Сценарій
виховного заходу «ПРОТИДІЯ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ»
Мета:
ознайомити й донести інформацію до учнів стосовно работоргівлі;
навчити й показати, як можна запобігти насиллю в майбутньому;
розвивати уміння аналізувати факти, події, уміння самозахисту;
виховувати у учнів співчуття, честь та гідність.
Вид:
захід - інформаційний квест.
Хід заходу:
Вступне слово викладача:
Щороку 2 грудня за рішенням Генеральної Асамблеї ООН відзначається Міжнародний день боротьби за скасування рабства. Саме цього дня 1949 року на 4-й сесії ГА ООН було прийнято Конвенцію про боротьбу з торгівлею людьми і з експлуатацією проституції третіми особами. В України документ набрав чинності 15 лютого 1955 року.
Розподіл учнів на команди:
(https://quest.stoptrafficking.org/start?fbclid=IwAR2cwxDDjitb76Mq4rSfXiQrcgvb12iVygtO62V_gAWIuWOL8pOFo8ZJJ3I) та отримати якомога більше сертифікатів.
Команди називають слова: асоціації від терміна «РАБОТОРГІВЛЯ».
ВІДЕОРОЛИК 1
На екрані проектора йде відео від команд
Слово викладача:
Коротко про історію рабства: ра́бство — це насильницьке підпорядкування однієї людини іншою. Рабство існувало в усіх стародавніх цивілізаціях від Стародавнього Китаю до доколумбових цивілізацій Америки, у стародавній Греції та Римі, Київській Русі та Османській імперії. У Римі рабів використовували навіть в деяких видах розумової праці — секретарі, читці, переписувальники книг також були невільниками, головним чином греками та сирійцями.
Знатні римські жінки могли купувати собі рабів-філософів або рабів-поетів. А найсильніші раби-чоловіки мусили бути гладіаторами. Криваві видовища гладіаторських боїв розважали римську знать. Раб був річчю, а не особистістю, не мав навіть імені та прізвища, тільки кличку, як тварина.
Зараз, в наш високотехнологічний і цивілізований вік, рабство здається чимось давно забутим, яке давно пішло в далеке середньовічне минуле. Але, на жаль, це не так. І тепер, досі процвітає у світі торгівля людьми. Дослідниками виносяться чіткі критерії щодо визначення категорії рабського стану людини по відношенню до навколишнього соціуму. Це люди, які були загнані в тому числі і в сексуальне рабство.
ЧОМУ ВАЖЛИВА ЦЯ ПОДІЯ?
Цей день покликаний привертати увагу населення до злочинів сучасного рабства, адже в повсякденному житті ми не часто згадуємо про цю проблему.
видовища гладіаторських боїв розважали римську знать.
Читають команда «А» слайди презентації із завдання:
За підрахунками ООН, близько 40 мільйонів людей знаходяться в сучасному рабстві, в тому числі 25 мільйонів — працюють примусово. Кожною четвертою жертвою рабства в сучасному світі є дитина.
Щороку 2 мільйони людей нелегально перевозять за кордон для продажу. Більшість з них — жінки, яким обіцяли кар’єру в модельному бізнесі, а натомість примушують до проституції або тяжкої праці на підпільних підприємствах. До трудового рабства часто потрапляють і чоловіки.
Україна займає місце в першій половині антирейтингу по розповсюд-женню сучасного рабства. Кількість жертв цього явища в нашій країні сягає понад 200 тисяч.
Міжнародний день боротьби за скасування рабства дозволяє попов-нити свої знання про те, як запобігти потраплянню в рабство, на що слід звертати увагу в разі працевлаштування за кордоном.
Також дуже важливо знати, як допомогти людям, що потрапили в неволю, якщо раптом доведеться стати свідком такої ситуації.
ВІДЕОРОЛИК 2
На екрані проектора йде відео від команд
Читають команда «Б» слайди презентації із завдання:
МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ БОРОТЬБИ ЗА СКАСУВАННЯ РАБСТВА В ІСТОРІЇ:
• 1861
Скасовано кріпосне право на території Російської імперії, в тому числі й на території України.
• 1865
Заборонено рабство у США.
• 1924
Тимчасова комісія Ліги Націй визначила перелік форм рабства.
До нього увійшли: рабство або кріпацтво; звичаї, що обмежують свободу особистості в умовах, аналогічних рабським; система примусової праці. Цей перелік було схвалено Радою Ліги Націй.
• 1926
Лігою Націй прийнято Конвенцію про рабство.
• 1956
ООН прийняла Додаткову конвенцію про скасування рабства, работоргівлі та інститутів і звичаїв, подібних до рабства. Цей документ є більш сучасним та поглибленим в порівнянні з Конвенцією 1926 року.
Слово викладача:
Попередниця ООН — Ліга Націй — приділяла багато уваги явищу рабства, а після Першої світової війни ця проблема була серед найактуальніших. Прийнята організацією Конвенція про рабство хоч і поставила це явище поза законом, але не передбачала ні механізму дії, ні міжнародного органу, який міг би розглядати порушення. До кінця 30-х років XX століття було також прийнято ряд міжнародних документів стосовно заборони торгівлі жінками для проституції. Цей злочин у Конвенції про рабство раніше не був прописаний.
В січні 1947 року Комісія з прав людини, яку очолювала Елеонора Рузвельт, розпочала працювати над історичним документом. Комісія виробила документ, в якому перелічено всі права, що мають чоловіки та жінки на нашій планеті. Загальну декларацію з прав людини, 4 стаття якої проголошує заборону рабства в усіх його видах, було прийнято 10 грудня 1948 року.
Читають команда «Б» слайди презентації із завдання:
ВІДЕОРОЛИК 3
На екрані проектора йде відео
від команд
Слово викладача:
Команди задають питання одна одній і дають відповіді:
1.Яка різниця існує між сучасним рабством і тим, що було в давнину?
2. Хто може потрапити в рабство?
3. Чи існувало рабство на Київській Русі?
4. Чи є країни, де рабство продовжує існувати?
Слово викладача:
Квест-тест онлайн за посиланням для учнів і журі:
На завершення відеоролик 4:
На екрані проектора йде відео
від команд
Висновок-слова викладача:Торгівля людьми – це форма сучасного рабства та порушення прав людини, яка не втрачає актуальності у ХХІ ст. для жодної країни світу, включаючи Україну. Ця проблема може торкнутися кожного, незалежно від віку, статі, освіти чи соціального статусу!