Захист прав споживачів

Про матеріал
З метою задоволення будь-яких власних побутових потреб кожен з нас майже щодня дня вступає у відносини з різного роду підприємствами, установами, організаціями. Це може стосуватися придбання продуктових і побутових товарів в магазинах роздрібненої торгівлі, послуг побутового обслуговування та задоволення будь-яких інших потреб. При цьому багато хто може пригадати негативні випадки, обумовлені наявністю недоліків у придбаних товарах, неможливістю їх використання протягом гарантійного терміну, незадовільною якістю виконаних робіт тощо. У більшості подібних випадків, зважаючи на обмаль часу або низьку вартість товару чи послуги, а також необізнаність громадян щодо можливих шляхів врегулювання таких питань, вони просто не вживають ніяких заходів для захисту свої прав у відповідній ситуації. Водночас, правова обізнаність при виборі товару (послуги) дозволить уникнути непорозумінь або врегулювати їх в рамках, передбачених чинним законодавством. Основним документом, який регулює відносини між споживачами товарів (робіт, послуг) і виробниками, виконавцями, продавцями в умовах різних форм власності, а також встановлює права споживачів та визначає механізм реалізації державного захисту їх прав є Закон України „Про захист прав споживачів"(далі-Закон). Відповідно до Закону споживачем є громадянин, який придбаває, замовляє або має намір придбати чи замовити товари (роботи, послуги) для власних побутових потреб.
Перегляд файлу

                                     Практична робота

                                        Правознавство 

                                Захист прав споживачів

1.                 У великому магазині ваша родина придбала новий телевізор. Протягом кількох місяців телевізор працював добре. Однак потім виникли проблеми, а невдовзі він перестав працювати. Що ви порекомендуєте своїм родичам у цій ситуації?

_________________________

2.                 У травні Ви купили зимові чобітки. Одягли Ви ці чобітки перший раз 20 листопада, через 3 дні у них лопнула підошва. Ви звернулися в магазин з метою повернути взуття, але в магазині Вам сказали, що термін гарантії закінчився, тому вони Вам нічим допомогти не можуть. Ваша думка про цю ситуацію.

_________________________

3.                 Ви купили дорогий светр. Прийшовши додому ви зрозуміли, що він Вам абсолютно не підходить. Після довгих роздумів Ви вирішили повернути цей светр в магазин. Наступного дня Ви поїхали до магазину, пояснили продавцю свою ситуацію (етикетка та чек збережені). Продавець відповів: “Ні, треба було думати одразу”. Ваша думка про дії продавця. ___________________________ 4. Споживач Сидорів В.П. придбав у магазині «Все для дому» шафу для одягу. Коли споживач розпочав збирати меблі, з’ясувалося, що в комплекті немає відповідної інструкції, без якої неможливо їх зібрати. Сидорів В. П. за власні кошти самостійно доставив шафу до магазину і попрохав надати йому інструкцію або повернути кошти. Представник магазину зазначив, що інструкцію щодо збирання меблів взагалі не передбачено і відмовився прийняти меблі назад до магазину. Визначте, які права споживачів було порушено в цьому випадку. Хто має платити за транспортування меблів до магазину? Які подальші дії споживача для захисту своїх законних прав? ____________________________

5.                 Громадянин Буряк В. придбав холодильник. Коли його встановили працівники сервісної служби супермаркету електротехніки, він працював 2 години й почав замість замороження продуктів нагрівати їх. Громадянин Буряк викликав представників сервісної служби, які забрали техніку для ремонту. Споживач у письмовій формі вимагав, щоб на час ремонту холодильника йому було надано товар відповідної марки для користування.

Адміністація супермаркету відповіла відмовою. Коли холодильник з ремонту не повернули через два місяці і 4 дні, мотивуючи тим, що чекають на запчастину з країни-виробника, Буряк В. подав до суду позов з вимогою надати інший товар відповідної якості й виплатити йому неустройку. У якої зі сторін конфлікту кращі судові перспективи. ___________________________

6.                 Громадянин Волинко Єгор придбав у магазині побутової техніки автоматичну пральну машину синього кольору. Оскільки техніку мали привести йому зі складу, Єгор оформив усі потрібні документи, перевіривши зазначені дані про виробника, модель, колір, вартість та інші параметри товару, оплатив товар у касі магазину і поїхав додому. Увечері, коли йому доставили пральну машинку, Волинко виявив, що хоча товар відповідав усіма основним характеристикам оброної ним моделі, але був не синього кольору, як він замовляв, а білого.

Споживач відмовився забирати товар, оскільки його ванна кімната була синього кольору, і біла пральна машина йому не підходить. Наступного дня Волинко прийшов до магазину з вимогою : або надати йому товар того кольору, який він замовляв, або повернути гроші. У магазині йому відмовили, мотивувавши це тим, що гроші вже заплачено, а колір товару не є йому обов’язковою характеристикою. Волинко Єгор подав позов до суду про порушення прав споживача. 

Споживач чи продавець має кращі судові перспективи.

_______________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Основи правознавства (Андрусишин, Берендєєв, Губань) 9 клас https://pidruchnyk.com.ua/1050-pravo-9-klas-andrusyshyn.html

Основи правознавства (Філіпенко, Сутковий) 9 клас https://pidruchnyk.com.ua/1028-pravo-filipenko-9-klas.html

Про захист прав споживачів

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12/print

Конституція України https://www.president.gov.ua/documents/constitution

 

 

 

 

pdf
До підручника
Правознавство (профільний рівень) 11 клас (Наровлянський О.Д.)
Додано
7 жовтня 2023
Переглядів
505
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку