донеччина»

 

10 класи

 

 

Міні-проект «Слов’янськ – туристичне місто»

 

 9 класи

 

 

Міні-проект «Пам’ятники нашого міста»

 

7 класи

 

 

Міні-проект «Малі річки Слов’янщини»

 

8 класи

 

 

Міні-проект «Здорові діти – здорова нація »

 

2 -3 класи

 

 

Міні-проект «Ми славні нащадки козацького роду»»

 

6  класи

 

 

 Загальношкільна квест-гра «Пам'ять, закарбована в граніті»

07.05.20

 

 Педагог-організатор,6 кл.

 

 

Конкурс відеороликів соціальної реклами «Час діяти».

 

 Класні керівники

7-8 кл.

 

 

Екологічна акція «Хто, як не ми?»

 

5 – 7 класи

3.

Підсумко

вий

Опис  та презентація

проекту

Створення відеопродукту, до якого увійдуть всі матеріали, зібрані учасниками проекту

 

 Квітень-  травень 2020

Ініціативні  групи,

Класні керівники

 

 

 

Створення електронних презентацій, відеороликів  за тематикою міні-проектів

 

 

 

 

  Створення колажів, папок, фотоальбомів.

 

 

 

 

Створення виставкової експозиції

 

 

4.

Аналіз результатів проектування.

  • Визначення переваг та можливих недоліків проекту;
  • оцінка результативності проекту,

травень 2020

Заступник директора з виховної роботи класні керівники

5.

 Корекція результатів проектування.

  • виправлення недоліків у роботі проекту;
  • окреслення засобів та шляхи усунення недоліків; висвітлення досвіду з патріотичного виховання на сайті школи, засобах масової інформації

травень 2020

Заступник директора з виховної роботи класні керівники

Очікувані результати проекту

Цей проект дозволяє:

  • успішно розвивати пізнавальні інтереси, здібності учнів; формувати ключові компетентності, які стануть у нагоді в житті;
  • використовувати інтерактивні форми та методи навчання, новітні технології, в тому числі і Інтернет – ресурси;
  • забезпечувати виховні задачі, вміння працювати в команді та прислуховуватись до думок своїх товаришів;
  • розвивати творчі здібності учнів;
  • отримувати задоволення в процесі навчальної діяльності як вчителю, так і учням;
  • створити відео-продукти,  за результатами роботи;
  • формувати уміння володіти ІКТ, що сприяє розвитку інформаційної компетентності;
  • презентувати цей проект перед учнями школи.

Соціальний ефект від впровадження проекту: самостійно шукаючи шляхи і способи розв'язання проблем, діти опановують навички дослідження, пошуку, творчості, які їм неодмінно знадобляться у майбутній професійній діяльності.

Пам’ятаймо, змінюватимуться часи, школа вирішуватиме нові завдання, проте актуальною є і буде проблема виховання громадянина України, який знає і пам’ятає свій рід, мову материнську, цінує минуле та гідно творить майбутнє.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загальношкільний проект

 

           з національно - патріотичного виховання 

Пов’язане зображення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                        Підготувала

                                                                   вчитель географії

                                                     Слов’янської ЗОШ І –ІІ ступенів № 9

                                                                      Грунська М.О.

                                    Слов’янськ   2019

 

docx
Додано
20 жовтня
Переглядів
35
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку