Загальношкільний проект
з національно - патріотичного виховання «Я – теж Україна»
Автор проекту: Грунська М.О, вчитель географії Слов’янської ЗОШ № 9, класний керівник 6 - А класу.
Учасники проекту:
Тип проекту: практико-орієнтований.
За змістом: надпредметний.
За кількістю учасників: масовий.
Термін реалізації : вересень 2019 – травень 2020 р
Сьогодні найактуальніше та найважливіше місце у вихованні дітей у системі національної освіти належить патріотичному вихованню. Його актуальність, як і духовного виховання полягає у процесі формування в державі громадсько-активного суспільства, яке сприятиме формуванню та становленню єдиної нації та єдиної України.
Патріотизм сьогодні – це нагальна потреба людства, держави. Саме він є наріжним каменем, що сприятиме повноцінному гармонійному розвитку особистості в державі та в суспільстві.
Забезпечення цілісності народу, його національного відродження, здатність об’єднати різні етнічні групи та регіони країни, сприяння соціально-економічному та демократичному розвитку України, її розбудова, вдосконалення суверенності та соціально-політична стабільність можливі завдяки патріотичному та духовному вихованню підростаючого покоління.
Актуальність пректу підтверджується реаліями сьогодення. Співпраця вихованців, педагогів та батьків сприяє єднанню поколінь, взаємному вихованню національно-патріотичних почуттів не тільки у підростаючого покоління, але і у дорослих. Масові заходи з національно-патріотичного виховання не просто розширюють знання вихованців про Україну, по-особливому розкривають значення слова «Батьківщина», підвищують цінність національних традицій та колориту, пропустивши їх через серце кожного учасника проекту.
Мета проекту:
Завдання проекту:
Головні принципи, на яких базується даний проект:
Технології
Працюючи над створенням проекту з національно-патріотичного виховання доцільно спиратися на такі технології:
Основні види діяльності:
– робота з вихованцями;
– робота з педагогами закладу;
– робота з батьками.
Методи, засоби та форми роботи:
– патріотичні акції та флешмоби;
– тематичні місячники та декадники;
– дні самоврядування;
– інформаційні виставки;
– патріотичні квести;
– тематичні концертні програми;
– відеоуроки, відеолекторії;
– цікаві зустрічі з представниками козацьких організацій, учасників АТО;
– майстер-класи та показові виступи;
– круглі столи, тренінги;
– екскурсії.
Етапи реалізації творчого проекту з національно - патріотичного виховання
№ |
Етапи реалізації |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Відповідальний |
1. |
Підготов чий |
|
Вересень -Жовтень 2019 |
педагог – організатор; класні керівники
|
2. |
Основний
|
Створення програми реалізації проекту. Відпрацювання механізмів реалізації проекту.
|
Жовтень 2019 - квітень 2020 |
Педагог-організатор; класні керівники |
|
|
Реалізація проекту. Уроки Пам'яті, уроки Мужності, зустрічі з цікавими людьми міста та регіону (до Дня визволення міста, Дня Перемоги, До Дня пам’яті воїнів, загиблих в Афганістані, Дня Захисника Вітчизни, Дня Збройних Сил України). |
Протягом навчального року. |
Класні керівники |
|
|
Історичне краєзнавство (відвідування музеїв, місць історичних подій, об'єктів культурної спадщини; подорожі рідним краєм). Пошукова експедиція "Пам’ятники мого міста " Екскурсія до краєзнавчого музею "Люби і знай свій рідний край"
|
Протягом навчального року
Жовтень-листопад
Листопад |
Класні керівники
Ініціативна група
5 – 7 класи, кл. керівники |
|
|
Виховні та інформаційні години, присвячені видатним датам українського календаря |
Протягом навчального року |
Класні керівники |
|
|
Соціологічні дослідження :Тематика: Опитування та анкетування учнів “Що означає бути громадянином/патріотом?” “Чи хочу я жити та працювати в Україні?” “За що я люблю Батьківщину?”
|
Жовтень, квітень
|
Соціальний педагог, практичний психолог |
|
|
Акції “Ветеран живе поруч”, “Мої видатні земляки” «Дитячий оберіг для воїна» «Малюнок солдату» Покладання квітів до могили невідомого солдата (надання волонтерської допомоги, організація пошукової діяльності учнів: збір та узагальнення матеріалів для створення відео-продукту). |
Травень Вересень
Жовтень Січень
Травень Вересень
|
педагог-організатор, класні керівники |
|
|
Конкурс дитячої творчості «Люби і знай свій рідний край», «Палітра файного міста», «Країна мрій» |
Протягом навчального року |
1 – 8 класи |
|
|
флешмоби:
|
жовтень;
травень |
1 - 4 класи
5 -9 класи
|
|
|
Міні-проект «Завдяки тобі «Слава визволителям України» |
|
4 класи |
|
|
Міні-проект «Герої Небесної сотні» |
|
5 класи |
|
|
Фотоколлаж «Моя Донеччина» |
|
10 класи |
|
|
Міні-проект «Слов’янськ – туристичне місто» |
|
9 класи |
|
|
Міні-проект «Пам’ятники нашого міста» |
|
7 класи |
|
|
Міні-проект «Малі річки Слов’янщини» |
|
8 класи |
|
|
Міні-проект «Здорові діти – здорова нація » |
|
2 -3 класи |
|
|
Міні-проект «Ми славні нащадки козацького роду»» |
|
6 класи |
|
|
Загальношкільна квест-гра «Пам'ять, закарбована в граніті» |
07.05.20
|
Педагог-організатор,6 кл. |
|
|
Конкурс відеороликів соціальної реклами «Час діяти». |
|
Класні керівники 7-8 кл. |
|
|
Екологічна акція «Хто, як не ми?» |
|
5 – 7 класи |
3. |
Підсумко вий Опис та презентація проекту |
Створення відеопродукту, до якого увійдуть всі матеріали, зібрані учасниками проекту
|
Квітень- травень 2020 |
Ініціативні групи, Класні керівники |
|
|
Створення електронних презентацій, відеороликів за тематикою міні-проектів |
|
|
|
|
Створення колажів, папок, фотоальбомів. |
|
|
|
|
Створення виставкової експозиції |
|
|
4. |
Аналіз результатів проектування. |
|
травень 2020 |
Заступник директора з виховної роботи класні керівники |
5. |
Корекція результатів проектування. |
|
травень 2020 |
Заступник директора з виховної роботи класні керівники |
Очікувані результати проекту
Цей проект дозволяє:
Соціальний ефект від впровадження проекту: самостійно шукаючи шляхи і способи розв'язання проблем, діти опановують навички дослідження, пошуку, творчості, які їм неодмінно знадобляться у майбутній професійній діяльності.
Пам’ятаймо, змінюватимуться часи, школа вирішуватиме нові завдання, проте актуальною є і буде проблема виховання громадянина України, який знає і пам’ятає свій рід, мову материнську, цінує минуле та гідно творить майбутнє.
Загальношкільний проект
з національно - патріотичного виховання
Підготувала
вчитель географії
Слов’янської ЗОШ І –ІІ ступенів № 9
Грунська М.О.
Слов’янськ 2019