Розвивати уявлення дітей про родину як невід'ємну частину суспільства, про зв'язок поколінь в родинах, сімейні обереги та традиції; виховувати почуття патріотизму, гордості за своїх предків, шанобливе ставлення до членів родини, впевненість в кращому майбутньому Батьківщини.
Тема: «Тепло єдиної родини»
Мета : розвивати уявлення дітей про родину як невід’ємну частину суспільства, про зв’язок поколінь в родинах, сімейні обереги та традиції; виховувати почуття патріотизму, гордості за своїх предків, шанобливе ставлення до членів родини, впевненість в кращому майбутньому Батьківщини.
Обладнання: фотовиставка « У колі сім’ ї», малюнки «Моя родина», проба пера: збірка віршів учнів класу, родовідні дерева, український вінок з різнокольоровими стрічками, плакат «Українському роду нема переводу»,
українські рушники.
Хід заходу
Класний керівник. Усе, що є найкраще у дитини:
Її талант, культура, доброта-
Від тата і від мами йде, і від родини –
Незаперечна істина свята.
Сім’ я, родина – це велике диво,
Там є любов і ласка, і тепло.
Там дітям затишно і радісно, й щасливо,
Сьогодні в нас і завжди так було.
Як тато є й матуся є рідненька,
Там гарно дітям, є в них доброта.
В дітей тоді й сорочечка біленька,
І ластівкою мрія заліта.
Сім’ я, родина в кожного хай буде,
І ній стільки затишку і мудрості й тепла!
Живіть щасливо на землі цій, люди,
Й щоб доля ваша світлою була!
Ведучий І. Добрий день, шановні батьки, бабусі, дідусі. Запрошуємо вас усіх на хліб, на сіль, на слово щире, на бесіду мудру – на наше родинне свято “Моя сім я – мій оберіг».
Ведучий ІІ. Щасливі ми, що народилися на такій чудовій мальовничій землі – в нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, тут живуть наші батьки – тут коріння сивої давнини. І де б ми не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, Батьківщини.
Учні:
І вітаєм щиро вас.
І запрошуємо ласкаво
До нас на свято в 7 клас!
Усі ми вам зичимо щастя, здоров’я,
Кожної днини миру і злагоди
Вашій великій родині!
Затишний куточок і хата.
Це мама, татусь, бабця, дід і я,
Брати і сестри , і рідні багато.
Ведучий ІІ. Давайте пити джерельну воду з народних криниць, з фольклору, бо з давніх давен йдуть до нас прислів’я та приказки про теплі родинні стосунки.
Учні промовляють по одному.
Ведучий І. Слово «мама» – наше перше слово. Вона завжди для нас найближча, дорога і улюблена. Саме мамі ми довіряємо свої радості і печалі. Від неї ми чекаємо підтримку і слова підбадьорення у нелегку хвилину. Нажаль, у повсякденній суєті ми не завжди знаходимо час для спілкування.
Ведучий ІІ. У всіх мовах світу є слово «мама». І на всіх мовах воно звучить однаково, воно сповнене тепла, прихильності і безмежної любові, яка озаряє все життя. Кожен з нас може з гордістю сказати: « Моя мама – не лише найпрекрасніша в світі, але і моя найкраща подруга! Їй я можу довірити свої секрети, запитати ради і почути розумні, виважені відповіді. Що може бути краще, коли мама так любить доньку, що часто розуміє її без слів! Матуся повсякчас підтримає, і утішить, і підбадьорить, і дасть пораду. Ти – найважливіша людина в моєму житті.»
Ведучий І. Мама – найрідніша людина. З самого дитинства тягнеш до неї руки, міцно обіймаєш, поспішаєш до неї поділитися радістю чи сумом, і вона завжди похвалить чи втішить, скаже, що все обов’язково буде добре… І їй віриш, адже з материнською любов’ю так легко дихається.
Як добре нам жити і знати,
І вірити, друзі, весь час,
Що кращого слова, ніж мати
Немає у світі для нас.
Класний керівник. У збірку «Моя щаслива родина» увійшли вірші учнів про матусь. Надаємо слово авторам : Мироненко А. , Латишевій В.
Конкурс І для мами і дитини з однієї родини:( відповіді пишуть одночасно на дошці)
Конкурс 2.
Учні одночасно пишуть синоніми до слова мама (матінка, неня, ненька, матуся, мамуся, мамочка). Хто більше.
Класний керівник. Дорогі діти, пам’ятайте, що матері ні купити, ні заслужити. То бережіть своїх матерів, шануйте їх. Знайте, що ранню старість і хвороби приносить не стільки праця, як сердечні рани, хвилювання і переживання. Ваше недобре слово, негідна поведінка – це рана на ніжній материнській душі.
Хай щастя вікує у Вашому домі,
І радість хай буде завжди!
Здоров’ я міцного і щирої долі
Матусям бажаєм на довгі роки.
Ведучий І. Батько… Тато…Суворий. Вимогливий. А любов до дітей — стримана і врівноважена. Недарма кажуть, що дитину потрібно любити так, щоб вона про це не знала. Саме такою є батьківська любов.
Ведучий ІІ. Батько має обов’язок піклуватися про родину, годувати її та захищати. Татко може і насваритись, якщо це потрібно. Кожне зауваження сприймається як належне, тому що його робить глава сім’ї. І робить, найчастіше, справедливо.
Споконвіку діти до батька зверталися на Ви. А називали його ніжно і любляче: тато, татко, татечко, татонько, татусенько. Роль батька в сім’ї неоціненна. Отож, учися шанувати свого тата. Його слова, його приклад мають бути святим законом у будь-якій родині.
Конкурс для батька та доньки «Комплімент» . Передаючи один одному м’яку іграшку – серце, вони промовляють по одному компліменту. Виграє останній.
Класний керівник. Чудовий вірш про тата написала до збірочки Мунько Д. Давайте всі уважно послухаємо.
Учень:
Що не кажіть нам, а таки не розуміють нас батьки.
Приходить тато втомлений з роботи
І зразу від порога:
- Ану неси щоденник!
Тебе чекають друзі, та не ступить і кроку,
Бо мама тут же спинить:
- А ти зробив уроки?
І так щодня, постійно…
- Чому сидиш без діла?
- Чому не почитаєш?
- Ти все вже, мабуть, знаєш?
Скажіть, хіба життя це?
Ну де б од них сховаться?
Хоча б на день, хоча б на мить.
Як пояснити мамі?
Як пояснити тату?
Що іноді, хоч зрідка, не треба нас чіпати.
Не треба нас виховувати,
Не треба нас учити,
А треба нам дозволити хоч щось самим зробити!
Власний вірш про тепло родинних стосунків звучить у виконанні Пірожнікова Г.
Класний керівник: Крім матусь і татусів на нашому святі присутні також бабусі і дідусі – ці невтомні трудівники, скарбничі мудрості нашого народу, зберігачі сімейних традицій, цікаві казкарі. Вони люблять вас, своїх онуків, піклуються про вас,передають вам свої знання і уміння.
Учень
Ой бабусенько рідненька,
Чарівниченько любенька,
Твої руки золоті
В невсипущому труді.
Твою працю я шаную,
Твоє серце добре чую.
І тебе, – я побажаю, –
І вітать не забуваю.
Учениця.
Цілую бабусині натруджені руки,
Що знали в житті і любов, і розлуки,
Що вміють такий смачний хліб випікати
І людям добро завжди дарувати.
Галанжа О. читає власний вірш, присвячений бабусі.
Класний керівник: Оскільки більшість часу наші діти проводять з бабусями, то і знають вони один одного дуже добре. Зараз ми це перевіримо.
Гра «Чи знаєш ти свою бабусю?»
1. У яку пору року у бабусі день народження?
2. Які квіти любить бабуся?
3. Яка в бабусі улюблена телепередача?
4. Скільки років бабусі?
5. Що бабуся любить робити вдома?
6. Яку страву найбільше любить бабуся?
7. Яке дівоче прізвище бабусі?
Ведучий І. Дорогі бабусі, прийміть від дітей цей подарунок (танок)
Учениця
Любий, добрий наш дідусю,
Ми – твої внучата,
Прибігаємо до тебе,
Щастя побажати.
Хоч твоє волосся сивиною
Густо посріблилось,
Ти для нас, любих онуків,
Другом залишився.
Учень
Зовсім не старенький любий мій дідусь,
Ми з ним добрі друзі, я цим так горджусь.
Він такий розумний, все на світі знає,
Бо книжок багато він завжди читає.
Учениця
Мій дідусю рідний, будь завжди таким:
Спритним і веселим – вічно молодим.
Учень
Дуже поважає мій дідусь футбол,
Разом із гравцями забиває гол.
То підскоче в кріслі, то «Ура!» кричить,
Аж на стелі люстра дзвінко дзеленчить.
Учень
Недарма вважає вся наша сім’я,
Що на діда зовні дуже схожий я.
Підросту ще трошки, усього навчусь
І таким завзятим стану як дідусь!
Ведучий І. Сім’я – яке прекрасне слово, воно несе в собі багату спадщину. Кожна сім’я має своє коріння. Знати свій родовід, зберігати про нього пам’ять – це наш обов’язок не лише перед минулим, а й перед майбутнім поколінням. Доки існує життя на землі, доти роду людськом нема переводу. З давніх – давен існувала така традиція: кожен повинен знати свій рід до сьомого коліна поіменно.Коліно — це одне покоління роду. Про того, хто пам’ятає про своїх предків до сьомого коліна, можна сказати, що він знає свій рід дуже добре. Адже кожна людина це перше коліно, її батьки — друге коліно, дідусі й бабусі — третє коліно, прадіди іпрабабусі — четверте… Знати рід до сьомого коліна, значить, знати далеких своїх прапращурів, а яких починається родовідне дерево.
Ведучий ІІ. З кожним членом роду були пов’язані цікаві історії, події, чим більше людина знала про свій рід, тим довше жила пам’ять про померлих родичів, тим більше берегли і підтримували живих. Тож у нас, українців, завжди існував дуже тісний зв’язок між поколіннями.
Старші піклувалися про молодших, молодші допомагали старшим. І як в давнину, так і зараз кожна людина береже і вшановує світлу пам’ять про своїх предків.
Класний керівник. Я щиро вдячна всім учням за активну підготовку до свята, родинам, які відвідали нас. А закінчити хочеться такими словами:
Хай наш незвичайний сімейний урок
Для вас усіх буде, як свято.
Нехай усі родини, як пишний вінок,
Щастям барвистим будуть багаті.
Бабусю шануйте та дідуся,
Матусю любіть і тата,
Нехай родина дружна вся
Буде на радість завжди багата.
Хай тішиться внуками бабця та дід,
Хай тато та мама радіють дитині,
Хай буде, як дуб, могутнім ваш рід,
Хай злагода й мир запанують у родині!
Пісня «Родина» (Слова: Вадим Крищенко. Музика: Олександр Злотник).
Хай з вами буде щастя і здоров’я на многії літа і назавжди! Щоб родила щедро нива, щоб у хаті все як слід, щоб довіку був щасливий український славний рід.