Питання про роль позакласної роботи в учбовому процесі, про вплив її на мотивацію вивчення іноземної мови є дуже актуальним у зв ‘язку з необхідністю пошуку більш сучасних форм і методів роботи з метою підвищення рівня підготовки учнів по всім предметам, в тому числі і по іноземній мові, а також потребою посилити виховне сприяння на учнів в процесі навчання різних шкільних предметів.
Позакласна робота сприяє формуванню позитивних мотивів учбово-пізнавальної діяльності учнів, підвищення рівня оволодіння мовою, більш широкому знайомству школярів з культурним і соціально-економічним життям народів світу, стимулює самостійну роботу учнів над мовою.
Добре поставлена позакласна робота сприяє підвищенню якості знань учнів, допомагає закріпити, розширити і поглибити ці знання, сприяє подальшому удосконаленню їх мовленнєвих навичок і вмінь і створює умови для здійснювання комплексного підходу до всього виховання учнів, розвиває їх творчість, ініціативу і самостійність.
Позакласні заходи являються хорошим стимулом до вивчення іноземної мови, тому що вони створюють умови, в яких учні на практиці користуються іноземною мовою як засобом спілкування.
В 2021 році працював гурток у 5-А класі « We LIKE TO KNOW ENGLISH»,де ми спочатку займалися підтягуванням знань учнів за підручником « Laser A1+ та наприкінці року влаштували свято для батьків
« Fun Day»
FUN DAY
Мета: - створення відповідного настрою перед майбутніми літніми канікулами;
Хід проведення:
І етап: « Brain- Storming Activity»
Teacher:Children, do you like nursery rhymes and poems? Which poems or rhymes did you learn by heart or like to listen to? Will you recite some of them?
Учні читають коротенькі вірші, які їм сподобалися у впродовж року.
II етап: “ Matching»
T: English children also like short nursery rhymes. Many of them are so funny! Listen to the translations of funny English nursery rhymes and find their variants. For this group up with your friends.
Штовхай- Бовтай Humpty- Dumpty
Штовхай- Бовтай Humpty- Dumpty
Сидів на стіні. Sat on the wall
Штовхай- Бовтай Humpty- Dumpty
Звалився уві сні. Made a great fall;
І всі коні короля, All the King’s horses
І всі люди короля And all the King’s men
Не можуть Бовтая, Couldn’t put Humpty
Штовхая- Бовтая together again.
На ноги підняти.
Лікар Фостер Doctor Foster
Лікар Фостер Doctor Foster
Подався у Глостер. Went to Gloucester
Цілий день його дощ поливав. In a shower of rain;
Звалився в калюжу He stepped in a puddle,
Та змок іще дужче, Right up to his middle,
І більше він там не бував. And never went there again.
Не може бути On oath
Клянуся, божуся: As I went to Bonner,
Учора я бачив I met a pig
Свиню без перуки. Without a wig,
Upon my word and honour.
Три розумники Three wise men of gotham
Розумники, розумники Three wise men of Gotham
У мисці поплили. Went to sea in a bowl;
Не бачили розумники, If the bowl
Що в мисці є дірки. had been stronger,
Невдовзі припинилася My story
Ця подорож невдах. Would have been longer.
Шкода, що моя розповідь
Закінчується так.
Після того як кожна група відшукає правильну пару, учитель пропонує учням виразно прочитати ці вірші- смішинки.
ІІІ етап: « Guessing»
Вчитель показує потішний малюнок товстої жінки з веселою усмішкою на обличчі. Вона збирається смачно поїсти.
T: Children. Look at this woman. What does she look like? Isn’t she funny? What is she doing? That’s right. She is eating. Do you know the name of favourity children’s fat man? Yes, it is Robin the Bobbin, the big- bellied Ben. He likes to eat most of all too. Let’s read a poem about it. But the artist didn’t finish it. He left some pictures for us. Let’s guess the words to fill in the poem.
Robin the Bobbin
The big- bellied Ben
He ate more
Than 40 men;
He ate a
He ate a
He ate a
And a half.
He ate a
He ate a
He ate a
And all the people!
And yet he complained
That his stomach wasn’t full.
T: Do you like this poem? Let’s have a competition and write our own poems. You may draw any picture you like. The group which will make the funniest poem is the winner.
Вчитель підходить до кожної групи дітей та допомогає їм скласти вірші, замінюючи малюнки словами, наприклад: 40 замінюється на 50, 60 і таке інше.
Кожна група створює свій потішний колаж- вірш та демонструє його перед усім класом.
Учні разом з вчителем вибирають найкумедніший вірш.
IV етап: “ Do the commands»
T: We had some fun with poems and now let’s play. Will you stand up and make a circle? Let’s sing a song and do what I tell to do. If someone is wrong he’ll leave our circle.
Учні стають у коло і водять хоровод, наспівуючи такі слова за вчителем:
Sing a little song,
Sing a little song,
One, two, three.
На рахунок « три» хоровод зупиняється, вчитель продовжує співати, чи говорити у швидкому темпі, формуючи команди, які мають виконувати учні. Якщо учень виконує команду неправильно, він вибуває з гри. Виграє той, хто жодного разу не помилився.
Наприклад,
Point to ceiling. Show your nose.
Point to the floor. Close your eyes.
Touch the floor. Clap your hands, etc.
V. “ Freeze”
Now let’s play in two big groups. One group gives a task for the other group to do. Then they exchange parts. Let’s try.
Group 1 to group 2: You are elephants. (учні зображають слонів).
Group 1:Freeze!
Учні, які зображали слонів, завмирають на місці та стоять так декілька хвилин, поки не пролунає інша команда. Якщо учень під час команди
« Freeze!” ворухнувся чи змінив положення, він вибуває з гри.
VI. « What does a crocodile say?”
T: Work in groups of 3-4. You have a cut picture of a crocodile. Put the pieces together and read what your crocodile says. Do it.
Кожна група має зібрати іграшку та прочитати,що на ній написано, та виконати завдання.
Наприклад:
Jump three times on your right leg.
Run around the school yard.
Dance with your friend.
Go to the board and write a few words.
Clap your hands 10 times.
VII. “ Find the hidden place”.
T:Stay un your groups. Each group will get an instruction where to find their hidden place. Find it and present it to all of us. You have only 5 minutes to do.
Учні знаходять свій предмет і знайомлять з ним англійською мовою інших.
VII. “ Riddles”
T: And now before we part let’s have a final competition. Two big groups stand in a line facing each other. There is a six- step distance from each group to the red line in the middle. Each group tries to guess the riddle. If they guess it, they make one step forward to the red line. If not, they stay at their place.
Вчитель проводить червону лінію посередині класу. На відстані 6 кроків діти шикуються з двох команд обличчями один до одного. Виграє команда, яка першою наблизиться до червоної лінії.
Загадки:
VIII. Підбиття підсумків