УРОК ЗА ТВОРЧІСТЮ В. ШЕКСПІРА
Сологуб Т.В., учитель Катеринівської ЗОШ, Костянтинівський р-н Донецька область
Тема: Заглиблення в людську психологію, поетизація людини та краси її почуттів, оспівування кохання та дружби в сонетах В. Шекспіра.
Мета: продовжити знайомство учнів з творчістю англійського драматурга і поета В. Шекспіра; формувати навички аналізу та інтерпретації перекладного поетичного тексту, вміння виразно читати рідною та англійською мовами; залучати учнів до активної творчої діяльності з метою створення оптимальних умов для самореалізації особистості; розвивати творчу уяву, логічне мислення, зв’язне мовлення, вміння визначати поетичні особливості сонета, характеризувати ліричного героя; виховувати високі людські почуття та етику стосунків між юнаком та дівчиною; формувати комунікативну, соціальну, загальнокультурну, компаративну та самоосвітню компетенції.
Обладнання: підручник, портрет Шекспіра, проектор, презентації.
Тип уроку: інтегрований.
ХІД УРОКУ
Сонети – це ключ,котрим Шекспір
відкрив своє серце В.Вордсворд
I. Організаційний момент.
1. Учитель зарубіжної літератури: Добрий день, діти! Сьогодні у нас не зовсім звичний урок. По-перше, до нас завітали гості – учителі світової літератури шкіл Костянтинівського району і методист районного відділу освіти Людмила Арсентіївна. По-друге, урок у нас інтегроваований, і проводимо ми його вдвох із вашим учителем англійської мови. Як ви думаєте, чому?
2. Вступне слово вчителя англійської мови:
Teacher: Good afternoon, everybody. I’m very glad to meet you. Today we have an unusual lesson. You have an excellent chance to plunge into the atmosphere of love and poetry, because our lesson is dedicated to the greatest playwright in world literature: William Shakespeare. I hope all of you will take an active part in it. It is impossible to speak about the English literature without speaking about this author. He was the man who had the largest and most comprehensive soul. People all over the world can’t help admiring his great talent.
II. Мотивація навчальної діяльності.
Діти, на кожному уроці ми прагнемо досягти успіху. Сьогоднішній урок не виключення. Тож, для початку, посміхніться один одному і побажайте успіху. Що потрібно, щоб досягти успіху в житті? ( На дошці створюється квітка, центром якої є слово «Успіх».) Отже, кожен день, проведений у школі, кожен урок наближає вас до великого успіху. І сьогоднішній урок - це ще один крок до нього.
(«Сходинки до успіху» - пояснення до листка оцінювання
III Учитель зарубіжної літератури: Запишіть у зошитах число, класна робота. Перевіримо, як ви виконали домашнє завдання.
Учитель англійської мови:
1. And now check homework (перевірка знань та уваги)
Учитель зарубіжної літератури:
Слайд 5 Учитель зарубіжної літератури: Перед вами на екрані план лабораторної роботи. На її виконання у вас 7 хвилин.
(взаємоперевірка)
IV. Учитель зарубіжної літератури:: Сьогодні ми продовжимо вивчення творчості
В. Шекспіра, зокрема, його сонетів. Увага на екран!
Запишіть у зошити тему сьогоднішнього уроку.
Перед вами на екрані таблиця «Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів з теми «Англійська література. В. Шекспір. Сонети Шекспіра». Давайте визначимось, що ви вже знаєте на сьогоднішній день, що вмієте робити.
Усе, що залишилось, нам необхідно опрацювати сьогодні. Оце і є наше завдання на сьогоднішній урок.
Слово вчителя.
Переходимо до першого питання, яке нам потрібно з′ясувати - «Основні теми сонетів Шекспіра», повідомлення на цю тему готувала Амеліна Ганна. Запишіть, будь ласка, у зошитах його назву. Ганна підготувала для вас і презентацію. Під час її повідомлення ви повинні зробити опорний конспект. ( 1-2 учні зачитують свої конспекти).
Наступне питання - «Образ ліричного героя у сонетах Шекспіра» - Кібець Наталія. Слухайте уважно і робіть записи (одного учня заслухати).
Наступна сходинка до успіху - Робота в групах. Зараз ми спробуємо проаналізувати два сонети. Для цього об’єднаємось у 2 групи.
1 група: (СКЛАД) - сонет 66
2 група: - сонет 116
Завдання для груп.
Виступ членів групи, оцінювання
2. Учитель зарубіжної літератури: До сьогоднішнього уроку ви отримали випереджальні завдання, мета яких - навчитися працювати з оригіналами творів.
Учитель англійської мови:
We can’t speak about Shakespeare without speaking about his sonnets. By reading between the lines of the sonnets we may see a tragedy in Shakespeare’s life, a tragedy which he might not have fully understand himself.
And now I want to suggest you to listen to the sonnet 71 by W. Shakespeare in English. Бережна Вікторія
Учитель зарубіжної літератури: Ви прослухали сонет №71 мовою оригіналу. А зараз послухайте його переклад у прозі, який виконала Ковбаса Наталія.
4 бали
Учитель англійської мови:
Good for you. And now answer the question: What are the adjectives used by in sonnet? Name and translate them.
Surly sullen bell – похмурий дзвін;
Vilest worms – огидні черв′яки, хробаки;
Poor name – скромність та жалість до себе;
Алітерація: Surly sullen.
Повтор: world, vile world.
Постійний епітет (standing epithet) : Sweet.
V . Учитель зарубіжної літератури: А зараз узагальнимо наші знання і звернемось до епіграфа. Як ви розумієте ці слова?
VI . Усі сходинки до успіху пройдено. А чи успішними вони були? Давайте за допомогою вправи «Мікрофон» підсумує, що ви нового дізнались, чому навчились і наскільки були успішними.
VII. Домашнє завдання.
1. Проаналізувати сонет№130.
2. Створити буктрейлер до трагедії Шекспіра «Гамлет».
3. Teacher: Dear friends, thank you for the lesson. You have learnt a lot of things about Shakespeare’s family, about his native town, about his place and his sonnets. I think it was very interesting and you will remember our lesson for a long time. Shakespeare was a great poet. He was “for all time”.
Find the translation of Shakespeare's famous phrases.