Тренінг-гра "Закон і ми"

Про матеріал
Тренінг-гра "Закон і ми" Мета: сприяти формуванню правового світогляду та правової культури підлітків, ознайомитися з основними положеннями Конвенції ООН «Про права дитини», виховувати в учнів правову свідомість, інтерес до правових знань. Обладнання:бланки до ігрових конкурсів, аркуші та плакат до вправи «Очікування», малюнки «Права дитини», вислови на правову тематику, плакат із правилами.
Перегляд файлу

Тренінг-гра "Закон і ми"

 

Мета: сприяти формуванню правового світогляду та правової культури підлітків, ознайомитися з основними положеннями Конвенції ООН «Про права дитини», виховувати в учнів правову свідомість, інтерес до правових знань.

Обладнання:бланки до ігрових конкурсів, аркуші та плакат до вправи «Очікування», малюнки «Права дитини», вислови на правову тематику, плакат із правилами.

 

Вправа – привітання «Це класно!» (10 хвилин)

Мета: знайомство учасників тренінгу, створення невимушеної доброзичливої атмосфери

 

   Учасники тренінгу сідають у коло. Ведучий пропонує учню, що сидить справа, назвати своє ім’я і яке-небудь право (наприклад, «Я – Денис, в мене є право на життя»).

   У відповідь на кожну фразу всі учасники вигукують «Це класно!» і водночас піднімають вгору великий палець. Після закінчення вправи відбувається обговорення.

Обговорення:

• Що ви відчували в ході виконання цієї вправи?

• Чи легко вам було пригадати свої права? Чому?

 

Вправа «Правила» (2 хвилини)

  Мета: сприяти створенню атмосфери довіри та доброзичливості для конструктивної роботи

   Ведучий пропонує учасникам правила, яких потрібно дотримуватися для ефективної взаємодії.

ПРАВИЛА РОБОТИ ПІД ЧАС ТРЕНІНГУ

‐ Добровільна участь (право відмовитися від участі в

обговоренні якоїсь проблеми);

- «Стоп»-правило (якщо подальше обговорення неприємне або

небезпечне для Вас);

- Конфіденційність ;

- «Я» - звернення (говорити від себе);

- «Піднята рука» (не перебивати, говорити по черзі);

- «2 хвилини» (на виступ та коментарі учасників);

- Взаємоповага (поважати один одного та право на власну

думку: не оцінювати і не засуджувати);

- Мобільний без звуку

   Обговорюється необхідність та корисність кожного правила

Повідомлення теми та мети тренінгу – гри (2 хвилин)

   На календарі є чимало дат ,присвячених утвердженню однієї з найбільших цінностей людства – прав людини. Я пропоную  пригадати державні свята, в яких прописано  права людини.

Я буду називати дату, а ви повинні назвати свято.

    1 червня - Міжнародний день захисту дітей,

    28 червня – День Конституції України,

    20 листопада – Всесвітній день захисту прав дитини,

    10 грудня -  Міжнародний день прав людини.

 

Так, незважаючи на таку, здавалося б, значну увагу правам людини і поціновування їх, ми, на жаль, щодня стикаємося з випадками свідомого чи неусвідомленого порушення прав людини і прав дитини, зокрема.

Наші повсякденні вчинки часто мають правову оцінку. Щоб уміло і правильно користуватися своїми правами і добре виконувати свої обов’язки, не порушуючи прав і законних інтересів інших, треба знати закони. Тож наше завдання сьогодні – ще раз нагадати наші з вами права й обов’язки і перевірити ваші знання законів і правових норм, які ви вивчали на уроках правознавства.

 

Вправа «Очікування» (5 хвилин)

   Учням роздають аркуші, на яких вони записують свої очікування від тренінгу – гри та прикріплюють до плакату «Фемі́да»

Фемі́да - богиня права й законного порядку. Була порадницею Зевса і наглядала за тим, щоб ні люди, ні боги не порушували законів. Зображували її суворою жінкою із зав'язаними очима (символ неупередженості) й терезами або мечем у руках.

   Інформаційне повідомлення «Конвенція ООН про права дитини» (3 хвилини)

    Права людини починаються з прав дитини. Люди люблять і любили своїх дітей завжди. Однак захищати дітей на міжнародному рівні почали лише на початку ХХ століття. А чому, до речі, всі люди світу відзначають День захисту прав дитини 20 листопада? (Відповіді учнів)

Було прийнято цілий ряд важливих міжнародних актів, що дали початок міжнародному руху за права дитини. Та центральне місце займає «Конвенція ООН про права дитини», прийнята саме 20 листопада 1989 року.

Конвенція ООН про права дитини - це угода між країнами. В ній записано, як уряд кожної країни має дбати про дітей. Цей особливий документ було ратифіковано 191 країною світу.

       Згідно з Конвенцією, права дитини діляться на 5 груп:

• Цивільні права (право на ім’я, національність, життя,  принцип недискримінації, право на особисте життя);

• Політичні права (свобода слова, свобода самовираження);

• Економічні права (право на захист від експлуатації);

• Соціальні права (право на освіту, охорону здоров’я, соціальне забезпечення);

• Культурні права (право на відпочинок та дозвілля).

 

   Варто пам’ятати: якщо людина має права, то вона повинна мати і обов’язки. Якщо немає обов’язку – немає права. Права кожної людини закінчуються там, де починаються права іншої. Кожна людина повинна поважати права іншої людини.

 

Вправа – розминка «Ливарпамен» (10 хвилин)

Мета: прищеплювати підліткам розуміння необхідності правил та законів, цінності їх у суспільстві, а також подати деякі основні ідеї щодо справедливості

 

   Психолог об’єднує учасників у дві команди методом «День і ніч» з різною кількістю гравців і просить вишикуватися в дві колони. Потім він дає маркер першому гравцеві в кожній команді та пропонує почати гру. Певна річ, група буде розгубленою через відсутність вказівок. Через деякий час психолог поступово пояснює окремі правила гри, говорячи ,що маркер треба спочатку передати в кінець колони, а потім повернути його назад. Виграє команда, яка закінчує передачу предмета першою. Команди починають, але психолог їх зупиняє, сказавши, що вони не дотримуються правил гри. Маркер слід через ліве плече. Гравці починають обурюватися, що їм  нічого не казали про це. Після чергового старту гра зупиняється і дається нове правило (повертатися до сусіда, що стоїть позаду, а потім віддавати маркер). Коли «переможці» оголошені, більшість учасників обурені перебігом гри.

Обговорення:

• Що ви відчували, коли виконували цю вправу?

• Що було справедливим?

• Що було не справедливим?

• Що може зробити гру справедливою?

• За яких умов гра була б справедливою?

• Де потрібні правила?

• Для чого потрібні правила?

• Що є спільного між правилами та законами?

• В чому відмінність правил та законів?

 

Вправа  «Права і обов’язки дитини»

   Учні одержують бланки із завданням – визначити  кожному праву відповідний обов’язок.

Права

1 . Усі діти мають право на любов і турботу

 2. Всі діти рівні у своїх правах

3.Особлива турбота — дітям-інвалідам

4. Усі діти мають право на повноцінне харчування

5. Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля

6. Усі діти мають право на освіту

7. Особлива турбота — дітям, які перебувають у конфлікті з законом

8. Діти мають право вільно висловлювати свої погляди

9. Всі діти мають право на медичну допомогу

10. Всі діти мають право на вільне спілкування

11 . Особлива турбота — дітям без сімей

12. Жодну дитину не можна примусово залучати до праці

13. Всі діти мають право на інформацію

14. Жодну дитину не можна ображати або принижувати

15. Всі діти мають право на життя 

Обов’язки

1 . Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас

2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини

3. Бути толерантним до таких людей. Поважати їх і допомагати їм

4. Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів

5. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим

6. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання

7. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону

8. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні

9. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби

10. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету

11. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас

12. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці

13. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах

1 4. Не ображати і не принижувати оточуючих

15. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки.

 

Конвенція ООН про права дитини містить 54 статті. В них ти знайдеш 40 прав, які має дитина. Нижче наведені тільки ті статті Конвенції, які стосуються твоїх прав. Всі права можуть бути класифіковані за певними принципами.

Спробуймо класифікувати права:

Всі діти мають право на життя

Всі діти мають право на піклування і турботу

Всі діти рівні у своїх правах

Права «піклуйтеся-про-мене»

Ти маєш право на достатнє та здорове харчування

Ти маєш право на освіту

Ти маєш право на медичну допомогу

Ти маєш право на розваги

Права «не знущайтеся наді мною»

Ти маєш право на захист від економічної експлуатації та примусової праці

Ти маєш право на захист від будь-якої роботи, яка може бути небезпечною для твого здоров’я

Ти маєш право не бути жертвою війни

Ти маєш право на захист від сексуальної експлуатації

 Права  «я маю власну думку»

Ти маєш право виражати свої погляди

Ти маєш право сповідувати свою власну релігію

Ти маєш право об'єднуватися з іншими

Ти маєш право на інформацію

Права «спеціальних потреб»: життя деяких дітей є важчим, ніж у їхніх однолітків. Тому такі діти потребують спеціальної уваги і піклування

Діти-інваліди

Діти, позбавлені батьківського піклування

Діти-біженці

Діти у конфлікті з законом

 

Конкурс  «Чи знаєте ви зміст Конвенції ООН про права дитини?»

   Команди одержують бланки із завданням – визначити справжні та жартівливі права. Кожному праву відповідає певна літера. Із цих літер треба скласти зашифровану ключову фразу («І я знаю Конвенцію ООН»). Написати цю фразу на аркуші.

Знайдіть права, які дійсно визначені у Конвенції:

1.Усі діти мають право на любов та турботу. (і)

2.Кожна дитина має право їсти лише гамбургери, чіпси та ход-доги. (в)

3.Дітей, які добре ставляться до своїх батьків, ті повинні особливо поважати. (х)

4.Усі діти рівні у своїх правах. (я)

5.Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства чи війни. (з)

6.Кожна дитина може нецензурно висловлюватися, якщо вона того захоче. (ь)

7.Особлива турбота – дітям-інвалідам. (н)

8.Усі діти мають право на повноцінне харчування. (а)

9.Усі діти мають право на відпочинок та дозвілля. (ю)

10.Жодна дитина не повинна мити посуд. (л)

11.Усі діти мають право на освіту. (к)

12.Кожна дитина має право користуватися посудом. (ш)

13.Жодна дитина не повинна прибирати власну кімнату. (ч)

14.Особлива турбота – дітям, які перебувають у конфлікті з законом. (о)

15.Особлива турбота – дітям біженцям. (н)

16.Діти мають право вільно висловлювати свої погляди. (в)

17.Кожна дитина має право відмовитися від обіду. (с)

18.Усі діти мають право на медичну допомогу.(є)

19.Усі діти мають право на вільне спілкування. (н)

20.Діти, які мають брата чи сестру, повинні отримувати додатковий захист. (ж)

21.Особлива турбота – дітям без сімей. (ц)

22.Жодну дитину не можна примусово залучити до праці. (і)

23.Усі діти мають право на інформацію. (ю)

24.Жодну дитину не повинні принижувати чи ображати. (о)

25.Кожна дитина має право отримувати сніданок у ліжко. (т)

26.Кожна дитина має право на свободу думки, релігії, поглядів. (о)

27. Кожна дитина має право безкоштовно розважатися. (р)

28.Жодна дитина не повинна бути об’єктом будь-якого насилля. (н)

 

Принципи, які сьогодні лежать в основі права будь-якої демократичної країни, знаходили своє віддзеркалення навіть у старогрецькій міфології: богині закону Евномія і помсти - Немезіс вершили суд над тими, хто посмів робити замах на засади громадського порядку. Сьогодні - це прямий обов'язок юристів різних спеціальностей. Адвокати і юрисконсульти, прокурори і нотаріуси, судді і слідчі забезпечують виконання законів і підзаконних актів, а також гарантують невідворотність покарання в разі їх недотримання. Професія юриста - це, перш за все, величезний рівень відповідальності. Саме вони допомагають нам розібратися в тонкощах правових процедур.

Конкурс  «Числа у правознавстві»

   Команди по черзі називають номер свого запитання (від 1 до 10) – за правильну відповідь 1 бал.

1.Яке відношення має число «450» до органів влади? (450 депутатів – конституційний склад Верховної Ради).

2.Чим знамените число «1710» в історії українського державотворення? (1710 рік – написана Конституція Пилипа Орлика).

3.Який зв'язок між числом «28» і сучасною Конституцією України? (28 червня – День Конституції України).

4.Що означає число «16» по відношенню до головного документу громадянина України? (16 років – вік одержання паспорту).

5.Знайдіть зв'язок між словом «Вибори» і числом «18»? (З 18 років громадянам України надається виборче право).

6.Яке відношення має «161» до Основного закону України? (161 – стаття в Конституції).

7.Що таке «14» у Кримінальному праві? (Вік, зякого наступає відповідальність за особливо тяжкі злочини).

8.Що означає число «40» у трудовому законодавстві? (40 годин – максимальний робочий час на тиждень).

9.Що означає число «24» у трудовому законодавстві? (24 дні – мінімальний термін відпустки).

10.Для Президента України має значення число «35»?Чому? (35 років – мінімальний вік кандидата в президенти).

 

Для отримання новітньої правової інформації   та  юридичного захисту Ваших прав і  інтересів розроблено правову систему «Інфодиск». Не дивлячись на професійний характер програми, її  практичне використання доступне кожному. В правовій системі «Інфодиск» представлена повна законодавча база України,  більше 120.000  нормативно-правових актів :

всі документи, прийняті Президентом, Верховною Радою і  Кабінетом Міністрів України;

всі Кодекси і  закони України в  контрольному стані;

маловідомі документи більше 190  міністерств і  відомств;

міжнародні договори і  угоди;

матеріали Верховного Суду і  судова практика;

нормативні акти СРСР, УРСР і  країн СНД …

 

Конкурс  «Юридична консультація»

Уявіть собі, що ви стали юристами. До вас звертаються люди за юридичною допомогою. Надайте юридичні консультацію з таких ситуацій (команди вибирають аркуші із 2 ситуаціями – по 5 балів за повну відповідь).

 

   Ситуація 1.

   Хлопець, бажаючи похизуватися своєю силою, підняв дівчину на руки і за її згодою утримував її за огорожею балкону. Хлопець не втримав дівчину, і вона впала з 5 поверху, у наслідок чого отримала складні переломи. Було порушено Кримінальну справу. Чому? (Скоєно злочин через необережність).

 

   Ситуація 2.

   Покупець кілька днів тому придбав у магазині фотоапарат. Він виявився неякісним. Що робити покупцеві? (Звернутися до магазину, якщо є чек про придбання фотоапарату, вимагати повернення грошей чи обміну товару на якісний; у разі відмови – звертатися до суду).

 

   Ситуація 3.

   Після смерті громадянина Б залишилось його майно. Про своє бажання отримати це майно заявили 12-річна донька померлого, 83-літня мати, та 40-літній брат померлого. Хто із претендуючи осіб не отримає спадщину? (Брат не отримає спадщину, тому що є спадкоємці першої черги – неповнолітня донька і стара мати).

 

   Ситуація 4.

   До виборчої комісії звернувся громадянин України П (23 роки, проживає в Україні з 20-ти років, раніше не осуджений), із проханням зареєструвати його кандидатом у депутати Верховної Ради України. Чи буде задоволене його прохання? Обґрунтуйте відповідь.(Не буде, оскільки кандидат у народні депутати може бути громадянин України ,який прожив в Україні не менш, як 5 років).

 

Конкурс  «Юридично – математичне рівняння»

   Розв’язати рівняння (на дошці запис)

                                                        (А + Б) / В = Г – Д,

Якщо А – вік з якого можна претендувати на пост народного депутата України (21 рік), Б –вік, з якого можна брати участь у виборах (18 років), В – кількість виборчих систем (3), Г – мінімальна кількість областей, в яких необхідно зібрати підписи для референдуму за народною ініціативою (24 : 2/3 = 16 областей), Д – мінімальна кількість (млн..) громадян, чиї підписи потрібні для референдуму за народною ініціативою (3 млн.)

   Відповідь: (21+18) / 3 = 16 – 3

                                  13=13, корінь рівняння – 13

 

Вправа «Реалізовані очікування» (5 хвилин)

Учасників просять пригадати свої очікування від тренінгу та сказати чи реалізувалися вони чи ні.

 

 Вправа «Побажання» (5 хвилин)

   Тренер пропонує учасникам заплющити очі й подумати про те, що вони хотіли б сказати чи побажати усім іншим. Через 1 хвилину учасники розплющують очі та діляться своїми думками.

 

Шановна молодь, я бажаю вам бути більш самостійними, проявляти ініціативу, відповідальність, набувати нових друзів серед ровесників і дорослих. Вчитися знаходити відповіді на складні завдання, експериментувати, робити помилки, аналізувати їх і вміти робити висновки.

 

Вправа "Фотографія на пам'ять"

Тренер пояснює, що кожен повинен зайняти певне місце на «фотографії» саме таким чином. Праворуч повинні стати ті учасники у кого є сестри, ліворуч – у кого є брати, а по центрі – у кого є, і брати і сестри. А, хто проживає один в родині, той вишукується в перший ряд. Після цього "фотограф" займає заздалегідь підготовлене місце серед інших учасників. "Фотографія на пам'ять" готова.

 

 

 

Наші права – щасливе майбутнє

Мета. Розповісти учням про їхні права й свободи, визначені Загальною декларацією прав людини та Конвенцією про права дитини; навчити правильно реалізовувати свої права; виховувати в учнів поважне ставлення до власної особистості та інших.

Обладнання: плакат «Календар правових дат», роздруковані пам’ятки «Знати потрібно дорослим і дітям», мультимедійна дошка, презентація «Наші права – щасливе майбутнє», книжкова виставка «Знай свої права, дитино».

 

Василь СИМОНЕНКО

Ти знаєш, що ти — людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої — одні.

 

Більше тебе не буде.

Завтра на цій землі

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди —

Добрі, ласкаві й злі.

 

Сьогодні усе для тебе —

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба —

Гляди ж не проспи!

 

Бо ти на землі — людина,

І хочеш того чи ні —

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої — одні.

 

 

Учень.

Мораль і право,

Право і Закон –

Рушійні сили для життя людини,

А їх знання надасть нам вірний тон

І розвитку держави – України.

Конкретно мусим мжить, не навмання.

Регулювати світ людських стосунків,

Впроваджувать державницький процес

Все в правознавстві міститься в рахунку,

Розумно й чесно твориться процес,

Щоб забезпечить молодим майбутнє,

Свідомо накопичуйте знання.

Все, що завчили, стане незабутнім.

 

Ведуча. У мене на столі є чудова скринька, у ній зараз-найцінніший скарб нашої планети Земля. Я вас заінтригувала, хочете дізнатися що тут таке? Хто з вас хоче побачити, може зазирнути, але поки що не розказувати, кого там побачить (саме кого, а не що).

 

Так кого ж ви побачили в чарівній скриньці? (Відповіді дітей). Ви побачили там себе, оскільки на дні було дзеркальце.

У дзеркалі ви побачили себе – людину, найголовніший скарб нашої планети. Кожен із вас – неповторна особистість, цілий Всесвіт, і він унікальний. тому що ніколи і ніде не може повторитися. Але пройшло не одне тисячоліття поки людство усвідомило неповторність кожного і ухвалило закони, які оберігають людину, її життя й індивідуальність. Отже, з чого все почалося.

Ведучий. Давним-давно. ще в стародавні часи. у людей була необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, який бажав б допомогти їй у вирішенні суперечок.

Тривалий час діяв неписаний закон: «Хто сильний, той правий». Але коли виникли перші держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для всіх громадян, у людське суспільство прийшов новий закон права. Тепер держава ставала на захист і сильного, і слабкого. Головними критерієм права стала справедливість, а не сила.

Ведуча. Минали століття. Держави створювалися, розросталися, процвітали або гинули. Чому? Як свідчить історія, правителі й уряд не завжди піклувалися про свій народ. Так, оголошуючи сусідній країні війну чи приймаючи яке-небудь політичне рішення, правитель прагнув задовольнити лише свої інтереси й зовсім не замислився над долею простих людей. Отже. людству потрібно було щось вирішити, знайти такого захисника, який міг би примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них.

Ведучий. Місію такого захисника взяла на себе міжнародна організація ООН, створена в 1945 році з метою вирішення будь-яких конфліктів та суперечок між країнами не воєнним, а мирним шляхом за столом переговорів. Одним із її засновників була й Україна.

 

(Слайд 1). А 1948 року держави, що увійшли до ООН, підписали Загальну декларацію прав людини-документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечити громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканість, свободу совісті, можливість дотримуватися своєї релігії й багато іншого.

 

Ведуча. Загальна декларація прав людини-важливий і корисний документ. Але в ньому говориться про людей загалом-і жодного слова про дітей. Але ж діти потребують особливої уваги й захисту з боку держави.

 

(Слайд 2). Саме тому в 1989 році ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини» Конвенція-це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов’язання дотримуватися прав кожної дитини. І наша держава також підписалася під цим документом, а отже, пообіцяла світові піклуватися про своїх маленьких громадян.

Сьогодні діти-це майбутні дорослі ХХІ століття, і наше завдання допомогти вам засвоїти соціально-правові принципи, які закріплені в Конвенції ООН про права дитини.

 

1-ий учень.

Найбільше я хочу,

Щоб мир був на світі,

Як небо – у зорях,

А сад наш – у цвіті.

2-ий учень.

Найбільше я хочу,

Щоб сонце щоранку

Зі мною віталось,

Присівши на ганку.

3-ій учень.

Найбільше я хочу,

Щоб рідна матуся

Всміхнулась мені,

Коли я усміхнуся.

Ведуча. Давайте пригадаємо, про які права йдеться в Загальній декларації прав людини та Конвенції про права дитини, на що кожен із вас має незаперечне право!

 

(Слайд 3). Але нам хотілося б дізнатися чи добре ви знаєте, пам’ятаєте свої права і чи вмієте їх правильно реалізувати?

 

Давайте проведемо «Правову вікторину» і на прикладі героїв відомих вам літературних творів і здійснених правопорушень в кожному конкретному випадку спробуємо роз’яснити статті важливих правозахисних документів.

 

(Ведучі проводять вікторину( або «судові слухання»), вони по черзі описують негативні ситуації, в які потрапив той чи інший літературний герой , з інформаційних джерел наводять приклади правопорушень та злочинів. Учні мають визначити, які права було порушено в цих випадках).

 

Для обговорення підібрані уривки з творів М. Хвильового «Я (Романтика)», Ф. Достоєвського «Злочин і кара», М. Гоголя «Тарас Бульба», Дж. К. Ролінг «Гаррі Поттер».

 

Приклад:

 

 

Судова справа

 

 

Позивач: Гаррі Поттер.

 

 

Відповідач: опікун.

 

 

Справу веде суддя:

 

 

Які права дитини порушено в цій судовій справі?

 

 

(Слайд 4).

 

Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників. Яке право Гаррі порушено?

(Право на приватне життя, недоторканність житла й таємницю кореспонденції).

Ведучий. (Слайд 5). «Я маю право!», «Чому ви порушуєте мої права?» – ці слова, на жаль, часто використовує людина в ситуаціях, коли сама не права. Зазвичай заява про особисті права є виправданням пасивності, лінощів, прагненням отримати щось, нічого не даючи натомість.

Я маю право!

(Слайд 6).

І зараз, друзі, перед вами будуть розіграні ситуації, у яких діти недоречно заявляють про свої права. Ваше завдання – визначити, чому той чи інший герой не правий. Що б ви на місці дорослого відповіли йому?

А можливо, він усе ж таки правий у своїх вимогах?

^ Учитель (звертається до учня). Скажи, будь-ласка, чому ти неготовий до уроку?

Учень. Я вирішив зовсім не відвідувати ваші уроки математики. Вони мені не цікаві. до того ж я збираюся після школи вступити до гуманітарного ВНЗ.

Учитель. Але шкільну програму з математики ти маєш вивчити.

Учень. У такому випадку я вимагаю, щоб мене навчав інший учитель. Ви-занадто суворі, хоча самі, на мою думку. не дуже добре знаєте предмет, який викладаєте.

Учитель. ти поводишся зневажливо й дуже грубо. Я змушена викликати твоїх батьків.

^ Учень. Це не грубість, а моя думка. Я маю право вільно висловлювати свої погляди з будь-яких питань, що стосуються мене.

 

Ведуча. Звичайно, ми добре розуміємо, як неприємно, коли твоїх батьків викликають до школи. І, звичайно, ми вільні у висловлюванні власних думок. Проте закон у цьому випадку на боці вчителя. Подумайте. чого не можна припускати, заявляючи про свої права?(Відповіді учнів).

(Дійсно, конвенція визнає за дитиною право вільно висловлювати власні думки, але це право обмежується в деяких випадках. Зокрема, якщо висловлювання власної думки завдає шкоди репутації та гідності іншої особи). (Слайд 7).

Ведучий. Отже, давайте підсумуємо сьогоднішню зустріч.

У кожного з нас є права, і ми повинні добре знати їх, щоб захистити себе, якщо хтось хоче нас образити.Але слід знати не лише свої права, але й обов’язки. Прагнучи відстояти свою свободу, не утискайте свободу інших.

Учень.

Ні, не згине Україна

В печальній долі.

Ми відродим землю предків

Для кращої долі.

Розбудуємо, уквітчаємо

Україну гідно.

Чим пишається кохана,

Примножимо плідно.

Ні не згине Україна,

Відродиться мила.

Свій народ вона до щастя

Піднесе на крилах!

(Слайди 8-10).

Ведучий. Незабаром вам відповідати за життя нашої країни. Адже недарма говориться: «Держава будується не в майбутньому, вона будується сьогодні». Ви своїми знаннями, своєю працею маєте доводити свою любов до держави. Хочеться вірити, що ви зробите це гідно, щоб кожен міг би сказати: «Я – громадянин України».

Любіть Україну. любіть свій край, бережіть його, плекайте. Нема життя без України, бо Україна – це мати, яку не обирають, як і долю, бо Україна – це пісня, яка вічна на цій землі і людина повинна бути захищеною та щасливою тут!

docx
Пов’язані теми
Правознавство, 9 клас, Сценарії
Додано
2 квітня 2023
Переглядів
1407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку