Практична робота
Правознавство
Захист прав споживачів
1. У великому магазині ваша родина придбала новий телевізор. Протягом кількох місяців телевізор працював добре. Однак потім виникли проблеми, а невдовзі він перестав працювати. Що ви порекомендуєте своїм родичам у цій ситуації?
_________________________
2. У травні Ви купили зимові чобітки. Одягли Ви ці чобітки перший раз 20 листопада, через 3 дні у них лопнула підошва. Ви звернулися в магазин з метою повернути взуття, але в магазині Вам сказали, що термін гарантії закінчився, тому вони Вам нічим допомогти не можуть. Ваша думка про цю ситуацію.
_________________________
3. Ви купили дорогий светр. Прийшовши додому ви зрозуміли, що він Вам абсолютно не підходить. Після довгих роздумів Ви вирішили повернути цей светр в магазин. Наступного дня Ви поїхали до магазину, пояснили продавцю свою ситуацію (етикетка та чек збережені). Продавець відповів: “Ні, треба було думати одразу”. Ваша думка про дії продавця. ___________________________ 4. Споживач Сидорів В.П. придбав у магазині «Все для дому» шафу для одягу. Коли споживач розпочав збирати меблі, з’ясувалося, що в комплекті немає відповідної інструкції, без якої неможливо їх зібрати. Сидорів В. П. за власні кошти самостійно доставив шафу до магазину і попрохав надати йому інструкцію або повернути кошти. Представник магазину зазначив, що інструкцію щодо збирання меблів взагалі не передбачено і відмовився прийняти меблі назад до магазину. Визначте, які права споживачів було порушено в цьому випадку. Хто має платити за транспортування меблів до магазину? Які подальші дії споживача для захисту своїх законних прав? ____________________________
5. Громадянин Буряк В. придбав холодильник. Коли його встановили працівники сервісної служби супермаркету електротехніки, він працював 2 години й почав замість замороження продуктів нагрівати їх. Громадянин Буряк викликав представників сервісної служби, які забрали техніку для ремонту. Споживач у письмовій формі вимагав, щоб на час ремонту холодильника йому було надано товар відповідної марки для користування.
Адміністація супермаркету відповіла відмовою. Коли холодильник з ремонту не повернули через два місяці і 4 дні, мотивуючи тим, що чекають на запчастину з країни-виробника, Буряк В. подав до суду позов з вимогою надати інший товар відповідної якості й виплатити йому неустройку. У якої зі сторін конфлікту кращі судові перспективи. ___________________________
6. Громадянин Волинко Єгор придбав у магазині побутової техніки автоматичну пральну машину синього кольору. Оскільки техніку мали привести йому зі складу, Єгор оформив усі потрібні документи, перевіривши зазначені дані про виробника, модель, колір, вартість та інші параметри товару, оплатив товар у касі магазину і поїхав додому. Увечері, коли йому доставили пральну машинку, Волинко виявив, що хоча товар відповідав усіма основним характеристикам оброної ним моделі, але був не синього кольору, як він замовляв, а білого.
Споживач відмовився забирати товар, оскільки його ванна кімната була синього кольору, і біла пральна машина йому не підходить. Наступного дня Волинко прийшов до магазину з вимогою : або надати йому товар того кольору, який він замовляв, або повернути гроші. У магазині йому відмовили, мотивувавши це тим, що гроші вже заплачено, а колір товару не є йому обов’язковою характеристикою. Волинко Єгор подав позов до суду про порушення прав споживача.
Споживач чи продавець має кращі судові перспективи.
_______________________________
Основи правознавства (Андрусишин, Берендєєв, Губань) 9 клас https://pidruchnyk.com.ua/1050-pravo-9-klas-andrusyshyn.html
Основи правознавства (Філіпенко, Сутковий) 9 клас https://pidruchnyk.com.ua/1028-pravo-filipenko-9-klas.html
Про захист прав споживачів
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12/print
Конституція України https://www.president.gov.ua/documents/constitution