Захист природи. Стань другом природи.

Про матеріал
Мета: Узагальнити та розширити знання про те, що обов’язком кожної людини є охорона рідної природи. Виховувати в дітей бережне ставлення до природи.
Перегляд файлу

Криворізький ліцей «Гранд»

Тема:    Захист природи. Стань другом природи.

     Виховна година.

   Кількість дітей 20.

   Педагог: Вишневська Т.В.

Мета: Узагальнити та розширити знання про те, що обов’язком кожної людини є охорона рідної природи. Виховувати в дітей бережне ставлення до природи.

Хід:

Педагог. Чи є ще на землі такий чарівний край, де тихі травневі ночі пливуть на крилах солов’їних пісень, де навесні під шатами крислатих дубів яскравіє килим первоцвітів, де на схилі, зігрітому сонцем, долаючи полуденну дрімоту, дивляться на тебе тендітні квіти сон-трав?

Рідна земля – це край, де ми народилися й живемо, край неповторної краси. Це все те, що росте й цвіте на ній у садах, парках, у лісах, полях. Кожне дерево, квітка, травинка – це частина природи, частина рідної землі. З давніх-давен природа була основою життя людини. Проте природа не безмежна у своїй щедрості, не залишається байдужою до проявів поганого ставлення до себе. Вона просить нас стати її другом.

1-й учень: Кожна зламана гілка, кожна зірвана квітка, кожний спійманий метелик – це рана, заподіяна природі. Якщо пораниш ти, твій товариш, а потім ще хтось – що станеться з природою? Отже, друже, задумайся над цим! Бережи природу!

2-й учень: Метелика ловити я не хочу:
Він — квітка неба, хай живе собі!
Хай крильцями барвистими тріпоче,
Щоб радісно було мені й тобі.
І квітку лісову не стану рвати,
Її додому я не понесу.
Бо вдома їй джмеля не погойдати
І не попити ранками росу.
І ні стеблинку, гілку чи травинку
Я не ображу - це страшенний гріх!
Бо в кожній з них - живе живинка,
Що світиться довірою до нас.

Педагог:  До чого нас закликає поет? Який висновок слід зробити?

Тепер люди зрозуміли, що природа в небезпеці. Кожного тижня на землі зникає один вид рослин, щороку зникає один вид тварин. Все в природі потребує охорони.

«Я — Земля! Я тримаю тебе в долонях, людино. Без мене ти не можеш існувати! По мені ступають твої ноги. З моїх джерел ти п’єш воду, ди­хаєш моїм повітрям. Я одягаю й обігріваю твої покоління. А що ти зробила зі мною, людино?» - говорить земля.

3-й учень: Рятуймо чисте повітря,

  Рятуймо воду в морях, океанах,

  В малих і великих річках.

  Рятуймо землю. Рятуймо небо. 

  Від кого рятуєм? Від себе.

  Поки не пізно і можна хоч щось зробити.

4-й учень: Жива вода дає життя,

  Всьому живому в світі.

  Якщо живе жива вода,

  Тоді Земля у квіті.

Вчитель:  В одному із зоопарків Німеччини на масивній клітці висить напис: «Найстрашніший звір на Землі». Коли зацікавлений відвідувач притуляється до ґрат і зазирає всередину, то бачить себе.

За ґратами встановлене дзеркало.

-  Про що це свідчить?

- Як ви зрозуміли цей напис?

5-й учень: Бережіть цю Землю, ції води,

Навіть стеблинку маленьку бережіть.

Оберігайте звірів всіх, що на природі.

Вбивайте лише тих, що всередині нас живуть.

6-й учень: Повітря, земля і вода - це Природа,

Природа - це Я і Ти - це Природа.

У Божому світі під сонцем одним

Повинні ми берегти Природу.

7-й учень: Бережіть природу, любі діти,
Я до цього все життя вас закликаю.
Хто байдуже ставиться до неї,
Той у грудях серденька не має.
А якщо його немає у грудях,
До природи він байдужий буде,
Пам’ятаймо це і я, і ти,
Маймо в серці зерна доброти.
Ці зернятка будуть проростати,
Спів почуєте душі своєї.
Про природу станете ви дбати,
Вірним другом будете для неї.

Вчитель: Що означає бути вірним другом природи? Як ви це розумієте? Підсумком нашим буде вірш Степана Жупанина «Буду я природі другом».

 

8-й учень: Йтиму садом, полем, а чи лугом,
Буду я природі вірним другом.
Не столочу навіть і трави,
Я скажу їй: – зеленій, живи!
Коли лісом буду я іти,
Теж посію зерна доброти.
Побажаю дереву і пташці,
Щоб віки жили у мирі й щасті.

Вчитель: Будьте і ви, діти, як маленькі сонечка. Творіть добро, саджайте ліси, очищайте джерела і ріки, любіть свою матінку-землю, і вона віддячить вам любов’ю і щедрістю.

docx
Додано
17 січня 2021
Переглядів
438
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку