Тема уроку: Захист прав споживачив.
Мета уроку:
навчальна: сприяти формуванню знань здобувачів освіти з основ Цивільного права, аналізувати нормативні акти, що закріплюють права споживачів та використовувати отриманні знання на практиці;
розвивальна: розвивати навички критичного мислення; вміння узагальнювати та систематизувати матеріал; забезпечувати
стійкі, системні та цілісні знання; формувати пізнавальні інтереси та здібності, творчу активність;
виховна: сприяти формуванню основних світоглядних ідей, творчої ініціативі, відповідальності, виховувати правову
культуру здобувачів освіти як споживачів.
Вид уроку: засвоєння нового матеріалу з поєднанням практичних вправ
Методи навчання: методи критичного мислення – «мозкова атака», «формування понять», «плакат думок», «тонкі і товсті запитання», «незакінчене речення», дискусія, пошук вирішення проблемних завдань.
Методичне забезпечення: онлайн-презентація в освітньому інструменті , опорний конспект, роздатковий матеріал.
Технічні засоби навчання: інтерактивна дошка, ноутбук.
План уроку:
1.Права та обовיּязки споживачив.
2.Перелік товарів,які не підлягають поверненню.
3.Права споживачив у разі придбання належних або неналежних товарів.
Захист прав споживачів є складовою частиною захисту прав людини.
При придбанні товарів чи задоволенні будь-яких побутових потреб, кожен з нас, навіть не задумуючись над цим, стає учасником правовідносин, які виникають між споживачем з одного боку та підприємством, установою, організацію або громадянином-підприємцем з іншого.
Захист прав споживачів в Україні – один із пріоритетних напрямків захисту прав людини, ключовий інструмент перебудови економіки
Сучасний світ практично неможливо уявити без прав і обов’язків людини.
Всі люди мають права. Права не можна відібрати. Права кожна людина отримує
від народження. Право охороняється і забезпечується державою. Права громадян України закріплені в Основному законі нашої держави — Конституції України.
Вправа «Мозковий штурм» які соціальні ролі ви бачете?
Кожна людина у своєму житті виконує різноманітні соціальні ролі.
Запитання: Висловіть свою думку щодо того, які соціальні ролі вам відомі.
Хто такі споживачі, продавці, виробники?
Однак бути споживачем ви можете лише тоді, коли хтось продає вам товар, виробляє його, надає вам певні послуги чи виконує за вашим замовленням певний вид роботи.
З легкої руки Гаррі Селфрідж вміння зачаровувати і балувати своїх покупців стало хорошим тоном. Мало хто знає, що фраза «покупець завжди правий» належить саме йому.
«Чи завжди покупець правий?»
Тврдження, що покупець завжди правий, довгий час було своєрідною аксіомою. Чи дійсно правдиве це твердження?
Щороку 15 березня відзначається Всесвітній день захисту прав споживачів.
За рішенням ОНН це свято відзначається у річницю виступу Президента США Джона Кеннеді в Конгресі 15 березня 1961 року. На цьому виступі були прголошені основні права.
Україна однією з перших серед країн СНД, яка стала опікуватися захистом прав споживачив.
Основним документом, який регулює відносини між споживачами товарів, виробниками, виконавцями, продавцями є Закон України «Про захист прав
споживачів» від 12. 05. 1991 р.
Нормативна база:
Конституція України ст.42
Цивільний кодекс України
Господарський кодекс України
Закон України "Про захист прав споживачів"
Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про якість та безпеку харчових продуктів та продовольчої сировини"
Порядок провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 року № 833
Правила роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, затверджені наказом Міністерства економіки України від 19 квітня 2007 року № 104
Правила роздрібної торгівлі продовольчими товарами (із змінами), затверджені наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 11 липня 2003 року № 185
Права та обов’язки споживачів
У кожного з нас може виникнути потреба захистити свої права. Основою для цього повинен стати Закон України «Про захист прав споживачів», який визначає права та обов’язки споживачів.
Які права має споживач?
Виступ учня.
Опрацювання ст. 4 Закону України «Про захист прав споживачів».
Вправа 5. «Асоціація» Питання: які права споживачів заховані за світлинами?
Ст. 4 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено не тільки права споживачів, але і їх обов’язки.
Отже, права ми знаємо, від продавця отримали усю необхідну інформацію, заплатили гроші, отримали товар, прийшли до дому і зрозуміли, що товар нам не підходить, не той
колір, не той фасон, або просто змінили намір мати цей товар. Що робити?
Запитання: Чи доводилося вам бачити таку табличку у магазинах і в яких саме?
Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» існує дві ситуації обміну або повернення придбаного товару:
У разі придбання товару неналежної якості.
Придбання товару належної якості, але якщо товар з якоїсь причини не підійшов покупцеві.
Виступ учня.
Згідно ст.8 цього Закону при виявленні істотних недоліків, які виникли з вини виробника
Правова задача. Ви купили дорогу сукню. Прийшовши додому ви зрозуміли, що вона не підходить. Після довгих роздумів ви вирішили повернути цей светр в магазин. Наступного дня ви поїхали в магазин пояснили продавцю свою ситуацію (етикетка та чек збережені). Продавець відповів "Ні, треба було думати одразу".
Ваша думка на дії продавця?
(Стаття 9. Права споживача при придбанні товару належної якості).
Згідно ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів» споживач має право
протягом 14 днів, замінити товар належної якості на аналогічний, якщо товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором або не може бути використаний
за призначенням, але за умови якщо товар не використовувався і збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, заводська упаковка, документи.
Держава захищає інтереси всіх своїх громадян, тому, щоб не порушувати права інших споживачив,які придбають повернутий ким-небудь товар, Кабінетом Міністрів затверджено Перелік товарів, які не підлягають поверненню.
Виступ учня (Постанова Кабінету Міністрів України від 23.09.1993 р. №216) Перелік товарів належної якості ,що не підлягають обміну (поверненню)
Як захистити права споживачів
Законом України «Про захист прав споживачів» передбачено можливість захисту прав споживачів у досудовому або судовому порядку
Узагальнення й систематизація отриманої інформації
ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ
«Чи завжди споживач завжди правий»?
«Чи завжди покупець прав?»
Цю фразу знає кожен, але мало хто замислювався, що право споживача має силу тільки в тому випадку, якщо споживач дотримується всіх приписів Закону, що стоїть на його захисті. Отже, підбиваючи підсумки, слід зазначити, що фраза «Споживач завжди правий» має місце бути, якщо споживач дотримувався всіх норми закону. Правий той, на чиєму боці закон, а помилятися можуть як споживачі, так і продавці
Закріплення нових знань,умінь,навичок.
Пройдіть тест .
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4857129
Домашнє завдання
Параграф 19-20 с.147 правові задачи 1-3 письмово